РАСТРОВЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – точка (піксел). При перегляді растрового зображення у звичайному масштабі розміри пікселів такі малі, що зображення здається суцільним. При збільшенні масштабу перегляду або розмірів графічного зображення стає помітною його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією.
ВЕКТОРНЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – лінія. Будується за допомогою так званих графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, еліпс та ін. Комп’ютер зберігає елементи зображення у вигляді математичних формул. Під час відкривання файлу програма відтворює елементи зображення за їх математичними формулами. Розмір таких зображень менший від аналогічних растрових. Векторне зображення масштабується без втрати якості.
ТРИВИМІРНЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – площина. Для створення реалістичної моделі використовують об’ємні геометричні примітиви (куб, паралелепіпед, сферу, конус та ін.), аналоги – графічні об’єкти та графіка в комп’ютерних іграх. Кадри з м/ф “Холодне серце”,Walt Disney Animation Studios
КОЛІРНІ МОДЕЛІЛюдське око може ідентифікувати величезну кількість кольорів. В той же час, монітор або принтер відтворюють лише обмежену частину цього діапазону. Ці пристрої по-різному створюють кольорові зображення, наприклад, на папері відбувається змішування фарб, на проекційному екрані – накладання променів різного кольору. Отже, для опису колірних відтінків, які можуть бути відтворені на екрані комп’ютера або на принтері, розроблені спеціальні засоби – колірні моделі. В комп’ютерній графіці виділяють наступні колірні моделі: RGBCMYKHSB
Колірна модель RGB. Колір об’єкту складається з трьох складових: R — red — червоний. G — green — зелений. B — blue — синій Кожен з цих кольорів може набувати значення від 0 до 255. В режимі RGB відбувається сканування зображень, ця ж система покладена в основу конструкції екрану монітору.
Колірна модель CMYKОснована на поглинаючих властивостях фарби, надрукованої на папір. Коли світло потрапляє на фарбу, частина променів поглинається, а інша – відбивається і стає видимою людському оку. Колір об’єкту склається з чотирьох складових: С — Сyan — блакитний. M — Мagenta — пурпуровий. Y — Уellow — жовтий. K — blacк— чорний. В теорії CMYK C, M, Y повинні давати чисто чорний колір, але, оскільки фарби мають домішки, то під час друку виходить темно-коричневий колір. Тому для друкування чорних об’єктів використовується додаткова чорна фарба ( K від слова key – ключовий колір друку.) Комбінуючи ці фарби отримують повно колірну друковану продукцію, яка зветься four-color process.
Hue (колірний тон) визначає колір у спектральній палітрі. Параметри можуть змінюватсь в діапазоні між 0° і 360°. Saturation (насиченість), характеризує долю білого кольору, добавленого до вибраного відтінку. Задається у відсотках від 0 до 100. При мінімальній насиченості будь-який відтінок кольору стає сірим. Brightness (яскравість) визначається домішком чорного кольору до обраного відтінку, задається у діапазоні от 0% (black) до 100% (white). Будь-який колір при мінімальній яскравості стає чорним. Колірна модель обирається користувачем при створенні зображення і є однією з основних властивостей і растрового, і векторного зображення. Вибір колірної моделі залежить від того, як в подальшому буде використовуватись те чи інше зображення, за допомогою яких пристроїв виводу буде демонструватись.