ТЕМА: І. ФРАНКО «ЛИСИЧКА І РАК».
Мета: сформувати в учнів уявлення про літературні казки, зацікавити дітей їхнім читанням; ознайомити із казкою І. Франка ; формували в дітей вміння аналізувати прочитане, складати власні висловлювання; формувати навички виразного читання, вміння голосом передавати думки і стан кожного персонажа; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення;виховувати толерантність, терпимість у ставленні до слабших за себе, шанобливе ставлення один до одного.
Обладнання:портрет І. Франка, збірки його творів, малюнки лисиці та рака, аудіо казка І. Я. Франко «Лисичка і Рак»(https://youtu.be/6fGesxifXX0 ), шість капелюшків, картки із завданнями, лего «Шість цеглинок» .
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка
1.Робота над скоромовкою
IІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання казки І. Франка «Лисичка і Рак»
1. Вступна бесіда
— Сьогодні ми завітаємо в гості ще до однієї казочки. А ось до якої саме, ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадки.
— Зараз ми прослухаємо аудіо казку Івана Франка «Лисичка і Рак». (Слухання казки).
— Чи сподобалася вам казка? Чим саме?
2. Фізкультхвилинка «Лариска»
3. Словникова робота
підібгав позирав
роззявила чимчикує
забарилася лисиччиного
4. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання казки учнями
— Визначте тему казки (коротко, одним реченням, розкажіть, про що в ній ідеться).
5. Аналіз змісту казки з елементами критичного мислення. Метод Едварда де Боно «Шість капелюхів»
Учні об’єднуються в шість команд, кожна команда отримує завдання - карточку і відповідний капелюшок. Після обговорення команди по черзі відповідають на запитання;
Білий капелюшок:
Червоний капелюшок:
Чорний капелюшок:
Жовтий капелюшок:
Отже, завдяки чорному капелюху, ми дізналися, що найнеприємніше в цій казці – це те, що Лисиця глузувала над Раком. Ми спробували заглянути в майбутнє і з’ясували, які наслідки могли б статися?
Зелений капелюшок:
Синій капелюшок:
7. Робота в парі
Читання казки за особами.
VІ. Підсумок уроку
Гра з лего. «Так чи ні?»
Лисичка насміхалася над раком. (Так)
Рак із лисицею побилися об заклад, хто з них перший прибіжить. (Так)
Рак учепився лисиці за вухо. (Ні)
Лисичка бігла повільно. (Ні)
Рак прибіг швидше за лисичку. (Ні)
Рак виявив кмітливість. ( Так)
Лисичка білше не сміялася з рака. (Так)
Нечемність, високомірність, кмітливість, хвалькуватість, розум, пихатість, впевненість.
— Яку казку читали на уроці? До якої групи казок можна її віднести?
— Чого нас навчає ця казка?
Читати казку за ролями ( репродуктивний рівень); знайти і прочитати казку «Лисичка і Рак» Наталі Забіли, визначити спільне і відмінне з казкою Івана Франка (творчий рівень).