З ПЕРШОГО ДНЯ ПОЯВИ ЛЮДИНИ НА СВІТ ЗІР ДОПОМАГАЄ ЇЙ СПРИЙМАТИ Й ПІЗНАВАТИ ЙОГО. САМЕ ЗАВДЯКИ ЗОРУ МИ СПРИЙМАЄМО РІЗНОМАНІТНІ ПРЕДМЕТИ, ЇХ ФОРМУ ТА РОЗМІРИ, БУКВИ, ЦИФРИ, МАЛЮНКИ, ЧУДОВИЙ СВІТ ФАРБ І СОНЦЯ. ОКО ДАЄ ЛЮДИНИ МОЖЛИВІСТЬ ЧИТАТИ ТА ПИСАТИ, ПРАЦЮВАТИ З КОМПЮТЕРОМ, ЗНАЙОМИТИСЯ З МИСТЕЦТВОМ. Є БАГАТО ЗАХВОРЮВАНЬ, ЯКІ НЕ ЗАГРОЖУЮТЬ ЖИТТЮ ЛЮДИНИ, АЛЕ ПОЗБАВЛЯЮТЬ ЛЮДИНУ МОЖЛИВОСТІ БАЧИТИ СВІТ. ЦЕ – ХВОРОБИ ЗОРУ.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ ДОБРИЙ ДЕНЬ, ДРУЗІ! ДУЖЕ ЧАСТО ПО ДОРОЗІ ДО ШКОЛИНА ВУЛИЦІ НАМ ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ ЛЮДИНА, ЯКА ПОСМІХАЄТЬСЯ! ТОДІ МИ ЗАПРОГРАМОВУЄМО СЕБЕ, ЩО ЦЕ ДОБРА ПРИКМЕТА І ЦІЛИЙ ДЕНЬ БУДЕ У НАС ЩАСЛИВИМ. Я РАДЖУ КОЖНОМУ З ВАС ПРИДУМАТИ СОБІ ГАРНІ ПРИКМЕТИ І ПОМІЧАТИ ТІЛЬКИ ЇХ. ДОБРИЙ НАСТРІЙ ПРИТЯГУЄ ВДАЧУ: НЕ БІЙТЕСЯ НАЗИВАТИ СЕБЕ ЩАСЛИВИМИ – МАЛЕНЬКІ ДРІБНИЦІ, РАДОЩІ НЕВЕЛИКИХ РОЗМІРІВ, САМЕ З НИХ СКЛАДАЄТЬСЯ ЩАСТЯ. НАВЧІТЬСЯ ДЯКУВАТИ ДОЛЮ І ЗА НИХ. МОЖЕ, ВАШІ ДОБРІ ПРИКМЕТИ ЗБУДУТЬСЯ САМЕ НА ЦЬОМУ УРОЦІ. ТОЖ БУДЬТЕ ЩАСЛИВИМИ, ЦЕ ДОПОМОЖЕ В ВИВЧЕННІ БІОЛОГІЇ!!!
МЕТА УРОКУ : - ОЗНАЙОМИТИ УЧНІВ З ОСНОВНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ ТА ХВОРОБАМИ ОЧЕЙ; - ВИВЧИТИ ПРИЧИНИ ПОРУШЕННЯ ФУНКЦІЙ ОР-ГАНА ЗОРУ, ПРОФІЛАКТИКУ КОРОТКОЗОРОСТІ; - З”ЯСУВАТИ, ЯКІ Є ЗАСОБИ ЛІКУВАННЯ ТА ГІГІЄНИ ЗОРУ; - НАВЧИТИ УЧНІВ НАДАВАТИ ПЕРШУ ДОПОМОГУ В РАЗІ ПОТРАПЛЯННЯ В ОКО ЧУЖОРІДНИХ ТІЛ, ЛУГІВ, КИСЛОТ, УДАРІВ І ПОШКОДЖЕНЬ ОЧЕЙ; - ВИХОВУВАТИ БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ОРГАНІВ ЗОРУ.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: З ПЕРШОГО ДНЯ ПОЯВИ ЛЮДИНИ НА СВІТ ЗІР ДОПОМАГАЄ ЇЙ СПРИЙМАТИ Й ПІЗНАВАТИ ЙОГО. САМЕ ЗАВДЯКИ ЗОРУ МИ СПРИЙМАЄМО РІЗНОМАНІТНІ ПРЕДМЕТИ, ЇХ ФОРМУ ТА РОЗМІРИ, БУКВИ, ЦИФРИ, МАЛЮНКИ, ЧУДОВИЙ СВІТ ФАРБ І СОНЦЯ. ОКО ДАЄ ЛЮДИНИ МОЖЛИВІСТЬ ЧИТАТИ ТА ПИСАТИ, ПРАЦЮВАТИ З КОМПЮТЕРОМ, ЗНАЙОМИТИСЯ З МИСТЕЦТВОМ. Є БАГАТО ЗАХВОРЮВАНЬ, ЯКІ НЕ ЗАГРОЖУЮТЬ ЖИТТЮ ЛЮДИНИ, АЛЕ ПОЗБАВЛЯЮТЬ ЛЮДИНУ МОЖЛИВОСТІ БАЧИТИ СВІТ. ЦЕ – ХВОРОБИ ЗОРУ. ЗА ДАНИМИ ВООЗ, У СВІТІ БІЛЬШЕ 18О млн. СЛАБКОЗОРИХ ЛЮДЕЙ, КОЖНІ 5 хв. У СВІТІ СЛІПНЕ 1 ДОРОСЛИЙ І ЩОХВИЛИНИ – 1 ДИТИНА, ПРИБЛИЗНО 40 МЛН. СЛІПИХ ЛЮДЕЙ.
РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. “СКЛАДАННЯ ОСНОВНИХ ПРАВИЛ ГІГІЄНИ ЗОРУ” 1.ПРАВИЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ. 2.ЧАСТІШЕ ПЕРЕБУВАТИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ. 3.ВИКОНУВАТИ ФІЗИЧНІ ВПРАВИ. 4.ЧИТАТИ ЗА НОРМАЛЬНОГО ОСВІТЛЕННЯ. 5.У РАЗІ ЯСКРАВОГО СОНЦЯ КОРИСТУВАТИСЯ ТЕМНИМИ ОКУЛЯРАМИ. 6.ЧЕРГУВАТИ ЗОРОВУ ПРАЦЮ З ВІДПОЧИНКОМ. 7.УСУВАТИ НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ. 8.ЗАХИЩАТИ ОЧІ ВІД ПИЛУ ТА МІКРОБІВ. 9.СТЕЖИТИ ЗА ГІГІЄНОЮ ОЧЕЙ.
ГРУПА “ЧИТАЧІ- 1” “ЧИТАЧІ-2” ПРАВИЛА ГІГІЄНИ ЧИТАННЯ: 1.КІМНАТА ДЛЯ ЧИТАННЯ МАЄ БУТИ ДОБРЕ ОСВІТЛЕНОЮ. 2.ШТОРИ НА ВІКНАХ МАЮТЬ БУТИ СВІТЛІ ТА НЕ ЗАВАЖАТИ ПРОХОДЖЕННЮ СВІТЛА. 3.ПІДВІКОННЯ НЕ ЗАСТАВЛЯТИ ВИСОКИМИ КВІТАМИ. 4.СВІТЛО МАЄ ПАДАТИ ЗЛІВА ПІД ЧАС ПИСЬМА – ДЛЯ ПРАВШІВ, І НАВПАКИ – ДЛЯ ЛІВШІВ. 5.КНИЖКУ АБО ЗОШИТ ТРИМАТИ НА ВІДСТАНІ 30-35 СМ ВІД ОЧЕЙ. 6.УВЕЧЕРІ ПОТРІБНО КОРИСТУВАТИСЯ ЛАМПАМИ ПОТУЖНІТЮ 60-100 Вт ІЗ ПЛАФОНАМИ, ЩО РОЗСІЮЮТЬ СВІТЛО. 7.НЕ ЧИТАТИ В РУХОМОМУ ТРАНСПОРТІ. 8.НЕ ЧИТАТИ ЛЕЖАЧИ. 9.НЕ МОЖНА ЇСТИ Й ЧИТАТИ ВОДНОЧАС.
ГРУПА “ТЕЛЕГЛЯДАЧІ-1” “ТЕЛЕГЛЯДАЧІ-2” ПРАВИЛА ПЕРЕГЛЯДУ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ: 1.НЕ ДИВИТИСЯ ТЕЛЕВІЗОР БІЛЬШЕ ДВОХ ГОДИН НА ДЕНЬ. 2.ВІДСТАНЬ ДО ТЕЛЕВІЗОРА ВІД ОЧЕЙ МАЄ БУТИ ДОСТАТНЬОЮ (ВОНА ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ВЕЛИЧИНИ ДІАГОНАЛІ ЕКРАНА) 3.ВИБРАТИ ПОТРІБНО ТЕЛЕПЕРЕДАЧІ, ЯКІ ЦІКАВІ ДЛЯ ВАШОГО ВІКУ. 4.ЗОБРАЖЕННЯ НА ТЕЛЕЕКРАНІ МАЄ БУТИ ЧІТКЕ Й КОНКРЕТНЕ, А НЕ ЯСКРАВЕ. 5.МІЖ ПЕРЕГЛЯДАМИ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ ПОТРІБНО РОБИТИ ПЕРЕРВУ.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ТЕПЕР ТРОШКИ ВІДПОЧИНЕМО І ПРОВЕДЕМО ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ: ПІДВЕДІТЬСЯ І ВІДРЕАГУЙТЕ: 1.ЯКЩО ВИ ЗГОДНІ, ЩО ЗОРОВА СЕНСОРНА СИТЕМА СКЛАДАЄТЬСЯ З ПЕРИФЕРИЧНОГО, ПРОВІДНИКОВОГО ТА ЦЕНТРАЛЬНОГО ВІДДІЛІВ – СПЛЕСНІТЬ У ДОЛОНІ. 2.ЯКЩО ВИ ВПЕВНЕНІ, ЩО 90% ІНФОРМАЦІЇ ПРО НАВКОЛИШНІЙ СВІТ ЛЮДИНА СПРИЙМАЄ ЗА ДОПОМОГОЮ ОРГАНІВ ЗОРУ – ЗРОБІТЬ ДОВІЛЬНІ РУХИ РУКАМИ. 3.ЯКЩО ВИ ВВАЖАЄТЕ, ЩО ПРОВІДНИКОВИЙ ВІДДІЛ ЗОРОВОЇ СЕНСОРНОЇ СИСТЕМИ РОЗТАШОВАНИЙ В ПОТИЛИЧНІЙ ЧАСТИНІ КОРИ ВЕЛИКИХ ПІВКУЛЬ – ПОВЕРНІТЬСЯ В СТОРОНИ. 4.ЯКЩО ВИ ЗГОДНІ, ЩО СКЛЕРА МАЄ ЗДАТНІСТЬ ЗВУЖУВАТИСЯ І РОЗШИРЮВАТИСЯ – ПРИСЯДЬТЕ. 5.ЯКЩО ВИ ВПЕВНЕНІ, ЩО ДОПОМІЖНИЙ АПАРАТ ОКА СКЛАДАЄТЬСЯ З БРІВ, ВІЙ ТА ПОВІК – НАХИЛІТЬСЯ В СТОРОНИ. 6.ЯКЩО ВИ ВВАЖАЄТЕ, ЩО ЛЮДЯМ ІЗ ЗАХВОРЮВАННЯМ ДАЛЬТОНІЗМ ДОЗВОЛЕНО ВОДИТИ АВТОТРАНСПОРТ - ПРИЯДЬТЕ
ГРА “НА ПРИЙОМІ У ЛІКАРЯ” ХВОРИЙ: ДОБРИЙ ДЕНЬ! ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ДОБРИЙ ДЕНЬ! ХВОРИЙ: ДОПОМОЖІТЬ МЕНІ! Я ДОБРЕ БАЧУ ПРЕДМЕТИ, РОЗТАШОВАНІ НА БЛИЗЬКІЙ ВІДСТАНІ, АЛЕ ПОГАНО БАЧУ ВІДДАЛЕНІ ПРЕДМЕТИ. ЛІКАР-ОКУЛІСТ: Я РОЗУМІЮ ВАС! У ВАС ПОРУШЕННЯ ЗОРУ – КОРОТКОЗОРІСТЬ. ХВОРИЙ: А ЯКА ПРИЧИНА КОРОТКОЗОРОСТІ? АДЖЕ Я ЩЕ НЕПОГАНО БАЧИВ. ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ОСНОВНИМИ ПРИЧИНАМИ НАБУТОЇ КОРОТКОЗОРОСТІ Є ПІДВИЩЕНЕ ЗОРОВЕ НАПРУЖЕННЯ, ПОГАНЕ ОСВІТЛЕННЯ, НЕСТАЧА ВІТАМІНІВ У ЇЖІ, ГІПОДИНАМІЯ. ХВОРИЙ: А ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ВИПРАВЛЕННЯ КОРОТКОЗОРОСТІ? ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ДЛЯ ВИПРАВЛЕННЯ КОРОТКОЗОРОСТІ ПОТРІБНО НОСИТИ ОКУЛЯРИ З ДВОВВІГНУТИМИ ЛІНЗАМИ. ХВОРИЙ: А ЯЩО У МОЄЇ МАМИ ДАЛЕКОЗОРІСТЬ? ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ДАЛЕКОЗОРІСТЬ У БІЛЬШОСТІ ВИПАДКІВ ВИНИКАЄ З ВІКОМ УНАСЛІДОК ЗМЕНШЕННЯ ЕЛАСТИЧНОСТІ КРИШТАЛИКА. ВАШІЙ МАМІ ПОТРІБНІ ОКУЛЯРИ З ДВООПУКЛИМИ ЛІНЗАМИ. ХВОРИЙ: ДЯКУЮ, ЛІКАРЮ. МИ СКОРИСТАЄМОСЯ ВАШИМИ ПОРАДАМИ.
ПРАКТИКУМ 1.З ЯКИМ ПРИЛАДОМ МОЖНА ПОРІВНЯТИ ОКО? 2.РОЗВЯЖІТЬ ЗАДАЧУ: БАТЬКО І СИН – ДАЛЬТОНІКИ, А МАТИ РОЗРІЗНЯЄ КОЛЬОРИ НОРМАЛЬНО. ВІД КОГО СИН ОТРИМАВ ХВОРОБУ? ЗАПРОПОНУЙТЕ СХЕМУ ЦЬОГО ЯВИЩА. 3.ПІД ЧАС І СВІТОВОЇ ВІЙНИ У БРЕСТСЬКІЙ ФОРТЕЦІ У ПРОДОВОЛЬЧОМУ СКЛАДІ БУВ ЗАМУРОВАНИЙ СОЛДАТ. СІРНИКІВ ВИСТАЧИЛО НА 4 РОКИ, НАСТУПНІ 5 РОКІВ ВІН СИДІВ У ТЕМРЯВІ. КОЛИ ЙОГО ЗНАЙШЛИ, ТО ВИЯВИЛОСЯ, ЩО ВІН НЕЗРЯЧИЙ. ЧОМУ ВІН ОСЛІП? 4.ГЕРОЇНЯ РОМАНУ В.ГЮГО “ЛЮДИНА, ЯКА СМІЄТЬСЯ ОСЛІПЛА ВІД ЯСКРАВОГО СНІГУ? ЧОМУ?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 1.ВИВЧИТИ 2.ПІДГОТУВАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ - “УСПІХИ НАУКИ В ГАЛУЗІ ХІРУРГІЇ І ЛІКУВАННІ ОЧНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ”; - “ПРАЦЯ Й УСПІХ В.П.ФІЛАТОВА” ; “СТВОРЕННЯ СПЕЦІАЛІЗО-ВАНИХ ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕН-НЯМ ЗОРУ”; “ВИКОРИСТАННЯ СОБАК-ПРОВІДНИКІВ”; “ВПЛИВ АЛКОГОЛЮ ТА НІКОТИНУ НА ЗІР”