Тема: Велика буква в кличках тварин
Мета: вчити учнів розрізняти назви тварин та їхні клички, формувати в учнів навички правопису з великої букви кличок тварин; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, логічно мислити, бути уважними, спостережливими, збагачувати словниковий запас школярів;
виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: підручники, зошити, , роздатковий матеріал, презентація уроку в PowerPoint, технічні засоби навчання: ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок —
Починаємо урок.
Працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти — просто мо-ло-дці!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вдома гарно ви трудились
І завдання всі зробили.
Тож настав тепер вже час
Перевірити всіх вас
Іменник – це...
На питання хто? відповідають...
На питання що? відповідають...
Власні іменники пишуться…
Загальні іменники пишуться...
2.Вправа «Асоціативний кущ»
3. Словниковий диктант
Любите ви працювати
І звичайно в ігри грати.
Пропоную не баріться
Та за ручку всі беріться.
Зачитаю вам слова
Ну, а ви їх запишіть
На дві групи розділіть
ХТО? чи ЩО? Мені вкажіть
— Запишіть слова, розподіляючи їх за питаннями хто? або що?.
Ведмідь, кукурудза, голуб, суниця, полуниця, хвилина, секунда, шпак,
вівця, троянда, метелик, тополя.
— Усно складіть речення з одним з цих слів.
4. Робота за вправою 153 (с. 62)
— Прочитайте вірш А. Камінчука. Хто зробив телефон?
- Спиши речення зі словами кличками тварин.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
Є слів багато в рідній мові
Вони близькі нам і чудові.
В них особливість є одна
У правописівідмінністьця.
І щоб нам грамотно писати
То правила потрібно знати.
— Сьогодні ми поглибимо свої знання про правопис слів з великої букви.
Тема нашого уроку: Велика буква в кличках тварин.
Каліграфічнахвилинка
Л л Ле ев зм ся жа ами
Запишіть скоромовку.
Леву з левенятами легко змагатися із жабенятами.
Які назви тварин тут зустрілися?
-З якої букви пишуться назви тварин?
Які б клички ви дали цим тваринам?
2Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз
4.
Фізкультхвилинка
Стали, діти, біля парти.
Кожен з вас здоров’я вартий.
Піднімайте руки вгору,
Сонце сили додасть хворим.
Присідайте до землі,
Будуть сили немалі.
А тепер взялися в боки,
Хай покинуть слабкість й муки.
Нам же далі працювати,
То й здоров’я треба мати
Розкодуйте імена дітей та клички тварин.
- Відшукайте, де чий улюбленець.
- Запишіть.
5. Робота за вправою 156(с. 65)
— Прочитайте текст, утавляючи розкодовані слова.
- Поділіть текст на дві частини: у першій частині, хто де живе, а у другій – якими вони зображені.
Запишіть назви і клички тварин із вправи 156.
У кого вдома євласна тваринка?
Яка у неї кличка?
Чому ви її так назвали?
Опишіть свою тваринку. Яка вона?
За що ви її любите?
ІV. Підсумок уроку.
— Як пишуться назви тварин? Наведіть приклади.
— Як пишуться клички тварин? Наведіть приклади
Гра з «LEGO» «Яку букву пишу?»
V. Домашнє завдання
Вправа157, с.64
Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз
Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз
Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз
Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз
Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз
Допоможіть тваринам обрати собі кличку.
кіт Ромашка
коза Сірко
корова Зірка
собака Маркіз