Відкрите заняття на тему: «Виготовлення витинанок»

Про матеріал

Тема: Виготовлення витинанок.

Мета: ознайомити учнів з витинанкою та її видами, навчити прийомів складання і вирізування витинанок; удосконалювати навички роботи з папером, розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію, окомір; виховувати інтерес до українського декоративно-прикладного мистецтва; активізація творчої активності дітей; формувати естетичний смак; виховувати акуратність.

Матеріально-технічне забезпечення: кольоровий папір, ножиці, клей, картон, олівець, зоровий ряд із зображеннями дитячих робіт та фото витинанок.

Тип заняття: практичний.

Перегляд файлу

ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття

на тему:

«Виготовлення витинанок»

 

(Ліплення)

Основний рівень, перший рік навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28.12.2015, 1400-1600

Зіньківська районна станція юних техніків,

керівник гуртка

Ландик Майя Іванівна

 

 

 

 

 

 

Зіньків-2015


Тема: Виготовлення витинанок.

Мета: ознайомити учнів з витинанкою та її видами, навчити прийомів складання і вирізування витинанок; удосконалювати навички роботи з папером, розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію, окомір; виховувати інтерес до українського декоративно-прикладного мистецтва; активізація творчої активності дітей; формувати естетичний смак; виховувати акуратність.

Матеріально-технічне забезпечення: кольоровий папір, ножиці, клей, картон, олівець, зоровий ряд із зображеннями дитячих робіт та фото витинанок.

Тип заняття: практичний.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

1) Привітання та перевірка присутніх

2) Перевірка готовності учнів до заняття

ІІ. Постановка теми та мети заняття

Сьогодні ми з вами познайомимось з таким видом декоративно-прикладного мистецтва, як витинанки та детально вивчимо техніку виготовлення витинанок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Свій розвиток витинанка започатковує з прикрас, що з давніх-давен у різних народів нашивалися на одяг та взуття, а також прикрашали житло. Коли з'явився папір, з якого так легко щось вирізати, витинанка стає переважно паперовою. Зрозуміло, що перші паперові витинанки з'явилися на батьківщині паперу — в Китаї. Там вони були відомі вже у VIIII ст. Жінки напередодні свята весни наклеювали на вікна традиційні паперові узори, сюжети у вигляді драконів, квітів, різних символів. У Західній Європі витинанки набули розвитку в складних дзеркальних сюжетно-образних композиціях, що завжди вміщувалися на одному цілому аркуші паперу й були подібні до графічних зображень. Слов'янські народи використовували витинанку здебільшого як декоративний елемент в народних традиційних орнаментах.

Ажурні паперові прикраси слов'янських народів мали декоративне спрямування і здебільшого були орієнтовані на традиційні народні мотиви орнаменту.

В середині XIX ст. в українських селах народними паперовими прикрасами селяни оздоблювали хати. Великим поштовхом до розвитку витинанок був перехід від хат-курянок до чистих хат із світлицями.

Виготовляли витинанки перед Новим роком або навесні, коли за звичаєм білили стіни й поновлювали внутрішнє оздоблення хат.

Витинанки приурочувались до основних подій у житті селянина, і кожній відповідала певна традиційна композиція. До жнив вирізали й клеїли «врожайну», на заручини — «заквітчану», яку потім змінювали на «весільну». І тепер перед Новим роком у школах, дитсадках, вітринах магазинів можна побачити новорічні витинанки. Мов білі сніжинки, вкривають вони своїм мереживом вікна, створюючи враження зимової заметілі. У наш час витинанки як вид народного мистецтва поширені на Поділлі, Прикарпатті, Наддніпрянщині.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом 

На сьогоднішньому уроці ви маєте створити в техніці витинанки – зимову композицію.

Роботу слід виконувати в такій послідовності:

1. Визначити, що буде зображено на вашій композиції.

2. Вибрати картон певного кольору, наклеїти паспарту.

3. Створити ескіз виробу із кольорового паперу

4. Ножицями вирізати композицію.

5. Витнути дрібні деталі.

6. Наклеїти на контрастне тло (картон з паспарту).

V. Практична робота. Фізкультхвилинка

(Фізкультхвилинка виконується після певного етапу практичної роботи)

1. Інструктаж з ТБ

Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями.

2. Практична частина

Переглянувши зоровий ряд із зображеннями дитячих робіт та фото витинанок учні приступають до роботи.

 Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та випра­вити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.

VІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків

Аналіз та оцінювання робіт. Виставка дитячих виробів – витинанок.

- Що нового ми сьогодні навчились?

- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?


doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку