Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Розробка ескізу.

Про матеріал
Конспект уроку з технології на тему: Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Розробка ескізу.
Перегляд файлу

Тема: Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Розробка ескізу Мета уроку:

Навчаюча: Навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури; формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами, створювати банк ідей; визначати вимоги до об’єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу;

Розвиваюча: розвивати в учнів концентрацію уваги  наочно – образне мислення; навички роботи із конструкційними матеріалами; Виховна: дружність та взаємодопомогу; охайність та економність.

Наочність: зразки, схема, трафарет, інструкційна картка.

Очікувані результати: учні повинні навчитися самостійно проектувати моделі виробів; розуміти як зробити ескіз запланованого виробу; вміти розрізняти вироби оздоблені різноманітними техніками; добирати інструменти які використовуються для виготовлення виробу; організовувати робоче місце.

Запропонувати учням орієнтовний перелік об’єктів проектування, які є цікавими i посильними, допомогти у виборі раціональної ідеї, оптимального варіанту та технології виготовлення даного об’єкту.

 

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок Хід заняття:

І. Органiзацiйна частина . Визначення готовностi учнiв до уроку. ІІ. Актуалiзацiя навчальної діяльності учнів.

Для проведення уроку учням на попередньому заняттi повiдомляю тему майбутнього уроку та умови i правила, якi будуть дiяти на цьому уроцi; - Ознайомитись з призначенням виробу та підібрати 5 ідей для виготовлення корисної речі на свій смак.

-   Дібрати літературу в якій описується процес виготовлення виробів. - Узгодити з батьками орієнтовані передбачувані витрати на реалізацію творчого проекту.

Учні розподіляють завдання та виконують його в позаурочний час, а також самостійно добирають потрібний матеріал , обмірковують форму подачі матеріалу.

У процесі бесіди з’ясовуються такі питання:

-   Що таке проект? З яких етапів він складається?

-   Для чого потрібно проектувати вироби? 

-   З чого починається виготовлення виробу? 

-   Як спроектувати виріб? 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІV. Повiдомлення теми, мети i завдання уроку.

Учні записують у робочий зошит тему уроку. На цьому уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутній виріб. Мета проекту:

       Закріпити вміння по проведенню дослідницької роботи.

       Сприяти підвищенню рівня зацікавленості, активізації творчої діяльності учнів, а також розвиткові важливих особистісних рис: комунікабельності, взаємодопомоги, здорового духу суперництва.

       Удосконалити знання та вміння з виконання практичної роботи, додержання правил безпечної праці, санітарно – гігієнічних норм.

       Виготовити виріб, використовуючи необхідні матеріали, обладняння та інструменти.

Визначення завдань для учнів на урок.

Питання для обговорення. Гра-бесіда «Коло ідей»        Які ви обрали вироби для проектування?

       Які матеріали використовуються для виготовлення виробів?

       Які технології вам відомі?

Запитання до проекту. (на ці питання ми з вами одержимо відповідь в процесі уроку)

-   Які матеріали можна використати для виготовлення виробів?

       Які існують джерела для інформації? Завдання до проекту.

       Зробити загальний огляд виробів.

       Зробити порівняльний аналіз аналогічних виробів .

       Знайти спільні риси.

       Знайти відмінності.

       Проаналізувати, порівняти та зробити висновки.

V. Вивчення нового матеріалу. (закріплення вивченого)

       Пригадайте поняття творчого проекту. Прийом-гра «продовжіть речення» Проектування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції,аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:

-   назва об’єкта;

-   функція, призначення;

-   габаритні розміри;

-   аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

-   вимоги до дизайну об’єкта;

-   норми витрати матеріалу;

-   ескізи креслення виробу;

Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

       Можливі теми творчих проектів.

Обговорення запропонованих учителем тем проектів .  (Гра “Обери найкращі та найпотрібніші” презентація з об’єктами для проектування. Додаток В.)

 

3. Пригадайте етапи проектування. (уточніть І етап, який ми сьогодні маємо розглянути. (презентація з етапами проектування. Додаток А. слайд

№ 3-8.)

І. Організаційно – підготовчий етап.

      Обґрунтування проекту на виріб. 

      Історичні відомості.

      Цілі та завдання проекту.

      Створення банку ідей та виробів-аналогів.

      Аналіз виробів-аналогів ІІ. Конструкторський етап.

      Складання ескізного малюнка та ескізів деталей остаточного варіанту виробу, складання композиції виробу. Вибір конструкційних матеріалів ІІІ. Технологічний етап.

      Складання ескізного малюнка та ескізів деталей остаточного варіанту виробу, складання композиції виробу.

      Вибір конструкційних матеріалів VІ. Заключний етап.

      Економічний розрахунок.

      Порівняння і випробування проектованого виробу.  Висновки.

1. До яких технологій відноситься ваш майбутній виріб ? ( Метод «Прес»

Я вважаю…, Тому що…., Отже…..)

-   бути… (гарним…)

-   бути виготовлений ...(для подарунку, для себе…)

-   виріб має бути… ( невелика за об’ємом….. )

-   виріб має відповідати… (технології художнього випалювання….) 2. Які вимоги до виробу ви ставите? (метод «Мікрофон») Необхідно визначитися, яким має бути ваш виріб.

Підведемо підсумок ваших відповідей: Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги: а) естетичні

б) технологічні

в) функціональні

д) економічні

4.   Розробка банку ідей

Визначити для чого або для кого можна виготовити ваш виріб та розробіть схему «Банк ідей»

Банк ідей

Ескізом називається креслення, виконане без застосування креслярських інструментів і без точного дотримання масштабу, але обов'язково із збереженням пропорціональності між окремими частинами предмета. Ескізи служать звичайно основою для виконання за ними креслень. Іноді деталь можна виготовити безпосередньо за ескізом.

Ескіз повинен бути чітким і розбірливим. Ступінь зменшення або збільшення зображення на ескізі порівняно з величиною предмета встановлюється залежно від величини і складності зображуваного предмета, а також від формату аркуша паперу.

Кількість виглядів на ескізі (як і на кресленні) повинна бути як найменшою, але достатньою для того, щоб мати повне уявлення про предмет (деталь); на ескізі між зображеннями треба додержуватись (на око) проекційного зв'язку.

 

Для більш ефективного виконання практичної роботи використовуємо роздатковий матеріал (Шаблон творчого проекту. Додаток Б) або презентація шаблону проекту ( Додаток А. Слайд № 9-18)

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА №1

Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:

       Якими технологіями я володію.

       Складання плану роботи з виконання проекту.

       Вибір теми проекту, його обґрунтування. ( учні аналізують та обговорюють вибір «робота в малих групах») - вибір теми творчого проекту;

- обґрунтування теми проекту;

План роботи з виконання проекту

1.     Визначити мету творчого проекту.

2.     Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.

3.     Дібрати інформацію про в інформаційних джерелах.

4.     Проаналізувати моделі-аналоги виробів.

5.     Виконати ескізний малюнок свого виробу.

6.     Підготовити матеріали, дібрати обладнання та інструменти.

7.     Розробити технологічні картки послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.

8.     Виготовити виріб із дотриманям правил безпечної праці.

9.     Розрахувати собівартість виробу.

10.Виконати міні-маркетингові дослідження.

11.Захистити проект.

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2

   Пошук аналогів та їх аналіз.

-   Критерії, яким має вiдповiдати задуманий виріб: за призначенням, об’ємом, техніками виготовлення…

-   робота з iнформацiйними джерелами, які мають бути моделі -аналоги ( учні одержували завдання дібрати літературу та зразки виробів) Аналіз моделей – аналогів.

-   назва та вид виробу;

-   габаритні розміри; - технологія виготовлення; - оздоблення.

Таблиця об’єктів проектування

Вимоги до конструкції

Модель №1

Модель №2

Модель №3

Модель №4

Призначення виробу

 

 

 

 

Естетичний та оригінальний вигляд

 

 

 

 

Техніка виконання

 

 

 

 

Простота виготовлення.

 

 

 

 

Використання не дорогих матеріалів. Економічність

 

 

 

 

Висновок:

 

Зразок 1: У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити такий висновок. Усі вироби відповідають своєму призначенню. Крім того, вони достатньо прості з точки зору технології виготовлення. Використані в моделях види технологій виготовлення надають виробам привабливого вигляду.

За оригінальністю, способом виконання для подальшого проектування вибрано модель 2. Або Зразок 2:

Висновок: Проаналізувавши моделі-аналоги, я дійшов до такого висновку, що виріб буду виготовляти з доступних та легких в обробці матеріалів, а саме таких, які запропоновані у моделі №1.

VІІ. Підсумок заняття.

Рефлексія (техніка «Запитальний ряд»)

1.   Які завдання були визначені сьогодні на уроці?

2.   Чи справились ви з цим завданням?

3.   Чи актуально виготовлення вироби своїми руками сьогодні?

4.Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

5.Які орієнтовні матеріальні затрати?

Учні висловлюють свою думку, після чого учитель робить висновок - узагальнення.

Учитель відзначає найкращі роботи; вказує на помилки які учні допустили під час роботи, та шляхи їх виправлення. Виставлення оцінок (обґрунтування)

VІІІ. Оголошення домашнього завдання.

 Домашнє завдання

      Закінчити проектування виробу;

      Проаналізувати ,які матеріали потрібні для виготовлення виробу; Уточнити технологічну послідовність виготовлення виробу.

pdf
Додано
8 жовтня
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку