Велика літера і лапки у власних назвах .

Про матеріал
Тема уроку " Велика літера і лапки у власних назвах".Урок засвоєння нових знань,
Перегляд файлу

Тема. Велика літера і лапки у власних назвах .                                   6 кл.               

Мета:

- формувати предметні компетентності: знати й пояснювати особливості написання власних назв із великої літери та з використанням лапок, відшукувати в тексті власні назви, грамотно писати власні назви, використовувати їх у мовленні, звертати увагу на роль іменнників-власних назв у мовленні, відчувати любов та повагу до рідного міста, гордість .

- формувати ключові компетентності:

*спілкування державною мовою: грамотно висловлюватися усно й письмово, конструювати міні-тексти на пропоновану тему;

*спілкування іноземними мовами: пояснювати значення іншомовних слів, доречно їх вживати; порівнювати написання власних назв у німецькій , англійській та українській мовах;

*інформаційну: діяти за алгоритмом, аналізувати мовні явища, розвивати медійну грамотність;

*учитися впродовж життя: відшукувати потрібну інформацію, аналізувати, критично оцінювати текст, робити висновки, здійснювати самооцінювання;

*соціальну та громадянську: висловлювати позицію стосовно певних суспільних проблем, працювати в групі, парах, працювати на результат;

*здоров’язбережувальну: дбати про екологію довкілля та своє здоров’я, зокрема завдяки почуттю гумору.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, підручник.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.

                                                                       Перебіг уроку

                                               Мова – коштовний скарб народу. Іван Франко

 

1. Організаційний момент

Як ви розумієте вислів І.Франка?

Як називають І.Франка в літературі?

Чому він називає мову скарбом,як ви розумієте це слово?

Підберіть до слова « мова» слова означення,прикметники.

То для чого нам потрібно вивчати свою мову?

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Розгорніть свої зошити і  запишіть тему уроку «Велика літера і лапки у власних назвах».

Сьогодні на уроці ми повторимо вивчене про іменник як частину мови;

повторимо правила вживання великої літери і лапок у власних назвах;

  будемо вчитися  правильно писати слова з цією орфограмою і знаходити їх в текстах.                                    

3.Повторення вивченого

  • Який розділ мовознавства вивчає частини мови?
  • Скільки в українській мові є частин мови?
  • Вони поділяються на групи ?
  • Яку частину мови ми вивчали на минулому уроці?
  • Дайте визначення іменнику як частини мови.
  • Яким найчастіше виступає членом речення іменник?

4.Робота з таблицею.

        5.Закріплення вивченого матеріалу.

           Словниковий диктант

Записати під диктовку слова, пояснити

 

Тарас Григорович Шевченко, Дніпро, майдан Незалежності, оповідання «Дружба», байка «Вовк та Ягня», журнал «Барвінок», Україна, Ярослав Мудрий, Шевченківська премія, журнал «Всесвіт», газета «Порадниця», Київ, Львів.

Лінгвістична задача.

 Складіть пари речень так, щоб в одному вживалася власна назва, а в іншому – загальна

           «Знайди помилку»

 

 Перепишіть. Знайдіть помилку в кожному рядку.

1.Листоноша , Земля, Великий віз, Чумацький шлях

2.Америка, Азовське море, річка Південний буг

3. Тарас шевченко, Леся Українка, Зевс, Кіт мурко

4. Державний прапор України, Державний Герб України, Кабінет Міністрів України.

 

                       Фізкультхвилинка

  •                       Вправа «Дотепний сортувальник»

Розкриваючи дужки, запишіть сполучення у дві колонки: 1) які пишуться в лапках; 2)  які пишуться  без лапок.

(п)івнічний (п)олюс, (д)онецька (о)бласть, (г)ора (г)оверла, (т)абір (л)ісова застава, (в)еликдень, (т)ихий (о)кеан, (а)еропорт (б)ориспіль, (с)тудія танцю (ф)ламенко, (п)очаївська (л)авра, (п)ечиво (а)ртемон, (к)інотеатр (з)ірочка, острів (х)ортиця, (м)ультфільм (р)усалонька, (с)вято (п)еремоги,  (с)упермаркет (В,в)елика кишеня, сайт (о)стрів (з)нань, (д)ень (п)рав людини, (ф)абрика (с)віточ, (ж)урнал (с)віт (т)варин, (ч)еркащина, (с)узір’я (с)трілець, пароплав (м)рія, цукерки (п)ташине молоко, (о)зеро (с)вітязь.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності шестикласників

Лексична хвилинка

Скласти 3–4 речення з іменниками так, щоб в одному випадку вони виступали як загальні назви, а в іншому — як власні.

1)Ромашка-ромашка- «Ромашка»

2)Барвінок – барвінок - «Барвінок».

3) Дружба — друж­ба — «Дружба».

  • Лінгвістична гра

     Кожний має запропонувати іменник — власну назву. Наступне сло­во має починатися кінцевою літерою попереднього слова.

Наприклад: Київ, Вінниця, Ямпіль, Львів, Віктор, Рената,Аргентина, Антон, Ніжин…. Хто не може назвати — вибуває з гри.

         Пояснювальний диктант.

Підкресліть букву (малу чи велику), яку треба писати в словах.

1. Пес (Р,р)ябко, галактика (Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях, вогонь (П,п)рометея, (К,карпатські гори, (К,к)иївські будинки, річка (С,с)іверський (Д,д)онець, (С,с)получені (Ш,ш)тати (А,а)мерики, (З,запорозька (С,с)іч, (П,п)ечерська (Л,л)авра, (М,м)узейний (П,п)ровулок, (К,конституція України, (Д,д)ень (У,у)чителя, епоха (В,відродження, (П,президент України, (В,в)ерховна (Р,р)ада України, (Р,р)іздво (Х,х)ристове, (П,північний (П,п)олюс.

V. Підбиття підсумків уроку.

Підсумки уроку .

Прийом: самооцінювання , оцінювання

- На картках для дописів смайликом оцініть свою роботу на уроці та почепіть на дошці проти відповідних балів (учитель аналізує, яких балів найбільше)

Знаю               Вмію                                  Можу

(правило) (записати власні назви) (пояснити написання)

0 б.….

1б.….

2б…….

3б……

4б……..

Заключне слово

Повернімося до очікуваних результатів нашого уроку. Слова «знаю», «можу», «вмію» сьогодні об’єднували всю роботу, адже ми багато дізналися, навчилися, однак попереду ще багато  незвіданого.

 

VІ. Домашнє завдання (на вибір)достатній вибір

Виписати з підручника літератури 5–6 речень з іменника­ми — власними назвами, пояснити їх правопис.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          298589_html_m4f76b738.png

 Мова коштовний       скарб народу.

             

 

                Іван Франко

 

doc
Додано
20 лютого
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку