Відкритий урок "Інтернет. Основні ресурси інтернету."

Про матеріал

Тема: Інтернет. Основні ресурси інтернету.

Мета уроку:

Навчальна:

ознайомити учнів із поняттями про комп'ютерні мережі та їх видами, способа­ми об'єднання комп'ютерів у мережі, глобаль­ною мережею Інтернет, її ресурсами та програ-мами-браузерами для перегляду;.

Розвиваюча:

  • розвивати в учнів пам'ять, увагу, мислення, світогляд;

Виховна:

  • виховувати інтерес до предмета, самостійність та дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Інтернет. Основні ресурси інтернету.

Номер слайду 2

Мета уроку: Навчальна: ознайомити учнів із поняттями про комп'ютерні мережі та їх видами, способами об'єднання комп'ютерів у мережі, глобальною мережею Інтернет, її ресурсами та програмами-браузерами для перегляду;. Розвиваюча: розвивати в учнів пам'ять, увагу, мислення, світогляд; Виховна: виховувати інтерес до предмету, самостійність та дисциплінованість.

Номер слайду 3

* ….ПК – огромное достижение само по себе, но объединение компьютеров между собой – достижение вдвойне!

Номер слайду 4

Завдання уроку: Знайомство з інтернетом та пошуковими системами інтернету. Ознайомитися з адресацією в інтернеті.

Номер слайду 5

Sveta-galak@yandex.ru

Перегляд файлу

URL-адреса

Назва протоколу

Тип ресурсу

Ім’я сервера

Домен верхнього рівня

Призначення сайту

1

http://www.kyivstar.com.ua/ru/sms

http

www

kyivstar.com.ua

ua

Послуги, тарифи, акції по смс в Київстарі

2

http://lib.meta.ua

 

 

 

 

 

 

 

3

http://pereclad.online.ua/

 

 

 

 

 

 

 

4

http://zachot.ru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

URL-адреса

Назва протоколу

Тип ресурсу

Ім’я сервера

Домен верхнього рівня

Призначення сайту

1

http://www.kyivstar.com.ua/ru/sms

http

www

kyivstar.com.ua

ua

Послуги, тарифи, акції по смс в Київстарі

2

http://lib.meta.ua

 

 

 

 

 

 

 

3

http://pereclad.online.ua/

 

 

 

 

 

 

 

4

http://zachot.ru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

URL-адреса

Назва протоколу

Тип ресурсу

Ім’я сервера

Домен верхнього рівня

Призначення сайту

1

http://www.kyivstar.com.ua/ru/sms

http

www

kyivstar.com.ua

ua

Послуги, тарифи, акції по смс в Київстарі

2

http://lib.meta.ua

 

 

 

 

 

 

 

3

http://pereclad.online.ua/

 

 

 

 

 

 

 

4

http://zachot.ru

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

Кросворд

«Так» чи «ні»

Пошта

Табл.

Тест

 

 

 

 

 

Прізвище _________________________________

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.

 

 

 

1        Правила для збереження життя:

Не торкатися проводів, роз’ємів , розеток;

Не торкатися тильної сторони приладів комп’ютера

Не вмикати апаратуру без догляду вчителя

 

2        Правила для збереження здоров’я:

Очі повинні бути на відстані витягнутої руки (min  60 см)  від екрану;

Розмістити на столі зошит або підручник так, щоб вони не заважали роботі за комп’ютером

Не напрягати очі.

Через 10 хв. роботи за комп’ютером корисно відвести очі в сторону від екрану.

Через 30-40 хв. – гімнастика для пальців і очей

 

3        Правила для збереження комп’ютера:

Руки мають бути сухими та чистими;

Плавно натискати на клавіші;

Не класти речі на комп’ютер

Не торкатися екрану монітору.

Перегляд файлу

 

Клас: 11-А

Тема: Інтернет. Основні ресурси інтернету.

 

Мета уроку:

 

Навчальна:

  • ознайомити учнів із поняттями про комп'ютерні мережі та їх видами, способа­ми об'єднання комп'ютерів у мережі, глобаль­ною мережею Інтернет, її ресурсами та програ-мами-браузерами для перегляду;.

Розвиваюча:

  • розвивати в учнів пам'ять, увагу, мислення, світогляд;

Виховна:

  • виховувати інтерес до предмета, самостійність та дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

ОБЛАДНАННЯ:  Комп’ютери класу. Програма для роботи з Інтернетом..

 

 

Хід уроку

 

 І. Організація класу до заняття (1хв).

ІІ. Повторення правил техніки безпеки. (1 хв).

IІІ. Мотивація вивчення теми (2 хв).

Запитання до класу:

  • Підніміть руки, хто вже вміє працювати в інтернеті?
  • Отже, за піднятими руками можна констатувати, що практично всі вміють користуватися інтернетом. А ви знаєте, як відбувається підключення до інернету? І що потрібно для цього?

 

….ПК – огромное достижение само по себе, но объединение компьютеров между собой – достижение вдвойне!

Завдання уроку:

Знайомство з інтернетом та пошуковими системами інтернету.

Ознайомитися з адресацією в інтернеті.

ІV. Викладення нового матеріалу (10хв). (презентація)

Переваги використання мереж

  • зниження витрат на кожного користуванча за рахунок спільного доступу до зовнішніх пристроїв
  •               можливість організації паралельних обчислень
  •  спільне використання прикладного ПЗ
  •  забезпечення спілкування користувачів та спільний доступ до інформації
  •  систематизування адміністративної роботи та розумне керування ресурсами.

Інтернет мережа компютерних мереж.

Інтернет – всесвітня мережа комп’ютерних систем, які використовують спеціальні комунікативні протоколи

 Це більш як 2,5 млрд гіпертекстових сторінок

 Це доступ більш ніж в 150 країнах

Інтранет - це використання технологій та протоколів Інтернет в роботі локальних мереж.

Гіпертекстовий документ-це документ, який містить текст, графіку, анімацію, відео- та аудіоінформацію, а також спеціальні областігіперпосилання.

Програма-браузер- спеціальна прикладна програма, яка дозволяє переглядати гіпертекстові сторінки та здійснювати переходи за гіперпосиланнями

 

Інтернет – великий інформаційний простір, в якому працюють різні служби, для спілкування з якими нам необхідні прикладні програми, що розуміють протоколи цих служб.

Служби мережі Інтернет:

  • Электронна пошта
  • Отримання/передача гіпертекстової інформації (WWW)
  • Телеконференції
  • Отримання ПЗ, передача файлів
  • Електронна реклама, продаж и купівля товарів та послуг

Інтернет – велика кількість жорстких дисків та файлів. Ми можемо брати файли, копіювати їх собі, а свої, навпаки, копіювати на віддалені комп’ютери. На цьому рівні немає ні музики, ні графіки, ні відео - тільки файли, в яких міститься і перше, і друге, і третє.

Це рівень операційних систем. Вони всі подтримують стандарт MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions – Багатоцільове розширення електронної пошти Інтернету).

Інтернет – об’єднання великої кількості ПК, у кожного з яких є власна унікальна IP-адреса.

Протокол IP (Internet Protocol – протокол взаємозвязку мереж.

IP-адреса – унікальний 4-байтовий код, що присвоюється кожному ПК в мережі. Містить інформацію про клас підмережі та адресу вузла в ній.

   194.128.145.5

   180.122.144.3

В 1984 році, коли кількість вузлів Інтернету перевишила 1000, для їх ідентифікації  була запропонована нова система адресації - доменна.

 194.158.209.81      www.academy.edu.by

Доменне імя – це набір слів і букв, розділених крапками.

Слова та букви мають певне значення та їх легше запамятати людині, ніж числа.

Комп’ютер + мережевий адаптер (модем) + лінія звязку

 Способи подключення:

  • постійне підключенне по виділеній лінії (телефон, оптоволокно, радіо…)
  • Dial-Up підключення

   (супутники, інфрачервоне випромінювання і т.і.)

V. Завдання «Квітка» (1 хв.)

Підібрати пелюстки квітки, коли є серединка квітка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Закріплення.

А)Творче завдання "Кросворд"  (10 хв.)

Знайти в інтернеті відповіді та заповнити кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:  7. Навчальний заклад. 8. Найкраще місто Західної України. 9. Місто на Тернопільщині. 10. Справжнє ім’я Тіни Кароль.                                                                                                                                                                                 По вертикалі: 1. Письменник ... Гребінка. 2. ... Миколайчук. 3. Ім’я матері Лесі Українки. 4. Денне світло. 5. Київська княгиня. 6. Білий ведмедик з мультика.

 

Б) Вправа «Так» чи «Ні» (1 хв.)

1. Інтернет – це мережа комп’ютерних мереж. (так)

2. Інтернет – це локальна мережа. (ні)

3. Гіпертекстовий документ містить текст, графіку та анімацію. (так)

4. IP-адреса – це набір слів і букв. (ні)

5. Щоб потрапити в інтернет повинен бути комп’ютер, модем та лінія зв’язку. (так)

 

В). Практичне завдання. (5 хв.)

Відкрити пошукову систему яндекс, створити власну почтову скриньку та відправити повідомлення вчителю на адресу Sveta.galak@yandex.ru

 

Г). Практична робота. (5 хв.)

Переглянути призначення заданих сайтів (табл.). Заповнити колонки таблиці.

URL-адреса

Назва протоколу

Тип ресурсу

Ім’я сервера

Домен верхнього рівня

Призначення сайту

1

http://www.kyivstar.com.ua/ru/sms

http

www

kyivstar.com.ua

ua

Послуги, тарифи, акції по смс в Київстарі

2

http://lib.meta.ua

 

 

 

 

 

 

 

3

http://pereclad.online.ua/

 

 

 

 

 

 

 

4

http://zachot.ru

 

 

 

 

 

 

 

 

Д). Тестовий контроль. (5 хв.)

1. Модем – це…

  1. технічний пристрій
  2. мережевий протокол
  3. сервер інтернет
  4. поштова програма

 

2. Що таке ІР-адреса?

  1. чотири числа від 0 до 255, розділені крапкою
  2. чотири числа від 0 до 255, розділені комою
  3. група із 4 чисел (наприклад, 235.67.87.23)
  4. група із 4 чисел (наприклад, 235-67-87-23)
  5. доменне ім'я комп'ютера

 

3. Що входить до складу комп'ютерної мережі?

  1. комп'ютери
  2. пристрої для фізичного з'єднання комп'ютерів
  3. спеціальне програмне забезпечення
  4. текстові редактори, електронні таблиці тощо
  5. пристрої мульти-медіа (CD-ROM, звукові колонки ...)

 

4. Яким чином окремий комп'ютер можна підключити до мережі Internet?

  1. безпосередньо до мережі (як телефон)
  2. через локальну мережу
  3. через інший комп'ютер, що має зв'язок з Internet
  4. через телевізор, що має супутникову антену
  5. до розетки 220 вольт і все!

 

5. Як називається організація, яка за плату надає послуги Interner?

  1. провайдер
  2. прораб
  3. довайтер
  4. трайлер
  5. завайтер

 

6. Як називаються єдині правила передачі даних в Internet?

  1. протокол ТСР/ІР
  2. протокол ТС/РІР
  3. протокол ТР/ІРС
  4. протокол СР/ІРТ
  5. протокол ТОР/РІ

 

7. Які лінії зв'язку використовуються в Internet?

  1. телефонні мережі, виділені лінії...
  2. телефонні мережі, радіорелейні лінії...
  3. виділені лінії, космічний зв'язок ...
  4. телефонні мережі, автобусне сполучення...
  5. космічний зв'язок, авіаційні лінії ...

 

8. Які послуги надає електронна пошта?

  1. надіслати лист адресату
  2. одержати електронного листа
  3. пошук потрібної інформацію з усього світу
  4. робота в автономному режимі
  5. створювання мультимедійних засобів

 

9. За допомогою якої служби в Internet здійснюється спілкування між людьми за принципом листування?

  1. електронна пошта
  2. групи новин
  3. телеконференції
  4. Web-сторінки
  5. телефон

 

10. Як співвідносяться доменне ім'я і ІР-адреса комп'ютера?

  1. різні форми запису адреси одного і того ж комп'ютера
  2. доменне ім'я - адреса комп'ютера у наглядному вигляді
  3. ІР-адреса - адреса комп'ютера у вигляді групи чисел
  4. доменне ім'я - адреса комп'ютера у вигляді групи чисел
  5. однакова форма запису адреси різних комп'ютерів

 

11. Що таке Internet?

  1. телефонні, супутникові... канали, що об'єднують комп'ютери
  2. комплекс пристроїв і програм для роботи з інформацією
  3. об'єднання окремих комп'ютерів і локальних мереж
  4. телефонні і телеграфні мережі для спілкування людей
  5. супутниковий, радіорелейний, оптоволоконний зв'язок

 

12. Що необхідно для підключення до Internet?

  1. модем або виділена лінія, доступ до провайдера
  2. мати сучасний комп'ютер
  3. встановити і налагодити програми-клієнти
  4. мати власний сервер
  5. встановити і налагодити ігрові програми

 

 

VII. Рефлексія. (1 хв.)

Який настрій переповнює наприкінці уроку.

 

 

VIII. Підсумок (1хв. )

Метод «Коло ідей»

  • На сьогоднішньому уроці мені найбільше запам'яталося…
  • Чи досягли ми мети, яку поставили на початку уроку?
  • Що було легким, а що складним?

IX. Оцінювання. ( 1 хв.)

X. Домашнє завдання (1 хв.)

Визначити та записати в зошит 10 позитивних та 10 негативних ознак появи Інтернету в житті людини.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* Інтернет. Основні ресурси Інтернету

Номер слайду 2

* Переваги використання мереж зниження витрат на кожного користуванча за рахунок спільного доступу до зовнішніх пристроїв можливість організації паралельних обчислень спільне використання прикладного ПЗ забезпечення спілкування користувачів та спільний доступ до інформації систематизування адміністративної роботи та розумне керування ресурсами.

Номер слайду 3

* Що таке Інтернет та що таке Інтранет? Інтернет – мережа комп’ютерних мереж. Інтернет – всесвітня мережа комп’ютерних систем, які використовують спеціальні комунікативні протоколи Це більш як 2,5 млрд гіпертекстових сторінок Це доступ більш ніж в 150 країнах   Інтранет - це використання технологій та протоколів Інтернет в роботі локальних мереж.

Номер слайду 4

* Гіпертекстовий документ це документ, який містить текст, графіку, анімацію, відео- та аудіоінформацію, а також спеціальні області – гіперпосилання.

Номер слайду 5

* - спеціальна прикладна програма, яка дозволяє переглядати гіпертекстові сторінки та здійснювати переходи за гіперпосиланнями Програма-браузер Приклади: Netscape Navigator; Internet Explorer; Opera и т.д.

Номер слайду 6

* Інтернет: прикладний Інтернет – великий інформаційний простір, в якому працюють різні служби, для спілкування з якими нам необхідні прикладні програми, що розуміють протоколи цих служб.

Номер слайду 7

* Інтернет: служби Служби мережі Інтернет: Электронна пошта Отримання/передача гіпертекстової інформації (WWW) Телеконференції Отримання ПЗ, передача файлів Електронна реклама, продаж и купівля товарів та послуг

Номер слайду 8

* Інтернет: інформація Інтернет – велика кількість жорстких дисків та файлів. Ми можемо брати файли, копіювати їх собі, а свої, навпаки, копіювати на віддалені комп’ютери. На цьому рівні немає ні музики, ні графіки, ні відео - тільки файли, в яких міститься і перше, і друге, і третє. Це рівень операційних систем. Вони всі подтримують стандарт MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions – Багатоцільове розширення електронної пошти Інтернету).

Номер слайду 9

* Інтернет: протоколи Використовується службою телеконференцій для пересилання повідом-лень між підписчиками Мережевий протокол передачі новин Network News Transfer Protocol NNTP Використовується службою E-MAIL для доставки вхідних поштових відправлень Протокол поштового відділення Post Office Protocol POP3 Використовується службою E-MAIL для пересилання вихідних поштових відправлень Найпростіший протокол передачі пошти Simple Mail Transfer Protocol SMTP Використовується службою FTP для передачі файлів. Протокол передачі файлов File Transfer Protocol FTP Використовується службою World Wide Web (WWW) для передачі Web-сторінок з усім їх вмістом Протокол передачі гіпертекста Hypertext Transfer Protocol HTTP

Номер слайду 10

* Інтернет: адресація Інтернет – об’єднання великої кількості ПК, у кожного з яких є власна унікальна IP-адреса. Протокол IP (Internet Protocol – протокол взаємозв’язку мереж. IP-адреса – унікальний 4-байтовий код, що присвоюється кожному ПК в мережі. Містить інформацію про клас підмережі та адресу вузла в ній. 194.128.145.5 180.122.144.3

Номер слайду 11

* Доменна система імен В 1984 році, коли кількість вузлів Інтернету перевишила 1000, для їх ідентифікації була запропонована нова система адресації - доменна. 194.158.209.81  www.academy.edu.by Доменне ім’я – це набір слів і букв, розділених крапками. Слова та букви мають певне значення та їх легше запам’ятати людині, ніж числа.

Номер слайду 12

* Доменна система імен тематичні домени в Інтернет: .com .edu .mil .gov .net .org географічні домени в Інтернет: .au .by .сa .de .fr .ru .us .su www.fio.by www.redline.ru www.microsoft.com

Номер слайду 13

* Методика адресації інформаційних ресурсів URL (Uniformed Resource Locator)- уніфікований вказівник ресурсів Загальна схема: протокол://<доменне_ім’я>/<шлях_до_файлу> Схема HTTP (робота з гіпертекстом) http://www.nihe.unibel.ua Схема FTP (робота з архівами файлів) ftp://cacedu.unibel.ua/soft Схема MAILTO (відправлення пошти) mailto://ivanov@academy.edu.ua

Номер слайду 14

* Як потрапити в Інтернет? Комп’ютер + мережевий адаптер (модем) + лінія зв’язку Способи подключення: постійне підключенне по виділеній лінії (телефон, оптоволокно, радіо…) Dial-Up підключення (супутники, інфрачервоне випромінювання і т.і.)

zip
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
13 січня 2019
Переглядів
998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку