Відкрите інтегроване заняття

Про матеріал
Конспект відкритого заняття може бути використаний на гурткових заняттях з вокалу у позашкільних навчальних закладах. На занятті я, як керівник гуртка, за допомогою розспівок і музичних вправ працюю над розвитком вокальних і музичних здібностей, метро-ритмічного слуху, знайомлю вихованців з жанровою класифікацією пісень, за допомогою наочностей, намагаюсь доступніше пояснити значення музичних термінів та їх використання на практиці.
Перегляд файлу

 

БАЛАКЛІЙСЬКИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ВІДКРИТОГО ІНТЕГРОВАНОГО  ЗАНЯТТЯ

ГУРТКА «Вокально – естрадний колектив «ДИТЯЧИЙ ЧАС»

 

«ДІТИ УКРАЇНИ

З ПІСНЕЮ В ДУШІ»

 

     КЕРІВНИК ГУРТКА: РЯНСЬКА ГАННА

                  ОЛЕКСАНДРІВНА

 

 

 

 

 

                                         м. Балаклія 2019 р

 

Дата проведення: 18.06.2019 р

Місце проведення: кабінет вокалу.

Мета: закріплення та узагальнення знань, умінь, навичок вихованців про художні засоби виразності українських пісень засобами різних видів діяльності; поглибити уявлення  про українські пісні, розвивати  уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до української пісні, любові до пісенної творчості

Актуальність. Музиці належить особливе місце в естетично-художньому вихованні дітей, а також у всій системі формування творчої особистості. Палітра музики багата, мова її гнучка та різноманітна. Все, що не підвладне слову, знаходить відображення в музиці, особливо яскраво музика відображає велику гармонію природи.

Враховуючи технічний прогрес у музиці, на занятті використовуються аудіо-матеріали, проектор, комп’ютерні програми. Велику увагу приділяється використанню роздаткового матеріалу, наочностям, ігровій формі роботи; в цікавій, доступній формі розповідається про існуючі напрямки розвитку музики.

Інноваційність. Під час заняття гуртка використовуються інтерактивні методи навчання (гра «Телевізор», вправа «Емоційний колейдоскоп», «Пісенний колаж», «Поле чудес», «Асоціативний кущ »), які допомагають краще розкрити знання вихованців.

Практична значимість роботи. Конспект відкритого заняття може бути використаний на гурткових заняттях у позашкільних навчальних закладах. На занятті я, як керівник гуртка, за допомогою розспівок і музичних вправ працюю над розвитком вокальних і музичних здібностей, метро-ритмічного слуху, знайомлю вихованців з жанровою класифікацією пісень, за допомогою наочностей, намагаюсь доступніше пояснити значення музичних термінів та їх використання на практиці.

Тип заняття: закріплення та узагальнення знань , умінь, навичок.

Форма заняття: групова, індивідуальна.

Музичний матеріал: «Хата моя» авт. і комп. Н. М. Май; «Батьки для нас усіх найкращий оберіг» авт. не відомий комп. М. Куцюк; «Віночок» вірш Л. Голяш, Муз. Л. Стельмащук ; «Моя Україна» із реп. О. Юнакової.


Обладнання: музичний інструмент - фортепіано, різнокольорові квітки, картки з завданнями, асоціативне дерево, дидактичний матеріал з художніх образів,  мультимедіа (ноутбук, проектор. екран), карта України, жовті і блакитні стрічечки.

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1.1. Музичне вітання.
- Який у вас настрій? (Хороший)

- А в мене? Послухайте, з який характером інтонації прозвучить моє вітання (Вітаюся)

- Характер інтонації веселий, життєрадісний, бадьорий, енергійний, прозвучав дзвінко.

- Отже, спробуйте передати свій хороший настрій відповідним характером інтонації, але при цьому повторимо один з елементів музичної мови – штрих.

Ми знаємо з вами 2 штрихи: Legato, staccato
1.2.  Ознайомлення з планом заняття.

Сьогодні  ми  продовжимо подорож по містах  Королівства Пісень.

  • У якому місті ми вже  побували? (У місті обрядових пісень. жартівливих пісень, Колискових пісень тощо).
  • А  яку сьогодні ми відвідаємо Диво-країну ви здогадаєтесь самі.
  • Подивіться. Вам знайома ця країна?( Це Україна)
  • А хто був найуважніший, той  помітив що в назві нашої майбутньої Диво-Країни не вистачає одного слова.
  • А діти  якої країни ВИ? (Діти України)
  • А ви любити співати українські пісні?

Отже тема нашого заняття « Діти України з піснею в душі» СЛАЙД №1

  • Зверніть увагу на ці малюнки. Чого ви можете очікувати від сьогоднішнього заняття?
  •  А будемо виконувати завдання на таких зупинках…(Слайд 2). (розглядаємо малюнки, на яких зображені діти, які виконують ритмічні вправи, розспівуються, виконують пісні, перевіряють свої знання та дізнаються назви Диво-країни)
  • Виконуючи завдання ви будете отримувати літери і наприкінці заняття складете з них слово, яке і буде назвою нашої Диво-Країни.

1.3. РИТМІЧНІ ВПРАВИ.

 1.3.1.Ритмічні вправи, цікаві завдання ( на повторення нотної грамоти).

Наступним нашим завданням буде виплескування ритмічних вправ.

а) вправа на  ритм (демонструє керівник, діти повторюють)

Запитання для повторення:

  • Які тривалості використані у ритмічній вправі?.

Виплескування вихованцями.

 1.3.2.Ритмічна вправи «Ехо»

1.3.3. Гра «Телевізор»;

А діти по пам’яті плескають ритмічну вправу.

ДІТИ ОТРИМУЮТЬ ЛІТЕРУ

1.4. Вправи на дихання. Розспівування.

 Слайд №3

  • - Як необхідно стояти під час співу?

Вправи на постановку правильного вокального дихання

« Квіточка»

«Насос»

«Бджілки»

 

Вправи на позицію звуку.

  1. звук мммм
  2. ууууу

 

   Вправа на  регістри :

 

1.Вправа «Наша Таня»

 

Наша таня сильно плаче,

Упустила в річку мячик,

Тихіше Танечко, не плач!

Не потоне в річці мяч.

 

2. Вправи на динаміку, польотність звуків –« Міша, Маша, Міла»

 3. Вправа на темп - «Карусель»

 

1.5. Музична фізкульхвилинка Слайд №4.

« У жирафа»

ДІТИ ОТРИМУЮТЬ ЛІТЕРУ.


ІІ.   Актуалізація опорних знань.

2.1 Бесіда.

  • Пригадайте, як же звучить тема нашого заняття?
  • Про кого так кажуть  «з піснею в душі»?
  • Яке наше завдання, як виконавців українських пісень?


Ми є українці і живемо з вами в чудовому, квітучому, співочому краї – в Україні. Наше з вами завдання – вивчати, зберігати, шанувати нашу українську культуру, мову, пісню)

В народі кажуть: «Той народ, який забув свої пісні – вмирає наполовину, а який забув ще й свою мову – вмирає назавжди, зникає з лиця землі». Український народ має ніжну, співучу душу, любить музику, танці.

Пісня – душа народу, правдиве дзеркало його життя і побуту. В піснях відображаються героїчна історія народу, його думки, любов до України та мрії про щастя.

 

2.2. Вправа «Асоціативний кущ» Слайд 5

Діти, скажіть будь ласка, з чим у вас асоціюється назва нашої країни?

Діти відповідають. Керівник записує відповіді на плакаті.

 

 

 

 

-Ви  любите свою країну?

- Скажіть, а через що  свою любов до України висловлюють художники?(через картини)

-А поети?( у віршах, оповіданнях тощо)

-А через що  композитори?( через музику)

-  А якщо на вірші поета покласти музику, яку назву буде мати цей музично-поетичний твір? (пісня)

-А ви як виконавці, повинні зберегти в пісні всю ту любов, яку поклали в цей твір автор слів і композитор.

-за допомогою чого? (інтонації, динаміки, емоцій)

ДІТИ ОТРИМУЮТЬ ЛІТЕРУ.

ІІІ. Основна частина
3.1. Робота в групах.

-Сьогодні наше заняття незвичайне і потребує особливої уваги і зібраності.

  • Я пропоную вам попрацювати в групах.

Зверніть увагу на колір стрічечки на руці. Обєднайтесь в групи за кольором стрічечки. Акцентую вашу увагу, що це не змагання. (керівник об’єднує вихованців у три групи).

- Давайте спробуємо дати назви вашим групам, які будуть виходити з елементів музичної виразності. (Діти пригадують «Засоби музичної виразності» та обирають назву своєї групи та капітана).

  1. Мелодія
  2. Ритм
  3. Темп
  4. Тембр.
  5. Динаміка.
  6. Лад
  • Наше заняття присвячено розкриттю змісту художньої краси та багатства нашої країни через пісню.

Завдання 1

  • Перша група розповідають вірші, прослухавши які, інша повинні здогадатися про що йде мова. Важливе правило: дати відповідь тільки після моєї команди.

 Вірші- загадки.

Дитина 1

 Все для мене тут рідне:
Стіни, білі як сніг,
І віконце привітне,
І дубовий поріг.
Дитина 2

І ряденця строкаті,
Й рушники на стіні –
Навіть дим в нашій хаті
Рідно пахне мені.

- Ваша відповідь…(« про хату») після відповіді відкрити СЛАЙД 6

-Правильно. Так, в цих віршах поети розкривають любов і теплі спогади про рідний дім.

Подивіться на картину, як мальовничо художник зобразив українську хату! Які теплі і приємні  кольори використав, щоб передати красу!

-А ви знаєте пісню про хату? (Так «Хата моя»)

Хто автор і композитор цієї пісні?( Н. Май) Слайд 7

 - Пригадайте! Що автор і композитор хотіла донести до нас цією піснею?

( любов до батьківської рідної домівки)

-Давайте разом виконаємо фрагмент пісні з любовю, теплом та приємними спогадами про домівку.

3.2. Виконання пісні «ХАТА МОЯ»

 -Молодці! Отримуєте літеру.

3.3. АНАЛІЗ ВИКОНАННЯ.

-Ви виконали пісню про хату, які ще образи оспівуються в пісні?

За правильні відповіді кожна команда порівну отримує ці художні образи.

3.4. Вправа «ЕМОЦІЙНИЙ КАЛЕЙДОСКОП 1»

СЛАЙД 8

  • Які емоції  у вас виникали під час виконання?

 (тобто ваше ставлення)

Отримуєте літеру.

Завдання 2

Запрошую наступну групу розповісти вірші.

Дитина 4

Рід, родина, сім’я

Серед них –маленька я.

Мов перлинка-намистинка,

Я дівчатко-українка.

Дитина 5

Родовід–моя родина

Я ж її мала краплина.

Люблю всю родину я.

Разом ми – одна сім’я!

Дитина 6

Як добре дітям й затишно в родині!

Тут так цікаво й весело всім нам.

Тому вклонятися доземно ми повинні

За диво й за життя – своїм батькам.

- Ваша відповідь…(« про родину, батьків») СЛАЙД 9

-Ви знаєте пісню про батьків?

Давайте разом виконаємо.  Важливо, щоб ви звернули увагу на той настрій, який ви відчуєте під час виконання.

3.5. Виконання пісні «Батьки»

3.6. Аналіз виконання.

- Що автор і композитор хотіли донести до нас цією піснею?

(Розкрити любов і ласку, повагу дітей до батьків, збагатити душу і серце глибоким почуттям вірності матері, батьку, рідній землі)

Отримуєте літеру.

3.7. Вправа «ЕМОЦІЙНИЙ КАЛЕЙДОСКОП 2»

Слайд 10

 Діти, у  кожної групи лежать кольорові квіточки  (жовта, зелена, червона, блакитна)

Завдання: визначити, а надалі і виразити свій настрій в кольорі.

Групи відповідають.

_Чому саме ці кольори? 

Отримуєте літеру.

Завдання 3

-Подивіться, хто це?( дівчина –українка)

- Чого не вистачає в образі цієї дівчини - українки?

- Правильно, не вистачає віночка!

- Для дівчини вінок символ жіночого начала та дівочої цнотливості (чистоти і невинності)

Тому і в піснях віночок оспівується з повагою, бережливістю та душевною чистотою.

А ви знаєте пісню про віночок?

Давайте одягнемо на дівчинку віночок і разом виконаємо фрагмент пісні красиво, злагоджено, з інтонацією поваги та з чистою душею.

3.8. Виконання пісні «Український віночок»

Отримуєте літеру.

IV Заключна частина.

4.1. Вправа « Поле чудес»

-Молодці ви гарно попрацювали в групах. Слайд 11

А зараз давайте всі об’єднаємось і порахуємо всі літери які маєте.

  • Порівняйте кількість ваших літер з кількістю літер у назві.

(Міжпредметний звязок з математикою)

-Вистачає? Яку назву має тепер наша країна? Разом прочитайте! ПІСЕННА

- Давайте створимо справжню Пісенну країну із художніх образів, які оспівувалися вами в  піснях.

  • Пригадаємо їх. А допоможуть вам в цьому картинки, які ви отримували протягом заняття.  З яких ми і створимо колаж для нашої Пісенної країни.

-Подивіться,  яку чудову пісенну Україну ми з вами створили.

 

 

 

 Слайд 12

4.2. Вправа «Мікрофон»

  • Які почуття вас переповнюють?
  • Ми можемо сказати ,що про себе «Діти України з піснею в душі»?

4.3. Підсумок заняття. Виконання пісні «Моя Україна»

 - Тож. давайте разом  виконаємо фрагмент пісні «Моя Україна».

4.4.  Оцінювання
-Діти!  Ви були сьогодні активними, емоційними, гарно співали.

Дозвольте пригостити вас смачнючим запашним караваєм на знак поваги, щедрості і вдячності.

СЛАЙД 13

  • ДО ПОБАЧЕННЯ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

doc
Додав(-ла)
Рянская Анна
Додано
1 травня 2020
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку