ВЕСЕЛКА
Фізкультурна казка
(за оповіданням М.Стояна)
Програмовий зміст: створити умови для активного і радісного відпочинку дітей. Вчити дітей відчувати характер кожного кольору, відтворюючи це рухами, мімікою. Показати дітям гармонію звуків, рухів і кольорів у природі. Спонукати до рухової активності. Закріпити з дітьми кольори веселки. Розвивати асоціативно-образне мислення, уяву. Виховувати у дітей витримку, впевненість у собі, вміння узгоджувати свої дії з діями інших дітей.
Обладнання: стрічки кольорів веселки.
Демонстраційний матеріал: зображення райдуги, ляльковий персонаж Чахлик Безкольоровий (пластикова бутила з водою).
Дітей на спортивному майданчику зустрічає Чахлик Безкольоровий і просить допомогти йому побачити барви. На допомогу приходить королева Барва, яка розповідає казку (діти виконують загально-розвивальні вправи).
Вихователь: Інколи під час дощу ти стоїш біля вікна.
Вправа: "Вікно" - руки вгорі в "замок".
Вихователь: Дивишся, прислухаєшся і тобі починає здаватися, що всі речі мають голос, що всі вони розмовляють.
Вправа: "Любознайки" - повороти голови в сторони. Руку прикладати до вуха (прислухаються), до лоба - (вдивляються).
Вихователь: Чуєш, каже червоний, я – мак, я – вогонь.
Вправа: "Мак" - стоячи на колінах, махи руками через сторони вгору.
Вправа: "Вогонь" - присідання з поперемінними махами рук вгору – вниз, перед собою.
Вихователь: Одразу за ним обзивається оранжевий: я – лисичка, я – морква.
Вправа: "Морква" - підняти руки вгору, з'єднати пальці
Вправа: "Лисичка" - стояти навколішки, піднімаючи ногу (хвіст) та повільно повертати головою вліво, вправо.
Вихователь: Жовтий теж не мовчить: я – курчатко, я – сонечко.
Вправа: "Курчатко" - злегка присісти. При цьому робити махи руками, зігнувши їх в ліктях, ніби крильцями.
Вправа: "Сонечко" - лежачи на боці з упором на зігнутий лікоть – підняти вгору вільний лікоть і коліно
Вихователь: І зелений шелестить: я – жабка, я – травичка.
Вправа: "Травичка" - лежачи на спині, підняти одночасно руки і ноги вгору. При цьому промовляти "ш-ш-ш".
Вправа: "Жабка" - присісти і пострибати, і торкаючись руками підлоги. Промовляти "ква-ква-ква".
Вихователь: І блакитний не відстає: я – блакитні очі, я – небо.
Вправа: "Небо" - обвести руками коло згори вниз.
Вправа: "Блакитні очі" - різні рухи головок» вперед, назад, вліво, вправо, (очі дивляться)
Вихователь: І синій журчить: я – дзвіночки, я – хвилі синього моря.
Вправа: "Квіткові дзвіночки" - стоячи на колінах, нахили вліво, вправо. Промовляти "дінь-дінь-дінь".
Вправа: "Хвилі" - махи руками вліво-вправ о, перед собою.
Вихователь: І фіолетовий шепоче: я - бузок, я - слива.
Вправа: "Бузок" - стати на коліна, махати руками, імітуючи гойдання гілок у повітрі.
Вправа: "Стигла слива" - присівши в упорі, переступати з ноги на ногу, повертаючись навколо себе.
Вихователь: Дивіться! - каже червоний, веселка – це я! (роздає дітям кольорові стрічки)
Вправа: І я – додає оранжевий. І я – усміхається жовтий. І я – урочисто промовляє зелений. І я – гукає голубий. І я – веселиться синій. І я – сміється фіолетовий. Стрибки з кольоровими стрічками.
Вихователь: І всі раді: у веселці над горизонтом і вогонь, і мак, і курчатко, і жабка, і небо, і море, і бузок, і трава, і сонечко. У ній є все.
Вправа: "Радість". Ходьба по колу з імітаційними рухами рук вперед, вгору (вогонь); на носках, руки вгорі з'єднані долонями (морква); махи рук, зігнутих в ліктях (курчатко); стрибки з просуванням вперед (жабка); ходьба з підніманням рук і голови вгору (небо); з присіданням (море); обертаючись навколо (слива).
Вихователь: Щоб запам'ятати кольори веселки, вивчили вірш.
Вправа: «Веселка».
Чарівниця осінь (показати себе руками)
Жар-птаху зазиває (руки в сторони, махи вгору-вниз)
Бабусин сад (нахили в сторону з піднятими руками вгору)
Фарбувати (руки вперед, махи кистями рук вгору, вниз)