Мета: Ознайомити учнів із мажорним та мінорним ладом;вчити розрізняти їх у музичних творах;з поняттям «темп»;вчити визначати роль супроводу в творах та їх зв'язок з характером музики;узагальити та порівняти характеристики високих,низьких,гучних і тихих звуків;розвивати музичний слух,почуття ритму,уяву,увагу,зосередженість,логічне мислення,фантазію;виховувати любов до музичної мови,творів музичного мистецтва,її історії. Навчальна – знайомство з творчістю німецького композитора Л. Бетховена та російського композитора А. Рубійштейна; навчання учнів уважно слухати музику та аналізувати її; ознайомлення з елементами музичної грамоти;Розвивальна – розвиток образного сприймання музичних творів, уміння їх аналізувати; розвиток вокально – хорових навичок, навичок сольфеджування, творчих здібностей учнів;Виховна – виховувати естетичний смак, інтерес до музики; уміння уважно слухати музику, любов та повага до музики композиторів. Методично-дидактичне забезпечення уроку: комп`ютер,телевізор,підручник «Музичне мистецтво» Л. С. Аристова, дидактичний матеріал.
Читання казки Брати Лади. Жили в чарівній країні Музиці два брати Лади. Вони були дуже різні. Один-веселий жартівник. Там,де він з`являвся, завжди ставало сонячно і радісно. Його музика дарувала всім святковий настрій. Звали цього брата Мажор. А другий брат був завжди сумний. Він полюбляв награвати журливі мелодії. Цього брата звали Мінор. Мешканці музичної країни шанували обох братів,бо в житті кожного бувають і веселі,і сумні дні. Тому й співали різні пісні,що їх дарували їм брати. Запитання:-Як ви гадаєте,що у вашому житті за останній рік було мажорним, а що мінорним? Який настрій вам ближчий?
Вивчення творчості композитора Л. Бетховена. Сьогодні я хочу ознайомити вас із життям і творчістю композитора чия музика підняла вам настрій на початку уроку. Хто був уважним, зможе визначити тип цієї музики?- Це був марш. Це – німецький композитор Людвіг Ван Бетховен. Дуже трагічна доля була у цього талановитого композитора. Уявіть собі – понад 200 років тому в німецькому місті Бонні жив хлопчик на ім’я Людвіг. Коли йому було стільки років, як зараз вам, він уже виступав із концертами. Першим учителем музики у Людвіга був його батько, придворний музикант. Це був жорстокий учитель. По 10 годин на день він примушував сина займатися музикою. У 30 років Бетховен тяжко захворів і втратив слух. Але він продовжував створювати неперевершені музичні твори. Його музика вчить бути сильними і мужніми у боротьбі з життєвими негараздами. Твори Бетховена передають енергію і волю героїв, їх настрій.
Прослухаємо один із творів Бетховена. Ви почуєте різні настрої, а які – визначте самі. Назву твору я поки вам казати не буду. Уважно слухаємо музику. Зверніть увагу:1. Який настрій музики?2. Скільки частин у творі ви почули?- У творі дві частини: І – весела, ІІ – сумна.3. Скажіть, якими кольорами можна передати музику І частини?Світлими, яскравими.4. А якими кольорами можна передати музику ІІ частини? Темними, сумними.5. Спробуймо самостійно визначити назву цього твору. Весела. Сумна. Композитор хотів підкреслити, що після веселощів може настати сум, але після суму знову повернеться веселий настрій. Закінчується цей твір на мажорній, бадьорій ноті у мажорному ладі. Слухання музики Людвіг ван Бетховен, «Весела. Сумна»
Вивчення творчості Антона Григоровича Рубінштейна Анто́н Григорович Рубінштейн народився (28 листопада) 1829, село Вихватинці, Подільскої губернії (20 листопада) 1894 помер — російський композитор, піаніст, диригент. Засновник Санкт-Петербурзької консерваторії. Ім'ям Рубінштейна названа вулиця в Петербурзі, на якій композитор жив з 1887 по 1891 рр. На будинку № 38 встановлена меморіальна дошка. Слухання музики Антон Григорович Рубінштейн «Мелодія»Як ви гадаєте, яку назву дав композитор цій п’єсі?Які настрої і почуття передав композитор у творі?Інколи мелодія навіть сама може дати назву твору. Ця п’єса дуже мелодійна. Щоб підкреслити саме цю особливість, А. Рубінштейн дав їй назву «Ме лодія».