Виховна година
Тема.Дружба. Правила товаришування
Мета. Формувати в учнів предметні компетентності:
Формувати в учнів ключові компетентності:
Обладнання: мультимедійна презентація, мультфільм «Рюкзачок», фізкультхвилинка «Пісня «Дружба, тлумачний словник, ромашка
( квітка-семицвітка), картки, таблиця «Фішбоун», паперові лінійки
Хід уроку
І Орієнтація. Мотивація діяльності організація класу.
1)Психонастрій
В школі вчитеся ви дружити,
І старших, і малих любити,
Гуртом читати, малювати,
Пісні співати, танцювати.
Станем разом ми у коло –
Скільки друзів, глянь, навколо.
Руку дружби простягни,
З другом сварки не почни.
Будемо всі дружно працювати
І міцні знання здобувати.
2.Проблемна ситуація (слайд3)
Назвати поняття. Воно пов’язане з темою уроку.
Якщо іменник , то це …….дружба або друзі
Якщо дієслово , то це дружити
( Дружба-розкодування слова на дошці
АРДУАБЖ
62 1 3 5 4)
ІІ Цілепокладання
1.Повідомлення теми, мети, завдань
(Слайд 7 )
1аНедарма ми склали слово дружба. Адже тема нашого уроку стосується цього слова.Вибір друзів. Друзі за інтересами …(оголошення теми)
1б-Сподіваюсь, що ми дізнаємось, хто ж вони такі справжні друзі, як ставитися до друзів, як обирати їх . Прошу вас поміркувати над тим, якими рисами характеру має володіти друг, чи кожна людина може мати друга. Хочу , щоб ви розширили свої знання про дружні взаємини і переконались, що друзів треба цінувати і поважати, поділились своїми почуттями від почутого та побаченого.Знаю, що будете працювати активно, дисципліновано, уважно, зібрано і дружно(слайд )
1в Діти. Ви дізнались тему уроку, визначили завдання. Будьте добрі, візьміть лінійки та прості олівці і поставте відмітку про багаж ваших знань на початку заняття. Чим вища цифра -тим більше ви знаєте про дружбу. Під кінець на лінійці з’явиться ще одна позначка. Я вважаю щоб ви розширили свої знання і тоді число на лінійці стане більшим.
Лінійка знань (слайд)
Відкладіть, будь ласка, лінійки на край парти
2. Визначення очікуваних результатів
- Коли підійде до завершення наш урок ми впевнено дамо відповідь на такі запитання:
-Що значить бути другом?
-Чому потрібні друзі?
-Чи кожен може мати друга?
-Яких правил дружби потрібно дотримуватись?
ІІІ Цілереалізація
1.Актуалізація і корекція опорних знань(слайд)
На минулому уроці ви розповідали про свої уподобання і ми створили дерево захоплень 2 б класу.Ми зрозуміли багато з вас мають спільні інтереси і тому товаришують.
- Давайте нагадаємо про наші захоплення:
Хто любить складати лего? Прошу підняти руки.
Хто займається плаванням?
Хто вміє добре грати в шахи?
Кому подобається доглядати за домашніми улюбленцями?
У кого улюблена гра футбол?
Дуже приємно , що захоплення учнів 2-Б класу корисні.
1Б. Гра «Увійди у картинку»
Які навколо вас друзі?
Чому ви так вирішили?
Які обличчя у дітей?
1 (я маю ваду здоров’я тому пересуваюсь у візку. Друзі мене не кидають, грають у шахи, хоча може і хотіли б побігати та зважають на мене. Їх обличчя випромінюють доброту)
2 ( я стою, обійнявшись, серед своїх друзів, ми щиро розмовляємо. Обличчя моїх друзів спокійні і доброзичливі)
3.( я граю в шахи зі своїм однолітком, який має вади здоров’я. Він розумний, бо обіграє мене в шахи, але на його обличчі немає пихи)
4. (Я стою серед подружок, які обговорюють інших. Мені ніяково слкхати плітки про інших. Обличчя дівчаток неприязні, тому на їх розчервонілих обличчях зловтіха. Це несправжні друзі)
2. Спийняття і первинне усвідомлення навчального матеріалу. Осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення
3а)Чи можлива дружба між хлопчиками і дівчатками? (можлива якщо у них спільні інтереси) слайд (відео)
1)проблемне питання «Хто такий друг»(слайд)
Хто ж такий друг? (відповіді дітей друг-той хто допомагає…)
А ще яким близьким за значенням словом можна замінити слово друг)? (товариш, приятель, добрий знайомий)
2)А тепер завітаємо у наше довідкове бюро і дізнаємось як пояснює тлумачний словник слова приятель, друг (слайд)
Учениця зачитає, як пояснює тлумачного словник, який є в нашій шкільній бібліотеці, значення слів приятель, друг
ПРИ́ЯТЕЛЬ. Людина, з якою хто-небудь перебуває в дружніх, товариських стосунках; близький знайомий. // Те саме, що друг.
тлумачний словник1970-1980
(слайд )
Друг- ворог.
3) Робота в групах.
Вправа «Квітка». Збирання квітки з пелюсток, на яких написані риси характеру друга.(слайд )
Пропоную вам, діти, зібрати у квітку тільки ті пелюстки, на яких записані слова, які на вашу думку, характеризують справжнього друга ( на дошці). Свою ромашку можете подарувати другу (коли)
5) Гра «Дослідники» (слайд )
Вірш секрет
Про який секрет говорить автор у вірші?
Про інші секрети дружби ми дізнаємось із пісні
5) Фізкультхвилинка (слайд)
Прошу вас під час виконання пісні відобразіть не лише рухами, а й мімікою настрій, характер пісні.
(Діти показують вправи)
6)Робота на картках (слайд ) Зазнач, які вчинки твого друга тобі сподобалися б.
Якби мій друг:
6а)Перевірка виконання. (слайди )
6)Гра «Так чи ні» (вставити) слайд
7) Завдання «Збери прислів’я»(слайди )
а)на кожному уроці основ здоров’я ми працюємо з прислів’ями. Бо знаємо як мудро . одним реченням народ скаже,як зав’яже.
б)Робота в парах на картках ( слайд )
8) Яке з прислів’їв найбільше підходить до цього мультфільму
Перегляд мультфільму «Рюкзачок»(слайд )
Прислів’я вірний друг, то найбільший скарб
Друзі пізнаються в біді
Покажіть за допомогою міміки та жестів, як виглядає Портфелик, що має друзів.
8)Друзів може не бути через сварки
Сценка про сварливих лисенят (слайд)
Жило лисеняток двоє.
Не мирили між собою.
- Не підходь до мого столу!
Ручку не бери ніколи.
- Де мій олівець зелений?
Ти його забрала в мене!
- Взяла мою цукерку знову!
- З’їла її я...випадково.
- Не чіпай моєї книжки!
- Почитати хотів трішки,
А вона чогось злякалась
І сама собі порвалась.
- Іграшки як смієш ти брати?
Їх же можеш зіпсувати.
- Моїх теж ти не торкайся.
Не послухала – начувайся!
- Чом на мій стілець сідаєш?
- Ти нащо мене штовхаєш?
Ой, зламався, як на лихо,
І я гепнувсь.
- От потіха!
- Сильна я!
- А я сильніша!
Зрозуміти б їм скоріше:
Не в тім справа, хто сильніший,
А у тім, хто розумніший!
У світі немає однакових людей, усі ми різні. Часто нерозуміння цього приводить до сварок, непорозумінь і конфліктів. Тому необхідно шукати відмінності між друзями і зрозуміти, що це не привід для сварок, насправді відмінності збагачують дружбу. Але якщо вже посварилися треба швиденько миритися. В допомогу нам Варвара Гринько склала цікаві мирилки. Вашій увазі декілька з них
10)Парад «мирилок» (4 мирилки)
Подивися просто в очі;
|
Мир-миром!
|
Ми зчепились, Посварились. А раніше всім ділились! Надулися, Розійшлися. Та вдвох було веселіше. Не сваріться, Помиріться. Один одному всміхніться
|
Мирилка летіла, |
Дай скоріш мізинчик свій, |
Битися - не билися, |
Озирнися навкруги: |
Грались, грались, розважались, |
Ти - не ворог, я - не ворог.
|
Ми зчепились, посварились. А раніше всім ділились! Надулися, розійшлися. Та вдвох було веселіше. Не сваріться, помиріться, Один одному всміхніться
|
Ти не плач, не плач, не плач |
Я козак і ти козак, |
11.Поради золотій рибці (Фішбоун)
Наша рибка –чарівниця хоче розібратися, чи кожен може мати друга. Зараз вона скине свою шкіру і ми на її скелет будемо складати причини, які заважають дружбі і риси характеру, які допомагають дружити.
-Які риси заважають дружбі?-недоліки
-Якого друга ви хотіли би мати біля себе?
Проблема |
|
ЧИ КОЖЕН МОЖЕ МАТИ ДРУГА? |
|
Висновок |
|
ДРУГА МОЖЕ МАТИ КОЖЕН |
|
НЕДОЛІКИ |
ПЕРЕВАГИ
|
НЕДОВІРА |
ДОВІРА |
ТАЄМНИЦІ |
ВИМОГЛИВІСТЬ |
СВАРКИ |
СТАВЛЕННЯ |
ПОГАНІ ВЧИНКИ |
УВАГА |
ЗАЗДРІСТЬ |
РАДІСТЬ |
|
ПЕРЕЖИВАННЯ |
|
ПРИМИРЕННЯ |
|
ТУРБОТА |
|
СПІВЧУТТЯ |
|
СПІЛЬНІ СПРАВИ |
|
ІНТЕРЕСИ |
|
ПОДІЛЬЧИВІСТЬ |
|
ДОБРОТА
|
|
|
Отже друга може мати кожен, лише потрібно дотримуватисчя правил дружби. Готові їх приймати
12.Дидактична гра «Законотворці»
-Чи готові ви скласти правила дружби і дотримуватись їх
-Радій успіхам товариша
-Будь чесниий, дотримуй свого слова, виконуй обіцянки ,ніколи не обманюй.
-Поважай друга, будь до нього уважний
- Обминай лайливі слова і дражнилки
-Не ображай того з ким дружиш
-Намагайся уникати сварок, бійок
-Якщо вмієш, то навчи іншого
-Вмій визнавати помилку і миритись
-Успіху можна досягти тільки разом. Частіше промовляй «Нумо дружити!», «Нумо грати»
Утворили квітку семицвітку
Діти, давайте правила повісимо в класному куточку, щоб не забувати виконуваим їх
13.Дослідження «Сила дружби» (слайд )
Казка «Батьківський заповіт»
Батько покликав своїх синів дав в руки їм по гілці і попрохав їх переламати. Сини виконали батьківську волю і переламали ці гілочки.Тоді батько зібрав гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме. Але сини не змогли зламати оберемочок гілок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті . Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом і дружні, то ніякі вороги вас не зламають, і всі негаразди ви легко здолаєте»
Або Принесіть до класу оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи і запропонуйте їх зламати. • Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.Одну паличкупропоную її зламати. • Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.
Оберемочок гілочок хГра Гра «Мікрофон»ай він стане символом єдності вашого класу, символом дружби і спільних інтересів: старанно навчатися і з міцними знаннями крокувати з класу в клас
ІУ Рефлексивно-оціночний
-Хто такі друзі?
- Яким має бути справжній друг?
-Як знайти друзів?
- Чому нам цікаво разом?
-Як зберегти дружбу?
2)Лінійка знань. Знову робимо відмітку біля числа , яке відповідає вашим знанням. Якщо у вас число 15 чи більше. То ви багато почерпнули з уроку. . в кого було на початку мале одноцифрове число а тепер різко зрослою свідчить про те, що ви уважно слухали. Думали і працювали..
2 Рефлексія
Я молодець, ти молодець , ми –молодці
Молодці (слайд)
Станьте в коло і пограйте в гру «Ти молодець!» - діти називають по черзі все, що корисного для себе взяли з уроку. Клас коментує: «Ти молодець!»
Запропонуйте стати всім у коло, взятися за руки. Зверніться до дітей з такими словами: – Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч. – Пригадайте, що сьогодні приємного і корисного відбулося, що вам запам’яталося найбільше? – Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки добро і дружбу.
20 березня весь свiт вiдзначатиме Мiжнародний день щастя.Таке рiшення прийняла Генеральна Асамблея ООН. Пропозицiю щодо вiдзначання Мiжнародного Дня Щастя, висунуту представниками королiвства Бутан, одноголосно пiдтримали всi 193 члена асамблеї.
Дата святкування була обрана не випадково. 20 березня — День весняного сонцестояння, коли день дорiвнює ночi и сонце свiтить однакову кiлькiсть часу практично на всiй територiї земної кулi. Таким чином, цей день символiзує рiвне право на щастя кожного мешканця Землi.
Вчитель читає вірша. Якщо ситуація безпечна, діти вигукують «Безпечно» і крокують. Якщо ні – «Небезпечно» і присідають.
На скакалці пострибати.
В м’яча біля дороги грати.
Погуляти в парк піти.
На дорозі щось знайти.
Сірник у твоїй руці.
Іти на лід, що на ріці.
Вчитель читає вірша. Якщо ситуація безпечна, діти вигукують «Безпечно» і крокують. Якщо ні – «Небезпечно» і присідають.
З гори катаюсь на санчатах.
Збираюсь на дорогу мчати.
Я загартовуюся змалку.
Ходжу із татом на рибалку.
Біжу я коридором в школі.
Люблю я фанту й кока-колу.
Дітям пропонується вивчити і використовувати в практиці дану техніку, якщо принесли комусь неприємність.
Під час примирення мають сказати 4 фрази: