Живопис приходив до математики через учення про перспективу і через оптику, скульптура – через учення про пропорції, архітектура – через учення про масу й вагу тіл і – через те ж учення про пропорції. О. Дживелегов Її Величність Пропорція
Номер слайду 2
Будемо знайомі: Де в житті ми можемо зустрітися з пропорціями? Хочу поділитися з вами радістю : мої знання з математики про відношення і пропорції допомогли мені. Я – Катруся Господарочка, учениця 6-А класу.На одному з уроків математики вчитель попросив мене відповісти на питання: що об'єднує між собою рух транспорту і кулінарію, виготовлення сплавів і малярні роботи, викреслювання карт і розглядання мікробів в мікроскоп? Мені такі питання здалися дивними. Але, як з'ясувалося пізніше, нічого дивного в цих питаннях не було, бо в усіх перелічених справах і процесах нерідко виникають пропорції. Ось так розпочалося моє вивчення цієї теми.На початку вивчення теми було поставлено таке питання:
Номер слайду 3
А було все так: Одного разу під час обіду я пролила на скатертину чай. Добре пам'ятаючи,що плями від чаю виводять сумішшю гліцерину і нашатирного спирту, взятих у відношенні 4 : 1, мені потрібно було порахувати: скільки треба було взяти нашатирного спирту для плямознищу- вача, якщо гліцерину взято 50г?
Номер слайду 4
Я розмірковувала так: 1) Оскільки на 4 частини гліцерину беруть 1 частину нашатирного спирту, то 50 г – 4 частини х г – 1 частина 2) Складаємо пропорцію: 50:х = 4:1 3) Знайдемо її невідомий член, скориставшись основною властивістю пропорції: 4х = 50, звідки х = 12,5г. Відповідь: потрібно 12,5 г нашатирного спирту.
Номер слайду 5
Ми з матусею дуже любимо кисло-солодкі томати. Влітку був добрий урожай на цю городину і ми вирішили законсервувати якнайбільше. За рецептом на банку ємкістю 1л необхідно 2 столові ложки 9% оцту. Але вдома був тільки 6%. Постало питання: скільки столових ложок 6% оцту потрібно на банку ємкістю 1л ? Як ми з матусею консервували томати
Номер слайду 6
1) Якщо 9% оцту необхідно 2 столові ложки, то 6% оцту потрібно більше, оскільки вміст чистого оцту менший; 2) Отже, маємо обернену пропорційну залежність: 2 ст. л. – 9% х ст. л. – 6% 3) Отримали пропорцію: 4) Знайдемо її невідомий член, скориставшись основною властивістю пропорції: 6х = 18, звідки х = 3. Відповідь: необхідно 3 столові ложки 6% оцту. Я розмірковувала так:
Номер слайду 7
Висновок: “Пропорційний” – “такий, що має правильне співвідношення між частинами та цілим”, “такий, що перебуває в певному співвідношенні до деякої величини; співрозмірність, певні співвідношення між собою”. Пропорція – рівність двох відношень. Пропорційність має широке застосування в мистецтві, архітектурі, живописі, скульптурі. Математика є невід’ємною частиною нашого життя. Вона присутня скрізь. І ким би ми не стали в житті, отримані в школі знання з математики знадобляться нам не раз.
Номер слайду 8
Ось така я, Катруся Господарочка! Люблю вивчати математику і вважаю, що це один із найцікавіших і найпотрібніших предметів. А тому: