Веселі математики Математичний турнір між учнями 5, 6-х класів

Про матеріал

Мета:

- розширити і поглибити знання учнів з математики;

-показати зв'язок математики з технікою, виробництвом, використовуючи комп'ютер;

-сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів;

-виховувати в учнів логічне мислення та цікавість до предмету.

Перегляд файлу

 

Веселі математики

Математичний турнір між учнями 5, 6-х класів

 

Математика цікава тоді, коли дає                                                                              поживу нашій винахідливості й                                                                              здатності  до міркувань

за Д. Пойа

 

-  Що є найбільшим у світі?                                                                                                         

-   Простір.                                                                                                   -  Що є найсильнішим?                                                                      - Розум.

 - Що є наймудрішим?                                                                               - Час.                                                                                                         - Що є найприємнішим?                                                                                                         - Досягнути бажаного 

                                     Фалес

 

Мета: -    розширити і поглибити знання учнів з математики;

  • показати зв’язок математики з технікою, виробництвом, використовуючи компютер;
  •    сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів;
  •    виховувати в учнів логічне мислення та цікавість до предмету.

 

Відкриття змагань

Ведучий 1      Відкриваємо ми свято, всіх запрошуєм до нас:

                    І веселих, і кмітливих, і цікавих, і сміливих

                    Брати участь просим Вас.

        Ведучий 2  Сьогодні будем друзі з Вами царицю всіх наук вітати

                             Так можем гордо і по праву ми математику назвати.

Ведучий 1        Наук у світі є багато, їх навіть важко полічити.

                      Та нам їх треба добре знати, щоб всесвітом оволодіти.

                      До різних ми наук охочі; нехай ведуть нас до вершин

                      Та зараз ми сказати хочем: «Наш математиці уклін!»

Ведучий 2  Але перш, ніж на сцену вийдуть команди, я розкажу вам маленьку історію. Одна із шкіл Техасу в США, йдучи на зустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики, організувала для експерименту так званий день без математики.

Ведучий 1  Як? Хіба це можливо?

            Ведучий 2  Зачекай, дослухай! Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до календаря. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. Учні не знали,

відшукати завдання в підручниках… Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір вони організували маніфестацію з гаслом:Ми не уявляємо життя без математики!»

Ведучий 1   А зараз будемо вітати ми математиків своїх!..  Зустрічайте – команда 5-А класу «Круг», команда 5-Б класу «___________», команда 6-А класу «__________»

 

Представлення журі

            Ведучий 2  А я ознайомлю вас із конкурсами, які є сьогодні у нашому змаганні.

 

 

 

             План змагань:

  1. привітання команд (назва та девіз);
  2. розминка-конкурс «Квітка-семицвітка»;

Рекламна пауза 6-А; (виступ 6-А)

  1. конкурс  «Художник»;
  2. конкурс «Математичні терміни»;

Рекламна пауза 5-А; (сценка «Синок-математик»)

  1. конкурс «Логічні задачі»;
  2. конкурс капітанів і вболівальників;

Рекламна пауза 5-А; (сценка «Частівки»)

  1. конкурс «Орігамі»;
  2. підведення підсумків.

 

  1.   Привітання команди Круг (5-А):
  1. Готувались ми до зустрічі сім днів,

    І займались математикою всі, кому не лінь.

  1. За цю справу взялись ми у перший раз,

Адже ми поки що тільки 5-й клас.

  1. Як назвати нам команду – вирішити не могли…

Може, «Ромб» або «Квадрат», а може, - «Два кути»…

  1. Годі сперечатись! Пропоную «Круг» - це найдосконаліша фігура!

Кругле сонце… кругла в учнів голова… кругла медаль, яку так хочеться за перемогу всім здобути…

  1. Кругла монетка… круглий сир. Вирішено – назвемося «Круг»!
  2. Капітан: Візьмемось за руки і станемо в круг.
  3. Всі разом: Якщо друзі стануть в круг, то команду маєм!

                  Зліва друг і справа друг – у турнір ми граєм!

  1. Всіх  учасників щиро вітаємо,

    Їм бажаємо все розв’язати  та у конкурсах перемагати!

  1. Журі шановне! Ви справедливі й чесні.

Комусь докиньте бал, а комусь два, щоб вийшов круглий результат!

  1. Вболівальники любі, долонь не шкодуйте,

Смійтеся з нами усі й команді нашій щиро аплодуйте!

Наш девіз: Круг – команда супер-клас. Вболівайте друзі всі за нас!

Представлення інших команд.

 

  1.  Конкурс «Квітка-семицвітка»

Вчитель: Ви, напевне, читали казку «Квітка-семицвітка»? Пам’ятаєте, як головна героїня відривала пелюстки і загадувала бажання? Ось і в мене є така чарівна квітка. Щоправда пелюсток у неї 9. А на кожній пелюстці – запитання для команди. Пелюстки чарівні, бо кожна правильна відповідь приносить команді один бал. Успіхів всім вам! Розпочинаємо гру. Кожна команда обирає колір своєї пелюстки та отримує свою задачу.

  1. За допомогою чотирьох п'ятірок,  знаків дій та дужок запишіть число 100.

Відповідь: (5+5)•(5+5)

  1. 5 землекопів за 5 годин викопають 5 м канави. Скільки землекопів за 100 годин викопають 100 м канави?   Відповідь: 5 землекопів

 

 

 

 

 

  1.   У лісі назбирали 5 склянок суниць, 4 з них переробили на варення. Скільки склянок залишилося?    Відповідь: 5

4. Між 10 стовпами треба натягнути сітку. Відстань між двома найближчими стовпами 3 м. Скільки метрів сітки потрібно? Відповідь: 27 м

 

5. П’ять у квадраті – двадцять п’ять, шість у квадраті – тридцять шість. Чому    дорівнює кут у квадраті?Відповідь: 90                  

6. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник  показує 6 год?  Відповідь: розгорнутий   

7. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути?   Відповідь: дід, син, внук

8. Якщо можливо, то визначте: чому дорівнює добуток всіх чисел десяткової системи числення? Відповідь:0

9. Що є у кожного слова, рослини і рівняння?  Відповідь: корінь

   Рекламна пауза 6-А;

  1. Конкурс «Художник»

Вчитель. Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику .

Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – трикутник. Робити це потрібно одночасно. Максимальна кількість балів – 3; 2; 1.

Журі підсумовують бали за конкурси (1-2). Ведучі записують результати на зірочках і наклеюють на аркушах-відповідях

 

  1. Конкурс «Математичні терміни»

Вчитель: Я називаю букву і показую (надрукувати на папері букви), а ви по черзі називаєте термін, який починається на цю букву. Наприклад: А – аксіома, алгебра, абсциса, алгоритм і т.д. Виграє та команда, яка назве найбільше термінів на задані букви. Порядок називати терміни капітани визначають методом жеребкування.

Д – (діаметр, діагональ, дотична, довжина …)

К – (коло, конус, круг, куля, куб, квадрат …)

П – (похідна, призма, промінь, пряма, перпендикуляр …)

В – (вісь, вектор, висота, відрізок …)

С – (синус, стереометрія,сума …)

Г – (грань, гіпотенуза, градус …)

         Максимальна кількість балів – 3; 2; 1.

 

Рекламна пауза 5-А; (сценка «Синок-математик»)

Сценка «Синок-математик»

До батьків, до Славська, в рідну хату і садок

З політехніки зі Львова гостювать прибув синок.

На обід прибув, до речі, (стіл накрили в акурат!)

Мати вийняла із печі двоє смажених курчат.

 Батько всім налив чарчини, більшу, звісно, дав синку:

 

  •  
  • А яку науку, сину, ти вивчаєш там? Яку?

Син підняв до стелі руку:

  • Мудрість, тату, висота! Не збагнуть вам ту науку,

Ви ж, пробачте… темнота!

Ось курчата ці: фактично двійко тут, хоч як бери.

А візьми математично, помудруй – і вийде три!

      Не мели дурницю, синку!.. – (і, як видно, розізлив.)

     Той схопивсь:

  • Одну хвилинку! – щось помножив, поділив.
  • Ось вам, - каже, - рівно троє. Доказ точний і ясний!

 І промовив до старої сивий батько мовчазний:

  • Якщо так виходить в Петі, будуть двоє ці для нас,

Він хай їсть оте вже, третє! Всім по одному якраз!

Журі підсумовують бали за конкурси (3-4). Ведучі записують результати на квітах і наклеюють на аркушах-відповідях

  1. Конкурс «Логічні задачі»

Вчитель зачитує логічні задачі. Відповідає та команда, яка знає відповідь першою. Якщо відповідь невірна, то наступна спроба команди не оцінюється. Вірна відповідь – 2бали.

  1. Задача №1 На столі стоїть шість склянок. Три з них порожні, а в три налито воду. Зробити так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. Взяти в руки можна лише одну склянку. (треба воду з другої склянки перелити в п’яту, і поставити склянку на місце)
  2. Задача №2 Поділіть фігуру на дві рівні частини:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Задача №3  Миколка дає друзям покататися на своєму велосипеді. За 1 плитку шоколаду він дозволяє кататися півтори години, а за 2 цукерки – півгодини. Юрко дав Миколці 2 плитки шоколаду і 4 цукерки. Скільки часу може кататися Юрко? (4 год)
  2. Задача №4  Сума  трьох чисел дорівнює їх добутку. Ці числа різні та однозначні. Назвіть ці три числа. (1; 2; 3)
  3. Задача №5 Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу.
    • Я завжди їду в п’ятому вагоні від хвоста потягу, - сказав перший.
    • А я в  п’ятому вагоні від голови потягу, - заявив другий.

Скільки вагонів було в потязі? (9)

  1. Задача №6  «Цифровий ребус». Знайдіть добуток трьоцифрового і чотирицифрового чисел, зашифрованих за даною схемою:

                   хг г г г

                г г г

 АААА

+   АААА 

      АААА

   АБВГДА

                                 х2 2 2 2

 222

4444

               + 4444

                  4444

                    4 93284

 

 

 

  1. Конкурс капітанів і вболівальників Капітанів викликають на сцену. Поки вони виконують завдання, учасники команд думають над висловом-гаслом маніфестації школярів однієї зі шкіл Техасу. Для вболівальників пропонують задачі-слайди із презентації.

 

Рекламна пауза 5-А; (сценка «Частівки»)

Виступ команди «Круг», українські бабусі (частівки)

Ми бабусі українські вмієм рахувати.

Що нам варто поділити, множити й додати?

 Ми поділим шість курчат між п’ятьма дворами.

 Боже, що то за мара тільки-но з ногами?

А моя онука Люба так ся добре вчиться,

Математику так любить, що мені то сниться.

 На уроці вчора Люба коло й круг вивчала.

 Потім вдома ті знання тай застосувала.

 Взяла нову скатертину, квадратну, новеньку

Та по колу спанахала, - зробила кругленьку.

 А до гривень як добралась, - ми й розбагатіли,

 Дописали по нулю – гроші ся збільшили.

Ой як добре, Марусино, ту науку знати.

Математика – то сила, що там вже казати!

Журі підсумовують бали за конкурс №6. Ведучі записують результати на квітах і наклеюють на аркушах-відповідях

  1. Конкурс «Орігамі» проводить вчитель. Максимальна кількість балів – 3; 2; 1. Додатковий бал додамо команді, яка першою покаже того, що стало наслідком гральних костей.

 

Математичний  жарт

Протягом цього року вам майже ніколи вчи­тися, і я це доведу.

Рік має 365 днів, з них - 52 неділі, 10 інших днів — дні відпочинку. Виходить, що ви відпо­чиваєте разом з близькими 62 дні. Канікули зимові та літні продовжуються не менш як 100 днів. Отже, відпочинок вже становить 162 дні. Вночі не вчаться, а ночі дають ще півроку. Отже, ще 182 дні відпадають. Залишилося 20 днів, але не весь день продовжуються заняття, а лише не більше чверті дня. Тому ще 15 днів відпадають. Залишається всього-на-всього 5 днів, які мож­на напружено попрацювати і одержати глибокі та якісні знання. Я гадаю, що вам це по силах.

Фокус "Відгадування дня народження"

  1. Порядковий номер місяця вашого народження помножте на 100.
  2. Додайте день вашого народження.
  3. Одержане число помножте на 2.
  4. Додайте 8.
  5. Помножте на 5.
  6. До одержаного числа додайте 4.
  7. Помножте на 10.
  8. Додайте ще 4.
  9. А тепер додайте свій повний вік.
  10. Відніміть 444.

А тепер покажіть мені результат своїх обчислень.

 

 

 

 

Вірш-жарт «Проста арифметика»

 

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори, і питає:

Скільки буде 10 поділить на 3?

Розв’язать вона не може,

Звісно, знітилась, мовчить.

Вчитель каже: «Так не гоже.

Прості дроби треба вчить.»

«Хай картоплі є десяток, -

Вчитель далі річ веде, -

Розділи на трьох дівчаток.

То по скільки припаде?»

Люда каже: «Зайвий клопіт,

І нащо мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу – і хай їдять.»

 

  1. Підведення підсумків

Ведучий 1            За хвилиною — хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Оголошуйте рахунок:

Хто сьогодні молодець? (Підведення підсумків гри)

Ведучий 2Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати,

І вручаємо дипломи,

Щоб було про що згадати.

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
16 вересня 2018
Переглядів
6357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку