Відкритий урок "Моделювання спідниці на основі прямої спідниці"

Про матеріал
Знайомство учнів із найпростішими прийомами технічного моделювання спідниці, із методами розробки моделей спідниці за допомогою викрійки основи двошовної спідниці; розвивати просторову уяву, художній смак; розширювати уявлення щодо моделювання швейних виробів; виховувати самостійність під час виконання творчих завдань.
Перегляд файлу

 

Методичний  кабінет

Овруцького закладу загальної середньої освіти  І-ІІІ ступенів  №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         7 клас

 

                               

                                            

                      Вчитель:    Дубовська  Світлана          

                                                                                Володимирівна

 

                                                       2018  рік

Тема:   Моделювання спідниці  на  основі  прямої  спідниці.

 

Мета:  Ознайомити  учнів  із  найпростішими  прийомами  технічного  моделювання  спідниці,  із  методами  розробки  моделей  спідниці  за  допомогою  викрійки  основи  двомовної  спідниці;  розвивати  просторову  уяву,  художній  смак;  розширювати  уявлення  щодо  моделювання  швейних  виробів;  виховувати  самостійність  під  час  виконання  творчих  завдань.

 

Наочність:  Інструкційні  карти,  журнали  мод,  готові  вироби,  альбоми.

 

Інструменти  та  матеріали:  Ножиці,  клей,  кольоровий  папір,  лекала  викрійок,  кольорові  олівці, лінійка.

 

Тип  заняття:  Комбіноване.

 

                                 Хід  заняття

 

І.  Організаційна  частина:

1.  Перевірка  готовності  учнів  до  уроку.

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань  та  вмінь  учнів.

Актуалізація  опорних  знань  проводиться  у  формі  бесіди  за  запитаннями.  (Супроводжується  демонстрацією  ілюстрацій  і  моделей  спідниць.)

1.  Що  таке  мода?

2.  Якими  є  напрямки  сучасної  моди  для  спідниць?

3.  Який  силует  спідниць  переважає?

4.  Хто  розробляє  моделі  швейного  виробу?

5.  Які  види  оздоблення  спідниць  пропонує  сучасна  мода?

6.  Які  мірки  необхідно  зняти  для  пошиття  спідниці?

ІІІ.  Вивчення  нового  матеріалу  з  практичним  закріпленням.

1.  Історія  спідниці.  Розповідь  учителя.   (Супроводжується  ілюстраціями.)

   Попередниця  сучасної  спідниці – пов’язка  на  стегнах  первісної  людини,  яка  поступово  набрала  сучасний  вигляд.

   16 ст.  Іспанія.  Амбіції  багатих  виразилися  у  неймовірній  ширині  спідниць,  які  розміщувалися  в  декілька  ярусів  і  були  такі  важкі,  що  жінки  не  могли  їх  носити.  І  тоді  придумали  каркас  із  обручів.  Ефект  необ’ємності  стегон  досягався  тим,  що  на  стегна  підкладали  спеціальні  подушки.

    17  ст.  Франція.  Француженки  завжди  відрізнялися  динамічним,  емоційним  характером.  Почали  «визирати»  ніжки,  а  також  нижні  спідниці  і  підкладки.  Влітку  надягали  декілька  спідниць,  взимку  їх  кількість  доходила  до  12.

    18  ст.  Новий  виток  моди – спідниця  у  вигляді  купола.  Каркас – металевий  або  дерев’яний,  з’єднаний  із  спідницею  клейонкою,  щоб  створювати  шумовий  ефект.  Церква  завбачила  у  цьому  падіння  нравів:  спідницю  принародно  примушували  скинути  і  навіть  спалювали.

   У  80-х  роках  18  ст.  спідниця  має  ще  більш  причудливий  вигляд:  ззаду  нижче  пояса  підв’язують  ватяну  подушку.  Ширина  стає  необ’ємною.  Ледь  можна  рухатися,  пройти  у  двері. 

   У  селян  теж  була  своя  мода.  Дівчата  надягали  по  декілька  спідниць,  щоб  здаватися  товщими  (еталон  краси  на  селі).  Піддівали  під  низ  Степанку  на  ваті.  По  кількості  спідниць  вимірювали  достаток.  На  Кубані  спідницю  починали  носити  з  15  років.  Причому,  була  черга  серед  сестер:  поки  не  посватають  старшу,  меншій  не  можна  було  носити  спідниці. 

    Традиційна  спідниця  в  Україні – запаска,  плахта,  обгортка.  Спочатку  це  був  просто  відріз  тканини,  який  обмотували  навколо  стегон  і  приталювали  поясом.  Згодом  вона  видозмінювалася:  в  одних  місцевостях  спідниці  виконували  рисовані,  в  складки,  в  інших  залишалися  прямими.

   Сучасні  спідниці  дуже  різноманітні  -  це  прямі,  розширені,  конічні,  трапецієподібні,  на  кокетці,  з  оборками  тощо. На  полотнищах  спідниць  можуть  бути  виточки,  складки,  підрізи,  рельєфи,  драпірування.  Моделі  спідниць  можуть  передбачати  різні  кишені:  накладні,  прорізні,  у  швах  чи  рельєфах. 

    Є  спідниці  з  поясом,  з  суцільнокрійним  поясом  і  без  пояса.

    Поясні  вироби  можуть  бути  самостійним  видом  одягу  або  частиною  костюма.

    Зараз  ми  з  вами  розглянемо  спідниці,  які  нам  продемонструють  дівчатка.   (демонстрація  моделей  з  коментарем)

      Модель  №1

Пряма  спідниця  завжди  в  моді,

І  всім  вам  стане  при  нагоді.

Це – міні,  максі,  по  коліна,

Сподобаються  вам  неодмінно.

 

      Модель  №2

Погляньте  лишень  на  Марічку-

В  рясненьку  складочку  спідничка, 

Худенькі  стегна  Маша  має,

А  ця  спідничка  дозволяє

Розширити  їх  візуально.

Спасибі,  Маша,  все  нормально.

 

     Модель  №3

Ось  на  кокетці  є  спідниця.

До  неї  треба  придивиться:

Тут  лінії  горизонтальні

Розширюють  теж  візуально

Фігури  ваші.  Тож  спідниця

Така  для  повних  не  годиться

 

    Модель  №4

Якщо  є  вертикальна  складка,

Ви  почуваєтесь  в  порядку:

Здаються  вищими  статури,

І  не  псують  вони  фігури.

 

    Модель  №5

Яка  спідничка  симпатична!

І  назва  в  неї  математична –

Трапецією  вона  зветься,

Рекомендуємо  від  серця

В  худорлявим,  і  повненьким.

В  таких  спідницях  всі  гарненькі!

Вони  приховують  в  натурі

Усі  недоліки  фігури.

 На  моделях  ви  бачите  лінії.  Вони  можуть  бути:

-  конструктивні – за  допомогою  яких  надається  форма  одягу,  а  також  його  правильна  посадка  на  фігурі.

-  декоративні – виконують  роль  оздоблення,  прикрас.

 Поздовжні  вертикальні  лінії  візуально  подовжують  фігуру,  зменшують  її  ширину.

 Горизонтальні  лінії  розширюють  ті  місця,  де  вони  знаходяться.

 

  1. Види  моделювання  одягу.

Бесіда.

  •                   Що  називається  моделюванням?

  Учитель  узагальнює  відповіді  учнів  і  знайомить  їх  із  основними  видами  моделювання:

  •                   творче  (художнє)  моделювання – створення  первинного  зразка  фасону  моделі,  яким  займаються  художники – модельєри.
  •                   технічне  моделювання – створення  нових  фасонів  одягу.

Технічне  моделювання  поясних  виробів  включає  в  себе  нанесення  ліній  талії,  стегон,  ширини  виробу,  середини  переду  і  спинки,  лінії  боку,  довжини  виробу.

  При  оформленні  фасону  виробу  об’ємну  його  форму  створюють  за  допомогою  виточок,  декоративних  ліній,  одночасно  проектуючи  оформлення  застібки,  кишень.

 

  1. Моделювання  спідниці.

Розповідь  учителя.

   На  основі  креслення  викрійки  основи  двошовної  спідниці  можна  розробити  багато  фасонів  спідниць.  Основними  методами  розробки  фасону  за  допомогою  викрійки  основи  двошовної  спідниці  є  розрізання  викрійки  спідниці  від  низу  до  вершини  виточки  і  розсування  деталей  на  потрібну  для  певної  моделі  ширину  для  утворення  складки,  підрізу  тощо,  закривання  виточки,  розрізання  викрійки  у  поперечному  напрямі  для  утворення  кокетки.

  (Учитель  демонструє  на  дошці  прийоми  моделювання  за  рахунок  закриття  виточок  на  талії  та  за  рахунок  утворення  кокетки.)

 

 Моделювання  складок.

Складки  бувають  декількох  видів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.  Практична  робота.

Учням  пропонується  на  основі  паперової  викрійки  розробити  бажаний  фасон  спідниці,  внести  зміни  в  основу викрійки,  при  цьому  учні  користуються  інструкційними  картами,  дотримуються  правил  безпеки  праці  при  користуванні  ножицями,  санітарно-гігієнічних  вимог.        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель  контролює  хід  виконання  практичної  роботи,  допомагає  учням,  виправляє  помилки   

  1. Закріплення  нових  знань  та  вмінь  учнів.

Бесіда.

  1. Які  ви  знаєте  фасони  спідниць?
  2. Які  є  лінії  моделювання?
  3. Які  ви  знаєте  види  моделювання?

Кросворд:

 

По  горизонталі:

  1. Процес  створення  нових  моделей.
  2. Лінії  моделювання,  за  допомогою  яких  надається  одягу  форма.
  3. Фасон  спідниці,  розширеної  донизу.
  4. За  якою  міркою  визначається  розмір  спідниці?  Півобхват…
  5. Найвужча  частина  тулуба.
  6. Модель,  зразок,  крій  спідниці.

По  вертикалі:

  1. Лінії  моделювання,  що  виконують  роль  прикрас,  оздоблення.
  2. Зовнішні  обриси  предмета.
  3. Які  лінії  візуально  подовжують  фігуру?
  1. Підсумки  заняття.

Учитель  аналізує  роботи  учнів,  оцінює  результати  роботи.

Заключне  слово  вчителя.

 На  основі  прямої  спідниці  можна  створювати  різноманітні  фасони  спідниць,  використовуючи  нескладні  прийоми  моделювання.

 

Домашнє  завдання:  Підготувати  тканину,  інструменти  для  розкроювання  спідниці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Климчук Ольга Григорівна
    Дякую! Цікаво і зрозуміло.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
3108
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку