26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Виховний захід "ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ"

Про матеріал
В Україні кількість користувачів Інтернету щороку стрімко зростає. Та у всьому світі саме діти та підлітки є найактивнішими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ).
Перегляд файлу

http://startuem.lg.ua/wp-content/uploads/2017/11/SID2018_EC_Insafe_INHOPE-01.png

 

 

Сьогодні ми зібралися тут для обговорення наважливого питання. Якого? Гадаю, з наступного питання ви вмить зрозумієте про що ж йтиме мова. Яке найбільше досягнення ХХ століття? (Варіанти учнівських відповідей). Звичайно ж це Інтернет!

Що нас оточує довкола? Люди, запахи, звуки, кольори … Не перерахувати! Та я все ж назву це одним словом. Нас оточує інформація.

У давні часи, щоб отримати якусь інформацію про країну, життєвий статус про її народ та інше, люди використовували листи. А листи відправляли човном, пароплавом. «Доставка» інформації тривала місяць – півроку. Потім стільки ж люди чекали відповіді. З появою літаків на відправку листа і відповіді чекали вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Раніше інформацію з будь-якого питання ви могли отримати з підручника, довідкової літератури, лекції вчителя, конспекту уроку. Сьогодні до цього переліку легко можна додати комп'ютер та Інтернет.

Це обумовлено тим, що в наш час кожні 72 години кількість інформації збільшується вдвічі.

Ми, сучасні діти, народилися і живете у цифровому світі XXI століття, тому з раннього віку знайомі з мобільними телефонами, ноутбуками, плеєрами. Використовуючи все це, ми можете перейти від навчання, в основі якого — інформація, почута з вуст учителя або прочитана в підручнику, до навчання через сприймання інформації з електронних ресурсів, Інтернету, навколишнього середовища тощо. Сьогодні набагато важливішим є вміння самостійно знаходити відповіді на запитання і використовувати їх на практиці.

 

Соціологічне дослідження

 

В Україні кількість користувачів Інтернету щороку стрімко зростає.

Та у всьому світі саме діти та підлітки є найактивнішими користувачами інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ).

Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою: щоб поспілкуватися з друзями, пограти в ігри, послухати або записати музику, відео, підготуватися до уроків, знайти та прочитати цікаву інформацію або придбати певні товари.

В Інтернеті зібрано інформацію з усього світу.

Також у різних країнах і Україні, зокрема, проводять соціологічні дослідження щодо користування Інтернетом, обізнаністю користувачів у перевагах та небезпеках Інтернету.

Соціолог нашої школи провів власне соціологічне дослідження серед учнів школи і зробив певні висновки, які тепер хочемо представити вам.

 

Соціологи представляють результати дослідження.

 

(Представляється оброблені результати опитування проведеного заздалегідь серед учнів 5 – 11 класів. Результати у вигляді діаграм)

 

 

 

Послуги Інтернету

 

У віртуальному просторі ви хочете дізнатися щось цікаве і корисне, розслабитися та абстрагуватися від власних психологічних проблем. Інтернет для вас — можливість цікаво та змістовно провести час.

Тож які послуги нам надає Інтернет?

 

Повідомлення

 

веб-браузери: Microsoft Internet Explore, Mozilla Firefox, Google Chrom, Opera та інші;

веб-сайти — це набір веб-сторінок, об'єднаних спільною адресою, темою, логічною структурою та оформленням;

пошукові системи: Google, Яндекс, Маіl.Ru, Rambler. В Інтернеті існують мільйони сайтів. Саме за допомогою пошукових систем ми маємо можливість знаходити необхідну нам інформацію;

електронна пошта — це комп'ютерна версія звичайної пошти, але можна писати листа одночасно декільком людям, він буде миттєво надісланий, незважаючи на місце проживання адресанта;

дошки оголошень, які дозволяють розміщувати невелике повідомлення або оголошення на тематичних сайтах чи групах;

інтернет-чати, дозволяють об'єднуватися в групи за інтересами та швидко спілкуватися в режимі реального часу;

голосові чати, які нагадують спілкування телефоном;

відео конференції, що дозволяють не лише чути, але й бачити співрозмовника. Найпопулярніша програма — Skype;

соціальні мережіFacebook, ВКонтакте, Одноклассyики, Мой мир. Це окремі веб-сайти, що дозволяють створювати власні сторінки, спільноти, розміщувати фото, аудіо- та відеоматеріали, обмінюватися миттєвими повідомленнями та стежити за оновленнями на сторінках друзів. Найпопулярнішою серед підлітків є соціальна мережа ВКонтакті.

 

Доповідь по небезпеці в Інтернеті

 

Можливостей купа. Згодна з вами. Та не випадково у наших анкетних листах соціологічного опитування було питання «Чи зустрічав ти коли-небудь загрози, протиправні заклики в мережі Інтернет?». Інтернет має свої недоліки і в ньому приховано чимало небезпек.

А скажіть мені, будь-ласка, що ви знаєте про безпечну поведінку в Інтернеті і які ж небезпеки можуть чекати на недосвідченого користувача Інтернетом. (Відповіді учнів).

 

Небезпека 1. Комп'ютерний вірус — це невелика програма, написана програмістом, здатна до саморозмноження й виконання різних руйнівних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп'ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації. Більшість вірусів заражують виконавчі програми, тобто файли з розширенням .ЕХЕ та .СОМ, хоча останнім часом дедалі популярнішими стають віруси, що розповсюджуються через систему електронної пошти. Для захисту від вірусів на комп’ютера потрібно встановлювати потужні антивірусні програми, брандмауери.

Небезпека 2. Нелегальні та шкідливі матеріали, що не відповідають віковим особливостям і негативно впливають на фізичне та психічне здоров 'я дітей — це контент для дорослих, пропагування насилля над дітьми, жорсткої поведінки, шкідливих звичок тощо, онлайн-зваблення дітей.

Небезпека 3. Кібер-хуліганство — термін, який використовують для того, щоб описати інформаційні атаки на людину через Інтернет. На відміну від традиційного хуліганства, якого ви може уникнути, знаходячись удома, стати жертвою кібер-хуліганства можна й у власній оселі на очах у батьків. Кібер-хулігани можуть на інших сайтах розмістити матеріали, що компрометують вас (фото-, відеозйомки тощо) або досить легко встановити з вами контакт у соціальних мережах, форумах і, починаючи з віртуального спілкування та входячи у довіру до вас, запропонувати потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування в сексуальну площину.

Небезпека 4. Виманювання інформації про дитину та її сім'ю з метою подальшого пограбування або шантажу. За допомогою шпигунських програм злодії збирають інформацію про вас без вашого відома. Більшість соціальних мереж заохочують користувачів надавати якомога більше особистої та конфіденційної інформації (прізвище та ім'я, домашня адреса, номери телефонів, місце навчання, інтереси та нахили). Шахраєві нескладно обрати потенційну жертву! Також треба обережно використовувати паролі своєї електронної пошти та акаунтів у соціальних мережах; не слід називати дівоче прізвище матері — подібна інформація використовується під час оформлення банківських документів як ключові слова. До речі, користувачі викладають подібну інформацію в більшості випадків добровільно, не усвідомлюючи можливих наслідків такої необережності. Іноді підлітки охоче розміщують свої пікантні фотографії, не замислюючись над тим, що опублікована в Інтернеті інформація залишається в мережі назавжди.

Інтернет-зловмисники можуть встановити контроль над вашим комп'ютером та використовувати його для розсилання спаму, вірусів та здійснення атак на інші комп'ютери та сервери.

Також ви можете отримати листа від начебто «державної установи» або «банку» з вимогою повідомити особисті дані або потрапити до фальшивих інтернет-магазинів.

 

Небезпека 5. Інтернет-шахрайство. Часто заманливими салоганами та зображеннями користувачів заманюють пройти певний тест чи дізнатися якусь неймовірно цікаву інформацію. Якщо перейти за запропонованим посиланням можна отримати вірус на комп’ютер. Пройшовши тест, вам запропонують дізнатися його результати надіславши SMS на певний номер. Результат буде сумнівним, а з телефону зникне округлень сума коштів.

Небезпека 6. Спам — це масове розсилання реклами або інформації особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою спаму є отримання від вас особистих відомостей, грошей або зараження вашого комп'ютера вірусом. Будьте уважними: не переходьте запропонованими посиланнями, якщо не впевнені, від кого ви їх отримали.

Небезпека 7. Недостовірна інформація. Учителі давно помітили, що якість шкільних рефератів протягом останніх років погіршилася: інформація, яка міститься в більшості рефератів, є недостовірною, неповною або застарілою. І це не дивно — адже учні завантажують вже готові реферати з інтернату та роздруковують їх, не замислюючись про зміст.

 

 

Правила безпечного користування Інтернетом

Погодьтеся, перерахований список, лякає. Та що ж робити, аби уникнути цих небезпек? Можливо відмовитися від використання Інтернету? Але ж тоді ми позбавимо себе дуже корисного винаходу, що полегшує наше життя. Як же вчинити?

Щоб Інтернет був безпечним не один день, а щодня протягом року, щоб ви були впевнені у своїй захищеності від шкідливих програм та інших загроз приватності, ми підготувала вам 10 правил безпечного користування Інтернетом.

(Кожному учню роздається пам’ятка «10 правил безпечного користування Інтернетом»)

 

Підсумки

 Інтернет може бути прекрасним і корисним засобом для навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, він теж може бути небезпечним!

А оскільки Інтернет поступово стає чимось культовим. Особливо для вас - молодого покоління. Назвати його просто переплетення кабелів означало б відібрати в Інтернету містичну чарівність чогось, що об'єднує незалежно від будь-яких розділень. Та все ж привчайтеся не «проводити час» в Інтернеті, а бути активними користувачами його можливостей.

І на завершення хотілося б сказати словами одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя"

Тож поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуал. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

 

Тестувальний лист соціологічного дослідження

 

  1.                     Скільки тобі років? _______________

 

  1.                     Чи є в тебе комп'ютер?

А) Так; Б) ні.

  1.                Чи є в тебе доступ до мережі Інтернет? (Мобільний телефон, комп'ютер)

А) Так; Б) ні.

4. Скільки часу ти проводиш у мережі Інтернет?

А) Не буваю в мережі;

Б) менше ніж 1 годину;

В) 1-2 години;

Г) більше ніж 2 години.

5. Як ти вважаєш, небезпечний Інтернет чи ні?

А) Так; Б) ні.

6. Чим займаєшся в Інтернеті?

А) Навчаюся;

Б) спілкуюся в соціальних мережах;

В) скачую програми;

Г) користуюся е-mail;

Д) граю в ігри оn-line;

Е) переглядаю ТБ, фільми.

7. Чи маєш свій профіль у якійсь соціальній мережі (Вконтакте, Однокласник та ін.)?

А) Так; Б) ні.

8. Ти викладав свої особисті дані на свій профіль в соціальній мережі? Якщо так, то які саме?

А) Своє фото;

Б) свій телефон;

В) домашню адресу;

9. Чи отримуєш задоволення від роботи в Інтернеті?

А) Так; Б) ні.

10. Чи зустрічав ти коли-небудь загрози, протиправні заклики в мережі Інтернет?

А) Так; Б) ні.

11. Від кого ти дізнаєшся про безпечне поводження в Інтернеті?

А) Від батьків;

Б) від учителів;

В) від своїх однолітків, друзів;

12. Як батьки ставляться до твоєї роботи в мережі Інтернет?

А) Дозволяють вільно;

Б) встановлюють часовий режим;

В) дозволяють заходити у своїй присутності;

Г) забороняють користуватися;

Д) не знають про те, що я виходжу в Інтернет.

 

 

 

 

 

Дайте відповідь на запропоновані запитання.

 

1. Як часто дитина порушує часові рамки, встановлені батьками для користування Інтернетом?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

2. Як часто дитина не виконує свої обовязки по дому, щоб провести більше часу в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

3. Як часто дитина вибирає провести час в Інтернеті замість того, щоб провести час в колі сім`ї?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
4. Як часто дитина формує нові знайомства в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
5. Як часто батьки нарікають на кількість часу, проведеного дитиною в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
6. Як часто навчання дитини страждає через кількість часу проведеного в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
7. Як часто дитина перевіряє електронну скриньку, перш ніж зайнятись чимось іншим?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
8. Як часто дитина вибирає спілкування в Інтернеті замість спілкування з оточуючими?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
9. Як часто дитина не відповідає на запитання про те, що вона робить в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
10. Як часто батьки заставали свою дитину, коли вона заходила в Інтернет без їхнього дозволу?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

11. Як часто дитина проводить час в своїй кімнаті, граючи в комп`ютерні ігри?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
12. Як часто дитина відповідає на «дивні» дзвінки від її нових «інтернет-друзів»?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
13. Як часто дитина огризається, кричить чи поводить себе дратівливо, якщо її потурбували через перебування в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
14. Як часто дитина виглядає більш втомлено, на відміну від часу, коли в домі не було Інтернету?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
15. Як часто дитина виглядає зануреною в думки про повернення в Інтернет, коли вона в ньому не перебуває?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

16. Як часто дитина свариться і гнівиться, коли батьки сварять її за час проведений в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

17. Як часто дитина замість своїх колишніх улюблених занять, хобі, вибирає перебування і Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

18. Як часто дитина злиться і стає агресивною, коли їй обмежують час перебування в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

19. Як часто дитина замість прогулянок з друзями обирає перебування в Інтернеті?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»

20. Як часто дитина відчуває пригнічення, погіршення настрою, нервує, коли знаходиться поза Інтернет мережею, а коли повертається в Інтернет, це все зникає?

«дуже рідко» «інколи» «часто» «дуже часто» «завжди»
 

 

 

 


«дуже рідко» -1 бал
«інколи» -2 бали
«часто» -3 бали
«дуже часто» -4 бали
«завжди» -5 балів

Якщо набрано 50-79 балів, варто врахувати серйозний вплив Інтернету на життя дитини.

Якщо набрано 80 балів і більше, у дитини можна діагностувати інтернет-залежність з необхідністю допомоги спеціаліста.

 

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку