Розробка містить ігри, казки, які допоможуть ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства; розвивати вміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі та сім'ї, виховувати тактовне ставлення до людини з ООП.
Тема. Вибір друзів, уміння товаришувати й спілкуватися.
Гуманне ставлення до людини з ООП.
Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства.
Розвивати вміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські
стосунки в класі та сім'ї. Виховувати тактовне ставлення до
людини з ООП.
Обладнання: підручники, зошити, таблиця «Твої друзі», мікрофон,
іграшка дракоша.
План уроку
І. Організаційний момент.
Психоформула
Дружно стали біля парт,
Будемо вітатись.
Бачу справжній у вас гарт,
Зичу не здаватись.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Гра «Вгадай слово»
( При читанні вірша «Дружба», слово «дружба» не називати.)
Дружба
Чи є що золота дорожче на землі?-
У мудреця спитали якось люди.
Недовго думав мудрий чоловік:
Дорожча дружба – є, була і буде!
Тоді йому сказали: сталь міцна,
Міцніша над усе, це знає всяк і всюди.
Подумав трохи й відповів мудрець:
Міцніша дружба- є, була і буде!
Йому сказали: Ураган страшний.
Корчує він дуби, несе руїну всюди.
Чи є сильніше що за ураган?
Сильніша дружба-є, була і буде!
Усім смакує не полин, а мед.
Мед люблять діти й літні люди.
Мед – найсолодший із земних дарів.
Солодша дружба- є, була ібуде!
М. Мірашов
- Отже, ми поговоримо про вибір друзів. Запишіть тему уроку: « Твої друзі».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Інтерв’ю»
ІV. Актуалізація опорних знань.
Казка «Як Світлячок друга шукав»
Літніми вечорами запалює Світлячок свій блакитний ліхтарик і літає-літає над травою. Що це він робить? Чим займається? Він шукає друга
У кожного з вас є друг, а в декого навіть дуже багато друзів. А от у Світлячка не було жодного. Він знав, що з друзями можна весело і цікаво бавитись. От і захотілося йому знайти собі друга. Запалив він свій блакитний ліхтарик та й полетів шукати друга. Літав Світлячок, літав і раптом почув у траві якісь звуки. Присвітив ліхтариком і бачить: Коник стрибає, кудись поспішає. Світлячок гукнув до нього:
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- Давайте знайдемо відповідь у статті підручника на сторінці 27.
Психологічна зарядка «Уявімо себе на місці іншого».
Однокласник навмисне залякує, щоб він хвилювався.
«Закони дружби»
Радію за успіхи товариша.
Разом з другом переживаю його невдачі.
Якщо з кимось посварюся, першим намагаюся примиритися.
Зупиню товариша, коли він робить щось погане.
Не насміхаюся над другом.
Намагаюся уникати сварок та бійок.
Обминаю у своїй мові лайливі слова і дражнили.
Дотримую свого слова, виконую свої обіцянки.
Поздоровляти і дарувати подарунки.
Пробачати другові його помилки.
Бути щирим у спілкуванні.
Бути впевненим у дружбі.
Довіряти другу свої думки.
Не критикувати друга в присутності інших.
( Діти встають. Шикуються між партами. За командою потрібно привітатися.)
Один чоловік мав гарний виноградник. Біля виноградника лежала купа каміння, де жила велика гадюка. Якось виноградар побачив гадюку і надумав зробити їй добро. Взяв кухоль свіжого молока, приніс, поставив біля каміння і став оддалік – хотів побачити, що буде. Гадюка вилізла, випила молоко і впустила в кухоль один золотий. Виноградар узяв кухоль із золотим і пішов собі. Відтоді щоранку носив він гадюці молоко і забирав по одному золотому. Так дружили вони багато років.
Якось виноградар покликав сина, майбутнього господаря, і розповів йому про гадюку, що її годував молоком. Почав і син носити молоко і забирати золоті. Одного разу він подумав: “У тій купі має бути багато золотих: краще вбити гадюку, розрити купу і забрати всі золоті, а не носити молоко ті годувати ту гадюку ”.
Отаке надумавши, він узяв палицю і поніс гадюці молоко. Коли гадюка молоко випила, хлопець замахнувся щосили вдарив її, але убити не зміг, відбив їй лише кінчик хвоста. Гадюка розгнівалась і вкусила хлопця. Він розпух і ледве дійшов додому. Батько спитав його, що сталося. Син розповів усе, як було, і через кілька днів помер.
Минуло багато часу, і якось прийшов виноградар до тієї самої купи каміння. Вилізла і гадюка. Виноградар їй каже:
- Давай знову дружити, як раніше дружили.
А гадюка йому відповідає:
- Чоловіче, не може відновитись колишня дружба. Поки ти бачиш синову могилу, а я – свого відбитого хвоста, ми не можемо стати друзями. Коли щось робиш, думай і про наслідки.
- Чого навчає нас ця казка ? Зробіть висновок.
- Намалюйте в зошиті портрет свого друга. ( Вернісаж портретів.)
VІ. Рефлексія.
- Гарні ви є, тому і друзі у вас гарні. І, взагалі, ви – велика дружна родина. Тому давайте сплетемо «віночок побажань» свого класу.
Гра « Віночок побажань».
Вчитель висловлює побажання учням. Учні висловлюють побажання один одному, називаючи свого друга.
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- В цьому класі справжній дружній коллектив, за що вам дуже вдячна.
Давайте подякуємо собі.