Відкрите заняття на тему: «Малювання декоративної композиції»

Про матеріал

Тема: Малювання декоративної композиції.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з видами декоративно-прикладного (дум) мистецтва; навчити аналізувати їх, визначати основні засоби виразності кожного виду декоративно-прикладного мистецтва, ознайомити з центрами українського декоративно-прикладного мистецтва;

розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів декоративно-прикладного мистецтва; формувати естетичні почуття, смак; активізувати бажання учнів опановувати уміння й навички створювати декоративні композиції; активізація творчої активності дітей; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак;

виховна: виховувати зацікавленість творами декоративно-прикладного мистецтва, світової культури та культурної спадщини українського народу ; виховувати акуратність;

практична: закріплення навичок роботи із гуашшю.

Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, кольорові гелеві ручки, пастель, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями декоративних композицій.

Тип заняття: практичний.

Перегляд файлу

ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття

на тему:

«Малювання декоративної композиції»

 

(Художня студія «Первоцвіт»)

Старша група, основний рівень, перший рік навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.12.2015, 1400-1700

Зіньківська районна станція юних техніків,

керівник гуртка

Ландик Майя Іванівна

 

 

 

 

 

 

Зіньків-2015


Тема: Малювання декоративної композиції.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з видами декоративно-прикладного (дум) мистецтва; навчити аналізувати їх, визначати основні засоби виразності кожного виду декоративно-прикладного мистецтва, ознайомити з центрами українського декоративно-прикладного мистецтва;

розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися спогляданням творів декоративно-прикладного мистецтва; формувати естетичні почуття, смак; активізувати бажання учнів опановувати уміння й навички створювати декоративні композиції; активізація творчої активності дітей; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак;

виховна: виховувати зацікавленість творами декоративно-прикладного мистецтва, світової культури та культурної спадщини українського народу ; виховувати акуратність;

практична: закріплення навичок роботи із гуашшю.

Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, кольорові гелеві ручки,  пастель, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями декоративних композицій.

Тип заняття: практичний.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1) Привітання та перевірка присутніх

2) Перевірка готовності учнів до заняття

ІІ. Постановка теми та мети заняття

Що таке декоративно-прикладне мистецтво?  Яке місце в житті людини посідають предмети декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва? Із чим це пов’язано?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Декоративно-прикладне (декоративно-ужиткове) мистецтво— це галузь декоративного мистецтва, що відповідає за створення художніх виробів, що мають практичне застосування, а також художнє обробляння (оздоблення) побутових предметів (меблі, тканин, знарядь праці, одягу, посуду, прикрас, іграшок і т. ін.).

Твори декоративно-прикладного (декоративно-ужиткового) мистецтва є частиною оточуючого людину предметного середовища; мають не лише функціональне, а й естетичне навантаження.

Декоративно-прикладне мистецтво завжди відбиває національні особливості: в оздобленні різних предметів побуту відображено життєвий уклад, історію, культуру і навіть економіку народу.

Коли йдеться про українське декоративно-прикладне (декоративно-ужиткове) мистецтво, то найчастіше згадують роботи народних майстрів — соковиту майоліку Опішні й косівську кераміку, яскраві килими Гуцульщини, барвисті розписи Петриківки, мерехтливі килими Решетилівки, полтавську вишивку і багато інших унікальних речей.

Декоративно-ужиткове мистецтво: Виготовлення народних ляльок; Ткацтво; Деревообробка; Гончарство; Металообробка; Писанкарство; Розпис тканини; Лозоплетіння ; Вишивка; Килимарство;

Вишивка — поширений вид декоративно-ужиткового мистецтва, у якому візерунок або будь-яке інше зображення виконують у ручний чи машинний спосіб на тканині.

Килимарство. На сході дім починається там, де лежить килим, навіть якщо навколо обпалена пустеля або суворі гори.

Розпис тканини — дуже давнє мистецтво, що прийшло в Є вропу з І ндонезії. Найпоширенішим це мистецтво було в Китаї та Японії.

Гончарство — традиційне виробництво глиняного посуду, а також інших глиняних виробів (кахлів, іграшок, скульптур).

Обробляння деревини. Складно з’ясувати час виготовлення перших дерев’яних виробів чи культових споруд (ідолів чи стилізованих зображень тварин). Багато з таких виробів було талісманами, оберегами, у які вірили та яким поклонялися.

Народна іграшка. Народну іграшку в усі часи створювали турботливі руки майстрів, вона завжди була не тільки предметом гри, а й оберегом для дитини.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом 

Розповідь вчителя

На минулих заняттях ми гарно опанували техніку малювання гуашшю. Сьогодні ми маємо не лише показати, що ми навчились і вміємо, але і проявити свою фантазію та уяву.

Для зображення декоративної композиції ви самостійно обираєте техніку виконання в якій ви будете створювати композицію.

Тематика композицій може бути різною: анімалістичний напрямок, флористичний напрямок, напрямок натюрморту чи фантастичного пейзажу.

Тепер переходимо безпосередньо до продумовування композиції малюнку.

V. Практична робота. Фізкультхвилинка

(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)

Переглянувши зоровий ряд із зображеннями різних декоративних композицій учні приступають до роботи.

 Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та випра­вити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.

VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків

Демонстрація та перегляд дитячих робіт з коментарями.

- Що нового ми сьогодні навчились?

- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?


doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку