Комп’ютерна графіка. Це наука, що вивчає методи та прийоми обробки графічних зображень за допомогою комп’ютерної техніки. В залежності від способу формування зображення виділяють: Види комп'ютерної графіки: Растрова. Векторна. Тривимірну Фрактальна
Номер слайду 5
РАСТРОВЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – точка (піксел). При перегляді растрового зображення у звичайному масштабі розміри пікселів такі малі, що зображення здається суцільним. При збільшенні масштабу перегляду або розмірів графічного зображення стає помітною його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією.
Номер слайду 6
Растрові зображення мають порівняно великий розмір, оскільки комп’ютер зберігає параметри всіх точок зображення. Близькими аналогами растрових зображень є живопис, фотографія.
Номер слайду 7
ВЕКТОРНЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – лінія. Будується за допомогою так званих графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, еліпс та ін. Комп’ютер зберігає елементи зображення у вигляді математичних формул. Під час відкривання файлу програма відтворює елементи зображення за їх математичними формулами. Розмір таких зображень менший від аналогічних растрових. Векторне зображення масштабується без втрати якості.
Номер слайду 8
Векторне зображення можна розділити на окремі складові частини і кожну редагувати незалежно від інших. Близькі аналоги – слайди мультфільмів, представлення математичних функцій на графіку.
Номер слайду 9
ФРАКТАЛЬНЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – трикутник. Будуються з подібних між собою елементів. Фрактальна графіка будується на математичних обчисленнях. Зображення відтворюється виключно за рівняннями. Близьким аналогом є будова сніжинки, кристалу.rrrrr
Номер слайду 10
ТРИВИМІРНЕ ЗОБРАЖЕННЯНайменший елемент – площина. Для створення реалістичної моделі використовують об’ємні геометричні примітиви (куб, паралелепіпед, сферу, конус та ін.), аналоги – графічні об’єкти та графіка в комп’ютерних іграх. Кадри з м/ф “Холодне серце”,Walt Disney Animation Studios
Номер слайду 11
3 D - графіка. Тривимірна графіка (3 D) — розділ комп'ютерної графіки, сукупність прийомів і інструментів (як програмних, так і апаратних), призначених для зображення об'ємних об'єктів. Персонажі комп’ютерної гри “The Sims 3”
Номер слайду 12
КОЛІРНІ МОДЕЛІЛюдське око може ідентифікувати величезну кількість кольорів. В той же час, монітор або принтер відтворюють лише обмежену частину цього діапазону. Ці пристрої по-різному створюють кольорові зображення, наприклад, на папері відбувається змішування фарб, на проекційному екрані – накладання променів різного кольору. Отже, для опису колірних відтінків, які можуть бути відтворені на екрані комп’ютера або на принтері, розроблені спеціальні засоби – колірні моделі. В комп’ютерній графіці виділяють наступні колірні моделі: RGBCMYKHSB
Номер слайду 13
Колірна модель RGB. Колір об’єкту складається з трьох складових: R — red — червоний. G — green — зелений. B — blue — синій Кожен з цих кольорів може набувати значення від 0 до 255. В режимі RGB відбувається сканування зображень, ця ж система покладена в основу конструкції екрану монітору.
Номер слайду 14
Колірна модель CMYKОснована на поглинаючих властивостях фарби, надрукованої на папір. Коли світло потрапляє на фарбу, частина променів поглинається, а інша – відбивається і стає видимою людському оку. Колір об’єкту склається з чотирьох складових: С — Сyan — блакитний. M — Мagenta — пурпуровий. Y — Уellow — жовтий. K — blacк— чорний. В теорії CMYK C, M, Y повинні давати чисто чорний колір, але, оскільки фарби мають домішки, то під час друку виходить темно-коричневий колір. Тому для друкування чорних об’єктів використовується додаткова чорна фарба ( K від слова key – ключовий колір друку.) Комбінуючи ці фарби отримують повно колірну друковану продукцію, яка зветься four-color process.
Номер слайду 15
Кожен з цих кольорів може набувати значень від 0 до 100%, тому, якщо і С, і М, і У, і К дорівнюють 0%, то остаточний результат – білий колір.
Номер слайду 16
Колірна модель HSBВона найбільш наближена до сприйняття кольору людиною. HSB- модель представлена трьома компонентами: Н - Тон (Hue), S - Насиченість (Saturation), В - Яскравість (Brightnes).
Номер слайду 17
Hue (колірний тон) визначає колір у спектральній палітрі. Параметри можуть змінюватсь в діапазоні між 0° і 360°. Saturation (насиченість), характеризує долю білого кольору, добавленого до вибраного відтінку. Задається у відсотках від 0 до 100. При мінімальній насиченості будь-який відтінок кольору стає сірим. Brightness (яскравість) визначається домішком чорного кольору до обраного відтінку, задається у діапазоні от 0% (black) до 100% (white). Будь-який колір при мінімальній яскравості стає чорним. Колірна модель обирається користувачем при створенні зображення і є однією з основних властивостей і растрового, і векторного зображення. Вибір колірної моделі залежить від того, як в подальшому буде використовуватись те чи інше зображення, за допомогою яких пристроїв виводу буде демонструватись.
Номер слайду 18
Домашнє завдання: Створити колаж на тему: «Слідами Чорнобильської трагедії»;2) Виконати тест на сайті «На Урок» код доступу: 3952215