ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
Відкрите заняття
на тему:
«Малювання зимового пейзажу»
(Художня студія «Первоцвіт»)
Початковий рівень, перший рік навчання
03.12.2019, 1200-1300
Зіньківська районна станція юних техніків,
керівник гуртка
Ландик Майя Іванівна
Зіньків-2019
Тема: «Малювання зимового пейзажу»
Мета: Формувати нові знання, вміння і навички, ознайомити з поняттям «лінія горизонту»,»перспектива».»тон»; активізувати творчу активність дітей; розвивати творчі здібності — спостережливість, відчуття масштабу, кольору та пропорцій, художньо-образного сприйняття побаченого та його творчого відображення засобами мистецтва, варіативності та асоціативності; розвивати уяву, фантазію,увагу, аналітичне мислення,дрібну моторику; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів, виховувати любов до рідної природи .
Завдання: Намалювати зимовий пейзаж.
Обладнання: Фарби (гуаш), пензлики, , аркуші паперу, зоровий ряд із тематичними зображеннями.
Тип заняття: заняття формування нових знань, умінь і навичок.
Форма заняття: групове.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1) Привітання та перевірка присутніх
2) Перевірка готовності учнів до заняття
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Керівник гуртка: - Діти,яка пора року настала?
Діти:-Зима …
Керівник гуртка: Зима – надзвичайно красива пора року. Хоч і мало кольорів у природі,та небо виграє дивними кольорами і відтінками, дерева без крон виглядають графічно і декоративно.
ІІІ. Постановка теми та мети заняття
Керівник гуртка: - Діти, сьогодні ми навчимося малювати зимовий пейзаж…Я прочитаю вам вірш про зиму, а ви спробуйте уявити зимову картину…
Зима завітала !
Все вкрилось кругом
Пухнастим та чистим
Блискучим сніжком.
У білому вбранні
Зелені ялини.
Під сніг, як під ковдру,
Сховались рослини,
Дерева закутала
Хустка пухнаста,
На дворі зимова
І лагідна казка.
- Що ви уявляли,коли слухали вірш ?
- Які кольори були перед очима?
- Які кольори називаємо холодними?
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом
Розповідь вчителя
Сьогодні ми намалюємо зимовий пейзаж . Але для цього нам необхідно ознайомитись з новими поняттями .
Лінія горизонту – уявна лінія ,яка «відокремлює « небо від землі .
Перспектива – зображення предметів близько і далеко.
Тон одного кольору – розбілювання, додавання білої фарби у колір у різних кількостях..
- Ви вже знайомі з теплими і холодними кольорами. Для зими характерні холодні кольори: синій, голубий,смарагдовий,малиновий,лимонний. Кожен з цих кольорів можна зробити світлішим , додавши білу фарбу. Визначимо основні етапи роботи та їх послідовність.
План роботи над малюнком
V. Практична робота. Фізкультхвилинка. Питання до обговорення.
(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)
Переглянувши зоровий ряд із тематичними зображеннями учні приступають до роботи.
Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та виправити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.
Під час виконання практичної роботи вчитель та учні обговорюють ряд питань:
VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків
Демонстрація та перегляд дитячих робіт з коментарями.
- Що нового ми сьогодні навчились?
- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?
- Що вдалося найкраще?.
- Чи видно в малюнках,хто з дітей був уважний під час пояснення ?