Методичний посібник "Веселка здорового харчування"

Про матеріал

Методичний посібник з розробками уроків/занять для педагогічних працівників. У посібнику зібрані уроки/заняття з теми "Здорове харчування", що сприятимуть формуванню безпечних, комфортних та здорових умов для здобуття освіти, оволодінню учнями компетентностями, необхідними для безпечного та здорового способу життя.

Перегляд файлу

Початкова школа «Лісові дзвіночки»

Деснянського району міста Києва

 

 

 

 

 

 

 

 

Розбудова здорового та безпечного освітнього середовища для формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу

«Веселка здорового харчування»

 

Методичний посібник  з розробками уроків та занять

для педагогічних працівників

 

 

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ – Центр аналітично-методичного  та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області

 

 

 

 

 

 

Київ 2022 р.

 

Безпека – це процес, а не результат

Брюс Шнайєр.

Безпечне освітнє середовище

      Сьогодні суспільство бажає бачити школу не лише одним з освітніх ресурсів, а і простором розвитку та співпраці як всередині, так і по відношенню до зовнішнього світу.

      Сучасне освітнє середовище – це середовище де у кожного є можливість відшукати себе.  Це місце, де зустрічаються та взаємодіють не лише учні, вчителі, навколишні мешканці та гості школи, де відбуваються не лише уроки, цікаві зустрічі, свята та концерти, але й лекції та семінари, діють відкриті лабораторії та майстерні у різних галузях науки, мистецтва та технологій.  Таким чином, безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримано прав і норм фізичної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника освітнього процесу.

       25 травня 2020 року набув чинності  Указ президента «Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі» № 195/2020. З  метою реалізації даної стратегії та забезпечення додержання конституційних прав та свобод дитини, гарантій з охорони дитинства, реалізації прав дітей на освіту, безпечне для життя і здоров’я освітнє середовище, збереження та зміцнення здоров’я підростаючого покоління педагогічний колектив початкової школи «Лісові дзвіночки» Деснянського району міста Києва у 2021-2022 навчальному році працював над методичною темою Розбудова здорового та безпечного освітнього середовища для формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу. «Веселка здорового харчування».

      Одним із пріоритетних напрямків реалізації Стратегії є оволодіння знаннями, уміннями, навичками здорового, раціонального та безпечного харчування, здійснення усвідомленого вибору на користь здорового харчування, що лягло в онову  методичної теми закладу освіти.

      До методичної збірки увійшли власні розробки уроків та занять педагогів, які  допоможуть  цікаво провести урок/заняття з відповідної тематики та сприятимуть формуванню безпечних, комфортних та здорових умов для здобуття освіти, оволодінню учнями компетентностями, необхідними для безпечного та здорового способу життя.

Урок з інформатики.

Підготувала Касперська Галина

вчитель початкових класів

Початкової школи «Лісові дзвіночки»

 Деснянського району міста Києва

 

Тема: Зміна готових малюнків. Інструмент Paint  Виділення. Робота у графічному редакторі Paint

Мета: ознайомитись з можливостями редагування малюнків програмою Paint. Оволодіння навичками використання редактора у практичній діяльності.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування умінь і навичок

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Що таке об’єкт?

Об’єкт – це частина навколишнього світу, яку можна розглядати як єдине ціле. Кожний об’єкт має назву та властивості.

2. Що таке інформаційний об’єкт?

Інформаційний об’єкт – це намальований об’єкт, креслення та розрахунки об’єкта, текст з описом його властивостей. Усе, що ми створюємо за допомогою комп’ютера, є інформаційним об’єктом. Ім’я або назва об’єкта потрібні для отримання, збереження та оброблення інформації про нього.

3. Що таке властивість об’єкта?

Властивість об’єкта – це особливість, стан і поведінка об’єкта. Це те, що характеризує об’єкт.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Давайте поміркуємо. Люди розділяють об’єкти для зручності, щоб легко і швидко можна було знайти потрібне.
Уяви, якби всі товари у магазині лежали в купі, скільки треба було часу, щоб відшукати необхідне?

Ще один приклад — це твоя шафа вдома. Якщо ти помітив, там є багато поличок, на яких лежать певні речі. Завдяки цьому ти швидко можеш знайти саме те, що тобі потрібно. А уяви тільки, якщо  не було б поличок? Мабуть, ти довго шукав би свої шкарпетки та запізнився б до школи. Тому дуже зручно групувати все за певними ознаками.

 

Завдання 1. Вкажіть зайвий елемент у рядку.

Завдання 2. Яка властивість об’єднує ці об’єкти ?

Завдання 3. Познач об'єкти, які входять до однієї групи.

 

 

 

 

Завдання 4. Розглянь малюнок і скажи за на які групи можна розділити об’єкти ( корисна і шкідлива їжа)

ІV ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з інструментами графічного редактора Paint і  навчимося змінювати уже готовий малюнок за допомогою інструментів  Виділення. Для цього нам буде потрібен готовий малюнок. Давайте розберемося де його можна взяти.

Запуск графічного редактора Paint   можна за допомогою:

  • Ярлика програми Paint  на Робочому столі;
  • Команди Пуск -˃ Програми -˃ Стандартні -˃ Paint.

Після запуску графічного редактора Paint на екрані монітора з’являється вікно цієї програми.

 

Місце збереження інформаційного об’єкта

Кожний малюнок зберігається в окремому комп’ютерному документі, який називають файлом, причому кожний файл має своє ім’я.

Файли для зручності розміщують по папках, причому папка теж має своє ім’я

Папки і файли зберігаються в комп’ютері на дисках.

 

 

Відкриття файлу з малюнком в графічному редакторі Paint:

  1. Наведи вказівник на пункт меню Файл і натисни один раз ліву кнопку миші.

  1. Вибери в меню Файл команду Відкрити і натисни один раз ліву кнопку миші.

 

 

  1. Наведи вказівник на кнопку Робочий стіл і натисни один раз ліву кнопку миші або вибери папку та знайди в списку файлів потрібний файл.

  1. Наведи вказівник на позначку файлу, натисни двічі ліву кнопку миші або натисни кнопку Відкрити. 

 

 

 

Комбінування графічних об’єктів – розташування елементів у певному порядку (спочатку об’єкти необхідно виділити, а потім перетягнути в потрібне місце).

Виділення фрагмента малюнка та його переміщення

  1. Вибрати інструмент  Виділення прямокутної області або Виділення довільної області.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вибрати, з фоном (Виділення об’єкта з фоном малюнка) чи без фону (Виділення об’єкта без фону малюнка) буде перетягуватися фрагмент малюнка.

 

 

  1. З натиснутою Лівою клавішею миші протягнути вказівник так, щоб виділити необхідну частину зображення, причому вказівник миші набуде певного вигляду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виділений фрагмент можна перетягнути з натиснутою лівою клавішею миші.

VI. Практична робота.

  1. Пригадай правила користування комп’ютером.
  2. За вказівкою вчителя увімкни комп’ютер.
  3. Запусти програму Paint.
  4. Відкрий малюнок, використовуючи алгоритм відкриття збереженого малюнка.
  5. Виконай завдання: використовуючи інструмент Виділення, перемісти по тарілочкам продукти харчування. На одну тарілку розмісти корисні продукти, на іншу шкідливі.
  6. Виконай гімнастику для очей.
  7. Продовж практичну роботу.
  8. Заверши роботу на комп’ютері.

VIІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Закінчіть речення, за своїми відчуттями:

Я познайомився з ... 
Було непросто ... 
Я домігся ... 
В мене вийшло ... 
Хотілося б ... 
Мені запам'яталося ... 
Я спробую ... 

*В уроці використані картинки з Інтеренету. Матеріал опублікований на сайті «На Урок» за посиланням. https://naurok.com.ua/korisna-ta-shkidliva-zha-296470.html

   Фото з уроку

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ладан Олена,

вихователь групи продовженого дня

 початкової школи «Лісові дзвіночки»

 Деснянського району міста Києва

 

Година спілкування

«Запрошуємо до їдальні!»

 

Мета: формування здорового способу життя та профілактика шкідливих звичок.

Аудиторія: учні 3-4 класів.

Матеріали: презентація, роздатковий матеріал, кольорові олівці, ножиці, клей.

Хід роботи:

1. Мозковий штурм на тему «Здорове харчування»

Діти отримують аркуш і, заповнюючи його, обговорюють задану тему.

Потім презентують заповнений матеріал.

2. Вправа «Люблю чи не люблю»

Поміркуйте і запишіть про свою улюблену і не дуже їжу.

А тепер давайте разом проаналізуємо корисна чи шкідлива їжа, яку ви записали.

3. Вправа-змагання «Корисна чи шкідлива їжа»

Діти діляться на дві команди за бажанням змагаються на правилами:

Протягом оговореного часу діти записують на бланку що вони вважають корисною їжею. Потім по черзі називають записані страви. Якщо названої страви  немає у команди суперника, то зараховується бал.

Бали підсумовуються – перший раунд завершено.

Другий раунд проводиться за такими самими правилами, але з поняттям «шкідлива їжа».

В кінці змагання підраховуються бали за два раунди і вибирається команда переможець.

4. Теоретичний блок «Корисна їжа = Здорове харчування»

5. Творча робота «Мій улюблений суп»

Діти, розділившись на команди, «готують суп».

По закінченню задача кожної команди презентувати своє блюдо.

6. Творча робота «Вітаміни наші друзі»

Потрібно розповісти, які вітаміни найчастіше присутні в раціоні.

7. Закріплення отриманого матеріалу.

Діти проговорюють по черзі матеріал, який був опрацьований під час зустрічі.

 

 

 

 

 

 

 

Фото з проведеного заходу

 

Презентація підготовлена

Веремейчук Ганною,

вчитель початкових класів, «вчитель-методист»

 Початкової  школи  «Лісові дзвіночки»

 Деснянського району міста Києва.

 

Зараз особливо актуальною стала проблема харчування школярів. Нове меню викликало суперечки серед батьківської громадськості. Але чи завжди батьки вдома дотримуються режиму правильного харчування дітей? Ця презентація допоможе обговорити з батьками ті проблеми, які необхідно подолати разом і сім‘і, і школі, щоб дитина із задоволенням споживала ріхноманітні продукти, дотримувалась режиму дня, а підтримкою для неї стали дорослі.

Матеріал презентації опубліковано та розміщено на сайті «На Урок» за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-yak-zaohotiti-ditinu-do-zdorovogo-harchuvannya-274409.html

 

 

 

 

 

 

 

Касіяненко Юлія Миколаївна

Вчитель початкових класів, «вичтель-методист»

 Початкова школа «Лісові дзвіночки»

Деснянського району міста Києва

 

                                  Розробка заняття на тему:

      «Подорож до країни Правильного і Здорового Харчування»

                                        (з презентацією)

 

  • Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до чудової країни – країни Правильного і Здорового Харчування.
  • А на початку пропоную вам переглянути відео «Абетка харчування». (Перегляд першої частини відео).

 

  • Отже, до якої країни ми сьогодні вирушаємо? (Слайд 1).

 

 

  • А що це за країна, як ви думаєте? (Країна, де всі жителі дотримуються правил правильного і здорового харчування).
  • Хто поведе нас до цієї країни? (Наші герої-помічники – Розумничка  Смачнюля і Допитливий Питайлик).

 

  • В країні Здорового Харчування ростуть ось такі незвичайні дерева.

(Слайд 2).

 

 

  • Розкажіть, які продукти ви бачите на них? Які ви любите, а які ні, і чому? (Розповіді дітей).
  • В цій чарівній країні всі жителі здорові та енергійні, бо дотримуються правил здорового харчування.
  • Але перш ніж ми познайомимося з ними, давайте спочатку подумаємо разом, для чого ми їмо? Для чого нам потрібна їжа, як ви думаєте?
  • Для того, щоб: бути сильними; рости; бути гарними; мати багато енергії; бути здоровими.     
  • Так правильно. Ми їмо для того, щоб … (Слайд 3)

 

          

 

  • Кожній людині необхідні продукти харчування.
  • Вони:

сприяють нормальному росту і розвитку організму;

є джерелом енергії;

потрібні для виконання фізичної та розумової роботи;

підвищують стійкість до хвороб;

є джерелом вітамінів … (Слайд 4).

 

 

  • Подивіться на Питайлика. Він з’їв дуже багато і щось не відчуває ніякої енергії. (Слайд 5).

 

 

  • Як ви гадаєте, Що не так зробив Питайлик? Чому їжа не принесла йому користі? (Відповіді дітей).
  • Для того, щоб їжа приносила користь, не достатньо просто їсти, а слід правильно харчуватися. Це дуже важливо!

 

  • Щоб такого не трапилося, давайте ознайомимося з правилами харчування.
  • Отже:

уживай корисну різноманітну їжу;

їж не менше 4-5 разів на день;

не переїдай;

ретельно пережовуй їжу. (Слайд 6).

 

 

  • Ці правила дійсно чарівні, тому що, якщо їх дотримуватися, будемо завжди здоровими і матимемо багато енергії.

 

  • Скажіть, скількох із прочитаних правил ви дотримуєтесь? (Відповіді дітей).

 

  • Щоб бути завжди здоровими, корисно вживати:

овочі,

фрукти,

каші,

рибу,

соки,

молочні продукти. (Слайд 7).

 

  • Крім того, їжа повинна містити вітаміни.
  • Слово “вітамін” походить від латинського слова “віта” – життя.
  • Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку організму.
  • Які вітаміни ви знаєте? Чим вони корисні? (Слайд 8).

 

 

  • Слід вживати різноманітні продукти, багаті на корисні речовини: білки, жири, вуглеводи, мінерали, вітаміни. В яких продуктах вони містяться? Розкажіть. (Слайд 9).

 

 

 

  • А зараз давайте подивимось продовження нашого відео «Абетка харчування». (Перегляд другої частини відео).
  • Отже, а зараз я пропоную вам виконати завдання Питайлика, намалювати свої улюблені продукти і розказати, чим вони корисні. (Слайд 10)

 

 

(Діти малюють свої улюблені продукти і потім розповідають, чим вони корисні).

 

  • Молодці! Я думаю, що ви і надалі будете дотримуватись правильного і здорового харчування! (Слайд 11).

 

 

 

 

 

 

 

Фото з проведеного заходу.

*В уроці використані картинки з Інтеренету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Небога Олена Анатоліївна

Вихователь групи продовженого дня, «старший вихователь»

 Початкова школа «Лісові дзвіночки»

Деснянського району міста Києва

 

 

 

Конспект виховної години

« Буряк. Хто я і звідки?»

Мета: надати інформацію про користь овоча; енергетичну цінність; історію походження; звернути увагу на його різноманітні сорти; використання в кулінарії та медицині, розвивати вміння правильно використовувати в їжу, виховувати відповідальність за власне здоров’я.

 

Обладнання :

-конверти з завданнями  від №  до №   ( залежить від вчителя ) ;

- кошик з овочами ;

-скринька з фішками : овочі , фрукти , ягоди,

- рафінад ;

                                         Хід виховної години.

Організаційний момент (учитель вітає дітей).

Холодно зараз в лісах і лугах.

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Затишно, тепло в класі у нас.

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

 

Вчитель:  Добрий день. Сьогодні наша зустріч буде трошки незвичною. А почнемо з того, що ви  розіб’єтесь на 3 команди. В кожній команді буде капітан. А щоб це було зручніше зробити у мене в скринці лежать фішки з назвами  «Овочі» , «Фрукти» , «Ягоди». І відповідно до того, яку фішку ви дістанете, до тої команди і приєднаєтесь.

( Діти розбиваються на команди та займають свої місця. Обирають капітанів.)

Вчитель : Все готово – починаємо .  Щоб зрозуміти, про що буде наша розмова, вам треба  за сигналом виконати завдання , яке лежить в конверті № 1. Назва завдання « Склади речення»

( Звучить сигнал , учні починають  складати речення – назва виховної години « Буряк. Хто я і звідки?»  - надрукований та розрізаний на склади. Хто перший зібрав, той подає сигнал. На дошці пишемо бали  за бажанням дітей.

Вчитель: Молодці. Наша зустріч – « Буряк .Хто я і звідки?». Ми звикли, що буряк дуже корисний та смачний овоч, це один з найбільш універсальних інгредієнтів в кулінарії. Його варять, смажать, запікають, з нього готують пюре, супи, закуски та навіть використовують при виготовленні соку. Буряк додають не лише через його насичений червоний колір та пікантний смак, в ньому міститься багато вітамінів та клітковини. Буряк є одним з головних інгредієнтів класичного українського борщу і, тому   для вашої уваги пропонуються найцікавіші факти про   найцікавіші факти про цей овоч

 (слайд № 2).

Як цвіте буряк -

 Буряк - дворічна рослина і це означає, що його життєвий цикл триває два роки. В перший рік життя розвивається м'ясистий соковитий коренеплід та широкі листки на довгих черешках, а на другий рік з'являється стебло, яке може виростати до метра висотою на якому розквітають дрібненькі квіти. Буряк вирощується на всіх континентах окрім Антарктиди, але його батьківщиною вважається Далекий Схід та Індія. Саме тут люди вперше скуштували дикий буряк, який є родичем всіх сучасних видів буряка.
В давнину коріння буряка не використовувалось для приготування їжі, з нього робили відвари та настоянки, які застосовували для лікування застуди та зубного болю.

Вчитель: Маленька перерва. Гра «Що в кошику».

Правила гри: по черзі капітани команд опускають руку в кошик, там щось знаходять і показують команді те, що знайшли. (В кошику лежать буряки червоного, жовтого та білого кольорів). Покладіть їх   на стіл і хай вони почекають.

Слайд № 4 -Різний колір плодів буряка

 Хоч ми більш знайомі з червоним буряком, у світі є величезне різноманіття сортів, які відрізняються не лише за кольором, формою та смаком, а й по вмісту корисних речовин. Сьогодні, крім червоного, можна побачити яскраво-білий, золотисто-жовтий, рожевий і навіть смугастий буряк. Коренеплідні форми буряка культивували та почали вирощувати понад дві тисячі років тому. Перші згадки про буряк, на території сучасної України, датуються десятим століттям і лише через 200-300 років його почали вирощувати в Європі.
Буряк має дуже стійке забарвлення, він на відміну від яблук   чи малини не втрачає свого кольору при випіканні чи варінні. В шістнадцятому столітті сік буряка використовували як натуральний червоний барвник. Ним фарбували тканину та навіть використовували як фарбу для волосся. Якщо ви хоч раз готували буряк то, мабуть, стикались з проблемою рожевих пальців, але цю неприємність легко усунути - просто перед миттям протріть руки лимонним соком та сіллю і плями від буряка легко змиються милом.

Вчитель: Прошу підійти до мене по одному гравцю від команди. Спробуйте ,що це? (Пропоную учням заплющити очі та скуштувати   грудочку цукру.)

Слайд № 5 Різний колір листя буряка-

 В буряку міститься дуже велика кількість цукру, в коренеплоді його частина сягає до 20%. Колись цукор отримували лише з цукрової тростини, а сьогодні третина цукру у світі виготовляється з цукрового буряка. Через високий вміст цукру з буряка роблять навіть вино, пиво та сироп.

Слайд № 6 -https://diz-cafe.com/wp-content/uploads/2019/05/post_5ab6b1dbc3e10.jpg

Буряк одна з небагатьох рослин, які повністю їстівні. В їжу можна вживати всі частини рослини, починаючи від листя і закінчуючи коренеплодом. Також буряк дуже багатий на вітаміни A і К, фолієву кислоту та калій. Сік буряка один з кращих натуральних антиоксидантів, він позитивно впливає на кровообіг та знижує кров'яний тиск.
Борщ з буряка настільки корисний, що його заслужено можна назвати їжею космонавтів. В 1975 році під час експериментального польоту «Аполлон» — «Союз» радянські космонавти з «Союз-19» пригостили астронавтів «Аполлона-18» борщем в тюбиках. Це українське блюдо ідеально підходить для підтримки астронавтів в космосі.

Вчитель: Дійшла черга і до тих корнеплодів, які лежать на вашіх столах. Конкурс «Реклама».  Ви отримали багато інформації, а тепер створіть рекламу того буряка, який лежить на вашому столі.

Підбиття підсумків.

Вчитель: Ще два конкурси для того, щоб остаточно зрозуміти, яка команда перемогла.

Завдання на увагу: з запропонованих карток оберіть ті, які відповідають  назві  вашої команди. (запропоновані в конвертах картки овочів, фруктів та ягід. Кількість  карток за  вибором вчителя .)

Завдання: в конвертах лежать розрізані картинки буряка, картоплі та огірка. Гра «Складіть пазли».

 Підбиття підсумків.

Привітання переможців.

Вчитель: Пропоную Вам поділитись враженнями, закінчивши речення:

  1. Для мене сьогодні новим було…
  2. Я для себе зробив висновок…
  3. Ще я б хотів дізнатись про…
  4. Мені не сподобалось…
  5. Найбільше мене вразило…
  6. Я обмежу вживання в їжу…
  7. Для мене було недостатньо інформації про…

 

*В уроці використані картинки з Інтеренету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бражник Олександра Віталіївна

Вчитель початкових класів.

 Початкова школа «Лісові дзвіночки»

Деснянського району міста Києва

 

Тренінг «Здорове харчування»

Хід уроку-тренінгу

I. Вступна частина

Оригінальне привітання: вправа «Якби я був їжею, то був би….». Учні пояснюють свою відповідь.

 

Запитання: Якій темі, на вашу думку, буде присвячений  наш урок-тренінг?

2. Оголошення теми уроку-тренінгу

З’ясування  очікувань

Вправа «Кошик з плодами»

        У кожного учня шаблон плоду (яблуко, груша, виноград). Діти пишуть на них свої прізвища та очікування від тренінгу, розташовують їх біля кошика. В кінці тренінгу, якщо очікування справдилися, учасники прикріплюють їх до кошика.

 II. Основна частина

Розповідь учителя про здорове харчування

Роль їжі в збереженні здоров'я дуже велика. Їжа має безпосередній вплив на працездатність, розумовий та фізичний розвиток, тривалість життя людини. Харчування забезпечує життєдіяльність організму та є його найважливішою біологічною потребою. Усі необхідні організму речовини людина отримує з їжі, яку споживає. 

 Але  для того, щоб їжа не стала ворогом, харчуватися потрібно помірно і правильно. Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб. Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Так їжа краще засвоюється.  Обов’язково потрібно снідати.

 Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних корисних продуктів. Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не варто захоплюватися надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею. Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

Практична робота


Робота в парах (об’єднання за рахунком)

Тільки-но прийшов зі школи –
Поспішаю вже до столу,
Бо зі школи довгий шлях ,
300 метрів, просто жах!
Щоби скоротить дорогу
Взяли з другом по хот-догу.
Ми їх на ходу жували,
«Пепсі-колу» попивали.
Та бурчить у животі…
Знаю – вдома на плиті
Плов лишився від сніданку
(готувала мама зранку,
Й наказала: «Пам’ятай,
В холодильник заховай!»).
Та підвів мене будильник,
Де ж згадать про холодильник!
Поки гріється обід
Хоч чайку напитись слід,
Ще й халвою закусити.
Зразу ж телика включити,
Бо дивитись бойовик
Я з тарілочкою звик.
Зникла їжа із тарілки,
Я й не зчувсь, як схрумав стільки!
Любі друзі, поясніть,
Чом мене живіт болить?

Робота в групах (учасники об’єднуються за плодами, на яких писали очікування, в 3 групи: «Яблуко», «Груша», «Виноград»).

Завдання для групи «Яблуко»

  1. Розгляньте зображення піраміди харчування. Ознайомтесь з рекомендаціями щодо раціонального харчування.
  2. Проаналізуйте власний харчовий раціон. Обговоріть у групі, чи дотримуєтесь ви рекомендацій здорового харчування.
  3. Підготуйтесь представити свою роботу.

Завдання для групи «Груша»

  1. Ознайомтесь з переліком найбільш корисних продуктів.
  2. Проаналізуйте власний харчовий раціон. Обговоріть у групі, чи часто ви споживаєте корисні продукти із цього переліку.
  3. Підготуйтесь представити свою роботу.

 

Завдання для групи «Виноград»

  1. Розгляньте зображення продуктів. Визначте, які з них корисні. Поясніть свій вибір. Чи часто ви споживаєте ці продукти?
  2. Складіть перелік корисних продуктів, які ви найчастіше вживаєте.
  3. Підготуйте представдення своєї роботи.

Руханка «Буревій»

Учні стають у коло. Починають кружляти за командою вчителя. Наприклад: «Буревій для тих, хто полюбляє борщ…», «Буревій для тих, хто полюбляє рибу…», «Буревій для тих, хто полюбляє сметану…» тощо.

Розповідь учителя про білки, жири і вуглеводи  

Основу правильного харчування становлять білки, жири і вуглеводи.

Білки – незамінна частина їжі. Вони йдуть на побудову нових клітин і заміну зношених, активно беруть участь в обміні речовин, що  безперервно відбувається в організмі.

Жири – найбільш потужне джерело енергії.

Вуглеводи служать для організму основним джерелом енергії, допомагають працювати нашим м'язам. Вони необхідні для нормального обміну білків і жирів.

Розповідь учителя про вітаміни (у супроводі комп’ютерної презентації)

Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя». Вітаміни підвищують стійкість організму до захворювань. Вони містяться в овочах, фруктах, ягодах, а також у різних крупах, м’ясі, яйцях, молоці та інших продуктах. У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А, В, С, D тощо.

Вітамін А сприяє росту. Корисний для зору, шкіри, кісток. Його найбільше в моркві, помідорах, абрикосах, петрушці, зеленій цибулі, кропі.

Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин. Корисний для крові, нервів, шкіри. Вітаміну В найбільше в картоплі, горошку, буряку, редису, квасолі та зеленому салаті.

Вітамін С сприяє захисту від застуди, загоюванню ран. Корисний для кровоносних судин. Міститься у лимонах, апельсинах, порічках та чорній смородині, капусті, зеленій цибулі та хроні.

Вітамін D дуже потрібний тим, хто хоче швидко й добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Вітамін D міститься у молоці, яйцях, сирі, вершковому маслі.

Нестача вітамінів може призвести до порушення здоров’я і розвитку. Наприклад, коли бракує вітаміну А, дитина погано росте. Нестача вітаміну В призводить до порушення діяльності нервової системи тощо.

 

Індивідуальна робота (об’єднання  за бажанням)

Створення тарілки здорового харчування

III. Заключна частина

Рефлексія

Учні пригадують і діляться думками про те, чи справдилися їхні очікування від тренінгу (в кого так – переміщують плоди до кошика).

Прощання – «Коло побажань»

Учасники стають в коло, кладуть сусіду зліва руку на плече та говорять  побажання.

Усі діти беруться за руки і промовляють:«Будемо здорові!»

 

 

*В уроці використані картинки з Інтеренету.

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку