Велика буква у власних назвах

Про матеріал
Урок спрямовани й на вивчення великої букви. Цікаво та інтерактивно поданий матеріал. Урок для 2 класу. Матеріал відповідає програмі НУШ. Учні актуалізують свої знання. про тварин. Згадають річки України. Навчаться писати своє місто чи село, вулицю.
Перегляд файлу

Тема: Велика  буква у  власних  назвах

Мета: узагальнити  і  систематизувати  знання  учнів  про  вживання  великої  літери   у  власних  назвах;  розвивати  зв’язне  мовлення,  уміння  логічно  висловлювати  свої  думки; збагачувати  словниковий  запас  учнів;  виховувати  пізнавальний  інтерес.

Обладнання: ілюстрації  їжака,  яблука,  картки  із  завданнями.

Тип  уроку:  урок   узагальнення  і  систематизації  знань.

Хід  уроку

  1. Організація  класу

Любі  мої  зайченятка,

Встаньте  гарно,  рівно  встаньте!

Пролунав  уже  дзвінок, 

Час  нам  дітки  на  урок! 

  1.  Мотивація  навчальної  діяльності
  • Сьогодні ми  узагальнимо  все  що  вивчили про  велику  букву  у  власних  назвах.

Хоч  не  шиє  він  нічого,

Але  голочок  має  доволі.

  • Хто  це? (Їжачок)
  • А що  він  несе?

Влітку  у  садочку

Зріє  під  листочком.

Восени  набравшись  соку,

Встане   враз  червонобоким. (Яблуко)

  • Дякую,  за  такий  подарунок! Це  яблучко  чарівне,  воно  покаже  дорогу. І  ще  воно  дуже  корисне.
  1. Актуалізація  опорних  знань
  • Яблучко показує нам  перше завдання!

Каліграфічна  хвилинка

Учні  записують  своє  ім’я, по батькові  та  прізвище.

Завдання за  вибором:

  • Напишіть ім’я, по  батькові,  прізвище бабусі.
  • Напишіть  ім’я,  по  батькові,  прізвище дідуся.
  • Покажи  яблучко  нам  наступне  завдання.
  1. Зупинка «Значення імен»

На  дошці-опорна  схема:

Я  вважаю,  що…

…тому що…

Таким  чином…

  • Як пишуться  імена?
  • Доведіть  свою  думку!
  • Прочитайте  та  спишіть  вставляючи  потрібні  букви.

Знати  про  своє  ім’я  людині  цікаво  та  корисно.

(Г,г)анна – ласкава, милостива, (З,з)оя – життя,  (К,к)атерина – чиста, (Л,л)ариса – чайка, (О,о)лена – сонячна, (Т,т)етяна – доля, (О,о)лег – святий, (І,і)гор – охоронець  добра, (Т,т)арас – бунтівник, (Ю,ю)рій – земний.

Робота  за  вибором  учнів:

  1. Виконання  завдань  самостійно
  2. Виконання  завдань  за  допомогою вчителя.
  • Яблучко, визначай наступну зупинку.

2)Зупинка «Спортивна»

- Прочитайте  та  запишіть  імена  відомих  спортсменів, додайте  свої  варіанти.

   Віталій  та  Володимир  Клички – відомі  всьому  світу  боксери.  Також  всім  відомі  футбольні  тренери  Олег  Блохіна  та  Андрій  Шевченка. Відомий  спортсмен  і  чемпіон  Олімпійських  ігор Сергій  Бубка.

  • Яблучко,  покажи  наступне  завдання.
  1. Зупинка «Складаночка»
  • Вітер  розкидав  слова. Зберіть  їх  і  прочитайте  прислів’я. (Кожне  слово  написане  на  окремому  аркуші. Діти  складають  прислів’я та  пояснюють  його  значення.)
  • Як  не  придбаєш  до  Луки, то  не  буде  ані  хліба,  ані  муки. (Якщо  не  подбаєш  влітку,  то   взимку  буде  голодно.)
  • Марку,  Марку,  не  роби  сварку. (Не  чіпай  нікого.)
  • Марина  м’яка,  як  глина, а  Євдоха  твердіша  троха.(Дівчата  мають  різний  характер.)
  • Яблучко,  покажи  наступне  завдання.
  1. Зупинка «Руханка»

Фізкультхвилинка

Всі  підвели  руки – раз!

На  носках  стоїть  весь  клас.

Два  присіли,  руки  вниз,

На  сусіда  подивись.

Будем  дружно   ми  вставати,

Щоб  ногам  роботу  дати.

Раз – присіли,  два – піднялись.

Ніжки  гарно  розім’ялись.

Хто  старався  присідати,

Може  вже  відпочивати.

5)Зупинка «Цікавинка»

   Найбагатший  кіт  живе  в  США. Звати  його - Чарлі Чан. Найбільший  кіт  має  ім’я Хомі.  Його  вага  двадцять  сім  кілограмів,  а  тіло  завдовжки  майже  метр! Кіт-довгожитель – Пус. Він  прожив тридцять  шість  років. Киця  Датсі подарувала господарям чотириста  двадцять  кошенят.

6)Зупинка «Зоологічна»

Доберіть  клички  тваринам. Запишіть  за  зразком.

Зразок: кінь  Орлик.

Кінь,  корова,  папуга,  кіт,  пес.

Сірко,  Кеша, Лиска,  Орлик, Мурчик.

Прочитайте  текст  та  випишіть  клички  тварин.

    У нас  в  класі  є  куточок  живої  природи. Там  живе  хом’як  Пушок, морська  свинка  Злата, папуга  Пірат, черепаха  Кока. Діти  радо  доглядають  тварин.

  • Яблучко, покажи  наступну  зупинку!
  1. Підсумок  уроку. Рефлексія.

Кубик Блума

  • Які  слова  пишуться  з  великої  букви?
  • Назви  ріки  України.
  • Назви  місто  у  якому  ти  живеш?
  • Пригадай  свою  адресу,  за  якою  ти  проживаєш.
  • Як  називаються  гори,  розташовані  в  Україні?
  • Назви  тварин  та  їхні  клички

(Питання  написані  на  гранях  куба)

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку