Відкритий інтегрований урок з християнської етики та природознавства в 4 класі

Про матеріал
дати учням розуміння змісту християнських понять «добро», «зло». Виховувати чуйне ставлення до людей, доброзичливість, викликати бажання безкорисливо робити добрі вчинки. Вчити аналізувати власну поведінку і вчинки.
Перегляд файлу

Відкритий інтегрований урок з християнської етики та природознавства в 4 класі

 

 

Тема: Добро крокує по Землі і радіють люди всі.

Мета: дати учням розуміння змісту християнських понять

«добро», «зло». Виховувати чуйне ставлення до людей, доброзичливість, викликати бажання безкорисливо робити добрі вчинки. Вчити аналізувати власну поведінку і вчинки.

Наочність:   Плакати із записом віршів Біблії, індивідуальні -картки «квіти», «сердечка», роздатковий  матеріал.

Хід заняття.

1. Організаційна частина.

а) Вітання.

б)Спільна молитва.

в) Ознайомлення з темою уроку.

Читання вірша, з виділених букв утворити слова,які і підкажуть тему уроку.

Даруй усмішку людям,

Остерігайся                   Зради,

Будь стриманим,         Люб'язним,

Радій усякій перемозі, Отримай ласку в Бозі.

Отак живи щодня і запанує в світі Доброта.

Діти читають виділені слова добро ,зло, знайомляться з темою заняття.

2. Актуалізфція   знань. Повторення вивченого.

 Які відчуття викликають слова «добро», «зло». Діти вибірково називають:

Добро             Зло

Щастя             Смуток

Усмішка           Сльози

Радість             Горе

А які кольори ви б використали, щоб намалювати добро,а зло?

- Добро - це щастя для усіх людей. Якщо людина робить добро іншій людині,то від цього приємно їм обом. Люди кажуть: «З добрим добре.» З доброю людиною приємно спілкуватися і всі люди її поважають. А злу людину,часто ненавидять, з нею нікому не цікаво. Діти,спробуйте за допомогою міміки і жестів показати як виглядає добра людина,а як зла.

3.Вивчення нового матеріалу. А)

В нашій країні уже багато років живуть два царства Добра і Зла. Спробуйте    познайомити нас з їхніми жителями. Ваше завдання розселити жителів по своїх домівках і довести свою правоту(картки,  на яких написані жителі роздані заздалегідь).На дошці зображено два палаци і комірки, куди діти будуть вставляти картки.

НІЖНІСТЬ - живе у добрі. Вона навіки,а не на мить. УВАЖНІСТЬ - належить добру. Усіх поважає і всюди встигає. СПІВПЕРЕЖИВАННЯ - всіх хоче зігріти, мріє,щоб друзями стали всі діти.

ВЕЛИКОДУШНІСТЬ - має добру душу.

ЛЮБОВ - потрібна усім, вона затишок і мир. ДОБРОТА - цінний дар, людям ти його віддай. МИЛОСЕРДЯ - жаль їй всіх і дорослих,! малих.

££

ЧУЙНІСТЬ - оселимо в добрі,будьте чуйними людьми. ПОРЯДНІСТЬ - всюди у пошані, бо не любить вчинки погані.

Ось і познайомились з Добрим сімейством. Саме воно,як тільки на небі з'являється сонечко, розсіває насінини доброти в дитячі сердечка. Ці насінини  можуть прорости і разом з дитиною вирости і розквітнути чарівною квіткою, а дитяче сердечко стане добрим, лагідним,  ніжним. Але, на жаль, часто буває так, що дитячі серця заростають бур'яном, і тоді  діти стають злими і безжалісними. Це роблять жителі царства зла, це вони розсипають насінини того бур'яну.

-  А хто ж живе у царстві зла?

ЗЛІСТЬ - закликає нікому не пробачати,а злість,як камінь у серці тримати.

 

 

ЖОРСТОКІСТЬ - пропонує усім давати здачу.

ЛІНЬ - з вас не злізе і на голову залізе.

СВАРКА - з злом товаришує і дружбу руйнує.

ЗАЗДРІСТЬ - наказує: носи задирайте і злу допомагайте.

Ось ми  познайомились з жителями цих  царств. А яке царство вам подобається і чому ?

Б) Діти, коли я поспішала до вас, то мені зустрівся літній чоловік. Він довго розпитував про вас,а коли почув про що ми будемо сьогодні вести розмову, то дістав зі  своєї полотняної сумки  ось цю чашу. Ця чаша наповнена по вінця добрими справами, а коли ви їх зможете виконати, то отримаєте вдячність від людей і Бога. Спробуємо це зробити і стати добрими дітьми?

Завдання№1   Дай відповідь одним словом «Так» чи «Ні».

1     Хлопчик маму ображав, Всіх  обманював, брехав. Правда, дорогенькі діти, Треба нам теж так робити? (Ні)

2     Костя рвав усі штани, І ламав свої ручки.

Мама вчила берегти,а він робить навпаки. Скажем разом всі ось так, - Він є добренький хлопчак, так? (Ні)

Завдання№2 Обмін компліментами.

Здавна в Україні існувала така традиція: окрім вітань при зустрічі  ще обмінюватись компліментами. Саме так вони покращували свій настрій. Спробуйте цю квітку провести стежкою компліментів.( Діти говорять компліменти і передають квітку, як естафетну паличку.)

 

 

Завдання№3  Ведуче крісло.

Діти,чи любите ви дивитись дитячі телепередачі, а які?

Сьогодні нас запрошує у гості дитяча рубрика « Новинки цікавинки» і її ведучі Яночка і Мар'яночка.

Дівчинка 1 Привіт, малята!

 Дівчинка2  Ми раді знову зустрітися з вами.

Д.1   Сьогодні ми поговоримо про добро і зло.

Д.2   Якось великий італійський художник Леонардода Вінчі малював  картину. Це мала бути сцена Тайної вечері Ісуса Христа з його учнями - апостолами. Він малював в одному з монастирів, що в Мілані.

Д.1   Художник дуже хотів,щоб ця фреска стала його найкращим твором, тому працював довго і старанно. Щоб зобразити лице Ісуса Христа, Леонардо місяцями ходив вулицями міста і шукав людину, з якої можна змалювати обличчя, яке б виражало силу,духовність, міць.

 Д.2 Нарешті великий майстер знайшов того, кого шукав: це був молодий хлопчик на ім'я Агнелло - щирий із чистою душею хлопчина.

Д.1 Минув не один десяток років,як майстер знову шукав обличчя для того,щоб намалювати Юду - зрадника. Йому потрібне було обличчя людини, що здатна була зрадити найближчого друга.

Д.2 Провівши багато ночей серед бомжів і волоцюг, Леонардо знайшов таку людину.

Д1 Він запросив його до монастиря і взявся малювати. Закінчуючи роботу, майстер побачив в очах натурника сльози. Д2. - Чого ти плачеш? - спитав майстер і став вдивлятися у його сумне лице.

Д1. - Я - Агнелло,-прошепотів чоловік.

- Той,з кого ви малювали Ісуса Христа.

Д2. Сумна історія.

Д1. - Сумна, але дуже близька і сьогодні.

Д2 - Друзі, напишіть,яку стежку в житті - добра чи зла - обрав

Агнелло?

 

 

 

Д1 Чекаємо на ваші листи.

Вчитель

-То, які зернини проросли у серці Агнелло - добра чи зла ? - Що б ви порадили діткам, щоб вони не потрапили у тенета зла?

(«НЕбудь переможений злом, але перемагай зло добром»

                                                                                     Рим.12:21

Завжди намагайся бути добрим прикладом для оточуючих

людей. Сій  добро і проросте - добро і затишок. Люби

ближнього свого, як самого себе.

*    А це завдання запрошує вас відвідати чарівний світ.

*   Відгадайте його.

Там чарівні феї ходять,

Там ведмедики говорять,

 Там добро над злом сміється,

Як це й, діти, світ зоветься?

Завдання№4 Світ казки пропонує вам назвати казки, де добро перемагає зло.

( « Попелюшка», « Дідова дочка», « ОХ», «Котигорошко»…..)

Завдання№5 Дослідження.

Котилася торба,

З великого горба,

 Потрібно, діти, взнати,

 Що у тій торбі може лежати.

 ( Діти на дотик дізнаються, що лежить у торбі.)

Так сердечко,а воно об'єднує і добрих, і злих людей. Тільки воно у них різне. Відшукайте у допоміжному конверті маленькі сердечка і запишіть у них ті зернини, які ви хочете, щоб розквітли у вашому серденьку розкішною КВІТКОЮ.

Діти обмінюються маленькими сердечками.

-   Нехай ці добрі сердечка творять лише добрі справи.

Нехай Добро панує на Землі,

Нехай Добро приваблює усіх,

Хай доброта повсюди проростає, а зло буяє і зникає.

4 Підсумок заняття.

Діти, на закінчення  нашої плідної праці давайте заспіваємо пісеньку « Доброта», я буду співати рядочок ,а ви розпізнавати, якщо це доброта, будете плескати у долоньки і співати - це доброта. Домовились? У приспіві ви співаєте тільки слово Доброта.

Доброта

В - Матінку завжди люби , поважай.

Д - Це Доброта.

В - Друзів ніколи в біді не лишай.

Д - Це Доброта.

В - Немічним завжди ти руку подай.

Д - Це Доброта.

В - Бідним добром від душі помагай.

Д - Це Доброта.

Приспів

Д - Доброта.

В - Найкращий лікар.

Д - Доброта.

В - Як сонце світить.

Д - Доброта.

В - Розтопить лід і навіть кригу.

То ж творіть добро усім і світ стане  добрішим. Щоб наші гості пам'ятали про добро, ми даруємо добрі сердечка.

 

docx
Додав(-ла)
Лічна Тетяна
Пов’язані теми
Етика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
27 жовтня 2019
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку