«Від проголошення Незалежності до нової України»

Про матеріал

Мета заходу:

• навчальна – знайомство з метою і завданнями уроку, понятійним апаратом теми,основними аспектами та особливостями ключових питань теми,розкриття яких передбачає використання відповідних схем,ілюстрацій, таблиць, карт, алгоритмів, графіків, діаграм тощо;

• розвиваюча – формування у учнів інформаційно-інтелектуальних умінь і навичок, а саме, аналізувати інформацію, виділяти головні ідеї в тексті чи розповіді вчителя, синтезувати засвоєну інформацію, готувати повідомлення і доповіді та виступати перед однокласниками, співвідносити дати подій з певним перiодом історії, встановлювати послiдовність та синхронність історичних подій, розповідати про історичні події й явища та описувати їх, брати участь в дискусії, аргументувати власну позицію тощо;

• виховна – виховання інтересу, любові та поваги до минулого, сучасного і майбутнього Батьківщини. Обладнання: вишитий рушник,вислови українських письменників,ілюстрації, фотографії до теми, відео »Україна від 1991 до 2016 року», запис пісні С.К.А.Й «Україна», інвентар до гри «Брейн-ринг» комп’ютер,мультимедійна презентація.

Перегляд файлу

Дата: 01.09.2018                                                                   Клас: 9-10 клас

Тема уроку: «Від проголошення Незалежності до нової України».

Мета уроку:

  • навчальна – знайомство з метою і завданнями уроку, понятійним апаратом теми,основними аспектами та особливостями ключових питань теми,розкриття яких передбачає використання відповідних схем,ілюстрацій, таблиць, карт, алгоритмів, графіків, діаграм тощо;
  • розвиваюча – формування у учнів інформаційно-інтелектуальних умінь і навичок, а саме, аналізувати інформацію, виділяти головні ідеї в тексті чи розповіді вчителя, синтезувати засвоєну інформацію, готувати повідомлення і доповіді та виступати перед однокласниками, співвідносити дати подій з певним перiодом історії, встановлювати послiдовність та синхронність історичних подій, розповідати про історичні події й явища та описувати їх, брати участь в дискусії, аргументувати власну позицію тощо;
  • виховна – виховання інтересу, любові та поваги до минулого, сучасного і майбутнього Батьківщини.

 

Обладнання:  вишитий  рушник,вислови українських письменників,ілюстрації, фотографії до теми, відео »Україна від 1991 до 2016 року», запис пісні С.К.А.Й «Україна», інвентар до гри «Брейн-ринг»   комп’ютер,мультимедійна презентація.

 

Тип уроку:   Комбінований урок.

 

 

                                                        Хід уроку. 

І. Організаційний етап

 

Учні розташовуються в класній кімнаті. Лунає пісня про Україну

 

ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності учнів.

Оголошення теми  уроку.

 

Учитель: Доброго дня, дорогі учні! Шановні батьки! Тема нашого Першого  уроку

«Від проголошення Незалежності до нової України»  і пропоную розпочати такими рядками про Україну.

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за

диво,– оці степи, це небо, ці ліси,

усе так гарно, чисто, незрадливо,

усе як є – дорога, явори,

усе моє, все зветься – Україна.

Ліна Костенко

 

 

Учитель.

Слова української поетеси Л. Костенко, якими розпочато наш урок, знайшли шлях до людських сердець та об’єднують наш народ у своїй  любові до Батьківщини. – Особливо актуально ці слова звучать у 2016 рік , рік відзначення 25-ї річниці від дня проголошення незалежності України та змушують кожного задуматися про нелегкий шлях до суверенності та державотворення. Цей рік Український інститут національної пам’яті назвав Роком  Державності – на честь низки історичних подій, які привели до проголошення, а потім відновлення Україною незалежності у ХХ столітті. Ми  пригадаємо з вами  ці історичні події.

– Що означає Україна для кожного з нас?

– Дізнаємося про це, на нашому сьогоднішньому  уроці

 

 (На екрані з’являються дати, діти  запам`ятовують події, пов’язані з ними.) Відео «Визначні події за 27 років Незалежності України»

 

ІІІ. Основна частина

 

Учитель. Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір'ю українців, які свято шанують і люблять її.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «...хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

 

  • Пропонуємо взяти участь в інтелектуальній грі "Я – українець !» , а пройде вона у вигляді Класичної  гри «Брейн-ринг».
  •  

Умови гри:(Класична гра «Брейн-ринг») 

 

Опис системи. На кожному столі встановлені    кнопка, яку натискають у разі готовності команди дати відповідь. У момент натискання кнопки лампочка на головному пульті засвітиться,що забороне здійснити ту саму дію іншій команді.Оберіть командира команди,який буде відповідати на питання , назву команди та кнопкаря,який буде натискати на кнопку.

 

Правила гри «Брейн-Ринг»

 

  1. Після оголошення питання лунає звуковий сигнал і командам на відповідь відводиться 1 хвилина. Таймер відраховує час, і за 5 секунд до закінчення часу на головному пульті загориться червона лампочка.
  2. Команда, яка натиснула кнопку першою, отримує право на відповідь. У разі правильної відповіді команда отримує 1 бал.
  3. За неправильної відповіді звучить специфічний звуковий сигнал, після якого іншій команді дається ще 20 секунд на відповідь. 
  4. Якщо жодна з команд не дала відповідь або відповіла невірно, то 1 бал переходить на наступне питання і команда, що дала правильну відповідь, отримає 2 бали. 
  5. «Фальстарт» – якщо команда натискає кнопку до звукового сигналу (гонгу) то питання зачитується повторно і команда позбавляється права відповідати на поточне питання.

 

Завдання в електронному вигляді на екрані

Завдання

  1. Коли проводиться «СВЯТО ЗНАНЬ»  в Україні?
  2. Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно   охороняє від злих сил
  3. Чим пов’язані ці люди?
  4. Вибори  першого президента  незалежної України  були проведені?
  5. Перший президент незалежної України ?
  6. «Акт проголошення  незалежності України»  був прийнятий-
  7. Закон «Про державний кордон України»  був підписаний-
  8. Закон «Про громадянство України»був підписаний-
  9. Закон «Про збройні сили України» був підписаний-
  10. Офіційна констатація розпаду СРСР, підписання угоди про утворення  Співдружності Незалежних Держав (СНД)
  11. Коли прийнятий  Закон «Про державний  прапор України»?
  12. Державний гімн – музика М.Вербицького, слова П.Чубинського був затверджений?
  13. Прийняття Конституції України відбулося?
  14. Введення в обіг української національної валюти –  гривні
  15. Хто перший з українських  спортсменів  занесений до  книги Гіннеса ?
  16. Хто перший  космонавт  незалежної  України?
  17. Наймолодший   чемпіон світу  з шахів?
  18. Хто з українських  футболістів  нагороджений   «Золотим м’ячем»?
  19. Брати, які  зібрали  всі найтитулованіші  пояси за всіма версіями  боксу
  20. Коли  відбулася   «Помаранчева  революція»?
  21. В яких роках Україна перемогла  на Євробаченні?
  22. В якому  році в Україні  проходило Євро?
  23. Назвіть рік  початку Євромайдану?
  24. Назвіть рік   анексії  Криму та АТО?
  25. Діючий  президент України ?
  26. На якому малюнку зображено герб Миколаївського району?
  27. Цей документ народився на американському континенті, визначає основи державного устрою, є інструментом демократії, має вищу юридичну силу?
  28. У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом,  в Норвегії - стортингом,  в Ірані – меджлісом.    Запитання: а як він називається в Україні?

ІV. Підведення підсумків.

 

Учитель -

Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

За підсумками нашої гри перемагає команда ________________  ,яка нагороджується солодкими подарунками. ВІТАЄМО їх!

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою. Тому нагороджується команда__________  за активну участь у грі.

А щоб відчути себе українцями, проспіваємо разом з Тіною Кароль

Пісню «Україна – це ти!».

На цьому наш святковий урок присвячений 25-й річниці Незалежності України, завершено!

 

 

 

 

 

 

1

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку