Відкритий урок до предмету образотворче мистецтво до альбому автор Масол.
Мета: розширювати й поглиблювати знання про весняні квіти; удосконалювати навички роботи з пензликом і догляду за ним; прищеплювати бажання працювати аквареллю; розвивати зосередженість, допитливість, дрібну та загальну моторику, фонематичний слух, зв'язне мовлення; виховувати любов та бережне відношення до природи, уміння уважно слухати розповіді своїх товаришів, навички співпраці, самостійність, взаєморозуміння.
Тема: Малювання підсніжника
Мета: розширювати й поглиблювати знання про весняні квіти; удосконалювати навички роботи з пензликом і догляду за ним; прищеплювати бажання працювати аквареллю; розвивати зосередженість, допитливість, дрібну та загальну моторику, фонематичний слух, зв’язне мовлення; виховувати любов та бережне відношення до природи, уміння уважно слухати розповіді своїх товаришів, навички співпраці, самостійність, взаєморозуміння.
Формування ключових компетентностей:
1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;
2) соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі, виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;
3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;
4) здоров’язбережувальна - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування.
Міжпредметні зв’язки: читання, музичне мистецтво, природознавство «Я досліджую світ»
Обладнання: презентація
Хід уроку
Організаційна частина. Привітання.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Посміхніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Психогімнастика.
Я всміхаюсь сонечку:
Я всміхаюсь квітоньці –
Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра!
Елементи кінезіології
- Для настрою на уроці та підвищення розумової діяльності пропоную нам виконати цікаву вправа «Вухо – ніс»
Актуалізація опорних знань.
Відгадування загадки.
Тане сніжок, зеленіє лужок,
День прибуває – коли це буває? (Навесні).
- Які ознаки весни ви знаєте? (Розтанув сніг, скресла крига на річках, дні стають довші, надворі теплішає, прилітають птахи з півдня).
Весняні загадки
https://www.youtube.com/watch?v=KFwxXXNBvyo
Робота в групах
Вправа «Квіткові батьки та діти»
(розрізаєте картки. Діти мають поєднати великі та малі зображення однакового виду квітів, чия група зробить швидше, та і перемогла)
Розповідь вчителя (сторітелінг)
Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми уроку
Сьогодні на уроці ми будемо малювати фарбами, зображувати підсніжники, ці чудові весняні квіти, які на своїх пелюсточках несуть весну, красу.
Робота за темою уроку
Розповідь вчителя
Дискусійна шкала.
- Чи хотіли б ви мати великий гарний букет весняних квітів?
Ні Так
0_1_2_3_4_5_6_7_8_9_10
- Чому?
Музична хвилинка + усне малювання картини
(Звучить запис п’єси «Пролісок» П.І. Чайковського.)
https://www.youtube.com/watch?v=Rp27m-P37hA
- Діти, зараз ви чуєте музику П.І. Чайковського, яка має назву «Пролісок». Які у вас виникають малюнки під час прослуховування?
У проміннях сонця ніжних,
Край веселого струмка,
Білий, росяний підсніжник
Раптом блиснув з-під листка.
Отакий малий неначе,
Ледь прокинувся од сну,
Тихий-тихий, а одначе
Він привів до нас весну!
Розгляд демонстраційного матеріалу (квітів підсніжника)
- Що це? Підсніжник. Який він? (маленький, ніжний, гарний, пахучий)
- Назвіть частини квітки (стебло, листя, пелюстки)
- Яке в неї стебло? (тоненьке, зелене)
- А яке листя? (довге, зелене, вузьке)
- Якого кольору пелюстки? (білі)
Фізкультхвилинка.
Підсніжник.
Крізь холодну ковдру сніжну (Ходьба на місці.)
Тягнеться підсніжник ніжний. (Потягнутися на носочках.)
Пелюстки розкрив тендітні, (Махи руками на всі боки.)
Погойдався трохи з вітром. (Хитання тулуба.)
Він листочки розгортає (Імітація.)
І життя нове вітає! (Оплески.)
Вправа «Асоціації»
- Які слова спадають вам на думку, коли ви чуєте слово підсніжник?
Проаналізуємо це
- З яких частин складається підсніжник?
- Скільки у квіточки пелюсток?
- На що схожий корінчик підсніжника?
Легенда про підсніжник
- Підсніжники з'явилися дуже давно, тож про їх виникнення складено багато легенд.
Так, слов'янська легенда стверджує, що одного разу баба Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішили не пускати на землю Весну. Але сміливий Підсніжник випростався, розправив пелюстки й попросив захисту в Сонця. Сонце помітило квіточку й відкрило дорогу Весні.
Робота в парах
(з використанням цеглинок лего)
Інструктаж перед творчою роботою.
1.Правила поведінки із приладдям.
2.Тримати осанку під час роботи.
3.При необхідності утворювати нові кольори фарб за допомогою таблиці.
Практична робота
Фіз.хвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk
Інформаційна хвилинка
Демонстрація дитячих робіт.
Оформлення виставки з роботами.
Закріплення та осмислення знань
Ситуація на зв’язок із життям.
Підсумок уроку