Види трикутників. Рівнобедрений трикутник

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Види трикутників. Рівнобедрений трикутник". Мета уроку: ознайомити з історією розвитку поняття "трикутника" та видати трикутників і їх властивостями
Перегляд файлу

Трикутник та його елементи 7 клас

ТЕМА. Види трикутників. Рівнобедрений трикутник.

Навчальна мета:

  • ознайомити з видами трикутників, їх властивостями,
  • ознайомити з  історією розвитку поняття «трикутника» та розглянути використання властивостей трикутників в житті;
  • закріплювати основні поняття теми «Трикутники»;
  •  формувати уявлення про математику як про необхідну для кожної людини складову загальних знань про світ;

Розвивальна мета:

  • розвивати самостійність, творчу і пізнавальну активність учнів

Виховна мета:

  • виховувати увагу, активність.

Обладнання: проектор.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

На дошці:   

Безмежний океан невідомого оточує нас.
І чим більше ми знаємо, тим більше
Загадок задає нам природа.

В.О.Обручев

Хід уроку.

  1.            Організаційний момент.
    Привітання. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Вчитель оголошує оцінки за контрольну роботу.
  2. Мотивація

Слайд 3. Те, про що ми з вами сьогодні говоритимемо на уроці геометрії, зацікавило людей ще в VI столітті до нашої ери. Трикутник як фігура — є однією з перших, властивість якої людина взнала ще в глибокій старовині. Зображення трикутників зустрічаються в багатьох папірусах Древньої Греції і Давнього Єгипту

Слайд 4. Математичний папірус Ахмеса (також відомий як папірус Рінда або папірус Райнда) — це староєгипетське навчальне керівництво по арифметиці і геометрії

Слайд 5. Старогрецький учений Герон (I століття)  вперше застосував знак   замість слова трикутник.

  1. Актуалізація базових знань

Дайте відповіді на питання:

  1. Яку фігуру називають трикутником? Слайд6
  2. Назвіть елементи трикутника.
  3. Що називають периметром трикутника? Слайд7
  4. Як називається відрізок АМ на малюнку? Слайд 8
  5. Як називається відрізок ВК на малюнку? Слайд9
  6. Як називається відрізок СН на малюнку? Слайд 10
  7. Яка умова рівності двох трикутників? Слайд 11
  1. Формулювання теми уроку

Слайд12. Запишіть у своїх зошитах тему сьогоднішнього уроку.

  1. Які є види трикутників (Залежно від виду кута). Сформулюйте їх визначення. Слайд13

Встановити вид трикутника. Слайд14

Прийом «Мозкова атака»

Визнач вид трикутника Слайд15

Походження термінів Слайд16

(З історії). Евклід говорив: «Катети – це сторони, що укладають прямий кут». У Древній Греції вже був відомий спосіб побудови прямокутного трикутника на місцевості. Для цього використовували мотузок, на якому були зав'язані 12 вузликів, на однаковій відстані один від одного. При будівництві пірамід в Єгипті саме так виготовляли прямокутні трикутники. Напевно тому прямокутний трикутник із сторонами 3,4,5 і назвали єгипетським трикутником.. Слайд17

  1. Залежно від довжини сторін трикутники поділяються на:Слайд 18
  • Рівнобедрений Слайд 19
  • Різносторонній Слайд 20
  • Рівносторонній Слайд 21

(З історії). Використання рівностороннього трикутника нашими предками Слайд 22

  • У стародавньому мистецтві дуже широко поширюються зображення рівностороннього трикутника . Первісні люди  штампували трикутники на різних виробах.
  • Вожді племен північно-американських індійців носили на грудях символ влади — рівносторонній трикутник з крапкою в центрі
  • В Африці жінки  також прикрашають себе великими пластинами рівносторонніх трикутників.
  • Рівносторонні трикутники малювали – на зображеннях священних тварин.
  1. Первинне усвідомлення нового матеріалу

Нарешті ми дісталися моменту, де нас чекає маса задач, пов’язаних з трикутниками, їх елементами, видами та властивостями. Розв’язування яких ми розпочнемо сьогодні і будемо продовжувати на наступних уроках.

Завдання1. Вкажи вид трикутника  в залежності від сторони Слайд 23

На наступному (Слайд 24 ) розміщенні трикутники різних видів. Завдання: назвіть номер вірної відповіді:цей трикутник прямокутний;

  • цей трикутник тупокутний;
  • рівнобедрений трикутник;
  • гострокутний різносторонній
  • рівносторонній трикутник

(Якщо учні дають правильну відповідь, відкриваються букви,  які складають слово “успіх” і звучать оплески).

Завдання1.

Робота з підручником Слайд 25

Виконати : № __, №__

  1. Підсумок. Слайд 26
    -  Чи є рівнобедреним будь-який рівносторонній трикутник? (Так)
  • Чи є рівностороннім будь-який рівнобедрений трикутник? (Ні)

- Яке число можна підставити замість *, щоб трикутник ABC був рівнобедреним:
а) з основою АВ,
б) з основою АС?

  1. Домашнє завдання. Слайд 27

Опрацювати п.__

Виконати №__,  №__

*Скласти кросворд, із ключовим словом  (Трикутник)

8. Рефлексія.

 - Що вам більш всього сподобалося на уроці?

 - Що вас більш всього зацікавило, здивувало?

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
30 січня 2023
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку