Відкритий інтегрований урок з природознавства і навчання грамоти у 1 класі. Тема уроку " Жива та нежива природа. Складання розповіді про своє село"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з природознавства та навчання грамоти у 1 класі. Тема " Жива та нежива природа. Складання розповіді про своє село"
Перегляд файлу

Відкритий інтегрований урок з природознавства та навчання грамоти в 1 класі

Тема уроку: Що належить до природи. Природа нежива і жива. Розвиток зв’язного мовлення — складання розповіді про своє село

Мета уроку: 
• Формувати уявлення про неживу і живу природу;
• Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками, уміння порівнювати й аналізувати предмети неживої і живої природи;
• Вчити учнів складати розповідь про своє рідне село.
• Виховувати любов до природи рідного краю, шанобливе ставлення до природи і речей, створених людиною.
• Збагачувати чуттєвий досвід, розширювати кругозір дітей.
Тип уроку: інтегрований урок з природознавства і читання 
Форма проведення: екскурсія рідним селом
Наочність та обладнання: презентація, картки з завданнями, фішки для само оцінювання, кольорові олівці, малюнки дітей до проекту, слова для речення.

План уроку
1. Організаційний етап

Діти, сьогодні до нас  на урок завітали гості. Тож давайте привітаємося з ними.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво,

На урок у перший клас.

Сьогоднішний урок ми проведемо із психологом.

ІІ. Психологічний настрій на урок.

У кожного на парті лежать три смайлики: радісний, сумний та схвильований. Я б хотіла , щоб ви показали той смайлик, який зобразить ваш настрій. ( Прикріпити на дошку, на сонечко).

А я налаштовую вас на працю та позитивний настрій.

2. Установка мети та завдань уроку

Наш урок буде дуже цікавий, бо ви дізнаєтесь, що природа буває жива, бо цього ще напевно не знали. А цікавий ще тому, що ми будемо подорожувати селом і складати про нього розповідь.

Задачі уроку. На уроці ми: (СЛАЙД 3)
• Дізнаємось про те, що належить, а що не належить до природи.
• Навчимося розрізняти живу і неживу природу, а також речі, створені людиною.
• Складемо розповідь про своє рідне село.
Будемо вчитися любити рідну природу, шанобливо ставитися до неї.

3. Етап засвоєння нових знань і способів дії

Запрошую вас на екскурсію вулицями рідного села. Але спочатку треба перевірити, чи дозволяє нам погода вирушити на прогулянку.
1) Вправа «Синоптик» 
Сьогодні23 травня 2018 року. Небо блакитне.(сіре, хмуре) Сонце світить, але не гріє. Повіває теплий, лагідний вітерець. (Ранок похмурий, непривітний, ду єхолодний вітер) Падає дощ. (погода суха)На деревах зеленіють листочки. Це вже пізня весна.
– Підсумуйте, яка ж пора року в Олеші. (СЛАЙД 4)

2) Розвиток мовлення. Проект «Моє рідне село» . (СЛАЙДИ 5 ) 
Отже, вирушаємо в дорогу.

- Про що ми дізналися на попередньому уроці?  
– На минулому уроці ми з вами з’ясували, що нашою Батьківщиною є українська земля. Крім того, у кожного українця є свійрідний край. І сьогодні ми презентуємо наш проект «Моє рідне село».

Розкажіть, що ви намалювали. (Відповіді дітей). 
– Кожен намалював те, що йому найдорожче і найрідніше, свій улюблений куточок рідного краю. 
– Скажіть, так що ми називаємо рідним краєм?
Рідний край – це і є маленькі улюблені куточки кожного з нас, те місце, де народилися та живемо ми й наші близькі та знайомі люди.
– В якому селі ми живемо? Чи подобається воно вам? 

3) Розповідь учителя. 
Ви зобразили мені свої улюблені куточки, а тепер я проведу вас своїми улюбленими місцями.(СЛАЙДИ 7, 8, 9)
Олеша – велике село. Йому скоро виповниться всього п’ятсот  дев’яносто років. Колись це було невелике  село. В центрі села стояла криниця. Люди дуже цінили її, бо доводились далеко нести воду, бо вона потрібна для всіх. Досягненням села є водопровід, так як у великому місті. А зараз ми живемо в  оновленому прекрасному і чудовому селі. 
В центрі Олеш істоїт ьбудинок сільської ради,  народний дім, в якому проходять концерти, вистави, поруч знаходиться могила воїнів УПА, амбулаторія та магазини.
У нашому селі є музей,, пам‘ятники. Прикрасою села є  сади, квітники. За ними доглядають працьовиті люди. 
Олеша ділиться на окремі вулиці. 
– На якій вулиці знаходиться наш ліцей?

4) Вправа «Мікрофон» (СЛАЙД 9)
Тепер після нашої невеличкої екскурсії ми можемо скласти розповідь про своє село за планом.
1. В якому селі ми живемо? (Ми живемо в Олеші)
2. Що знаходиться в центрі Олеші? (В центрі села знаходиться сільська рада, народний дім, пожарна частина, амбулаторія та магазини)
3. Хто проживають у нашому селі? (У моєм уселі проживають працьовиті люди) Чому ви так вважаєте?
4. Що прикрашає Олешу? ( В моєму селі багато садів, дерев, квітів, школа, пам‘ятники…)
5. Який транспорт їздить вулицями нашого села? (По вулицях мого села їздять автобуси, вантажівки, легкові автомашини)
6. Чому ми любимо Олешу? (Ми тут народилися, тут живуть наші рідні , друзі, це наш рідний край) 
Зараз ми повернулись до ліцею, сядемо за парти і звернемось до підручників.

5) Рухлива фізкульт хвилинка.

Встало сонце. Потягнулось,

Всім привітно посміхнулось.

І заграли промінці,

Понеслись в усі кінці.

Сонце в небо випливало.

Танцювало, танцювало.

Промінці летять до нас:

Потанцюйте, перший клас!

Сяю, сяю, сяю, сяю,

Я свою роботу знаю —

Промінцями виграю!

Ну, а ви робіть свою.

Потягнутись,

руки вгору.

Руки по черзі

вправо, вліво.

Танцювальні рухи —

покружляти.

Руки зігнуті, кисті на

плечах, кругові рухи

плечима, потім руки

вперед, пальці в кулак

— розправити

 

6) Незакінчене речення. 
– Наступна вправа – це незакінчене речення. Закінчити речення треба за малюнком на слайді. (СЛАЙДИ 10, 11, 12, 13)
• Сьогодні по дорозі до школи я бачив…
• Біля школи ростуть…
• Олешу часто зігріває…
• Вночі над Олесею сяють…
• Ми п’ємо…
(на слайді – з’являються малюнки* чайка, хмарки, дерево, тюльпан, сонце, місяць, зірки, вода, риби) 
– Як називаються одним словом предмети на малюнках? (природа)
– Що таке природа? (Все, що нас оточує)
Серед названих предметів є жива і нежива природа. Як вигадаєте, що могло б належати до живої природи?

4. Робота з підручником.

Давайте відкриємо підручники, і попрацюємо з малюнками.

7) Вправа «Ми – дослідники» (СЛАЙД 14)
Діти висувають свої припущення: 
«Я вважаю, що чайка – це жива природа, тому що вона (народжується, їсть, росте.) А дерево? І т. д. 
«Я вважаю, що хмарка – це нежив, а природа, тому що вона …
ВИСНОВОК. Отже, жива природа що робить? (СЛАЙД 15) (Народжується, дихає, росте, їсть, вмирає.)
– Кого б ви ще віднесли до живої природи? Як назвати це одним словом? (Птахи, риби, комахи, кущі, квіти, люди) І т. д. (СЛАЙД 16)
Отже, прочитайте висновок: до живої природи належать…( рослини, тварини, люди). (СЛАЙД 18)

8) Хвилинка відпочинку.
А тепер хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. Сядьте зручніше, заплющте очі. (Звучить музика.)
Уявіть, що вистрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо над Олешею. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. І в серці у нас такі приємні доброзичливі почуття до кожної рослинки, до кожної тваринки, до кожної людини. Це ж наше, рідне. 
Ми пригадуємо всі знайомі куточки Олеші. Ми поважаємо всіх мешканців Олеша, пишаємося своїм рідним селом. Ми завжди будемо шанобливо ставитися до рідної природи й речей, створених людьми. Наше селонайкраще в світі.

9) Вправа «Гостре око» (СЛАЙД 19)
– А тепер розплющте очі. Як красиво! Це частинаУкраїни – село Олеша.
– Розкажіть, що вибачите. На цій картині є жива природа, нежива та предмети, створені руками людей. Як вигадаєте, що могло б належати до неживої природи, до предметів, зроблених руками людини? Діти висувають свої припущення

10) Вправа «Найрозумніший» (СЛАЙД 20)
– Тепер знайдемо серед вас найрозумнішого. Назвіть предмет і скажіть його призначення.
КОМП‘ЮТЕР – программно керований електронний пристрій обробки інформації. Головний інформаційний інструмент як в офісі, так і вдома..
ПРАЛЬНА МАШИНА – установка для прання текстильних виробів.
СУПУТНИК – сприяє проведенню спільних наукових експериментів.
– Як назвемо цей ряд предметів? 
– Ці речі ще називають «винаходами людства». Адже з того часу, як руками і розумом людей вони створювались, покращувалось наше життя, полегшувалась робота людини. Так от сьогодні роботу на уроці нам полегшують: комп’ютер і проектор.
– Продовжте перелік винаходів людства (Діти називають те, що створене руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо.)

5. Етап перевірки первинного розуміння

2) Гра «Розгубилися слова»
– Складають речення: Бережіть природу і шануйте працю людей!

3) Вправа «Найуважніший». Різнорівнева робота в парах. (СЛАЙД 20)
І р – розкладіть малюнки на 3 кольорових аркуша: зелений колір – жива природа, червоний колір – нежива природа, синій – предмети, створені людиною.
ІІ р – розкладіть слова на 3 кольорових колонки: жива, нежива природа і предмети, створені людиною.(СНІГ, МАК, ПИЛОСОС, ОЛІВЕЦЬ, КАМІНЬ, СИНИЦЯ, ПЛАНЕТА, СОРОЧКА, БАБУСЯ, САЛАТ, ПІСОК, ОСИКА, ЛІТАК, АКУЛА.)
ІІІ р – знайдіть, що зайве. Чому?
– Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
– Дуб, камінь, Сонце, сніг, повітря.
– Тарілка, кран, білка, зошит, сорочка.
– Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар. 
Перевіримо виконане.

5. Етап рефлексії – Закінчилася наша екскурсія в природу по Олеші. Але ми не все ще побачили, не все проаналізували. Тому на наступних уроках продовжимо спостерігати за живою та неживою природою.
— Яку тему вивчали на уроці? (природа)

-Що таке природа? (те, що нас оточує і не створено руками людей)
– Про що новее дізналися? (жива природа народжується, дихає, росте, їсть, вмирає.)

-Чи не змінився у вас настрій у кінці уроку?

-Чи не хотіли б ви поміняти місцями свої смайлики?


 

 

docx
Додав(-ла)
Семенів Наталя
Додано
22 січня 2022
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку