Відкрите інтегроване заняття МАЛЮВАННЯ, АПЛІКАЦІЯ (з використанням ниток) Тема «Півник – голосисте горлечко»

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей з різними видами ниток; формувати вміння працювати з нитками, навчати виконувати аплікацію способом нанесення ниточки на силуетне зображення; розвивати творчі здібності, дріб¬ну моторику пальців рук, акуратність в роботі; прищеплювати інтерес до колективної роботи; виховувати посидючість, любов до тварин. Обладнання: набор різнокольорових ниток муліне, простий олівець, клей, ножиці, шаблони, ілюстрації із зображенням свійської птиці – півник, курочка, мультфільм «Котик та Півник».
Перегляд файлу

 

Відкрите заняття АПЛІКАЦІЯ (з використанням ниток)

Тема «Півник – голосисте горлечко»

Мета: ознайомити дітей з різними видами ниток; формувати вміння працювати з нитками, навчати виконувати аплікацію способом нанесення ниточки на силуетне зображення; розвивати творчі здібності, дріб­ну моторику пальців рук, акуратність в роботі; прищеплювати інтерес до колективної роботи; виховувати посидючість, любов до тварин.

Обладнання: набор різнокольорових ниток муліне, клей, ножиці, шаблони, ілюстрації із зображенням свійської птиці та тварин, мультфільм «Котик та Півник».

Хід заняття

I. Організаційний момент

1 Привітання

Пролунав чийсь голосочок.

Всіх покликав діточок.

Бігали, відпочивали

Швидко на заняття всі посідали.

А тепер часу не гаєм

І роботу починаєм.

2. Сюрпризний момент – поява Півника.

Відгадайте, хто це?

На дворі і на току —

Скрізь луна: «Ку-ку-рі-ку!»

Гордо птах цей походжає,

Дуже пишний хвостик має,

Шпори, гребінець чарівний…

Що за птах цей, дітки?.. (Півень).

3. Вступна бесіда

— Подивіться, діти, на свої столи. Що ви на них бачите? (Це нитки)

— Ви, звісно, бачили, як ваші мами і бабусі шиють або заши­вають щось.

— Які інструменти та пристосування потрібні для роботи з тка­ниною?

— А чи знаєте ви, що нитки бувають різними за товщиною, за кольором, у них може бути різне призначення?

— Де використовуються нитки? (Нитки використовуються для шиття, в’язання, вишивання.)

— З ниток можна виготовляти різні вироби й аплікації, іграшки. Ось і сьогодні на занятті ми зробимо аплікацію з ниточок.

Вихователь: Які казки, де головним героєм був півник, ви знаєте?

«Як півник і курочка рвали горішки».

«Зайчикова хатинка».

«Про півника та курочку і хитру лисичку». (Н. Забіла)

«Казка про золотого півника». (О. Пушкін)

«Як курочка півника врятувала».

«Колосок».

— А цю казку ви знаєте?

Сидить Півник на печі

Їсть смачненькі калачі.

Ось Лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить Котик рятувати,

В лиса Півника забрати. («Котик і Півник»)

4. Перегляд мультфільму «Котик і Півник»

— Чи сподобався вам мультфільм? — Чи можна назвати Півника слухняним?

— Чого навчає нас казка? — А яких ще свійських птахів ви знаєте? (Розглядання ма­люнків.)

— Відгадайте загадки.

1) В неї ноги — наче ласти,

Дзьоб плескатий, червонястий,

— Кря-кря-кря, — пливе по річці,

Їсть зерно, скубе травичку…

Ви вгадали цю босячку?

Хто це, діти? Звісно,… (Качка).

2) Йде поважно мама-квочка,

А услід — м’які клубочки

Покотилися мерщій,

Щось пищать наперебій. (Курчата)

3) Першим прокидається,

З сонечком вітається.

Ген, аж на сусідні села

Лине пісенька весела. (Півень)

4) На ставочку я зустріла

Дивну птаху сіро-білу.

Шию птаха вигинала,

І шипіла, і кусалась.

— Лізь у воду, боягузка, —

Прошипить до мене… (Гуска).

5) «Ко-ко-ко» — лунає зранку.

Принесе нам до сніданку

Пташка золоте яйце —

І корисне, і смачне.

Що ж оце за чаботурка?

Це ряба матуся… (Курка).

6) Птах надувся, ніби пан,

Сірий одягнув жупан,

Ходить двором і белькоче,

Налякати діток хоче.

Керувати змалку звик

Цей поважний птах… (Індик).

Фізкультхвилинка

Два півники, два півники

Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле,

Коза засипає,

А маленьке козенятко

На скрипочці грає

Танцюй, танцюй, козуленько,

Ніженьками туп-туп,

Татусенько з матусею

Принесуть круп, круп.

Демонстрування та аналіз зразка. Показ прийомів виконання роботи. Інструктаж з ТБ.

Вихователь: Послухайте опис півника і розгляньте його на малюнку.

Півень був такий гарний і сміливий.

На шиї вогняне намисто. Спина сіра, в дрібних білих цяточках, а в пишному хвості довге, серпоподібне синьо-чорне пір’я. Три­мався він гордо. Виступав уперед широкими грудьми, які відли­вали бронзою, високо, ніби на параді, піднімав лапи із загнутими гострими шпорами.

Був він хоробрий, як справжній гвардієць. На вулиці робив до супротивника два–три неквапливих кроки, ніби надавав йому можливість ще раз подумати. Якщо той не забирався, півень стрімко нападав на нього. При цьому він парасолькою розчепі­рював на шиї мідно-червоні пір’я, низько перегинав голову. Його довгий хвіст волочився по землі, як плащ.

— Уявили такого півня?

— Чи схожий він на півня на малюнку?

— На зображенні півня ви можете побачити: його пір’я бу­вають коричневими, помаранчевими, синіми, зеленими, жовтими, червоними.

— Наклеїмо різнокольо­рові нитки, щоб прикрасити його. Починаємо.

— Починаємо малювати з голови:

витягаємо овал, зверху вимальовуємо гребінець, дзьоб, борідку;

далі малюємо тулуб — крила, міцні лапи і розкішний хвіст.

— Кожну деталь півника по черзі намазуємо клеєм, викла­даємо нитками, прикриваємо аркушем паперу і притискаємо. Ко­льори обираємо згідно з малюнком, можна проявити фантазію. Можна обрати інший засіб наклеювання: беремо відрізок нитки, намотуємо на палець, знімаємо з пальця і наклеюємо кульку на папір. Такими невеличкими кульками викладаємо усього півня.

Самостійна робота дітей. Діти починають працювати. Вихователь надає допомогу дітям, діти допомагають одне одному.

 Виставка, обговорення отриманих результатів, оцінювання дитячих робіт.

— Які чудові півники вийшли!

— Кому б ви хотіли їх подарувати?

— Чи все у вас вийшло?

 Підсумок заняття

— Що цікавого вам запам’яталося?

doc
Додав(-ла)
Кодак Вікторія
Додано
11 березня 2021
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку