Вибір друзів, уміння товаришувати й спілкуватися

Про матеріал

Розробка містить ігри, казки, які допоможуть ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства; розвивати вміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі та сім'ї, виховувати тактовне ставлення до людини з ООП.

Перегляд файлу

Урок № 10

Тема. Вибір друзів, уміння товаришувати й спілкуватися.

            Гуманне ставлення до людини з ООП.

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства.

            Розвивати вміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські

            стосунки в класі та сім'ї. Виховувати тактовне ставлення до

            людини з ООП.

Обладнання: підручники, зошити, таблиця «Твої друзі», мікрофон,

                         іграшка дракоша.

План уроку

  1. Гра «Вгадай слово».
  2. Гра «Інтерв’ю».
  3. Казка «Як Світлячок друга шукав».
  4. Робота з підручником с.27.
  5. Психологічна зарядка «Уявімо себе на місці іншого».
  6. Гра «Законотворці».
  7. Рухлива гра «Один одного».
  8. Казка «Виноградар і гадюка».
  9. Намалюй друга.
  10. Гра  «Віночок побажань».

І. Організаційний момент.

                        Психоформула

                    Дружно стали біля парт,

                    Будемо вітатись.

                    Бачу справжній у вас гарт,

                         Зичу не здаватись.

  • Добрий день!

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Гра «Вгадай слово»

( При читанні  вірша «Дружба», слово «дружба» не називати.)

  • Вгадайте, яке слово загубилось?

Дружба

Чи є що золота дорожче на землі?-

У мудреця спитали якось люди.

Недовго думав мудрий чоловік:

Дорожча дружба – є, була і буде!

Тоді йому сказали: сталь міцна,

Міцніша над усе, це знає всяк і всюди.

Подумав трохи й відповів мудрець:

Міцніша дружба- є, була і буде!

Йому сказали: Ураган страшний.

Корчує він дуби, несе руїну всюди.

Чи є сильніше що за ураган?

Сильніша дружба-є, була і буде!

Усім смакує не полин, а мед.

Мед люблять діти й літні люди.

Мед – найсолодший із земних дарів.

Солодша дружба- є, була ібуде!

   М. Мірашов

     -   Отже, ми поговоримо про вибір друзів. Запишіть тему уроку: « Твої друзі».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Навіщо нам про це спілкуватися? Сподіваюсь, що ви вже знаєте багато та вмієте дружити.

Гра «Інтерв’ю»

  • Що означає дружити?

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

  • Чи знайшов Світлячок друга? Чому?

Казка  «Як Світлячок друга шукав»

 Літніми вечорами запалює Світлячок свій блакитний ліхтарик і літає-літає над травою. Що це він робить? Чим займається? Він шукає друга

 У кожного з вас є друг, а в декого навіть дуже багато друзів. А от у Світлячка не було жодного. Він знав, що з друзями можна весело і цікаво бавитись. От і захотілося йому знайти собі друга. Запалив він свій блакитний ліхтарик та й полетів шукати друга. Літав Світлячок, літав і раптом почув у траві якісь звуки. Присвітив ліхтариком і бачить: Коник стрибає, кудись поспішає. Світлячок гукнув до нього:

  • Конику, Конику!
  • Чого тобі? – зупинивсь той.
  • Ти хочеш стати моїм другом? – запитав світлячок.
  • Так, хочу, - погодився Коник.
  • Тоді ходімо зі мною, пограємось! – зрадів світлячок.
  • Добре, тільки трохи пізніше. Я зараз маю знайти свого молодшого братика. Він тільки що був тут і десь подівся. Вже темніє, а його все немає. Мама хвилюється, казала мені його знайти. Ти з’явився якраз вчасно. Допоможи мені, посвіти, будь-ласка, на дорогу!
  • Не можу я цим займатися, я маю друга шукати! – заявив Світлячок і полетів далі. Летів він, летів і раптом чує в траві якийсь звук. Присвітив він знову своїм ліхтариком і побачив Мураху. Біжить Мураха, а за спиною в неї мішечок. Світлячок крикнув до неї:
  • Гей, Мурахо!
  • Чого тобі? – запитує та.
  • Чи не хочеш ти зі мною дружити?
  • Хочу! – відповідає Мураха
  • Тоді гайда зі мною гратися! – вигукнув Світлячок.
  • Добре, пограємось. Тільки трохи пізніше. Зараз я маю віднести додому цей мішечок. Будь ласка, присвіти мені, я заблукала і не бачу дороги.
  • Немає у мене на це часу. Я маю шукати собі друга! – сказав Світлячок і полетів далі. І ще досі літає Світлячок зі своїм ліхтариком над травою. Чим він зайнятий? Чого прагне? Все шукає друга.
  • Так і не знайшов?
  • Ні, не знайшов.
     
  • Чи знайшов собі друга світлячок? Хто міг стати другом світлячка? Що потрібно було зробити, щоб мати друга?

 

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

-   Давайте знайдемо відповідь у статті підручника на сторінці 27.  

                     Психологічна зарядка «Уявімо себе на місці іншого».

  1. Хлопчик заїкається, а коли хвилюється, йому взагалі важко говорити.

Однокласник навмисне залякує, щоб він хвилювався.

  • Ваші поради.

 

  1. У дівчинки обпечене обличчя, в шрамах. Однокласниці на це доволі часто звертають увагу.
  • Як потрібно поводитись у таких випадках?

 

  • Знову є поради у підручнику на сторінці 27.
  • Тоді давайте пограємось. Гра називається «Законотворці».
  • Ви зараз складете «закони» дружби. Попрацюйте у парах, чия пара готова до відповіді, мені підкажуть «дашки».

«Закони дружби»

Радію за успіхи товариша.

Разом з другом переживаю його невдачі.

Якщо з кимось посварюся, першим намагаюся примиритися.

Зупиню товариша, коли він робить щось погане.

Не насміхаюся над другом.

Намагаюся уникати сварок та бійок.

Обминаю у своїй мові лайливі слова і дражнили.

Дотримую свого слова, виконую свої обіцянки.

Поздоровляти і дарувати подарунки.

Пробачати другові його помилки.

Бути щирим у спілкуванні.

Бути впевненим у дружбі.

Довіряти другу свої думки.

Не критикувати друга в присутності інших.

 

  • А ще деякі закони ви знайдете у таблиці «Твої друзі».
  • На яких малюнках зображено справжніх друзів?
  • Відпочинемо. Пропоную гру «Один одного».

( Діти встають. Шикуються між партами. За командою потрібно привітатися.)

  • Один до одного:
  • Правою рукою до правої руки!
  • Носом до носа!
  • Спиною до спини!
  • Вухо до вуха!
  • П’ята  до п’яти!
  • Плече до плеча!
  • Лікоть до ліктя!
  • За партою один до одного!

 

  • Чи можна відновити дружбу? Відповідь на це запитання ви знайдете у казці «Виноградар і гадюка»

 Один чоловік мав гарний виноградник. Біля виноградника лежала купа каміння, де жила велика гадюка. Якось виноградар побачив гадюку і надумав зробити їй добро. Взяв кухоль свіжого молока, приніс, поставив біля каміння і став оддалік – хотів побачити, що буде. Гадюка вилізла, випила молоко і впустила в кухоль один золотий. Виноградар узяв кухоль із золотим і пішов собі. Відтоді щоранку носив він гадюці молоко і забирав по одному золотому. Так дружили вони багато років.

 Якось виноградар покликав сина, майбутнього господаря, і розповів йому про гадюку, що її годував молоком. Почав і син носити молоко і забирати золоті. Одного разу він подумав: “У тій купі має бути багато золотих: краще вбити гадюку, розрити купу і забрати всі золоті, а не носити молоко ті годувати ту гадюку ”.

 Отаке надумавши, він узяв палицю і поніс гадюці молоко. Коли гадюка молоко випила, хлопець замахнувся щосили вдарив її, але убити не зміг, відбив їй лише кінчик хвоста. Гадюка розгнівалась і вкусила хлопця. Він розпух і ледве дійшов додому. Батько спитав його, що сталося. Син розповів усе, як було, і через кілька днів помер.

 Минуло багато часу, і якось прийшов виноградар до тієї самої купи каміння. Вилізла і гадюка. Виноградар їй каже:

- Давай знову дружити, як раніше дружили.

А гадюка йому відповідає:

- Чоловіче, не може відновитись колишня дружба. Поки ти бачиш синову могилу, а я – свого відбитого хвоста, ми не можемо стати друзями. Коли щось робиш, думай і про наслідки.

 

-   Чого навчає нас ця казка ? Зробіть висновок.

-   Намалюйте в зошиті портрет свого друга. ( Вернісаж портретів.)

 

VІ. Рефлексія.

-   Гарні ви є, тому і друзі у вас гарні. І, взагалі, ви – велика  дружна родина. Тому давайте сплетемо «віночок побажань» свого класу.

Гра « Віночок побажань».

Вчитель висловлює побажання учням. Учні висловлюють побажання один одному, називаючи свого друга.

 

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.

-   В цьому класі справжній дружній коллектив, за що вам дуже вдячна.

Давайте подякуємо собі.

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку