ЗЗСО “Бихівський ліцей»
Урок позакласного читання
Надія Гуменюк «Веселка для веселика»
Вчитель А. В. Литвинчук
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим:»Добрий день».
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та мети уроку.
Надія Павлівна Гуменюк – не тільки талановита письменниця, вона ще лагідна мама, молода бабуся. Тому її вірші для дітей такі щирі, добрі, ласкаві. Писала вона їх не тільки для своїх дітей, а для всіх українських дітей, які люблять веселе, дотепне слово.
-А яка у нас є традиція давня?
-Приходити в клас із домашнім завданням.
-Яке завдання було вам додому? (Вивчити один із віршів напам’ять Надії Гуменюк).
«Весняночка», «Писанка», «Літо», «Лічилка», «Колискова», «Забавлянка».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-А зараз я хочу ознайомити вас іще з однією книжечкою Надії Гуменюк «Чапики-чалапики»
-Хто знайде в класі предмети, які підказують нам назву цієї книжки? (Це дитячі гумові чобітки)
Зараз ми дізнаємось про це.
Відкрийте книжечки «Чапики-чалапики» на сторінці 7 і прочитаємо вірш «Чапики-чалапики»(читає вчитель)
Словникова робота
Вітрильники, фрегати – типи морських кораблів.
Пасати – постійні сухі вітри.
Аналіз прочитаного вірша.
-Як мають «побавитись» чоботята? Як пояснити цей вираз? (Бавляться діти в калюжах, а не чобітки.)
-Яке слово свідчить , що діти слухняні і люблять свою маму? (Лагідне слово «матусенько»)
-Чи сподобався вам цей вірш?
Опрацювання вірша «Тролейбус захотів тепла».
(Вчитель показує малюнок тролейбуса) і читає вірш
-Чому тролейбус «уперся як ослик і стоіть»?
-Що допомогло тролейбусові?
-Яким став тролейбус?
Опрацювання вірша «Україна».
Читання вірша хором.
-Як називає поетеса рідну землю? (Матусею)
-Яке ще слово можна підібрати?
-Що є символами України?(Верба, калина, пісня, сім’я)
Фізкультхвилинка
Ми усі одна сім’я…
От і ознайомились з деякими віршами з книжки «Чапики-чалапики»
-Ой, діти, ми так зачитались, що не помітили як до нас завітала цифра 7. На уроці математики ми говорили про чарівність цифри 7. У чому її чарівність?
(7я, 7 днів тижня, 7 років, 7 кольорів веселки.)
Як ще по-іншому називають веселку?
Р а й д у г а
-Перерахуймо всі кольори веселки. А щоб не переплутати їх , книжечка Надії Гуменюк «Веселка для веселика» нам допоможе.
-Яке слово на обкладинці книжки розфарбоване всіма кольорами веселки?
Отож, складемо веселку у себе на парті, а також на дошці.
-Прочитайте,діти, назву книжки ще раз.
-А хто такий веселик? Як ви думаєте? (Веселиками називали журавлів)
А от коли і чому журавлів називають веселиками, ми дізнаємось, прочитавши казку «Веселка для веселика».
(Вчитель читає казку).
-Коли журавлів називають веселиками? А журавлями?
-Що допомогло веселикові повернутися на рідну землю весною?
-Кого звеселяє веселка?
От і наша веселочка буде звеселяти нас.
А щоб вам було ще веселіше, я пропоную пограти в гру. У чобітках записки, на них записані завдання. Треба ці завдання прочитати і виконати.
-Молодці, справились із завданням чапиків-чалапиків.
-А тепер завдання від мене. Знайдіть у книзі сторінку з написом «Зміст». Для чого в книгах друкуються ці сторінки?
В книзі «Чапики-чалапики» знайдіть вірш «Хомячок».
Хто це зробить швидко і тихо, акуратно гортаючи сторінки, той прочитає вірш.
-Чому діти злякалися?Які хвороби названі у вірші?
Листаючи книги, ви, напевно, помітили, що малюнки дуже гарні. Хто допоміг поетесі Н. Гуменюк зробити книги яскравими і цікавими?
Прочитаймо прізвище художника, який малював малюнки до книжечки «Чапики-чалапики» - Генадій Тарасенко.
А «Веселку для веселика» - Олександр Качановський.
Підсумок уроку.
-Чи сподобались вам книжечки Надії Гуменюк? Чим?
Щоб ви сказали поетесі Надії Гуменюк, якби вона завітала до нас на урок?
Домашнє завдання.
На наступному уроці ми поговоримо про весну. Вашим домашнім завданням буде підшукати вірші, пісні, про цю чудову пору року.