Відкрите заняття на тему: «Створення площинної композиції»

Про матеріал

Тема: Створення площинної композиції.

Мета: продовжувати знайомство учнів з жанрами декоративного мистецтва, технікою роботи з пластичними матеріалами; формування нових знань та вмінь в створенні складних просторових композиції; активізація творчої активності дітей; розвиток творчого мислення; розвиток дрібної моторики в учнів; виховання акуратності, спостережливості.

Матеріально-технічне забезпечення: солоне тісто, пластилін, склянка з водою, підставки для матеріалу, готові площинні панно з цупкого картону або ДВП, зоровий ряд із відповідними зображеннями .

Тип заняття: практичний

Перегляд файлу

 

 

ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття

на тему:

«Створення площинної композиції»

 

(Ліплення)

Основний рівень, перший рік навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27.11.2015, 1500-1700

Зіньківська районна станція юних техніків,

керівник гуртка

Ландик Майя Іванівна

 

 

 

 

 

 

Зіньків-2015


Тема: Створення площинної композиції.

Мета: продовжувати знайомство учнів з жанрами декоративного мистецтва, технікою роботи з пластичними матеріалами; формування нових знань та вмінь в створенні складних просторових композиції; активізація творчої активності дітей; розвиток творчого мислення; розвиток дрібної моторики в учнів; виховання акуратності, спостережливості.

Матеріально-технічне забезпечення: солоне тісто, пластилін, склянка з водою, підставки для матеріалу, готові площинні панно з цупкого картону або ДВП, зоровий ряд із відповідними зображеннями .

Тип заняття: практичний

Хід заняття

І. Організаційний момент

1) Привітання та перевірка присутніх

2) Перевірка готовності учнів до заняття

ІІ. Постановка теми та мети заняття

— Сьогодні на занятті ми будемо працювати із пластичним матеріалом – солоним тістом. Створювати будемо композицію на площині.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Розповідь вчителя

На заняттях з ліплення можна використовувати різні види матеріалів: глину,  солоне тісто і пластилін. Але найдоступнішим матеріалом є солоне тісто. Воно еластичне, добре формується; вироби, що висохли є доволі міцні, зберігають форму, добре приймають  різну  фарбу: гуаш, акварель, темперу, масло.

Різні варіанти рецептів солоного тіста також прийшли до нас з давнини, однак, технологія виготовлення виробів завжди одна. Тісто слід гарненько вимішати і прибрати в холодильник на пару-трійку годин. Добре охолоджене тісто розкочують на спеціальній дошці, яку попередньо збризкують водою. З пласта тіста вирізують деталі вироби і збирають з них виріб, який запікається в духовці або підсушується до повного затвердіння. Далі саморобку декорують, тобто розфарбовують фарбами, глазурують і т.д. Для того, щоб зробити солоне тісто, не потрібно мати якісь спеціальні навички або вміння. У цій справі важливо відчуття гармонії і помірність в декоративних елементах. 

Рецепт солоного тіста для ліплення

Склянка солі змішується з 2 склянками пшеничного борошна. До них додається 125 мл води і вимішується туге міцне тісто.

Обладнання для занять з  ліпки не складне. Кожному гуртківцю для роботи необхідна підкладна дощечка, стеки, блюдце з водою.

Ліпку завжди  виконують на дошці, призначення якої не тільки в тім, щоб не забруднити  стіл. Виріб, поміщений на підкладну дощечку, зручно повертати в процесі роботи різними сторонами до автора, що дуже необхідно. На кожну з дощечок до початку заняття гуртківці кладуть куски глини, величина яких залежить від виробу і теми заняття.

Для  вироблення мілких деталей, нанесення на поверхню виробу прикрас у вигляді штрихів, виярок  і т.д. необхідно використовувати стеки. Замість них можна використовувати відточені ручки використаних пензликів для малювання чи клеєння.

В деяких випадках буває потрібно зробити поверхню виліпленого виробу гладенькою (особливо, якщо її потім буде розписано). Пластилін загладжують рукою, а поверхню виробів із солоного тіста полірують водою, яку ставлять в мисочках на кожну парту.  Змоченою в воді рукою або кусочком полотна чи поролону поверхню виробу загладжують.

IV. Ознайомлення з новим матеріалом

Сьогодні ми виліпимо композицію із котами. Ми будемо не тільки ліпити з солоного тіста, але і розфарбовувати, щоб воно мав завершений вигляд.

Це потрібно тому, бо без розфарбовування панно не матиме відповідного  естетичного вигляду.

В умовах звичайної гурткової кімнати використаємо самий простий варіант окраски. Виріб розмалюємо звичайними гуашевими фарбами.

План роботи над панно із фігурами котів

  1. Для початку ви повинні продумати, який вигляд матиме ваша композиція із фігурами котів. (форма, лінії, фігури котів).
  2. Потім міркуємо, як панно буде стояти на пласкій поверхні, можливо воно буде лежати.
  3. Продумовуємо якими кольорами ви його розфарбуєте.

V. Практична робота. Фізкультхвилинка

(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)

Учні переглянувши зоровий ряд та наочні приклади виліплених фігур котів  приступають до роботи.

Всю роботу гуртківці виконують на підкладній дошці. Солоне тісто відразу ж закріплюють на підставці, і в процесі ліпки виріб постійно повертають разом з дошкою різними сторонами до виконавця. На перших порах потрібно постійно нагадувати дітям, щоб на протязі заняття вони повертали дошку декілька разів, так як виріб об’ємний і повинен гарно виглядати з усіх сторін.

Всю практичну роботу як з натури так і за уявою діти виконують самостійно.

Умовно весь період роботи можна розділити на декілька етапів:

1. Закріплення солоного тіста на підставці

2. Загальна будова предметів, тобто фігур котів

3. Уточнення загальної будови композиції

4. Виготовлення основних деталей

5. Виготовлення другорядних деталей (за необхідністю)

6. Обробка поверхні виробу

VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків

Організація перегляду  дитячих робіт з коментарями.

- Що ми сьогодні навчились нового ?

- Що було важко робити?

- Чи цікаво виготовляти панно із фігурами котів своїми руками?

- Як і де можна його використати?


doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку