Відкрите заняття «Великодні фантазії» з використанням різноманітних технік для виготовлення тематичної композиції (2 уроки)

Про матеріал
Відкрите заняття «Великодні фантазії» з використанням різноманітних технік для виготовлення тематичної композиції.
Перегляд файлу

Відкрите заняття «Великодні фантазії» з використанням різноманітних технік для виготовлення тематичної композиції

(2 уроки)

 

Тема: «Великодні фантазії». Виготовлення Великодньої декоративної композиції.

 

Мета: ознайомити учнів  про звичаї та обряди святкування Великодня;

удосконалювати технічні навички роботи з художніми матеріалами;

формувати уявлення про композицію та про виразний художній образ та шляхах його передачі  різними засобами та прийомами, кольором.;розвивати спостережливість, творчу уяву, моторику рук, логічне та образне мислення, практичні  компетенцій через практичну роботу; прививати любов  до  звичаїв та обрядів  нашого народу, примножувати його традиції; виховувати толерантне ставлення один до одного, взаємну співпрацю; формувати почуття радості від результатів колективної діяльності; виховувати посидючість, охайність, свободу творчого рішення, вміння закінчувати свою роботу.

Завдання: навчити створювати святкові декоративні композиції до Великоднього свята; відпрацювати навики роботи з інструментами і матеріалами, дотримуватися техніки безпеки;

Тип заняття: комбінований

Форма проведення:  заняття - творча майстерня;

 

Обладнання: міні виставка декоративних робіт учнів до Великодня (різноманітні роботи з писанками, декоративні Пасхи, вишивки та різні поробки);музичний програвач та записи музики П.І.Чайковського «Пори року»;

Інструменти та пристосування: для в’язання: нитки різного кольору, гачки, ножиці,лінійка, булавки,голка;

для вишивання: в’язанні заготовка яєць, нитки для вишивання, голки,  ножиці, бісер;

для декупажу: серветки для декупажу, клей ПВА, ножиці, пінцет гострий, простий олівець, лінійка, вологі серветки, фарби, акриловий лак, фен.

 

Структура заняття:

 

  1. Організаційний момент. Створення сприятливої робочої обстановки.
  2. Актуалізація чуттєвого досвіду вихованців.

     3.. Вивчення нового матеріалу. Бесіда про свято Великодня та його  традиційну символіку .

     4. Ознайомлення із завданням заняття. Підготовка до практичної роботи

     5. Творча практична робота дітей .

     6. Підведення підсумків. Узагальнення теми .

 

 

                                          

                                        Хід заняття

 

І. Організаційний момент. Створення сприятливої робочої обстановки.

Це вже весна наводить лад усюди:

Поля, ліси зі сну твердого будить.

В гаях бринять пташат веселі співи,

Сміється серце радісне, щасливе.

В траві зеленій сходять перші квіти,

То як же нам весні воскреслій не радіти.

 

II. Актуалізація чуттєвого досвіду вихованців.

1.Писанки розмалювали, паски добрі напекли.

Хату гарно всю прибрали. Якого свята чекаєм ми?

2.Бувають дряпані, бувають мальовані,

Бувають крапані і навіть золоті?

3.Якими словами ми вітаємось на Великдень? (Христос Воскрес)

4.Як називається неділя, яка йде за тиждень перед Великоднем?(Вербна)

5.У який день тижня завжди святкують Великдень? (неділя)

6. Як називаються великодні яйця? (писанки, крашанки, дряпанки)

 

 

 

IІІ. Вивчення нового матеріалу. Бесіда про свято Великодня та його традиційну символіку

 

 Сьогодні у нас незвичайне заняття, а заняття - творча майстерня, і ми присвятимо його одному найдавнішому, найбільшому, найурочистішому святу - Великодню.

Великдень, як і Різдво, а з ними і день святого Юрія поділяють у своїй основі сонячний характер, тобто пов’язані із дохристиянською вірою в народження нового Сонця як божества, що є запорукою життя на землі. А звичай розмальовувати яйця на Пасху, прийшов від наших предків із далекої сивої давнини, ще задовго до часів християнства. Адже у народних віруваннях розписане чи пофарбоване й освячене яйце наділялося надзвичайною здатністю оберігати від злих сил, сприяти любові, здоров'ю, росту рослинності, оберігати від пожежі. Це був символ життя.Великдень у своїй першооснові - це свято весни, свято воскресіння землі та природи в цілому до нового життя. Як християнське свято, Воскресіння є в ряду першорядних і знаменує воскресіння Ісуса Христа на третій день після його розп’яття на хресті. В цей світлий день і надзвичайно радісний день відбуваються урочистості Богослужіння з обходами навколо церкви під безперервний передзвін.

Світле свято Великдень - це день, який всі чекають із трепетом і ретельно до нього готуються. Це свято ще іноді називають - Пасхою. Слово «Пасха» по- давньоєврейському означає «результат», «позбавлення» тому що старозавітна Пасха знаменувала позбавлення єврейського народу від єгипетського рабства.

Новозавітний, християнський Великдень був установлений апостолами незабаром після хресної смерті й Воскресіння Ісуса Христа і наповнився новим змістом. Це - свято перемоги над смертю. Свято воскресіння та життя.

Для нашого народу Великдень – Воскресіння Христове – це найрадісніше з усіх церковних свят, найурочистіше. Тому і підготовка до цього світлого дня починається завжди заздалегідь і відрізняється особливою ретельністю. Особливим атрибутом Великодня є фарбування яєць та випікання Пасхи. У день свята господині у плетений кошик складають крашанки, випечені та яскраво прикрашені Пасхи, ковбаси, сири та іншу їжу. Великодній кошик прикрашають вишитими рушниками і на зорі вирушають до церкви.

Щоб відчути атмосферу свята, що до нас наближається, і ми з вами візьмемо участь у підготовці святкування і відкриємо творчу майстерню, спробуємо виготовити власноруч пасхальні сувеніри. Та поповнимо наш Пасхальний вернісаж новими святковими композиціями.

 

ІV. Ознайомлення із завданням заняття.

Підготовка до практичної роботи.

         Великоднє яйце — один із головних символів святкування Пасхи або в дохристиянські часи - приходу весни. За давньою традицією до цієї нагоди фарбували або розписували курячі яйця але згодом розпочали прикрашати і гусячі, страусові, дерев'яні, скляні, пластмасові або навіть шоколадні яйця. Існують різноманітні техніки декорування Великодніх яєць: крашанка - (галунка) – яйце, фарбоване в один колір; дряпанка – яйце, на якому орнамент видряпано голкою або гострим ножем; крапанка – яйце, на яке наносять крапельки воску, потім його опускають у фарбу. Таку дію проводять декілька разів, використовуючи різну фарбу; мальованка – яйце, яке малюють акварельними, гуашевими, темперними фарбами за допомогою пензлика; бісерка – яйце із бісерним узором, де бісер наноситься на клей; писанка – яйце, яке розписане писачком за допомогою воску пофарбоване; зернівка – яйце, оздоблене зерном різних рослин за допомогою клею; травленка – це яйце, розписане воском і занурене у капустяний розсіл; сувенірні – яйця виконують із використанням різного матеріалу (дерево, порцеляна, скло, тканина, метал).

Наше завдання сьогодні створити Великодню композицію, використовуючи вироби, які ми виконаємо в  різних техніках: “декупаж”, “в’язання гачком”, “вишивка”.

 

  1. Виготовлення  вирібу в техніці «декупаж».

 Основні інструменти і матеріали:серветки для декупажу, грунт, акриловий лак, пензлик, серветки для рук.

                Послідовність виконання роботи.

  1. 1.Вирізаємо вподобану частину красивої серветки з візерунком.
  2. Клеєм покриваємо частину яйця та притискаємо візерунок. Обережно

розрівнюємо серветку пензликом, не залишаючи бульбашок і розривів.

  1. Зверху покриємо яйце шаром акрилового лаку.
  2. Прикрашаємо різним оздобленням.

декупаж яиц к Пасхе

 

 

 

 

2.Виготовлення виробу в техніці в’язання гачком.

В’язання великодного курчати.

Інструменти та пристосування: нитки різного кольору, гачок, ножиці, голка, лінійка, булавки.

Перегляд  майстер – класу “Великодні курчата” 

 

 

3.Виготовлення виробу в техніці вишивка.

Інструменти та пристосування: нитки різного кольору, заготовки в’язаних яєць, наповнювач, ножиці, голка,  булавки, бісер.

 Послідовність виконання роботи.

  1. Зараннє готуємо в’язану заготовку яєць різного кольору.

 

 

 

Інструкційна картка по виготовленню

Позначення:

ст. б / н - стовпчик без накиду; (додаток 3)

п.п. - повітряна петля;

с.с. - з'єднувальний стовпчик; (додаток 2)

прибавка - 2 ст. б / н в одну петлю попереднього ряду;

убавка - пропустити 1 ст. б / н попереднього ряду, пров'язати 1 ст. б / н.

 

Опис в'язання пасхального яйця:

1 ряд: набрати 2 в.п. і замкнути в кільце. пров'язати 7 ст. б / н. [= 7 ст. б / н]. Далі в'язати по колу.

2 ряд: * надбавка *. Повторити * 7 разів [= 14 ст. б / н].

3 ряд: пров'язати ряд ст. б / н [= 14 ст. б / н].

4 ряд: * надбавка, 1 ст. б / н *. Повторити * 7 разів [= 21 ст. б / н].

5 ряд: пров'язати ряд ст. б / н [= 21 ст. б / н].

6 ряд: * надбавка, 2 ст. б / н *. Повторити * 7 разів [= 28 ст. б / н].

7 ряд: пров'язати ряд ст. б / н [= 28 ст. б / н].

8 ряд: * надбавка, 3 ст. б / н *. Повторити * 7 разів [= 35 ст. б / н].

9-15 ряди (7 рядів): пров'язати ряд ст. б / н [= 35 ст. б / н].

16 ряд: * убавка, 5 ст. б / н *. Повторити * 5 разів [= 30 ст. б / н].

17 ряд: пров'язати ряд ст. б / н [= 30 ст. б / н].

18 ряд: * убавка, 4 ст. б / н *. Повторити * 5 разів [= 25 ст. б / н].

19 ряд: * убавка, 3 ст. б / н *. Повторити * 5 разів [= 20 ст. б / н].

20 ряд: * убавка, 2 ст. б / н *. Повторити * 5 разів [= 15 ст. б / н]. Вкласти наповнювач.

21-22 ряди: * убавка *. Повторити * поки отвір не закриється повністю.

Порада: 2-3 останні убавки рекомендую пров'язувати першим способом.

Обірвати нитку і заховати кінець нитки всередину.

 

2.Вишиваємо поверх заготовки нитками для вишивання різного кольору, використовуючи прості вишивальні шви “стебловий”,”назад голку”,”вузлики” та інші.

 

 

4.Повторення  правил техніки безпеки при роботі з голками, ножицями,

санітарно – гігієнічних вимог при роботі в майстерні (додаток 1)

         

Інструкційна картка "Виконання стеблового шва"

№ з/п

Послідовність виконання

Графічне зображення

1

Закріпити нитку ліворуч

 

2

Уколоти голку на 3—4 нитки праворуч від першого стібка і виколоти у кінці стібка

https://sites.google.com/site/intheworldofwork/_/rsrc/1472857592038/instrukcijni-materiali/vikonanna-steblovogo-sva/17.jpg?height=99&width=320

3

Уколоти голку на 3—4 нитки праворуч від попереднього стібка і вивести у кінці стібка

https://sites.google.com/site/intheworldofwork/_/rsrc/1472857591784/instrukcijni-materiali/vikonanna-steblovogo-sva/18.jpg?height=100&width=320

4

Повторюючи п. 3, виконати зразок шва завдовжки 10 см. Закріпити нитку

https://sites.google.com/site/intheworldofwork/_/rsrc/1472857591036/instrukcijni-materiali/vikonanna-steblovogo-sva/19.jpg?height=37&width=320

 

                   Шов “вузлики”

Вузлові шви. Французький вузлик у вишивці - схеми для початківців

Виконання шва “назад голкою”

Лабораторна робота №1

 

V. Творча практична робота дітей

 Розпочинаємо роботу. А для того щоб створити відповідний настрій у нас буде лунати музика відомих композиторів, які створили чарівний світ пробудження природи у музиці. . В запису звучить музика А.Вівальді «Весна», П. І. Чайковського «Пролісок» з циклу «Пори роки», А. Зімін «Світла музика на Пасху».

Під час практичної роботи - цільовий обхід робочих місць  та контроль виконання ними правил техніки безпеки   та індивідуальні консультації гуртківців керівником гуртка

 

VI.  Підведення підсумків. Узагальнення теми.

Діти, ви отримали задоволення від сьогоднішньої нашої зустрічі?

Що нового ви дізналися?

А який настрій у вас виникає коли ви дивитись на виконані роботи?

VII. Домашнє завдання.

Створити композицію “Великодні фантазії”, використовуючи виготовлені вироби на сьогоднішньому занятті  та доповнити новими, які ви виготовите самостійно.

Гарного свята!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2023
Переглядів
1564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку