Тема: Малювання осіннього пейзажу.
Мета: закріплення навичок роботи із гуашшю; активізація творчої активності дітей; розвиток навичок малювання пейзажу; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями осінніх пейзажів.
Тип заняття: практичний.
ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
Відкрите заняття
на тему:
«Малювання осіннього пейзажу»
(Художня студія «Первоцвіт»)
Молодша група, початковий рівень, перший рік навчання
19.11.2015, 1115-1315
Зіньківська районна станція юних техніків,
керівник гуртка
Ландик Майя Іванівна
Зіньків-2015
Тема: Малювання осіннього пейзажу.
Мета: закріплення навичок роботи із гуашшю; активізація творчої активності дітей; розвиток навичок малювання пейзажу; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями осінніх пейзажів.
Тип заняття: практичний.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1) Привітання та перевірка присутніх
2) Перевірка готовності учнів до заняття
ІІ. Постановка теми та мети заняття
Листя з гілок облітають,
Птахи на південь відлітають.
«Що за час року?» - спитаємо й досить.
Нам в відповідь гучно: «Це...» (осінь)
— Сьогодні у нас тема «Осінній пейзаж». Ми будемо малювати все, що ви можете уявити почувши слова осінь, осіннє,осінній пейзаж і таке інше.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
І за віконцем у нас осінь. Листя на деревах стало жовтіти, все частіше йде дощик, а вітер так сильно дує, що листя, кружляючи, лягає на траву. Сьогодні я пропоную намалювати осінній пейзаж. Але перш за все давайте подивимося, як на цю тему малювали різні художники та старші учні нашої студії.
Ця тема завжди надихає художників, поетів, та всіх творчих людей, тому що саме в осени найкраще розправляє крила колоритний птах Живопису.
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом
Розповідь вчителя
На минулих заняттях ми гарно опанували техніку малювання гуашшю. Сьогодні ми маємо не лише показати, що ми навчились і вміємо, але і проявити свою фантазію та уяву.
Для зображення осіннього пейзажу вам будуть потрібні більше кольорів, ніж у вашому стандартному наборі фарб. Тобто ми з вами пригадаємо, що ще можна змішувати різні кольори для утворення нових.
Для утворення нового кольору - найкраще буде, якщо ви станете змішувати або розводити гуаш на палітрі. Якщо немає палітри, то можна скористатися звичайною тарілкою. Гуаш з неї дуже легко відмиється. Перед початком роботи гарненько перемішайте фарбу до однорідного стану. Невелику кількість нанесіть на палітру і вже там робіть з нею все, що необхідно: підбирайте відтінок, змішуйте з водою і т.д. Розбавляючи фарбу водою врахуйте, що якщо зробити її сильно рідкою, то колір може вийти прозорим, схожим на акварель, але шар, швидше за все, буде нерівним і некрасивим. Також нерівномірно ляже фарба, якщо використовувати занадто густу гуаш. Поекспериментуйте з густиною, щоб гуаш лягла рівно і без грудочок. При підборі тонів також враховуйте, що після висихання гуаш світлішає.
Тепер переходимо безпосередньо до продумовування композиції малюнку.
План роботи над малюнком
V. Практична робота. Фізкультхвилинка
(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)
Переглянувши зоровий ряд із зображеннями осінніх пейзажів учні приступають до роботи.
Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та виправити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.
VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків
Демонстрація та перегляд дитячих робіт з коментарями.
- Що нового ми сьогодні навчились?
- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?