Відкритий урок на тему: «Царство народних танців»

Про матеріал
Дана розробка допоможе розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови; розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів; виховувати високу виконавську та слухацьку культуру, підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики, любов до народних танців України.
Перегляд файлу

 

 

НОВООСОТСЬКА ФІЛІЯ КЗ «ОЛЕКСАНДРІВСЬКЕ НВО № 1»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК

НА ТЕМУ:

«ЦАРСТВО НАРОДНИХ ТАНЦІВ»

 

 

 

http://3.bp.blogspot.com/-fOpinZxfYQg/Vj5-FCaG1MI/AAAAAAAAAbY/cq3RwnYwHks/s1600/img37.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЧИТЕЛЬ. ГАВРИЛЕНКО В.А.

 

 

 

Предмет.Музичне мистецтво

Клас: 3

Тема. Царство народних танців

Мета:

  • розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови;
  • розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів;
  • виховувати високу виконавську та слухацьку культуру, підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики, любов до народних танців України.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, відео до музичних творів та пісень, портрет М. Мусоргського.

Тип уроку: комбінований

Перебіг уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Вхід до класу під музику: українська народна пісня «Гарний танець гопачок».

2. Музичне привітання.

Починається урок, працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці, що у нашім 3 класі,

Діти просто молодці!

 ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Слово вчителя

ьогодні на уроці ми продовжимо розмовляти на тему народних танців. Але сьогодні ми не будемо говорити про наші народні танці, а й про танці інших народів.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа «Мікрофон»

- Діти! Ви зайшли до класу під пісню, яку ви гарно знаєте.

  • Яка це пісня?  («Гарний танець гопачок» українська народна пісня)
  • Так, молодці! Про що йде мова в пісні? (Про український народний танець гопак)
  • Що ви пам’ятаєте про українські народні танці?

Говорячи про українські народні танці, слід зазначити, що часто один і той же танець у різних місцевостях може мати різні назви. Наприклад, такий відомий нині український танець як «Гопак» має інші назви: «Гоцак»,  «Тропак», «Третяк» та інші. Танці отримують назви з різних причин.

Наприклад, за якимось словом, що часто вживається в пісні, під яку танцюють: від пісні «Ой дівчина — горлиця» назвали танок «Горлицею». Те ж саме з назвою «Полька», що також походить від пісні, а не від того, що ніби він польський танець: він побутує в Україні та в деяких країнах Європи. В одній з таких пісень, яка є супроводом до танцю, зокрема співається: «Біда польку спокусила — пішла полька за русина…».

 Деякі танці називаються за місцевістю, де вони побутують: «Коломийка» (від м. Коломия), «Санжарівка» (від м. Санжари) і т. ін. Іноді танці називають від назв рухів, які в них переважають: «Увиванець», «Тропак», «Гайдук» (присядки) тощо.

Ось і танець «Повзунець» отримав свою назву від рухів, які виконуються в танці. Танцівники танцюють ніби повзаючи.

Танець «Аркан» є головним елементом обряду посвячення гуцульського двадцятирічного хлопця у легіні. Після участі у ньому він отримував право здійснювати танці, носити бартку (топірець), підперезуватися широким паском, тобто ставав потенційним опришком. Перекази свідчать, що вперше гуцульський танець «Аркан» виконали витязі, які зійшли з гір.

Опришки — учасники селянського повстанського руху в Галичині, на Закарпатті, Буковині проти польської шляхти, молдовських бояр, угорських феодалів, згодом — також проти австрійської адміністрації. Діяли у XVI ст. — 1-й половині XIX століття.

Аркан має дві групи рухів:

а) «прибий» і «зміни»,

б) «підківка», «тропачок», «гайдук» (перша властива тільки аркану, друга зустрічається також в коломийкових танцях).

Аркан танцюють зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках. Танець поширений в Івано-Франківській, Чернівецькій та Закарпатській областях.

Сьогодні на уроці ми розглянемо деякі народні танці, які використовували композитори у своїх музичних творах.

VІІ. Ритмічні вправи.

Для того, щоб краще зрозуміти метроритм українських народних танців та пісень виконаємо ритмічні вправи.

Вправа «Чобіток»

Скажіть діти, як цокає молоток у майстра, що ремонтує взуття? (тук-тук)

Тук-тук чобіток ,подай, бабо, молоток.    

Не подаси молотка, не підкую чобітка.

 (Діти співають поспівку у супроводі та плескають ритм долонями).

VІІІ. Вокально – хорова робота, вивчення пісні.

  • Розучування слів пісні.
  • Розучування пісні по фразах.
  • Зразкове виконання пісні вчителем.

C:\Users\hp\Desktop\7qs2gQ8xHLI.jpg

  • Молодці. Сідайте рівненько та виконаємо цю пісню.

Виконання пісні під караоке та під фонограму.

  • Що ви знаєте про гопак. Як його танцюють?

Вступна бесіда до слухання пісні.

ІХ. Слухання пісні «Лезгінка»

1. Бесіда після прослухання пісні.

-Яка мелодія у цієї пісні?

-Чи сподобалась вона вам?

  Х. Розучування пісні «Полька»

C:\Users\hp\Desktop\vx6gcpKHLPE.jpg

ХІ. Слухання пісні з опери «Руслан і Людмила «Полька»

1.Розповідь

  • Прослухайте музику метелиці. Уяви, якими будуть рухи, щоб танець нагадував справжню хурделицю.
  • Покажіть ці рухи.

ХІ. Підсумок уроку

1. Вправа «Мікрофон»

-Що вам запам’яталось?

-Чи сподобався вам урок?

 

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку