Види конструкційних матеріалів.
Текстильні волокна.Будова тканини.
Дидактична гра «Закінчи речення»
Закінчити речення:
Дидактична гра «Хто швидше»
Правила гри. Учні діляться на 2 – 3 групи.
Поміркуйте, знайдіть всі слова, які пов’язані з темою «Матеріалознавство».Слова вписані в сітку по горизонталі та вертикалі.
Перемагає та група учнів, яка першою записала всі слова з філворда.
М |
А |
Т |
Е |
Р |
П |
І |
Т |
З |
О |
Л |
А |
І |
Н |
А |
К |
Н |
П |
Р |
У |
Ж |
Н |
О |
С |
А |
В |
О |
Л |
О |
Я |
О |
Н |
В |
Н |
К |
О |
К |
А |
В |
Т |
С |
О |
П |
Р |
Я |
Ж |
О |
К |
Т |
Я |
Н |
Д |
Я |
А |
В |
А |
В |
О |
Н |
І |
Р |
П |
Т |
Ц |
Слова, які знаходяться у філворді: матеріалознавство, піткання, основа, пружок, ткацтво, волокно, пряжа, прядіння.
Види конструкційних матеріалів.
Текстильні матеріали рослинного походження.
Бавовняні та льняні волокна.
Дидактична гра «Вліво - вправо, вгору -вниз»
Правила гри. Візьміть аркуш паперу в клітинку. Поставте крапку в центрі аркуша. Від неї починаєте малювати по клітинках малюнок. Напрямок, у якому слід проводити лінію, зазначено у питанні. Номер правильної відповіді буде відповідати кількості клітин.
1) папір; 2) скло; 3) деревина; 4) тканина.
1) тканина; 2) скло; 3) пластмаса.
1) тканина, намистинки, неткані матеріали, шнури;
2) пряжа, нитки, тканина, неткані матеріали;
3) неткані матеріали, бісер, стрази, тканина.
1) рослинні та тваринні; 2) штучні та синтетичні; 3) натуральні та хімічні.
1) барвінок; 2) бавовник; 3) коноплі; 4) льон.
1) текстильні; 2) ткацькі; 3) прядильні; 4) оздоблювальні.
1) вирощування рослин;ткацтво, оздоблення;
2) прядіння, ткацтво, оздоблення;
3) прядіння, ткацтво, розчісування.
1) нитками ширини;
2) нитками піткання;
3) поперечними нитками.
1) з кожною ниткою піткання;
2) з кожною другою ниткою піткання;
3) з кожною третьою ниткою піткання;
1)за пругом, товщиною, розтягом, міцністю, кольором;
2) за малюнком тканини, блиском, чистотою обробки, ворсом,
якістю ниток у тканині;
3)за зовнішнім виглядом, товщиною, рівниною, якістю ниток.
Правильні відповіді: 1 –3 вправо; 2 –1 вниз; 3 – 2 вліво; 4 – 3 вниз; 5 –1 вліво; 6 – 1 вгору; 7 – 2 вгору; 8 –2 вліво;9 – 1 вгору;10 – 2 вправо.
(Якщо відповіді правильні, то утвориться малюнок у вигляді літери «Т»)
Дидактична гра «Стародавні письмена»
Правила гри:у буквеному хаосі знайти слова, які пов’язані з темою «Натуральні волокна».
Сиаркегіваіволокнамипрнешлрроьні(волокна)
Мтраркеу6гірвпагобавовникмрпекер(бавовник)
Мчвіпкермсимлобпаольонвіарнпимт(льон)
Мсиврпекшорщолшовкопрядитраоп(шовкопряд)
Счмивордтоьпгпвовнаьионаеупмлод(вовна)
Тмрвапрослинногопоходженняапроі(рослинного походження)
Мсаврозщшлоазбестиаенлррроопгіш(азбест)
Мсавгрпшогрпконопліимргпоогрмиа(коноплі)
Мччвіапорлворверблюдмспвнраьоиа(верблюд)
Властивості текстильних матеріалів.
Дидактична гра «Вліво - вправо, вгору -вниз»
Правила гри. Візьміть аркуш паперу в клітинку. Поставтекрапку в центрі аркуша. Від неї починаєте малювати по клітинках малюнок. Напрямок, у якому слід проводити лінію, зазначено у питанні. Номер правильної відповіді буде відповідати кількості клітин.
Правильні відповіді: 1 – 3 вправо; 2 – 1 вниз; 3 – 2 вліво; 4 – 3 вниз; 5 – 1 вліво; 6 – 3 вгору; 7 – 2 вліво; 8 – 1 вгору; 9 – 2 вправо.
(Якщо відповіді правильні, то утвориться малюнок у вигляді літери «Т»)
Дидактична гра «Хто швидше»
Правила гри. Учні діляться на 2 команди.
Учасникам гри пропонується відгадати, які властивості текстильних матеріалів описує вчитель. Перемагає та команда, яка швидше впоралася із завданням.