КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЧИТАННЯ ДЛЯ 2 КЛАСУ
(до підручника Українська мова і читання (автори І. Большакова,
М. Пристінська))
У розробці конспекту уроку української мови використано нові підходи до навчання учнів 2 класу Нової української школи, які навчаються за Типовою освітньою програмою початкової освіти під керівництвом Шияна Р.Б.
Враховано основні змістові лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Театралізуємо».
Конспект уроку можна використовувати у практиці вчителів 2 класу, які працюють за підручником І.Большакової та М.Пристінської, а також використати елементи уроку при роботі з іншими підручниками.
Дата
Тема. Велика буква у кличках тварин
Очікувані результати:
Читаємо
– прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1];
– читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
– пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];
– визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
– пояснює роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту [2 МОВ 2-2.4-3];
– розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
– пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4];
– визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
– розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1];
– зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом [2 МОВ 2-2.3-2];
– фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів [2 МОВ 2-2.7-1]
Взаємодіємо письмово
– записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
– створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3];
– відновлює деформований текст [2 МОВ 3-3.3-1]
Обладнання і матеріали:
Картки із зображенням тварин, маски до казки «Ріпка», брошура «Ріпка», смайлики, розмальовка, підручник, презентація.
Медіаресурси:
https://www.youtube.com/watch?v=3UZP2u51ZIM
https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI)
https://www.pinterest.com/pin/864339353456743179/?lp=true
https://multiurok.ru/files/maski-ghieroyiv-kazki-ripka.html
Хід уроку
І. Уведення в тему
(Учні переглядають відеоролик, запам’ятовують тварин, яких побачили і отримують завдання у групах)
(проблемне завдання)
Аналіз зроблених записів на дошці з опорою на інформацію у підручнику.
ІІ. Повідомлення теми уроку
ІІІ. Робота над темою
Запишіть назви двох тварин і їх клички, які живуть у вас.
(Учні діляться на дві групи: дівчата і хлопці. Хлопці повторюють рухи тигрика, а дівчата - зайчика)
Цікаве про тварин (слайди 1-7)
(Вибіркове зачитування виконаного завдання учнями)
На дошці зображення ріпи (слайд 8).
Цікава інформація про ріпу(слайд 9)
На дошці висвічується слово «Ріпка» (слайд10)
Казка «Ріпка» (роздрукована для кожної дитини брошура)
(маски для інсценізації –https://www.pinterest.com/pin/864339353456743179/?lp=true
https://multiurok.ru/files/maski-ghieroyiv-kazki-ripka.html )
ІV. Підсумок уроку
Зворотній зв’язок
Творче завдання для релаксації (за бажанням учнів)
Розмальовка до казки «Ріпка»
ВИСНОВКИ
Я дізнався/дізналася |
Я вчусь |
Про цікаві факти із життя тварин, про правила написання кличок тварин |
Читати тексти правильно і виразно, Обговорювати зміст прочитаного. Розповідати про почуття від прочитаного. Театралізувати. Складати письмове повідомлення за темою прочитаного |
Використані джерела інформації:
https://www.youtube.com/watch?v=3UZP2u51ZIM
https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI)
https://www.pinterest.com/pin/864339353456743179/?lp=true
https://multiurok.ru/files/maski-ghieroyiv-kazki-ripka.html
Большакова І., Пристінська М. Орієнотовний календарно-тематичний план.- Харків: Вид-во «Ранок»,2019.
Большакова І., Пристінська М. Українська мова та читання. 2 клас – Харків: Вид-во «Ранок»,2019.
Матеріали Інтернет-ресурсів для створення презентації