Міністерство освіти і науки України
Чортківський гуманітарно-педагогічний коледж імені О. Барвінського
Види та жанри образотворчого мистецтва
Підготувала студентка групи ПО34
Васіна Оксана
Викладач
Шевчук Я.Ф.
2019-2020 н.р.
Тема: Види та жанри образотворчого мистецтва
Мета: навчальна: ознайомити учнів з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні); навчити розрізняти їх; розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися творами образотворчого мистецтва, аналізувати їх; формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва.
Обладнання: репродукції творів графіків та живописців, створені у різних жанрах, еврестична бесіда
Тип уроку: урок - бесіда
Хід уроку
Життя коротке. Мистецтво нескінченне.
I.Вступ
1.Привітання
Дзвоник всім нам дав наказ:
До уроку, швидко в клас!
2.Вступна бесіда
О. Уайльд Життя коротке. Мистецтво нескінченне.
Мистецтво - це невід'ємна складова нашого життя, це одна з форм суспільної свідомості; вид людської діяльності, що відбиває дійсність у конкретно-чуттєвих образах, відповідно до певних естетичних ідеалів, пізнання і відтворення світу через почуття та переживання. У широкому сенсі мистецтвом називають досконале вміння в якійсь справі, галузі; майстерність.
- Діти, а чи знаєте ви на які види поділяється мистецтво?
- Мистецтво поділяється на такі види:
1.Архітектура
2.Живопис
3.Скульптура
4.Графіка
5.Декоративно - прикладне мистецтво
- І зараз ми детально розглянемо кожен з цих видів.
II. Основна частина
Живопис – це зображення предметів і явищ за допомогою фарб.
Одним із яскравих представників живопису вважається Едґар Деґа.
Сьогодні ми розглянемо його 2 картини «Танцівниці» «Балерина»
«Танцівниці»
- Що зображено на картині?
На цій картині зображено вже закінчився спектакль, закінчення театрального дійства. Промінь театрального прожектора на мить вихоплює з темряви постаті балерин, світло оживляє малюнок, змушуючи фігури рухатися. Примітно, що Дега не забарвлює повітря світлом, все дійство у нього укладено в особливе середовище театральної сцени.
Чотири танцівниці в картині утворюють нерозривне ціле, своєю пластикою передаючи ідею гармонійного, злагодженого і розвивається руху. Важко навіть сказати, зображені на полотні чотири балерини. Це може бути фігура однієї і тієї ж танцівниці, але в різних поворотах.
- Які кольори використав художник?
У картині «Танцівниці» домінує м’яка синьо-блакитна. Вона написана на папері улюбленої художником пастеллю. Чарівності полотну надають великі блакитні мазки . Дега мав свої секрети роботи з пастеллю. Обробляючи малюнок паром, художник домагався її пластичності, після чого розтушовують кистю або пальцями, досягаючи глибокої насиченості кольорів і неповторного мерехтіння.
«Балерина»
- Що зображено на картині?
яскраве свідчення закоханості великого маестро в світ балету, танцю, балерину на сцені, нарешті, в саму життя. Техніка пастелі, яку майстер обрав для цієї роботи, як втім і для всього балетного циклу і для своїх «купальщиц», чудово виявляє всю силу таланту Дега-графіка. У картині все ширяє, вона світиться зсередини. Балерина, за задумом майстра, навіть не відкидає власної тіні і стосується статі одним тільки пуанти, вона - істота з іншого світу, піднесеного і прекрасного.
Графіка – мистецтво зображення предметів лініями та штрихами.
Ми розглянемо картину Боччоні У «Лебеді»
Декоративно-прикладним мистецтвом називають предмети побуту, які мають не тільки практичне , а й естетичне значення.
Одним з найяскравіших представників прославленої петриківської школи декоративного розпису є Оле́кса Бахматю́к — український майстер декоративного розпису на кахлях.
- Що зображено на картині?
Скрипаль стоїть на задвірку під хатою і грає
- Які кольори використав художник?
Переважає біле тло, кольори: здебільшого жовто-зелені відтінки.
Архітектура – це мистецтво будувати будівлі.
Однією із таких споруд є «Золоті Ворота» у Києві.
Головна брама стародавнього Києва, пам'ятка оборонної архітектури Київської Русі, одна з найдавніших датованих споруд Східної Європи, символ Києва. Свою назву одержали за аналогією із Золотими воротами в Константинополі. Достеменно невідомо який вигляд мали ворота. За дослідженнями ширина головного об'єму становила 10,5 м, висота 13,36 м, довжина 17,65 м
III. Заключна частина
- З чим ви сьогодні ознайомились на уроці?
(Видами та жанрами образотворчого мистецтва)
-Про кого дізналися?
(Нових художників, скульпторів, архітекорів)
-Що вам сподобалося?
(Аналізувати нові картини)
- Молодці до побачення.