Календарне планування 5 кл II чверть

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з технологій в 5 класі на I і II семестри 2022/23 н.р. Учитель Мельник Тетяна Віталіївна Розроблено на основі модельної навчальної програми «Технології 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021№ 795)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

 

навчального матеріалу з технологій в 5 класі на I і II семестри 2022/23 н.р.

 

Учитель Мельник Тетяна Віталіївна

 

Розроблено на основі модельної навчальної програми  «Технології 5-6 класи»

 

для закладів загальної середньої освіти

 

(автори  Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю.,  Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.)

 

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021№ 795)

 

 

 

 

№ урока

години

Дата

№ урока

Дата 

Тема уроку

Зміст уроку (перелік питань)

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчання

 

 

 

Модуль 3. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

                    Технологія побутової діяльності та самообслуговування

 

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт № 5  Бутерброди                                                                             

  Основна технологія: Технологія приготування їжі                

                                               

33/34

2

 

 

 

Інструктаж  з БЖ та ОП.   Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування.

Види бутербродів.

Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту. Ознайомлення з
інструментами, матеріалами, обладнанням. Створення банку ідей .

 

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності

35//36

2

 

 

 

Планування роботи з виконання проєкту. Пошук подібних виробів

Добір харчових продуктів, інвентарю, посуду для приготування та оздоблення страви і подавання на стіл.

Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією.Шляхи пошуку необхідних компонентів .Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу.Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями.

 

Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.

37/38

2

 

 

 

Технологія  приготування бутербродів.

Створення власного рецепта.

 

Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями.

Технологічний процес приготування бутерброду

Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами

Види оздоблення відповідно до технологій та технік

Демонструє в роботі зосередженість,
акуратність, обережність. Аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до
їх властивостей і характеристик

39/40

2

 

 

 

Онлайн тест .

Захист проектів.

 Оцінювання робіт.

Тематична

Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність
привабливість).

Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

 

Об’єкт проєктної діяльності: Міні Проєкт № 6 Побутові електроприлади в моєму житті.

Технологія: технологія безпечного користування побутовими електроприладами.

 

 

41/42

2

 

 

 

Побутові електроприлади

 

Види побутових кухонних
електроприладів. Правила безпечного користування
електроприладами.

 

Безпечне користування електроприладами

Інформація на упаковці. Небезпечні речовини у продуктах харчування.

Значення добору екологічно чистих та органічних продуктів для приготування іжі. 

Розрізняє види побутової техніки за
функціональним призначенням відповідно до визначених завдань.
Пропонує способи використання різних видів побутової техніки
для вирішення побутових
завдань. Дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час
експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах

Об’єкт проєктної діяльності: Міні Проєкт № 7 «Сервірування святкового столу»

                                    Основна технологія: технологія формування культури споживання їжі; технологія сервірування столу                                                                            

43/44

2

 

 

 

Поняття етикету та
основні правила під час споживання їжі.

 

Дотримання правил гігієни та безпеки праці. 

Знайомство з поняттями етикету і основними правилами під час споживання їжі..

 

Дотримується правил гігієни та безпеки праці. Дотримання правил етикету за столом.

 

45/46

2

 

 

 

Сервірування святкового столу

 

Кулінарний інвентар, посуд та обладнання. Столова білизна. Серветки для сервірування столу.
Види посуду, його призначення.
Столові прибори. Їх види
та призначення. Правила сервірування столу

Добір кухонного інвентаря,
електроприладів, посуду та сервірування столу.

Сервірування столу. Складання серветок. 

 

Розрізняє столові прибори і їх призначення. Добирає та визначає необхідну кількість предметів кухонного інвентарю та посуду. Сервірування столу

 

47/48

2

 

 

 

 «Сервірування святкового столу»

 

Намалювати посуд та обладнання, вирізати малюнки і «сервірувати стіл» за правилами.

Тематична

 

 

Робота над проєктом. Зображення і вирізання малюнків предметів, розташування їх.

Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у
процесі виконання проєкту. Виявляє знання з правил сервірування столу.

Модуль 4. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового-мистецтва

 

49/50

2

 

 

 

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Символи та їх значення 

Технології і техніки
створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Знайомство зі значеннями символів притаманних видам декоративно-ужиткового
мистецтва, їх зображення.

Знайомство зі значеннями символів притаманних видам декоративно-ужиткового
мистецтва, їх зображення. Ознайомлення зі значенням символів традиційних виробів декоративно-ужиткового мистецтва України. Зображення ескізу рушника з символами притаманними традиційній вишиванці України.

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового
мистецтва. Пояснює значення символів, зображених на виробах декоративно-ужиткового мистецтва.

Об’єкт проектної діяльності № 8:  Сувеніри та обереги.

Основна технологія: Технологія виготовлення текстильної ляльки.

 

51/52

2

 

 

 

Проєкт «Оберіг» Проектування ляльки-мотанки методом фантазування. 

Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки). Планування роботи з виконання проекту. Графічне зображення.

Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового
мистецтва. Зміст роботи на кожному етапі проєктування. Складання технологічної послідовності виготовлення та оздоблення виробу

Вирізняє автентичні вироби декоративно-ужиткового мистецтва за
характерними ознаками під час роботи над проєктом. Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в
конструкції виробу

53/54

2

 

 

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. Виготовлення виробу Характерні ознаки технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні
проживання 

Добір матеріалів. Добір технології
виготовлення виробу; матеріалів
для виготовлення виробу; Застосування традиційних прийомів виготовлення ляльки

Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на
них. Застосовує технології і техніки декоративно- ужиткового мистецтва у
процесі виготовлення та оздоблення
готових виробів, естетизації власного
побуту.

55/56

2

 

 

 

Виготовлення та оздоблення виробу

Застосування початкових швів для виготовлення виробу  

Застосування традиційних прийомів для виготовлення  ляльки. Використання традицій символіки і колірної гами під час оздоблення .

Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності,
раціонально розподіляючи час.

57/58

2

 

 

 

Захист проекту «Оберіг»

Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність
привабливість).

 

Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

 

Об’єкт проектної діяльності №9: Лялька-мотанка Основна технологія: Технологія виготовлення ляльки-мотанки.

 

59/60

2

 

 

 

Поєкт «Зайчик на пальчик»

Технологія виготовлення ляльки-мотанки.

 

Короткі історичні відомості про ляльку-мотанку, їх різноманіття, техніки і прийоми виготовлення мотанки.  Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки).

Застосування методів проєктування для створення виробів декоративно-ужиткового
мистецтва.

 

Використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні
тенденції в декоративно-ужитковому мистецтві, визначає її достовірність

61/62

2

 

 

 

Проектування ляльки-мотанки методом фантазування. 

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки.

Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу та орієнтовної вартості
виробу

Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у
власному житті на основі зібраної інформації

63/64

2

 

 

 

Виготовлення ляльки-мотанки Обробка виробу.

Захист проекту

Застосування традиційних прийомів виготовлення ляльки-мотанки. Виконання остаточної обробки виробу. Контроль якості виробу. Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність
привабливість).

 

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у
процесі виготовлення та оздоблення готових виробів, естетизації власного
побуту. Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

Об’єкт проєктної діяльності №10: Браслет з бісеру

Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру

 

65/66

2

 

 

 

Вибір та обґрунтування теми проєкту (виду браслета). Короткі історичні відомості про бісероплетіння та його техніки і прийоми. Планування роботи з виконання проекту.

Проєктування форми методом фантазування (біоформ). Графічне зображення

Визначення теми та завдань проєкту. Вибір та обґрунтування
теми проєкту та практичного використання спроєктованого та
виготовленого виробу. Пошук зразків браслетів для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей. 

 

Планує самостійно або з
допомогою вчителя основні
завдання і результати проєктно-технологічної діяльності. Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування

67/68

2

 

 

 

Добір інструментів (голки, ножиці)  та конструкційних матеріалів (бісер, волосінь, застібка)  для роботи.

Добір візерунка та схеми. Графічне зображення візерунків та схем.

Добір матеріалів, інструментів та
пристосувань необхідних для виготовлення виробу. Добір схеми з інтернетресурсів.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

69/70

2

 

 

 

Виготовлення браслета паралельним плетінням або плетінням петлями (на вибір). Закріплення та нарощування робочої нитки у виробі.

Виготовлення виробу з викорис- танням техніки бісероплетіння: паралельне плетіння.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у
процесі виготовлення та оздоблення готових виробів

71/72

2

 

 

 

Закріплення застібки. Остаточна обробка виробу. Захист проекту.

Застосування спеціальних прийомів бісероплетіння. Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність
привабливість).

 

Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Планування
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку