Конспект заняття з розвитку мовлення:
«Як у світі багато професій!»
(Середній дошкільний вік)
Вихователь: Кущ І.Л
Мета: продовжувати вчити дітей орієнтуватися в назвах професій, зокрема називати трудові дії та знаряддя праці; розвивати та розширювати інтерес до різних видів професій; вчити поважати та цінувати кожну професію; формувати повагу до праці дорослих; розширювати кругозір дітей.
Обладнання: картинки різних професій (кухар, лікар, продавець, будівельник); мнемотаблиці з віршиками; Д\г «Підбери професію»; Д\г «Що, кому потрібно для роботи»; аудіо запис до руханки «Автобус».
Словник: збагатити словник словами назвами професій.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
- Привітання «Вранці встали ми на ганок…»
2.Вступна частина.
- Діти сьогодні ми поговоримо про світ професій. Для початку давайте пригадаємо, що ж таке професія.
Професія – це праця, якій людина присвячує все своє життя. Вона повинна приносити радість людині і всьому, що її оточує.
-Діти, а ви знаєте ким працюють ваші батьки?
-Відповіді дітей.
3.Основна частина.
- Відгадування загадок.
1) Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує?
Хто смачні готує страви?
Пиріжки пече рум’яні? (кухар)
2) Хто в лікарні по палатах
Ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує
Та хвороби всі лікує? (Лікар)
3) Вміє вправно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам …продавець!
4)Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває…
Каменяр і покрівельник
Носить назву… будівельник.
4. Д\г «Підбери професію»
- Нам потрібно підібрати професію до кожної картинки.
- Молодці, справилися із завданням.
5. Розповідання віршів по табличкам мнемотехніки (Няня, фокусник, водолаз).
6. Р\г «Каруселі». (Капітан – штурвал, водій – кермо, пілот – штурвал, машиніст –кермо).
- Машиністи під’їжджають до своїх стільчиків і сідають.
- Розповідання віршів за допомогою мнемотаблиць.
6.Читаємо оповідання «Дивний сон Андрійка».
«Дивний сон Андрійка»
Одного разу Андрійкові наснився дивний сон. Ніби він не маленький хлопчик, а дорослий чоловік. Тільки він заплющив очі та …. Враз опинився за кермом автобуса.
Швидко мчить мій автобус. Позаду лишаються дерева, будинки, школа, дитячий садок. Там метушаться люди: одні перевозять цеглу, пісок, інші будують іграшковий магазин. І тут, в одну мить, я злякався – «Я ж не вмію керувати автобусом!» бачу попереду біжить котик. Що робити? Як зупинити автобус? Хотів вискочити з автобуса, але як? Добре що не було хоч пасажирів. Я з переляку закричав: «Ой лишенько! Ледь зупинився. Коли бачу, а я вже у білому халаті, хочу допомогти котику, бо він лежить з поламаною лапкою, але як, адже я нічого не знаю, не вмію! І тут я прокинувся. Що це було? Що за дивний сон?
Наш Андрійко зовсім заплутався і налякався. Як бачите, не так просто бути лікарем, чи водієм, чи людиною іншої професії.
Дітки, для того, щоб мати ту чи іншу професію потрібно багато та гарно вчитися, читати, бути старанним.
7. Д\г «Кому, що потрібне для роботи?»
8. Підсумок
Скажіть будь ласка, яка професія найважливіша?
А зараз трішки розімнемося і порухаємося Р\г «Автобус»