Мета:
- розширити і поглибити знання учнів з математики;
-показати зв'язок математики з технікою, виробництвом, використовуючи комп'ютер;
-сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів;
-виховувати в учнів логічне мислення та цікавість до предмету.
Веселі математики
Математичний турнір між учнями 5, 6-х класів
Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості й здатності до міркувань за Д. Пойа
|
- Що є найбільшим у світі? - Простір. - Що є найсильнішим? - Розум. - Що є наймудрішим? - Час. - Що є найприємнішим? - Досягнути бажаного Фалес
|
Мета: - розширити і поглибити знання учнів з математики;
Відкриття змагань
Ведучий 1 Відкриваємо ми свято, всіх запрошуєм до нас:
І веселих, і кмітливих, і цікавих, і сміливих
Брати участь просим Вас.
Ведучий 2 Сьогодні будем друзі з Вами царицю всіх наук вітати
Так можем гордо і по праву ми математику назвати.
Ведучий 1 Наук у світі є багато, їх навіть важко полічити.
Та нам їх треба добре знати, щоб всесвітом оволодіти.
До різних ми наук охочі; нехай ведуть нас до вершин
Та зараз ми сказати хочем: «Наш математиці уклін!»
Ведучий 2 Але перш, ніж на сцену вийдуть команди, я розкажу вам маленьку історію. Одна із шкіл Техасу в США, йдучи на зустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики, організувала для експерименту так званий день без математики.
Ведучий 1 Як? Хіба це можливо?
Ведучий 2 Зачекай, дослухай! Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до календаря. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. Учні не знали,
відшукати завдання в підручниках… Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір вони організували маніфестацію з гаслом: “Ми не уявляємо життя без математики!»
Ведучий 1 А зараз будемо вітати ми математиків своїх!.. Зустрічайте – команда 5-А класу «Круг», команда 5-Б класу «___________», команда 6-А класу «__________»
Представлення журі
Ведучий 2 А я ознайомлю вас із конкурсами, які є сьогодні у нашому змаганні.
План змагань:
Рекламна пауза 6-А; (виступ 6-А)
Рекламна пауза 5-А; (сценка «Синок-математик»)
Рекламна пауза 5-А; (сценка «Частівки»)
І займались математикою всі, кому не лінь.
Адже ми поки що тільки 5-й клас.
Може, «Ромб» або «Квадрат», а може, - «Два кути»…
Кругле сонце… кругла в учнів голова… кругла медаль, яку так хочеться за перемогу всім здобути…
Зліва друг і справа друг – у турнір ми граєм!
Їм бажаємо все розв’язати та у конкурсах перемагати!
Комусь докиньте бал, а комусь два, щоб вийшов круглий результат!
Смійтеся з нами усі й команді нашій щиро аплодуйте!
Наш девіз: Круг – команда супер-клас. Вболівайте друзі всі за нас!
Представлення інших команд.
Вчитель: Ви, напевне, читали казку «Квітка-семицвітка»? Пам’ятаєте, як головна героїня відривала пелюстки і загадувала бажання? Ось і в мене є така чарівна квітка. Щоправда пелюсток у неї 9. А на кожній пелюстці – запитання для команди. Пелюстки чарівні, бо кожна правильна відповідь приносить команді один бал. Успіхів всім вам! Розпочинаємо гру. Кожна команда обирає колір своєї пелюстки та отримує свою задачу.
Відповідь: (5+5)•(5+5)
4. Між 10 стовпами треба натягнути сітку. Відстань між двома найближчими стовпами 3 м. Скільки метрів сітки потрібно? Відповідь: 27 м
5. П’ять у квадраті – двадцять п’ять, шість у квадраті – тридцять шість. Чому дорівнює кут у квадраті?Відповідь: 90
6. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год? Відповідь: розгорнутий
7. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути? Відповідь: дід, син, внук
8. Якщо можливо, то визначте: чому дорівнює добуток всіх чисел десяткової системи числення? Відповідь:0
9. Що є у кожного слова, рослини і рівняння? Відповідь: корінь
Рекламна пауза 6-А;
Вчитель. Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі здібності і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіки деяких функцій. Отже, конкурс має назву „Художник”. З кожної команди я запрошую по 1 учаснику .
Завдання: лівою рукою намалювати коло, а правою – трикутник. Робити це потрібно одночасно. Максимальна кількість балів – 3; 2; 1.
Журі підсумовують бали за конкурси (1-2). Ведучі записують результати на зірочках і наклеюють на аркушах-відповідях
Вчитель: Я називаю букву і показую (надрукувати на папері букви), а ви по черзі називаєте термін, який починається на цю букву. Наприклад: А – аксіома, алгебра, абсциса, алгоритм і т.д. Виграє та команда, яка назве найбільше термінів на задані букви. Порядок називати терміни капітани визначають методом жеребкування.
Д – (діаметр, діагональ, дотична, довжина …)
К – (коло, конус, круг, куля, куб, квадрат …)
П – (похідна, призма, промінь, пряма, перпендикуляр …)
В – (вісь, вектор, висота, відрізок …)
С – (синус, стереометрія,сума …)
Г – (грань, гіпотенуза, градус …)
Максимальна кількість балів – 3; 2; 1.
Рекламна пауза 5-А; (сценка «Синок-математик»)
Сценка «Синок-математик»
До батьків, до Славська, в рідну хату і садок
З політехніки зі Львова гостювать прибув синок.
На обід прибув, до речі, (стіл накрили в акурат!)
Мати вийняла із печі двоє смажених курчат.
Батько всім налив чарчини, більшу, звісно, дав синку:
Син підняв до стелі руку:
Ви ж, пробачте… темнота!
Ось курчата ці: фактично двійко тут, хоч як бери.
А візьми математично, помудруй – і вийде три!
Не мели дурницю, синку!.. – (і, як видно, розізлив.)
Той схопивсь:
І промовив до старої сивий батько мовчазний:
Він хай їсть оте вже, третє! Всім по одному якраз!
Журі підсумовують бали за конкурси (3-4). Ведучі записують результати на квітах і наклеюють на аркушах-відповідях
Вчитель зачитує логічні задачі. Відповідає та команда, яка знає відповідь першою. Якщо відповідь невірна, то наступна спроба команди не оцінюється. Вірна відповідь – 2бали.
|
|
Скільки вагонів було в потязі? (9)
хг г г г г г г АААА + АААА АААА АБВГДА |
х2 2 2 2 222 4444 + 4444 4444 4 93284
|
Рекламна пауза 5-А; (сценка «Частівки»)
Виступ команди «Круг», українські бабусі (частівки)
Ми бабусі українські вмієм рахувати.
Що нам варто поділити, множити й додати?
Ми поділим шість курчат між п’ятьма дворами.
Боже, що то за мара тільки-но з ногами?
А моя онука Люба так ся добре вчиться,
Математику так любить, що мені то сниться.
На уроці вчора Люба коло й круг вивчала.
Потім вдома ті знання тай застосувала.
Взяла нову скатертину, квадратну, новеньку
Та по колу спанахала, - зробила кругленьку.
А до гривень як добралась, - ми й розбагатіли,
Дописали по нулю – гроші ся збільшили.
Ой як добре, Марусино, ту науку знати.
Математика – то сила, що там вже казати!
Журі підсумовують бали за конкурс №6. Ведучі записують результати на квітах і наклеюють на аркушах-відповідях
Математичний жарт
Протягом цього року вам майже ніколи вчитися, і я це доведу.
Рік має 365 днів, з них - 52 неділі, 10 інших днів — дні відпочинку. Виходить, що ви відпочиваєте разом з близькими 62 дні. Канікули зимові та літні продовжуються не менш як 100 днів. Отже, відпочинок вже становить 162 дні. Вночі не вчаться, а ночі дають ще півроку. Отже, ще 182 дні відпадають. Залишилося 20 днів, але не весь день продовжуються заняття, а лише не більше чверті дня. Тому ще 15 днів відпадають. Залишається всього-на-всього 5 днів, які можна напружено попрацювати і одержати глибокі та якісні знання. Я гадаю, що вам це по силах.
Фокус "Відгадування дня народження"
А тепер покажіть мені результат своїх обчислень.
Вірш-жарт «Проста арифметика»
Викликає вчитель Люду, Слабшу серед дітвори, і питає: Скільки буде 10 поділить на 3? Розв’язать вона не може, Звісно, знітилась, мовчить. Вчитель каже: «Так не гоже. Прості дроби треба вчить.» |
«Хай картоплі є десяток, - Вчитель далі річ веде, - Розділи на трьох дівчаток. То по скільки припаде?» Люда каже: «Зайвий клопіт, І нащо мені це знать? Я зварю їм ту картоплю, Потовчу – і хай їдять.» |
|
Ведучий 1 За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Оголошуйте рахунок:
Хто сьогодні молодець? (Підведення підсумків гри)
Ведучий 2Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
І вручаємо дипломи,
Щоб було про що згадати.