Відкритий урок "Мова музики"

Про матеріал
Ознайомити учнів із мажорним та мінорним ладом;вчити розрізняти їх у музичних творах;з поняттям «темп»;вчити визначати роль супроводу в творах та їх зв'язок з характером музики;узагальити та порівняти характеристики високих,низьких,гучних і тихих звуків;розвивати музичний слух,почуття ритму,уяву,увагу,зосередженість,логічне мислення,фантазію;виховувати любов до музичної мови,творів музичного мистецтва,її історії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відкритий урок з музичного мистецтва 2 клас Тема: «Мова музики» Підготувала вчитель музичного мистецтва Метіль М. М. Боярка 2018

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Музика створює настрій, і за ним потрібно відтворювати думку і образ. М. А. Римський-Корсаков,рос.композитор.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Мета: Ознайомити учнів із мажорним та мінорним ладом;вчити розрізняти їх у музичних творах;з поняттям «темп»;вчити визначати роль супроводу в творах та їх зв'язок з характером музики;узагальити та порівняти характеристики високих,низьких,гучних і тихих звуків;розвивати музичний слух,почуття ритму,уяву,увагу,зосередженість,логічне мислення,фантазію;виховувати любов до музичної мови,творів музичного мистецтва,її історії. Навчальна – знайомство з творчістю німецького композитора Л. Бетховена та російського композитора А. Рубійштейна; навчання учнів уважно слухати музику та аналізувати її; ознайомлення з елементами музичної грамоти;Розвивальна – розвиток образного сприймання музичних творів, уміння їх аналізувати; розвиток вокально – хорових навичок, навичок сольфеджування, творчих здібностей учнів;Виховна – виховувати естетичний смак, інтерес до музики; уміння уважно слухати музику, любов та повага до музики композиторів. Методично-дидактичне забезпечення уроку: комп`ютер,телевізор,підручник «Музичне мистецтво» Л. С. Аристова, дидактичний матеріал.

Номер слайду 7

Хід уроку. I. Організаційна частина.1. Вхід до класу під звучання пісні (за вибором вчителя). Слова вчителя. Розпочинається урок. В знаннях ви виростаєте на крок. Цей крок вас приведе до перемог.

Номер слайду 8

2. Музичне привітання. Пісня : Дзень дзелень дзвенить дзвінок, Вже почався в нас урок. Добрий день! Добрий день!

Номер слайду 9

3. Повторення вивченого на минулому уроці. II. Вступне слово вчителя. У кожного виду мистецтва є своя мова. Мова музики складаєтьсяз:мелодії,ритму,темпу,динаміки,ладу. З допомогою цих засобів виразності композитори створюють музичні твори.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Люди теж можуть розмовляти музичною мовою, адже в них є музичні інструменти та голос. При цьому обов’язково слід дотримуватися мелодії – саме вона є головним елементом музичної мови.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

III. Розспівування.

Номер слайду 26

IY. Ритмічні вправи.

Номер слайду 27

Y. Повідомлення теми уроку.1. Робота з підручником, ст.98,95,101.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Станція «На гостини до пана Темпа»У країні Музики всі мешканці добре знають музичну мову. Кожен із них намагається виражати за допомогою щось своє. Характер музичного твору залежить не лише від ладу,а й від темпу. За що відповідає пан Темп?

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Слухання музики «В якому темпі виконання?

Номер слайду 33

Станція «У країні музики завжди Лад»Основу мелодії складає не лише звукоряд,а і Лад. Характер і настрій музики,яку ви слухаєте,залежить від ладу. А головним ладом в музиці є мажор і мінор.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Читання казки Брати Лади. Жили в чарівній країні Музиці два брати Лади. Вони були дуже різні. Один-веселий жартівник. Там,де він з`являвся, завжди ставало сонячно і радісно. Його музика дарувала всім святковий настрій. Звали цього брата Мажор. А другий брат був завжди сумний. Він полюбляв награвати журливі мелодії. Цього брата звали Мінор. Мешканці музичної країни шанували обох братів,бо в житті кожного бувають і веселі,і сумні дні. Тому й співали різні пісні,що їх дарували їм брати. Запитання:-Як ви гадаєте,що у вашому житті за останній рік було мажорним, а що мінорним? Який настрій вам ближчий?

Номер слайду 38

Вивчення творчості композитора Л. Бетховена. Сьогодні я хочу ознайомити вас із життям і творчістю композитора чия музика підняла вам настрій на початку уроку. Хто був уважним, зможе визначити тип цієї музики?- Це був марш. Це – німецький композитор Людвіг Ван Бетховен. Дуже трагічна доля була у цього талановитого композитора. Уявіть собі – понад 200 років тому в німецькому місті Бонні жив хлопчик на ім’я Людвіг. Коли йому було стільки років, як зараз вам, він уже виступав із концертами. Першим учителем музики у Людвіга був його батько, придворний музикант. Це був жорстокий учитель. По 10 годин на день він примушував сина займатися музикою. У 30 років Бетховен тяжко захворів і втратив слух. Але він продовжував створювати неперевершені музичні твори. Його музика вчить бути сильними і мужніми у боротьбі з життєвими негараздами. Твори Бетховена передають енергію і волю героїв, їх настрій.

Номер слайду 39

Прослухаємо один із творів Бетховена. Ви почуєте різні настрої, а які – визначте самі. Назву твору я поки вам казати не буду. Уважно слухаємо музику. Зверніть увагу:1. Який настрій музики?2. Скільки частин у творі ви почули?- У творі дві частини: І – весела, ІІ – сумна.3. Скажіть, якими кольорами можна передати музику І частини?Світлими, яскравими.4. А якими кольорами можна передати музику ІІ частини?  Темними, сумними.5. Спробуймо самостійно визначити назву цього твору. Весела. Сумна. Композитор хотів підкреслити, що після веселощів може настати сум, але після суму знову повернеться веселий настрій. Закінчується цей твір на мажорній, бадьорій ноті у мажорному ладі. Слухання музики Людвіг ван Бетховен, «Весела. Сумна»

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Станція «Динаміка у країні музики»Сьогодні в музичній країні протягом дня йде дощик. Він то посилюється,то затихає. Композитор почув мелодію дощика і переклав його музичною мовою. У цьому йому допомогли динамічні відтінки-форте і піано.

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Вивчення творчості Антона Григоровича Рубінштейна Анто́н Григорович Рубінштейн народився (28 листопада) 1829, село Вихватинці, Подільскої губернії (20 листопада) 1894 помер  — російський композитор, піаніст, диригент. Засновник Санкт-Петербурзької консерваторії. Ім'ям Рубінштейна названа вулиця в Петербурзі, на якій композитор жив з 1887 по 1891 рр. На будинку № 38 встановлена меморіальна дошка. Слухання музики Антон Григорович Рубінштейн «Мелодія»Як ви гадаєте, яку назву дав композитор цій п’єсі?Які настрої і почуття передав композитор у творі?Інколи мелодія навіть сама може дати назву твору. Ця п’єса дуже мелодійна. Щоб підкреслити саме цю особливість, А. Рубінштейн дав їй назву «Ме­ лодія».

Номер слайду 47

Номер слайду 48

YI. Музично-ритмічна хвилинка. Вивчення пісні «Пісенька про пісеньку».1. Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми (плюс).2. Виконання пісні учнями.

Номер слайду 49

YII. Підсумок уроку. Релаксація.1. Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?2. Що найбільше зацікавило? Що вразило?3. Які види роботи вам сподобалися?  4. Яку пісеньку ми вивчали на уроці?

Номер слайду 50

 Оцінювання дітей. Домашнє завдання. Музичне прощання. Пісня «Дзень дзелень дзвенить дзвінок. Вже закінчився урок. До побачення,до побачення. YIII. Вихід з класу під звучання пісні (за вибором вчителя)

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Номер слайду 54

pptx
Додано
12 травня 2020
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку