Відкрита виховна година у 2 класі
Тема: Живи добріше, будеш всім миліше.
Мета: навчити «творити» добро через добрі справи, розвивати уявлення про такі поняття моралі, як доброта, чуйність, уважність, доброзичливість, співчуття; виховувати прагнення творити добро, цінувати його, прагнення співчуття до ближніх.
Обладнання: паперові долоньки, сонечко, замок країни Доброти , вислови про добро, мультимедійний екран, презентація.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Нумо, діти, підведіться.
Один одному всміхніться.
Чули, вже дзвенів дзвінок –
Починаємо урок.
– Добрий день!
1. Оголошення теми уроку.
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі,
їх кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать неважко
Маленькі ключики твої —
«Спасибі» і «Будь ласка».
Ключики ці дійсно є чарівними. Вони відкривають людські серця.
Сьогодні ми і поговоримо про чемність та доброту. Адже це одні із найважливіших рис вихованої людини. З добрими, чуйними та ввічливими людьми завжди хочеться спілкуватися, бути поруч із ними. Тож так і звучить наша тема «Живи добріше, будеш всім миліше».
ІІ. Основна частина.
Сьогодні ми з вами потрапили до міста Доброти. Жителі цього міста: Щирість, Співчуття, Людяність, Щедрість, Повага, Милосердя, Чуйність, Доброзичливість, дадуть вам кілька уроків доброти. Кажуть, що весь світ стоїть добром людського серця. Злі, недобрі почуття- пригнічують та нівечать наші душі. А доброта творить, відроджує, лікує.
У цьому місті – скрізь веселий сміх,
І чути гомін дітвори усюди
Адже творити добрі справи-це не гріх,
І дяка від усіх людей вам буде!
Ти озирнись: довкола квіти й трави
Чекають сонечка промінчика ясного.
Отак від нас нехай виходить доброта,
Як промінь сонця весняного!
У цьому місті кожен другу рад,
У цьому місті ні образ, ні смутку.
Добро і мир шикуються у ряд,
Щоб були добрими у всіх стосунки.
Давайте разом будем мандрувати
У світ добра, і злагоди, і миру.
Давайте всім заповідать:
«Робіть життя своє щасливим!»
- А що таке доброта? З чим можна порівняти доброту? (Із сонечком, бо від доброти, як від сонечка, стає тепліше).
- Є таке прислівʼя: «Доброта, що сонце».От і в нашій подорожі нам допоможе сонечко. Воно своїм промінчиком вказуватиме нам шлях і зігріє у важку хвилину
1. «Сонце» (дидиктична гра)
- Діти, ось наше сонце, але мені здається, що йому чогось не вистачає.
- Для того, щоб доповнити сонечко промінчики вам потрібно назвати риси вашого характеру, які притягують ваших друзів.
Дотепністю; розумінням; турботою; ніжністю; добротою; надією; повагою; людяністю; мудрістю (На дошці вивішується сонечко і прикріплюються промінчики)
Ми маємо провести конкурс знавців українських прислів’їв та приказок на тему доброти. Давайте розділемося на групи і виконаємо це завдання.
Прислів”я
- Як доброму навчився , то недарма на світ народився.
- З добрим здружись, а лихого стережись.
- Рідна земля і в жмені мила.
- Ласкаве слово – що весняний день.
- Ввічливе слово - цілюще повітря.
- Від теплого слова і лід розмерзає.
- Шабля ранить голову, а слово душу.
- Дурний язик голові не приятель.
- За добро – добром платять.
Це ще далеко не всі прислівя про добрі вчинки та добрі слова.
3. Квіткова галявина настрою
- Ми потрапили на квіткову галявину .Чи подобається вам галявина? Чому? Спробуємо передати настрій, який у вас зараз і тим самим доповнити нашу галявину.
(Червоний – мені весело; рожевий – я задоволений;жовтий – я здивований;синій – я спокійний;фіолетовий – мені сумно;чорний – мені не цікаво.)
Кожний учень зафарбовує чорно-білу квіточку галявини. (Квітів на галявині – по кількості дітей у класі ).
-Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї години спілкування.
V. Підсумки. 1. Вулиця «Красиві слова і красиві вчинки»
Серед поля стоїть маленька хатинка. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися і пересидіти у теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило, і пішов дощ.А в лісі було в цей час троє хлопців.Вони сховалися в хатинці і дивилися, як з неба ллє дощ, як з відра.
Коли бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села.Одежа на ньому мокра, як хлющ. Він тремтить від холоду.
І ось один із тих хлопчиків, що сиділи в сухому одязі, сказав: «Як страшно опинитись у зливу серед поля! Мені шкода тебе!»
А третій не сказав ні слова.Він мовчки зняв із себе сорочку і подав її змокрілому хлопчику!Той скинув мокру сорочку та одягнув суху.
Гарні не красиві слова, а красиві вчинки!