Відкритий урок читання в 2 класі. І. Франко "Лисиця і Рак"

Про матеріал
Сформувати в учнів уявлення про літературні казки, зацікавити дітей їхнім читанням; ознайомити із казкою І. Франка ; формували в дітей вміння аналізувати прочитане, складати власні висловлювання; формувати навички виразного читання, вміння голосом передавати думки і стан кожного персонажа; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення;виховувати толерантність, терпимість у ставленні до слабших за себе, шанобливе ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Відкритий урок читання в 2 класі

ТЕМА: І. ФРАНКО «ЛИСИЧКА  І  РАК».

Мета: сформувати в учнів уявлення  про літературні казки, зацікавити дітей  їхнім читанням; ознайомити із казкою І. Франка ;  формували  в дітей вміння аналізувати прочитане, складати власні висловлювання; формувати навички виразного читання, вміння голосом передавати думки і стан кожного персонажа; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення;виховувати толерантність, терпимість у ставленні до слабших за себе, шанобливе ставлення один до одного.

Обладнання:портрет І. Франка, збірки його творів, малюнки лисиці та рака, аудіо казка І. Я. Франко «Лисичка  і Рак»(https://youtu.be/6fGesxifXX0 ), шість капелюшків, картки із завданнями, лего «Шість цеглинок» .

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1.Робота над скоромовкою

Описание: Презентація з літературного читання "Що таке байка, і хто такий байкар?  Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»

Описание: Інтегрований урок з літературного читання та української мови у 2 класі ".  Казка «Лисичка-сестричка» (уривки). Вчинок героя казки. Що таке повтор у  казці? Лексичне значення слов"

 

2. Читання анаграми

 

Урок літературного читання у 2 класі за темою:" Українські народні казки.  "Рукавичка" | Конспект. Українська література

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

— Які ж бувають казки? (Народні, літературні.)

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання казки І. Франка «Лисичка і  Рак»

1. Вступна бесіда

— Сьогодні ми завітаємо в гості ще до однієї казочки. А ось до якої саме, ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадки.

— Зараз ми прослухаємо аудіо казку  Івана Франка «Лисичка і Рак». (Слухання казки).

— Чи сподобалася вам казка? Чим саме?                                    

2. Фізкультхвилинка «Лариска»

3. Словникова робота

Читання стовпчиків слів (згори вниз і знизу вгору)

Мабуть онде

підібгав позирав

роззявила чимчикує

забарилася лисиччиного

Які із цих слів мають такі значення: напевне, либонь (мабуть), розкрила (роззявила), позирав (дивився), затрималася (забарилася), йде повільно, плететься (чимчикує)?

4. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання казки учнями

— Визначте тему казки (коротко, одним реченням, розкажіть, про що в ній ідеться).

5. Аналіз змісту казки з елементами критичного мислення. Метод  Едварда де Боно «Шість капелюхів»

 

Розробка уроку з дитячою книгою, використовуючи стратегію «6 капелюхів  мислення»

Учні об’єднуються в шість команд, кожна команда  отримує завдання - карточку і відповідний капелюшок. Після обговорення команди по черзі відповідають на запитання;

Білий капелюшок:

Червоний капелюшок:

 

 

Чорний капелюшок:

Жовтий капелюшок:

Отже, завдяки чорному капелюху, ми дізналися, що найнеприємніше в цій казці – це те, що Лисиця глузувала над Раком.  Ми спробували заглянути в майбутнє і з’ясували, які наслідки могли б статися?

Зелений капелюшок:

 

Синій капелюшок:

7. Робота в парі

Читання казки за особами.

VІ. Підсумок уроку

Гра з лего. «Так чи ні?»

Лисичка насміхалася над раком. (Так)

Рак із лисицею побилися об заклад, хто з них перший прибіжить. (Так)

Рак учепився лисиці за вухо. (Ні)

Лисичка бігла повільно. (Ні)

Рак прибіг швидше за лисичку. (Ні)

Рак виявив кмітливість. ( Так)

Лисичка білше не сміялася з рака. (Так)

Нечемність, високомірність, кмітливість, хвалькуватість, розум, пихатість, впевненість.

— Яку казку читали на уроці? До якої групи казок можна її віднести?

— Чого нас навчає ця казка?

VІІ . Домашнє завдання

Читати казку за ролями ( репродуктивний рівень); знайти і прочитати казку «Лисичка і Рак» Наталі Забіли, визначити спільне і відмінне з казкою Івана Франка (творчий рівень).

doc
Додано
7 листопада
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку