Види речень за метою висловлювання

Про матеріал
Компетентнісне навчання на основі текстів через культуру і традиції. Тема: Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)
Перегляд файлу

 

Урок розвитку компетентностей

Українська мова, 5 клас 

Тема: Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)

Мета: повторити й поглибити вивчене в початковiй школi про види речень за метою висловлювання; удосконалювати вмiння правильно iнтонувати такi речення, забезпечити засвоєння поняття про пунктуацiйну помилку; працювати над запобiганням пунктуацiйних помилок у кiнцi рiзних за метою висловлювання речень;

розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, фантазію, навички вільного спілкування на основі текстів через культуру і традиції.

виховувати почуття поваги до національних традицій, бажання бути чуйним і уважним, розширити знання про традиції  святкування Різдва в Україні

 

І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

Урок зорієнтовано на створення сприятливої атмосфери.

(Прийоми: 1. Епіграф

Добрий день вам, любі діти,

Хочу я вам побажати

Всі знання із апетитом

На уроці поглинати.

А щоб ці знання і вміння

Вам не стали тягарем,

Побажаю всім терпіння

І старання.

Тож почнем!

2.  Вправа «До успіху»
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Мотивація

 (Прийоми: постановка проблемних питань, зв’язок з життям, з майбутнім, залученням досвіду дітей тощо)

Мандруємо разом!

У добру путь!

Цю землю

Реченням зовуть!

1. Перевірка домашнього завдання, актуалізація й корекція опорних знань, практичного досвіду учнів.

Перевірка домашнього завдання

 Термiнологiчний диктант

1. Розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і речення…

2. Розділ науки про мову, який вивчає правила вживання розділових знаків

3. Найменша одиниця людського спiлкування – це …  .

4.  Граматична основа речення – це … .

5. Член речення, що означає предмет, про який йдеться в реченні, відповідає  на запитання х т о? що? – це …

6. Член речення, який відповідає на питання який є підмет? хто він такий? що він робить? – це … 

Взаємоперевірка.

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

  1.               Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)

  1.               Визначення очікуваних результатів
  •                 Отримати знання про види речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні)
  •                 Навчитися знаходити їх у тексті та складати самостійно.
  •                 Розвивати зв'язне мовлення
  •                 Познайомитися із традиціями святкування Різдва в Україні, вивчити рецепт приготування різдвяної куті.
  •                 Збагатити  свій словниковий запас
  1.               Мотивація навчальної діяльності (необхідність знання матеріалу)

Запитання до учнів:

  •                 Як передати настрій, емоції в усному та писемному мовленні?
  •                 Чи доречними будуть смайлики?

ІІІ. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

2. Поглиблення навчального матеріалу, ознайомлення з правилами, алгоритмами виконання певних дій. Слайди презентації.

ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМИ. Пояснення матеріалу.

Робота з підручником  стор.114

  1.               Первинне застосування знань

Читання з позначками.

4. Фізкультхвилинка

 Зимова руханка

Поділ на групи

Страви на Святвечір

  1.               Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок

Клас поділений на дві групи.

І група виконує Вправа «Літературний редактор»

Завдання до цього тексту:

 Прочитайте текст, виправте помилки і запишіть правильний варіант.

 Про які  традиції Різдва згадується в тесті?

 Назвати види речень за метою висловлювання.

 Скласти  питальне речення своєму однокласнику про традиції  Різдва у його родині.

6. Творче перенесення знань і навичок у нові чи змінені умови з метою формування умінь

 

ІІ група виконує Вправа «Порушена послідовність»

 Прочитайте речення. Про що тут йдеться? Чи можемо стверджувати, що це текст?

 Які ознаки тексту?

 Відтворіть правильну послідовність речень і запишіть їх.

 Доберіть заголовок до тексту.

 Де цю інформацію ми можемо прочитати? Яка мета цього мінітексту? Назвіть ключові слова.

 Знайдіть в інтернеті або скажіть із власного досвіду, з якого зерна найчастіше варять кутю на Волині?

 Оберіть одне речення, підкресліть у ньому головні члени речення.

Вправа «Не зловись на гачок»

Вправа 291( підручник)

КРІСЛО АВТОРА

IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

  1.               Підведення підсумків уроку

Рольова гра «Рецепт приготування куті»

До нашої оселі завітала господиня. Вона розповість рецепт приготування куті та пригостить всіх смачною кутею.

Рецепт від бабусі вашої однокласниці. Читаємо, називаємо види речень за метою висловлювання.

2. Повідомлення домашнього завдання

Домашнє завдання

Написати вітальну листівку бабусі, де використати розповідні, питальні, спонукальні речення.

Інструктаж щодо виконання

Мотивування необхідності виконання

  1.               Рефлексія

ТРИБУНА ДУМОК

  •                 Найбільш цікавими і корисними для мене були такі завдання…
  •                 Цей урок допоміг мені…
  •                 Під час спілкування я враховуватиму…
  •                 Своїм досягненням сьогодні я вважаю…
  1. Цінування, оцінювання.

 

 

Картка оцінювання

 

Вид роботи

Максимальна кількість балів

Мій бал

1

Термiнологiчний диктант

2

 

2

Вправа «Ерудит»

2

 

3

Вправа «Не зловись на гачок»

2

 

4

Вправа 291( підручник) КРІСЛО АВТОРА

2

 

5

Вправа «Літературний редактор»

2

 

6

Вправа «Порушена послідовність»

 

2

 

7

Рольова гра «Приготування куті»

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 січня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку