Тема: Весняні зміни в живій і неживій природі.
Мета: поглиблювати уявлення дітей про навколишній світ, живу і неживу природу; формувати вміння моделювати взаємозв’язки в природі навесні; розширювати знання про об’єкти неживої природи в найближчому оточенні дитини навесні; розвивати в учнів природничу допитливість; уміння спостерігати і милуватися природою; мотивувати дітей до природоохоронної діяльності; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: мультимедійна дошка, дидактичний матеріал, іграшки.
Хід уроку:
І. Організація класу
Привітання
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі,
Діти, просто, молодці!
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Нумо всі часу не гаймо і роботу починаймо.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 1 класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація діяльності.
-
«Мозковий штурм»
-
Що таке природа?
-
На які частини поділяється природа?
-
Які об’єкти належать до неживої і живої природи?
-
Вправа «Очікування»
-
Робота в групах
-
Діти, у вас на парті лежать малюнки з різними порами року. Вам потрібно відгадати загадку і прикріпити на дошці той малюнок, що є відгадкою.
-
Повідомлення теми і мети уроку
Загадка
Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина,–
Облетіла всіх вона, Сповіщаючи: ...(Весна)
-
Як можна зрозуміти, що настала весна?
-
До нас завітала білочка, принесла букет квітів, вона сама їх виростила а своїй клумбі.
-
Отже, сьогодні у нас екскурсія у природу, ознайомимося з багатьма представниками живої природи, згадаємо спостереження протягом весни.
-
Ділення команд на групи.
-
Виконання завдання в групах
-
Зима і вітер не хотіли, щоб настала весна, тому вони нашкодили нам, розвіяли усі назви місяців. Білочка просить допомогти навести лад у лісі: 1-ша група- осінні; 2-га група- зимові; 3-тя група- літні. Залишилися весняні місяці. Потрібно розставити їх по порядку.
-
Фенологічні спостереження.
-
Який зараз місяць? (Учень розповідає свої спостереження протягом сьогоднішнього ранку)
-
Фізкультхвилинка (Вправи для очей «Білка»)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Перегляд презентації «Березень»
-
Чому настає весна?
-
Які зміни відбуваються в неживій природі в березні?
-
Як оживає природа?
Перегляд презентації «Квітень»
Запитання за переглянутим:
-
Чим заклопотані тварини?
-
Чим заклопотані тварини навесні?
-
Фізкультхвилинка. Руханка: «У лісі»
Перегляд презентації «Травень»
Запитання за переглянутим:
-
Які нові явища порівняно із зимою відбувається в природі навесні?
-
Що змінюється в природі навесні?
-
Що змінюється у житті тварин?
-
Молодці! Ви уважні і працьовиті.
ІV. Закріплення і осмислення вивченого матеріалу.
-
Вправа «Сенкат» (робота в групах)
Завдання
1). Вибрати правильні відповіді поміж слів, що відповідають на запитання які? що роблять?.
2). Придумати речення з цими словами і підбити підсумок.
1-ша група: ВЕСНА.
2-га група: РОСЛИНИ НАВЕСНІ.
3-тя група: ТВАРИНИ НАВЕСНІ.
-
Метод «Прес» Логічні вправи.
-
Хто зайвий? Чому?
-
Мураха, муха, джміль, бджола.
-
Хто зайвий? Чому?
-
Соловей, дрізд, вівчарик, лелека, горихвістка.
-
Хто зайвий? Чому?
-
Журавель, ворона, грак, шпак, ластівка.
-
Хто зайвий? Чому?
-
Дикі гуси, зозуля, чапля, лебідь.
-
Що зайве? Чому?
-
Пролісок, підсніжник, крокус, чорнобривець, кульбаба.
-
Що зайве? Чому?
-
Яблуня, персик, калина, акація, каштан.
-
Фронтальна робота
-
Хто зайвий? Чому? Робота за малюнками.
-
Вправа «Мікрофон»
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Гра «Знайди помилку»
-
Сніги розпускаються.
-
Птахи прокидаються від зимового сну.
-
Сонечко тане.
-
Звірі повертаються з теплих країв.
-
Навесні дні стають коротшими, а ночі – довшими.
-
З’являються перші весняні бурульки.
-
На деревах бубнявіють квіти.
-
Відгадування загадок
Три брати ідуть по світу –
Від зими назустріч літу.
Перший пройде – тане лід,
Другий пройде – всюди квіт,
Третій пройде – укрива
Землю шовкова трава!
Нерозлучні три брати.
Не стрічався з ними ти?(Березень, квітень травень)
-
Вправа «Обери позицію» (Діти обирають малюнки з улюбленим весняним місяцем, розповідають, чим він подобається).
V. Підсумок уроку. Білочка вам дякує. Всі – молодці!