Вересень Цікаві події. Корисні матеріали для дітей.

Про матеріал
Цікаві події місяця вересень допоможуть вчителю спланувати тематичні дні для учнів свого класу.
Перегляд файлу

Вересень

Поспішайте відзначити такі свята вересня.


 


 

8 вересня  Всесвітній день журавля

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/juravl.jpg

Зараз журавлів можна побачити практично всюди, а раніше на них полювали. Щоб урятувати американських журавлів, яким загрожувало зникнення, учені-екологи підкладали яйця цих птахів у гнізда журавлів інших видів. День, коли виросли перші врятовані птахи, став святом журавлів. Цей птах нині є символом природоохоронних організацій.

У нашій країні здавна шанують цих прекрасних птахів, навіть колодязі-журавлі є мало не в кожному українському селі. Ближче познайомте з ними дітей, розкажіть, де їх можна побачити в Україні, як уберегти від знищення.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда про журавлів: розкажіть дітям, що предки журавлів з’явилися на Землі приблизно 40–60 млн років тому, тож мали змогу бачили динозаврів; про різні види журавлів; покажіть відео з життя цих птахів тощо.
  • Прислів’я про журавля та їх обговорення
  • Конструювання “Побудуй казку”: конструюємо персонажів казки та декорації.
  • Інсценізація казки “Лисиця і Журавель” для дітей молодшої групи.
  • Вправа-асоціація Що навколо схоже на журавля?”.
  • Вправа “Журавель який?”.
  • Діалог-дослідження “Чим колодязь на журавля схожий?”.
  • Конструювання-моделювання “Колодязь-журавель”.
  • Фізкультхвилинка “Як журавлик”: діти самостійно придумують вправи, що імітують рухи журавля.
  • Придумування загадок про журавля.


 

9 вересня  Міжнародний день краси

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/krasa.jpg

Міжнародний комітет естетики і косметології СІДЕСКО проявив ініціативу щодо відзначення Міжнародного дня краси. У цей день у світі особливо вітається все гарне, усе, що приносить естетичне і моральне задоволення. А своє професійне свято відзначають ті, чия робота так чи інакше пов’язана з красою.

Покажіть малятам красу, що їх оточує, — природу рідного краю, красу рідного міста, рідної вулиці, малої батьківщини, країни та всього світу, зовнішню й внутрішню красу людей, їхньої праці, стосунків. Навчіть дітей ставитися до краси з повагою, милуватися нею, зберігати та примножувати її.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда-роздум “Що таке справжня краса?”.
  • Гра-милування “Краса навколо мене”: діти шукають щось гарне у довкіллі, добирають відповідні слова, щоб розповісти про знайдений об’єкт.
  • Інтегрована діяльність — слухання музики (симфонічні ескізи “Море” Клода Дебюссі), розглядання картин про море, хореографічна імпровізація “Таке різне море” (див. бесіду “Музичне море” та е-додаток до журналу “Джміль” (№ 3, 2014)): покажіть дітям різне море, його красу, велич і уразливість, поміркуйте з малятами, як можна подружитися з морем, допомогти йому надовго зберегти свою красу.
  • Віртуальні подорожі Україною (див. бесіду за сюжетною картиною на обкладинці журналу “Моя Батьківщина” та е-додаток до журналу “Джміль” (№ 1, 2015)), презентації “Дивовижні фонтани світу”, “Фонтани в живій та неживій природі” (е-додаток до журналу  (е-додаток до журналу 
  • Діалог-роздум “Що таке гарна людина?”.
  • Діалог-роздум “Як зберегти красу нашого майданчика?”: поміркуйте з малятами, що можна зробити, аби дитячий майданчик став іще кращим,
     

17 вересня  День рятувальника

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/rescuers.jpg

Свято встановлене указом Президента України № 830\2008 від 12.09.2008 на підтримку ініціативи громадськості та Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Його святкують працівники аварійно-рятувальних служб, пожежної охорони, інших спеціальних формувань, а також громадяни, які брали участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Дату вибрано не випадково: у цей день увесь православний світ відзначає свято ікони Божої Матері “Неопалима Купина”. Вважається, що цей образ оберігає від пожеж і рятує від біди. Тому й було прийнято рішення вшановувати у цей день пожежників та працівників інших рятувальних служб.

Розкажіть дітям про тих людей, які оберігають наш спокій і до яких завжди можна звернутися по допомогу. Коли ми звертаємося до таких людей? Як їх знайти? Яку інформацію потрібно надати, щоб допомога прийшла вчасно? Коли варто і коли не варто звертатися до них?

Робота з дітьми впродовж дня


 

19 вересня  День народження Смайлика

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/smilik.jpg

У цей день професор Скотт Фалман запропонував використовувати символ “:–)” для позначення усміхненого обличчя в електронному тексті. Сьогодні смайлик замінює те, що важко передати словами у короткому повідомленні (інтонацію голосу, міміку), допомагає краще зрозуміти співрозмовника, вловити його настрій... Врешті-решт, кумедний смайлик поліпшує настрій кожному, хто його малює і бачить.

Зробіть цей день “усміхненим святом” для дітвори, розкажіть, що щира усмішка може творити справжні дива, подаруйте гарний настрій друзям, батькам і знайомим, поговоріть з дітьми про те, що не варто чекати особливого приводу, аби зробити приємний сюрприз рідним людям.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Перегляд мультфільму “Крихітка Єнот”.
  • Бесіда “Що може усмішка?”.
  • Вправа-асоціація “Розкажи за допомогою Смайлика”: діти малюють повідомлення, використовуючи якомога більше різних смайликів, потім зачитують повідомлення товаришів і обговорюють враження від листів.
  • Образотворча діяльність “Смайлик у подарунок”: малюємо, ліпимо, робимо аплікацію, виготовляємо поробку.
  • Бесіда “Як поліпшити настрій іншій людині?”.
  • Образотворча діяльність “Подаруй гарний настрій”.
  • Гра на прогулянці “Хто знайде більше смайликів?”: педагог розвішує смайлики у найнесподіваніших місцях, малює крейдою та паличкою тощо; діти також можуть знаходити різні об’єкти, схожі на смайлики — хмаринки, квіти тощо.

 

 

 


 

21 вересня  Міжнародний день миру

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/mir.jpg

Це свято присвячено зміцненню ідеалів миру як усередині держав і народів, так і між ними. Це день припинення вогню і відмови від насильства, осмислення проблем миру, обміну інформацією та практичним досвідом діяльності щодо його досягнення.

Поговоріть з малятами про красу нашої країни, її неосяжні простори, людей, що живуть поруч з нами, і про те, як треба берегти й захищати Батьківщину. Зараз у нашій країні, мабуть, усі розуміють, наскільки крихкий і уразливий мир, як і чому його потрібно берегти, тож варто поговорити з дітьми про захисників Батьківщини, поміркувати разом, як кожен з нас може допомогти їм.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Дидактична гра “Подружися з інопланетянином”: діти об’єднуються у дві групи — “інопланетян” і жителів Землі. “Інопланетяни” без слів (використовуючи міміку, жести, малюнки, поробки, конструкції тощо) повідомляють землянам, звідки прилетіли, чого хочуть. “Земляни” так само розповідають про себе, свою планету, про те, що ми хочемо жити у злагоді з усіма.
  • Створення плакату “Мир нашому дому” (колективна робота).


 

22 вересня  Всесвітній день без автомобіля

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/carfree.jpg

Люди у цей день зменшують використання автомобілів для поїздок містом, віддаючи перевагу громадському транспорту, а також велосипедам і пішій ходьбі. Головний девіз свята: “Місто — простір для людей, простір для життя”.

День без автомобіля уперше відзначили у 1997 р. в Англії, а ще через рік — у Франції. До 2001 р. до цього руху офіційно приєдналися більше тисячі міст у 35 країнах світу.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Діалог-дослідження “Автомобілі навколо нас”
  • Винахідницька гра “Диво-автомобілі” обговоріть, де і як можна використати ці автомобілі, які з них завдають меншої шкоди довкіллю.
  • Гра “Добре  — погано”: знайдіть переваги і недоліки використання автомобілів.
  • Діалог-міркування “Чи завжди автомобіль потрібний?”: розмірковуємо з дітьми, коли автомобіль необхідний, а коли без нього варто обійтися.
  • Бесіда “Екологічний транспорт”
  • Конструювання “Екомобіль”: діти придумують автомобіль, який не шкодить довкіллю, конструюють його.
  • Презентація екомобілів.


 

26 вересня  Всесвітній день моря

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/more.jpg

Мета свята — привернути увагу людей до того, якої непоправної шкоди морям і океанам завдають вилов риби, забруднення водоймищ і глобальне потепління. Також у цей день варто поговорити про безпечну поведінку на водоймах.

Цей день може стати ще одним приводом поговорити про красу і велич моря, його дивовижних мешканців, про наше ставлення до нього. Покажіть малятам, яким різним може бути море — величним, усміхненим, грайливим, сердитим, грізним, лютим, — поясніть, що це домівка для багатьох живих істот, що воно впливає і на життя на суходолі, тож про цього могутнього велетня потрібно дбати, оберігати його від забруднення.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Інтегрована діяльність: слухання музики (симфонічні ескізи “Море” Клода Дебюссі); розглядання картин про море; хореографічна імпровізація “Таке різне море” (див. бесіду “Музичне море” в журналі “Джміль” № 3, 2014 та едодаток до випуску).
  • Рухлива гра “Море хвилюється…”: зображення у пластиці морських мешканців, представників морських професій тощо.
  • Бесіда за фотографіями “Знайди красу щодня, щомиті”.
  • Дидактична гра “Як допомогти морю?”.
  • Дидактична гра “Знайди морські барви навколо”.


 

27 вересня  Всесвітній день туризму

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/tourisme.jpg

Метою свята є пропаганда туризму, розвиток зв’язків між народами різних країн. Це свято кожного, хто хоч раз відчув себе мандрівником, вибравшись із буденної суєти на берег річки, до лісу, в поле або в інші місця, якими така багата наша земля!

Пізнавати світ можна по-різному — за допомогою телевізора, з вікон потягів, автобусів та машин, а можна хоча б іноді брати рюкзак і знайомитися з різними цікавинками безпосередньо. Такий туризм де в чому складний, але має й багато переваг. Поговоріть з дітьми про піший туризм, про те, як можна ближче познайомитися з горами, далекими долинами, лісами тощо, послухайте разом з ними бардівські пісні під гітару, поспівайте та здійсніть хоча б невеличку пішу подорож.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Дидактична гра “Збираємось у подорож”: діти “збираються у мандрівку”; їхнє завдання — взяти якомога менше предметів для якомога більшої кількості справ, враховуючи мету подорожі.
  • Дидактична гра “Що куди нас довезе?”: педагог показує на карті місце, куди треба доїхати, діти добирають відповідний транспортний засіб.
  • Образотворча діяльність “Замальовки з мандрівок”


 

 

 

 

 

 

 

30 вересня  Всеукраїнський день бібліотек

https://jmil.com.ua/articles/etc/images/library.jpg

Цей день відзначається згідно з Указом Президента України № 471/98 від 14 травня 1998 р. Він має на меті привернути увагу до ролі бібліотек у житті кожної країни, їхнього важливого внеску у збереження надбань культури, знань і традицій для прийдешніх поколінь.

Розкажіть дітям про роль книги у передачі знань та досвіду людства, її історію, порівняйте книги у минулому із сучасними, приверніть увагу малят до бібліотек, їхньої ролі у житті суспільства, кожного з нас, покажіть їх розмаїття та навчіть ними користуватися.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда “Як книга з’являється на світ” (за сюжетною картиною до журналу “Джміль” 2016,  2 та е-додатком до статті).
  • Гра “Без чого книги не буває?”: діти визначають характерні ознаки книги.
  • Гра “Чи всі книги можна потримати в руках?”: діти пригадують, якими бувають книги, зокрема сучасні.
  • Діалог-дослідження “Як і де книги зберігають?”.
  • Гра “Добираємо книжки для власної бібліотеки”: малята із запропонованих книжок вибирають ті, які їм подобаються, створюють власну бібліотеку.
  • Гра-класифікація “Як зробити бібліотеки зручними?”: діти упорядковують надані педагогом книжки, пропонують різні способи класифікації, розглядають переваги і недоліки кожного способу, вибирають найзручніший.
  • Сюжетна гра “Подорож до бібліотеки”.
  • Читання оповідання “Слоник-стрибунець” (див. “Джміль”, 2016,  2 та е-додаток до публікації): діти або педагог читають твір, додумують і добирають слова за картинками.
  • Образотворча діяльність “Намалюй оповідання”: діти малюють сюжети своїх оповідань, потім обмінюються малюнками і розповідають за картинками оповідання своїх товаришів, потім слухають розповіді авторів; педагог разом з дітьми влаштовують бібліотеку дитячих творів для батьків.

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку