Мета: сформувати в учнів основні знання про причини, напрямки Великої грецької колонізації, про особливості державного, господарського та культурного життя в колоніях, з’ясувати вплив грецької колонізації на населення Середземномор’я та Північного Причорномор’я. Розвивати вміння аналізувати і систематизувати історичний матеріал, встановлювати логічний зв'язок між подіями, обґрунтовувати власну думку, удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами, формувати інтерес до знань. Виховувати шанобливе ставлення до внеску елліністичної цивілізації в історію. С. А. Антіпова
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: Після нашого уроку ви, діти, самостійно зможете:*називати хронологічні межі Великої грецької колонізації;*Називати причини, напрямки та наслідки Великої грецької колонізації;* характеризувати особливості державного, господарського та культурного життя. *Розповідати про взаємовідносини місцевого населення з греками;*Показувати на історичній карті колонії, які були утворені греками;*Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «Велика грецька колонізація», «діаспора». С. А. Антіпова
Причини колонізації:1. Зростання кількості населення.2. Нестача родючої землі.3. Загроза голоду, прагнення звільнитись від боргів.4. Боротьба між демосом і аристократами за владу в полісі.5. Бажання розбагатіти( ремісники, знать, купці) шукали нових ринків збуту ремісничих виробів, вина, оливок,тканин, а також сировини для своїх виробів (глини, заліза).
Наслідки ВГК: Чи правда, що ВГК сприяла поширенню грецької культури? Чи правда, що ВГК сприяла поширенню демократичного устрою?Чи правда, що ВГК сприяла збагаченню греків?Чи правда, що ВГК сприяла розширенню знань греків?Чи правда, що завдяки ВГК греки познайомились з іншою культурою та іншими народами?Чи правда, що ВГК сприяла розвитку ремесла і торгівлі?Чи правда, що ВГК сприяла підвищенню рівня життя демосу?Чи правда, що ВГК призвела до розвитку кораблебудування та мореплавства?Чи правда, що ВГК призвела до впливу більш розвиненої грецької культури на культурний розвиток інших народів?Чи правда, що унаслідок колонізації формувалася грецька діаспора. Запитання: Грецька колонізація позитивно вплинула на історичний розвиток греків та інших народів, чи ні?»
А зараз перевіримо, чи справдилися ваші очікування від уроку. 1. Чи сподобався вам урок? Підніміть світлофор. 2. Хвилинка інтернету. Виберіть смайлик, який покаже ваші враження від уроку. З відповідей на перші два питання я роблю висновок. Очікування від уроку справдилися, бо на питання « Чи сподобався вам урок?» ви повернули зелену сторону світлофора, а це означає, що ви постійно протягом уроку старалися дати відповіді на поставлені питання, а вибраний смайлик підтвердив, що ви багато нового дізналися на уроці. 3. Гра « Незакінчене речення»…Події історії ВГК навчили мене…Я не очікував, що…Мене радувало те, що стародавні греки, хоч і розселилися на величезній території в чужих краях, вони вважали …Я зрозумів, що де б ми не були, ми повинні пам’ятати, як і греки, що ми є…Найцікавішим було…Я хочу розповісти своїм батькам…Події ВГК переконали мене, що для всіх людей Батьківщина – це перш за все країна, яка дала їм життя. Тому давайте її берегти і вірними їй дочками й синами бути! Хай цей урок буде дороговказом у вашому житті.Де в практиці життя ви застосуєте здобуті знання?