«Великдень. Переказ казки М’ястківського «Казочка про писанку» Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей середньої групи

Про матеріал
Розширювати знання про довкілля, традиції українського народу; учити уважно слухати казку, відповідати на запитання за текстом, переказувати за допомогою серії картинок до казки; продовжувати вчити дітей обстежувати предмет, характеризувати його якості, розв'язувати протиріччя. Розвивати комунікативні здібності дітей. Вчити мислити, самостійно знаходити рішення поставлених проблем. Спонукати до мовної активності, збагатити словник дітей. Виховувати незалежність у судженнях, інтерес до народних звичаїв.
Перегляд файлу

«Великдень. Переказ казки М’ястківського «Казочка про писанку»

Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей середньої групи

 

Мета: розширювати знання про довкілля, традиції українського народу; учити уважно слухати казку, відповідати на запитання за текстом, переказувати за допомогою серії картинок до казки; продовжувати вчити дітей обстежувати предмет, характеризувати його якості, розв'язувати протиріччя. Розвивати комунікативні здібності дітей. Вчити мислити, самостійно знаходити рішення поставлених проблем. Спонукати до мовної активності, збагатити словник дітей. Виховувати незалежність у судженнях, інтерес до народних звичаїв.

 

Матеріал: м'ячик, справжнє яйце,  малюнок яйця, ілюстрації із зображенням свята Великодня, малюнки до казки; роздавальний матеріал: предметні картки із зображеннями продуктів харчування, тварин, рослин.

 

Попередня робота: гра «У світі слів» (слова-предмети, слова-дії), бесіди про свято Великдень, народні ігри з писанками.

 

Хід заняття

 

Діти стоять в колі

 – Сьогодні ми розпочнемо заняття вправою-розминкою. А допоможе провести розминку м'яч. Слово «м'яч» – це слово-предмет, чи слово-дія? (Слово предмет)

- У кого в руках м'яч, той називає слово-предмет. (Так як м'яч у вихователя, то він говорить: писанка. Вихователь, назвавши слово, передає м'яч дитині,і так далі, поки м'яч не повернеться до вихователя).

- Ми з вами пригадали слова-предмети. Слово «котиться» – це слово предмет, чи слово-дія? (Слово-дія)

  - До кого прикотиться м'ячик, той називає слово-дію. (Діти слідом за вихователем присідають. Вихователь по черзі котить м'яч усім дітям. Дитина, до якої прикотиться м'яч, називає слово-дію і повертає м'яч дорослому).

- Ми з вами пригадали слова-дії. (Вихователь пропонує дітям сісти на стільчик).

– Вправа-розминка підготувала нас до зустрічі з казкою. І дорослі і діти цю казку добре знають. Але з нею трапилась біда: загубилися слова-предмети. Давайте допоможемо! Уважно послухайте казку і скажіть як вона називається. Домовилися? Не забудьте: казку треба дослухати до кінця.

– Жили-були собі … та …. . І була в них … . Знесла вона … . … бив-бив - не розбив. … била-била не розбила. Бігла …, … зачепила. … упало та й розбилося. Плаче …, плаче …, а … кудкудаче: "Не плач …, не плач … . Знесу я вам … не просте, а золоте.

– Як називається казка? (Курочка Ряба)

– А як ви здогадалися, що це казка про курочку Рябу? (Міркування дітей).

– Для чого дід і баба хотіли розбити яєчко? (Міркування дітей).

– Якщо дід і баба хотіли розбити яєчко, то чому вони плакали, коли його розбила мишка? (Міркування дітей).

– Як ви думаєте, чому казка називається "Курочка Ряба"? (Міркування дітей).

 

Фізкульхвилинка

– Ко-ко-ко, ко-ко-ко

Курочка сокоче.                  

змахи руками зігнутими в ліктях

Про яєчко на весь двір

Розказати хоче.                    

нахили вліво, вперед, вправо (2 рази)

– Ко-ко-ко, ко-ко-ко,  

нахили головою вліво, вправо з одночасним   підніманням і опусканням плечей

Біленьке, довгасте,         

піднімання на носках, з описуванням в повітрі руками форми яйця

Я знесла для діток,

 – Каже зозуляста.                 

напівприсідання, з відставлянням ноги на п'ятку і розведенням долонь рук в сторонни

 

– Пригадайте яєчко і розкажіть, будь ласка, що ви знаєте про нього.

– А ось і яєчко. (Вихователь демонструє дітям свою цікавість до яйця, спосіб обстеження і передає його по колу).

– Ви обстежили яйце? Розкажіть, яке воно, що ви про нього дізналися? (Біле, овальне, гладеньке…)

– Я спостерігала, як ви передавали яєчко: обережно, потихеньку. Чому ви так робили? (Міркування дітей).

– Ми дізналися, що яєчко білого кольору, округлої форми, гладеньке, має вагу. Воно може розбитися. (Вихователь виставляє зображення яйця).

-         А хочете, я розкажу вам казочку про пригоду ось такого яєчка?

 

Читання казки Андрія М’ястківського «Казочка про писанку»  (під час читання вихователь виставляє малюнки до сюжетів казки)

 

Залишивши гніздечко, покотилось яєчко... Та котилось воно недалечко.
Квочка з курчатами на подвір’ї гуляла, діток своїх забавляла.

 -    Мамо, он яєчко по стежинці котиться, - сказало найменше курчатко.   

- Ану ж, яке воно на колір?
-    Біле, як сніг, - сказала квочка.
-    А сніг який? - спитав півник, бо курчаток взимку ще не було, і снігу вони не бачили.
-    Такий білий, як оте яєчко, що котиться, - відповіла квочка.

- Однак скоро Великдень. То давайте пофарбуємо яєчко, щоб воно було барвисте, як весна.
Закотили курчатка яєчко до своєї хати й ну його фарбувати.

Припустив теплий дощик, потім стала веселочка в небі.
Курчатка у веселочки фарб позичали, на білому яєчку весну малювали. Малювали лапками та писали пір’ячком - і покотилася писанка зеленим подвір’ячком. 
Курчатка її доганяли, на крилечках піднімали й дівчинці Наталочці, яка їх зеренцями годувала, водицею напувала, на свято Великдень подарували.
І зацвіли вишні, черешні. Став гарний, як писанка, садочок увесь. 
І проказала Наталочка:
-    Христос Воскрес!

Вихователь читає казку, інтонаційно виділяє героїв казки та їх дії.

 

Робота над змістом казки.

 

Переказ казки дітьми за допомогою опорних малюнків.

 

 Вихователь: а до якого свята розмальовують яєчка? Правильно на Великдень

 

 

Бесіда на тему свята Великодня.

Вихователь вивішує на дошку ілюстрації із зображеннями паски, крашанок, писанок.

-         Яке свято наближається? (Великдень.)

-         Що розфарбовують у Великдень? (Яйця.)

Вихователь показує дітям розписані яйця, пропонує розглянути та назвати кольори, які є на малюнках. Звертає увагу дітей на жовтий та жовтогарячий кольори.

-         З яких звуків починаються слова «жовтий, жовтогарячий»? (Зі [ж].)

-         Згадайте ще слова, де є звук [ж].

-         Що їдять на Великдень? (Паски.)

 

Вихователь пропонує дітям виконати вправу для язика «Печемо млинчика»: декілька разів почергово покласти «широкого» язика спочатку на нижню, потім на верхню губу.

 

В права «Знайди пари».

- Коли люди готуються до свята Великдень, вони готують багато різних страв. Допоможіть визначити, звідки ми одержуємо такі продукти.

На столі у вихователя розкладені предметні картки із зображеннями продуктів харчування, тварин, рослин. Діти мають установити зв’язок між ними.

Наприклад: яйця — курка, молоко — корова або коза, мед — бджола, масло — молоко, хліб — колос, м’ясо — свиня тощо.

 

Підсумок заняття.

-         Які свята святкують навесні?

-         Які страви готують до Великодня?

-         З якою казочкою ми сьогодні познайомилися?

-         Що вам сподобалося сьогодні виконувати на занятті?

 

docx
Додано
6 травня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку