Тема: Підсумковий урок – гра з теми “Південна Америка”
Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів про материк
Південна Америка;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Форма проведення: урок - гра
Обладнання:; картки з завданнями фізична карта Південної Америки; політична карта “ Латинська Америка ”; картки само оцінювання роботи учнів в групі..
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Шкільний дзвінок уже лунав
До роботи школярів скликав.
Діти! У нас сьогодні ніби свято ,
Гостей зібралося багато.
Від нас щирі привітання
Та найкращі побажання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дивовижний материк, ставлю я тобі питання:
Чи не знаєш часом ти, що Америки Південної дивовижніш не знайти?
Все, що хочеш, попроси, всі дива, що є на світі,
Небувалої краси,тут зібралися усі.
Що найвище чи найглибше, хоч найменше чи найбільше,
І найширше, і найвужче, рекордсменів тут за край , все, що хочеш, вибирай!
III. Мотивація навчальної діяльності.
Так, сьогодні на уроці ми з вами закінчуємо вивчати дуже цікаву тему
« Південна Америка». І зараз у нас – остання подорож до цього дивовижного материка. Підсумковий урок – гра з теми “ Південна Америка ”. Ми з вами дізнаємося чим запам’ятався вам цей континент? Хто з вас краще орієнтується в амазонських лісах, високих Андах? Чи не заблукаєте ви у Ріо де Жанейро, у чилійських пампах, на острові Куба? Для того, щоб з’ясувати це ми пограємо у гру «Географічний всюдихід над просторами Південної Америки» і будем мандрувати у цю подорож на кораблі очікувань. Зараз ви напишете, що ви очікуєте від нашого уроку мандруючи просторами материка. Написали , зараз їх підкріпить на нашому кораблі.
Будьте активними, бажаю успіху і попутного вітру.
Станції. Початок подорожі.
Отже, наша подорож розпочалася, і перша наша зупинка на станції:
Станція 1: ФГП. Історія відкриття та дослідження материка.
Сьогодні до нас на урок завітав незвичний гість, а хто саме, Ви дізнаєтесь від нього самого. Зустрічайте.
Амеріго Веспуччі: Доброго дня мої любі друзі. Напевно Ви вже здогадалися, що мене звуть Амеріго Веспуччі. Незважаючи на те, що в мене багато справ, я не міг не завітати на ваш урок, адже й сам колись, так само як Ви зараз, хотів дізнатися про все що є на планеті Земля. Мої юні дослідники, Вам повезло трішечки більше, адже Ви здобуваєте інформацію з підручників і атласу, а мені довелося ризикуючи власним життям досліджувати невідомі на той час території.
Тож давайте перевіримо, наскільки міцними є ваші знання:
Завдання 1. «Юний дослідник»
Молодці бачу Ви гарно підготувалися. Більше затримуватися не можу, бо мене кличуть вдаль незвідані шляхи. До нових зустрічей.
Станція 2: Природні умови і природні ресурси Південної Америки
Завдання 2. «Знаю Південну Америку як свої п'ять пальців»
Нанести на контурну карту цифрами подані форми рельєфу.
Кожен вірно нанесений об’єкт оцінюється в 0,4 бала.
Давайте перевіримо, чи вірно ви нанесли об’єкти на контурну карту (висвітлюється на екрані карта з вірними позначеннями).
Станція 3: Клімат Південної Америки
Завдання 3. «Так чи ні»
У кожного з вас є картки двох кольорів, якщо відповідь на зачитане питання ТАК (піднімаєте картку зеленого кольору), якщо НІ (червоного). Вірна відповідь: 0,5 бала.
Запитання для І групи:
Запитання для ІІ групи:
На клімат материка зовсім не впливають гори Анди? (Ні)
Станція 4: Природні зони Пд. Америки та висотна поясність Анд
Завдання 4. «Знайди мою домівку»
- Учні першої групи отримують "німі" картки з тваринами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться.
- Учні другої групи отримують "німі" картки з рослинами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться.
Станція 5: Держави Пд.Америки
Завдання 5. «Впізнай нас»
За поданими підказками потрібно вгадати назву країни Пд. Америки та назвіть товари яких Україна імпортує з них.
Країна у якої на південному сході кордон проходить по річці Парана(Парагвай)
Cтанція 6: «Картографічна»
завдання:
Картографічна розминка — «Німа карта»/1 бал/
Назвати географічні об’єкти , які відповідають поданим цифрам
1 м. Гальїнас
25 Перуанська течія
Станція 7: «Третій зайвий»
завдання
Кабу-Бранку, Фроуерд, Байрон
Дарвін, Лінгвістон, Гумбольт
Аконкагуа, Котопахі, Костюшко
Субтропічний, субекваторіальний, субарктичний
Мурей, Парана, Оріноко
Маракайбо, Танганьїка, Тітікака
Гевея, кебрачо, баобаб
Гуанако, бомбат, пекарі
Бербери, мулати, метиси
Чилі, Марокко, Аргентина
Станція 8: Кросворд «Тваринний світ Південної Америки»
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Робимо висновки.
Вчитель. Ми "прогулялися" з вами по материку Південна Америка. Ви побачили дуже багато цікавого. А зараз давайте підсумуємо наші знання про материк використовуючи терміни рекордсменів. За кожний термін отримайте по 1 балу.
VI.Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру «Чим мене найбільше вразив материк Південна Америка».