Відкритий урок на тему "Порушення зору.Гігієна зору."

Про матеріал

З ПЕРШОГО ДНЯ ПОЯВИ ЛЮДИНИ НА СВІТ ЗІР ДОПОМАГАЄ ЇЙ СПРИЙМАТИ Й ПІЗНАВАТИ ЙОГО. САМЕ ЗАВДЯКИ ЗОРУ МИ СПРИЙМАЄМО РІЗНОМАНІТНІ ПРЕДМЕТИ, ЇХ ФОРМУ ТА РОЗМІРИ, БУКВИ, ЦИФРИ, МАЛЮНКИ, ЧУДОВИЙ СВІТ ФАРБ І СОНЦЯ. ОКО ДАЄ ЛЮДИНИ МОЖЛИВІСТЬ ЧИТАТИ ТА ПИСАТИ, ПРАЦЮВАТИ З КОМПЮТЕРОМ, ЗНАЙОМИТИСЯ З МИСТЕЦТВОМ. Є БАГАТО ЗАХВОРЮВАНЬ, ЯКІ НЕ ЗАГРОЖУЮТЬ ЖИТТЮ ЛЮДИНИ, АЛЕ ПОЗБАВЛЯЮТЬ ЛЮДИНУ МОЖЛИВОСТІ БАЧИТИ СВІТ. ЦЕ – ХВОРОБИ ЗОРУ.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ ДОБРИЙ ДЕНЬ, ДРУЗІ! ДУЖЕ ЧАСТО ПО ДОРОЗІ ДО ШКОЛИНА ВУЛИЦІ НАМ ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ ЛЮДИНА, ЯКА ПОСМІХАЄТЬСЯ! ТОДІ МИ ЗАПРОГРАМОВУЄМО СЕБЕ, ЩО ЦЕ ДОБРА ПРИКМЕТА І ЦІЛИЙ ДЕНЬ БУДЕ У НАС ЩАСЛИВИМ. Я РАДЖУ КОЖНОМУ З ВАС ПРИДУМАТИ СОБІ ГАРНІ ПРИКМЕТИ І ПОМІЧАТИ ТІЛЬКИ ЇХ. ДОБРИЙ НАСТРІЙ ПРИТЯГУЄ ВДАЧУ: НЕ БІЙТЕСЯ НАЗИВАТИ СЕБЕ ЩАСЛИВИМИ – МАЛЕНЬКІ ДРІБНИЦІ, РАДОЩІ НЕВЕЛИКИХ РОЗМІРІВ, САМЕ З НИХ СКЛАДАЄТЬСЯ ЩАСТЯ. НАВЧІТЬСЯ ДЯКУВАТИ ДОЛЮ І ЗА НИХ. МОЖЕ, ВАШІ ДОБРІ ПРИКМЕТИ ЗБУДУТЬСЯ САМЕ НА ЦЬОМУ УРОЦІ. ТОЖ БУДЬТЕ ЩАСЛИВИМИ, ЦЕ ДОПОМОЖЕ В ВИВЧЕННІ БІОЛОГІЇ!!!

Номер слайду 3

ТЕМА УРОКУ: “ПОРУШЕННЯ ЗОРУ. ГІГІЄНА ЗОРУ.”

Номер слайду 4

МЕТА УРОКУ : - ОЗНАЙОМИТИ УЧНІВ З ОСНОВНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ ТА ХВОРОБАМИ ОЧЕЙ; - ВИВЧИТИ ПРИЧИНИ ПОРУШЕННЯ ФУНКЦІЙ ОР-ГАНА ЗОРУ, ПРОФІЛАКТИКУ КОРОТКОЗОРОСТІ; - З”ЯСУВАТИ, ЯКІ Є ЗАСОБИ ЛІКУВАННЯ ТА ГІГІЄНИ ЗОРУ; - НАВЧИТИ УЧНІВ НАДАВАТИ ПЕРШУ ДОПОМОГУ В РАЗІ ПОТРАПЛЯННЯ В ОКО ЧУЖОРІДНИХ ТІЛ, ЛУГІВ, КИСЛОТ, УДАРІВ І ПОШКОДЖЕНЬ ОЧЕЙ; - ВИХОВУВАТИ БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ОРГАНІВ ЗОРУ.

Номер слайду 5

ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ: - КОРОТКОЗОРІСТЬ, - ДАЛЕКОЗОРІСТЬ, - КОСООКІСТЬ, - КОН”ЮКТИВІТ, - ГЛАУКОМА, - КАТАРАКТА, - ДАЛЬТОНІЗМ.

Номер слайду 6

ВИСЛОВИ ДО УРОКУ: 1.“БЕРЕЖИ, ЯК ЗІНИЦЮ ОКА” 2.”КРАЩЕ ОДИН РАЗ ПОБАЧИТИ, АНІЖ ОДИН РАЗ ПОЧУТИ”

Номер слайду 7

ЕПІГРАФ УРОКУ: “ОЧІ – ДЗЕРКАЛО ДУШІ” А ЯКЩО ОЧІ ЧЕРВОНІ, СЛЬОЗЯТЬСЯ, ГНОЯТЬСЯ, ПОГАНО БАЧАТЬ? ДУША ТАКА? ХТО ЇЇ ДУШУ ЗНАЄ, А ОЧІ ПРОСТО ХВОРІ! “МИ СПРИЙМАЄМО ОТОЧУЮЧИЙ СВІТ ЗАВДЯКИ ЩУПАЛЬЦЯМ ГОЛОВНОГО МОЗКУ” І.П.ПАВЛОВ

Номер слайду 8

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ: БІОЛОГІЧНИЙ ДИКТАНТ:

Номер слайду 9

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: З ПЕРШОГО ДНЯ ПОЯВИ ЛЮДИНИ НА СВІТ ЗІР ДОПОМАГАЄ ЇЙ СПРИЙМАТИ Й ПІЗНАВАТИ ЙОГО. САМЕ ЗАВДЯКИ ЗОРУ МИ СПРИЙМАЄМО РІЗНОМАНІТНІ ПРЕДМЕТИ, ЇХ ФОРМУ ТА РОЗМІРИ, БУКВИ, ЦИФРИ, МАЛЮНКИ, ЧУДОВИЙ СВІТ ФАРБ І СОНЦЯ. ОКО ДАЄ ЛЮДИНИ МОЖЛИВІСТЬ ЧИТАТИ ТА ПИСАТИ, ПРАЦЮВАТИ З КОМПЮТЕРОМ, ЗНАЙОМИТИСЯ З МИСТЕЦТВОМ. Є БАГАТО ЗАХВОРЮВАНЬ, ЯКІ НЕ ЗАГРОЖУЮТЬ ЖИТТЮ ЛЮДИНИ, АЛЕ ПОЗБАВЛЯЮТЬ ЛЮДИНУ МОЖЛИВОСТІ БАЧИТИ СВІТ. ЦЕ – ХВОРОБИ ЗОРУ. ЗА ДАНИМИ ВООЗ, У СВІТІ БІЛЬШЕ 18О млн. СЛАБКОЗОРИХ ЛЮДЕЙ, КОЖНІ 5 хв. У СВІТІ СЛІПНЕ 1 ДОРОСЛИЙ І ЩОХВИЛИНИ – 1 ДИТИНА, ПРИБЛИЗНО 40 МЛН. СЛІПИХ ЛЮДЕЙ.

Номер слайду 10

ГРА “МІКРОФОН” - ЩО МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО СЛІПОТИ? - ТРАВМИ; - ОПІКИ; - ЧИТАННЯ ПРИ ПОГА- НОМУ ОСВІТЛЕННІ; - ЧИТАННЯ ЛЕЖАЧИ; - ЯСКРАВЕ ОСВІТЛЕ- ННЯ; - НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ;

Номер слайду 11

ГРУПА 1 “КОСООКІСТЬ”

Номер слайду 12

ГРУПА 2 “ ГЛАУКОМА”

Номер слайду 13

ГРУПА 3 “КОРОТКОЗОРІСТЬ, ДАЛЕКОЗОРІСТЬ”

Номер слайду 14

ГРУПА 4 “КОН”ЮКТИВІТ”

Номер слайду 15

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. “СКЛАДАННЯ ОСНОВНИХ ПРАВИЛ ГІГІЄНИ ЗОРУ” 1.ПРАВИЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ. 2.ЧАСТІШЕ ПЕРЕБУВАТИ НА СВІЖОМУ ПОВІТРІ. 3.ВИКОНУВАТИ ФІЗИЧНІ ВПРАВИ. 4.ЧИТАТИ ЗА НОРМАЛЬНОГО ОСВІТЛЕННЯ. 5.У РАЗІ ЯСКРАВОГО СОНЦЯ КОРИСТУВАТИСЯ ТЕМНИМИ ОКУЛЯРАМИ. 6.ЧЕРГУВАТИ ЗОРОВУ ПРАЦЮ З ВІДПОЧИНКОМ. 7.УСУВАТИ НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ. 8.ЗАХИЩАТИ ОЧІ ВІД ПИЛУ ТА МІКРОБІВ. 9.СТЕЖИТИ ЗА ГІГІЄНОЮ ОЧЕЙ.

Номер слайду 16

РОБОТА В ГРУПАХ РОЗРОБКА ПРАВИЛ ГІГІЄНИ ЧИТАННЯ Й ПЕРЕГЛЯДУ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ.

Номер слайду 17

ГРУПА “ЧИТАЧІ- 1” “ЧИТАЧІ-2” ПРАВИЛА ГІГІЄНИ ЧИТАННЯ: 1.КІМНАТА ДЛЯ ЧИТАННЯ МАЄ БУТИ ДОБРЕ ОСВІТЛЕНОЮ. 2.ШТОРИ НА ВІКНАХ МАЮТЬ БУТИ СВІТЛІ ТА НЕ ЗАВАЖАТИ ПРОХОДЖЕННЮ СВІТЛА. 3.ПІДВІКОННЯ НЕ ЗАСТАВЛЯТИ ВИСОКИМИ КВІТАМИ. 4.СВІТЛО МАЄ ПАДАТИ ЗЛІВА ПІД ЧАС ПИСЬМА – ДЛЯ ПРАВШІВ, І НАВПАКИ – ДЛЯ ЛІВШІВ. 5.КНИЖКУ АБО ЗОШИТ ТРИМАТИ НА ВІДСТАНІ 30-35 СМ ВІД ОЧЕЙ. 6.УВЕЧЕРІ ПОТРІБНО КОРИСТУВАТИСЯ ЛАМПАМИ ПОТУЖНІТЮ 60-100 Вт ІЗ ПЛАФОНАМИ, ЩО РОЗСІЮЮТЬ СВІТЛО. 7.НЕ ЧИТАТИ В РУХОМОМУ ТРАНСПОРТІ. 8.НЕ ЧИТАТИ ЛЕЖАЧИ. 9.НЕ МОЖНА ЇСТИ Й ЧИТАТИ ВОДНОЧАС.

Номер слайду 18

ГРУПА “ТЕЛЕГЛЯДАЧІ-1” “ТЕЛЕГЛЯДАЧІ-2” ПРАВИЛА ПЕРЕГЛЯДУ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ: 1.НЕ ДИВИТИСЯ ТЕЛЕВІЗОР БІЛЬШЕ ДВОХ ГОДИН НА ДЕНЬ. 2.ВІДСТАНЬ ДО ТЕЛЕВІЗОРА ВІД ОЧЕЙ МАЄ БУТИ ДОСТАТНЬОЮ (ВОНА ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ВЕЛИЧИНИ ДІАГОНАЛІ ЕКРАНА) 3.ВИБРАТИ ПОТРІБНО ТЕЛЕПЕРЕДАЧІ, ЯКІ ЦІКАВІ ДЛЯ ВАШОГО ВІКУ. 4.ЗОБРАЖЕННЯ НА ТЕЛЕЕКРАНІ МАЄ БУТИ ЧІТКЕ Й КОНКРЕТНЕ, А НЕ ЯСКРАВЕ. 5.МІЖ ПЕРЕГЛЯДАМИ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ ПОТРІБНО РОБИТИ ПЕРЕРВУ.

Номер слайду 19

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ТЕПЕР ТРОШКИ ВІДПОЧИНЕМО І ПРОВЕДЕМО ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ: ПІДВЕДІТЬСЯ І ВІДРЕАГУЙТЕ: 1.ЯКЩО ВИ ЗГОДНІ, ЩО ЗОРОВА СЕНСОРНА СИТЕМА СКЛАДАЄТЬСЯ З ПЕРИФЕРИЧНОГО, ПРОВІДНИКОВОГО ТА ЦЕНТРАЛЬНОГО ВІДДІЛІВ – СПЛЕСНІТЬ У ДОЛОНІ. 2.ЯКЩО ВИ ВПЕВНЕНІ, ЩО 90% ІНФОРМАЦІЇ ПРО НАВКОЛИШНІЙ СВІТ ЛЮДИНА СПРИЙМАЄ ЗА ДОПОМОГОЮ ОРГАНІВ ЗОРУ – ЗРОБІТЬ ДОВІЛЬНІ РУХИ РУКАМИ. 3.ЯКЩО ВИ ВВАЖАЄТЕ, ЩО ПРОВІДНИКОВИЙ ВІДДІЛ ЗОРОВОЇ СЕНСОРНОЇ СИСТЕМИ РОЗТАШОВАНИЙ В ПОТИЛИЧНІЙ ЧАСТИНІ КОРИ ВЕЛИКИХ ПІВКУЛЬ – ПОВЕРНІТЬСЯ В СТОРОНИ. 4.ЯКЩО ВИ ЗГОДНІ, ЩО СКЛЕРА МАЄ ЗДАТНІСТЬ ЗВУЖУВАТИСЯ І РОЗШИРЮВАТИСЯ – ПРИСЯДЬТЕ. 5.ЯКЩО ВИ ВПЕВНЕНІ, ЩО ДОПОМІЖНИЙ АПАРАТ ОКА СКЛАДАЄТЬСЯ З БРІВ, ВІЙ ТА ПОВІК – НАХИЛІТЬСЯ В СТОРОНИ. 6.ЯКЩО ВИ ВВАЖАЄТЕ, ЩО ЛЮДЯМ ІЗ ЗАХВОРЮВАННЯМ ДАЛЬТОНІЗМ ДОЗВОЛЕНО ВОДИТИ АВТОТРАНСПОРТ - ПРИЯДЬТЕ

Номер слайду 20

ГРА “НА ПРИЙОМІ У ЛІКАРЯ” ХВОРИЙ: ДОБРИЙ ДЕНЬ! ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ДОБРИЙ ДЕНЬ! ХВОРИЙ: ДОПОМОЖІТЬ МЕНІ! Я ДОБРЕ БАЧУ ПРЕДМЕТИ, РОЗТАШОВАНІ НА БЛИЗЬКІЙ ВІДСТАНІ, АЛЕ ПОГАНО БАЧУ ВІДДАЛЕНІ ПРЕДМЕТИ. ЛІКАР-ОКУЛІСТ: Я РОЗУМІЮ ВАС! У ВАС ПОРУШЕННЯ ЗОРУ – КОРОТКОЗОРІСТЬ. ХВОРИЙ: А ЯКА ПРИЧИНА КОРОТКОЗОРОСТІ? АДЖЕ Я ЩЕ НЕПОГАНО БАЧИВ. ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ОСНОВНИМИ ПРИЧИНАМИ НАБУТОЇ КОРОТКОЗОРОСТІ Є ПІДВИЩЕНЕ ЗОРОВЕ НАПРУЖЕННЯ, ПОГАНЕ ОСВІТЛЕННЯ, НЕСТАЧА ВІТАМІНІВ У ЇЖІ, ГІПОДИНАМІЯ. ХВОРИЙ: А ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ВИПРАВЛЕННЯ КОРОТКОЗОРОСТІ? ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ДЛЯ ВИПРАВЛЕННЯ КОРОТКОЗОРОСТІ ПОТРІБНО НОСИТИ ОКУЛЯРИ З ДВОВВІГНУТИМИ ЛІНЗАМИ. ХВОРИЙ: А ЯЩО У МОЄЇ МАМИ ДАЛЕКОЗОРІСТЬ? ЛІКАР-ОКУЛІСТ: ДАЛЕКОЗОРІСТЬ У БІЛЬШОСТІ ВИПАДКІВ ВИНИКАЄ З ВІКОМ УНАСЛІДОК ЗМЕНШЕННЯ ЕЛАСТИЧНОСТІ КРИШТАЛИКА. ВАШІЙ МАМІ ПОТРІБНІ ОКУЛЯРИ З ДВООПУКЛИМИ ЛІНЗАМИ. ХВОРИЙ: ДЯКУЮ, ЛІКАРЮ. МИ СКОРИСТАЄМОСЯ ВАШИМИ ПОРАДАМИ.

Номер слайду 21

ПРАКТИКУМ 1.З ЯКИМ ПРИЛАДОМ МОЖНА ПОРІВНЯТИ ОКО? 2.РОЗВЯЖІТЬ ЗАДАЧУ: БАТЬКО І СИН – ДАЛЬТОНІКИ, А МАТИ РОЗРІЗНЯЄ КОЛЬОРИ НОРМАЛЬНО. ВІД КОГО СИН ОТРИМАВ ХВОРОБУ? ЗАПРОПОНУЙТЕ СХЕМУ ЦЬОГО ЯВИЩА. 3.ПІД ЧАС І СВІТОВОЇ ВІЙНИ У БРЕСТСЬКІЙ ФОРТЕЦІ У ПРОДОВОЛЬЧОМУ СКЛАДІ БУВ ЗАМУРОВАНИЙ СОЛДАТ. СІРНИКІВ ВИСТАЧИЛО НА 4 РОКИ, НАСТУПНІ 5 РОКІВ ВІН СИДІВ У ТЕМРЯВІ. КОЛИ ЙОГО ЗНАЙШЛИ, ТО ВИЯВИЛОСЯ, ЩО ВІН НЕЗРЯЧИЙ. ЧОМУ ВІН ОСЛІП? 4.ГЕРОЇНЯ РОМАНУ В.ГЮГО “ЛЮДИНА, ЯКА СМІЄТЬСЯ ОСЛІПЛА ВІД ЯСКРАВОГО СНІГУ? ЧОМУ?

Номер слайду 22

ПІДСУМОК УРОКУ РЕФЛЕКСІЯ ЩО НА ЦЬОМУ УРОЦІ Я ДІЗНАВСЯ НОВОГО? ЯКІ ВМІННЯ СЬОГОДНІ Я ВДОСКОНАЛИВ? ЩО ЦІКАВОГО Я ДІЗНАВСЯ НА ЦЬОМУ УРОЦІ? ДЕ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ НАБУТІ ЗНАННЯ? ЯКІ ЗНАННЯ, ОДЕРЖАНІ ІЗ СЬОГОДНІШНЬОГО УРОКУ, МОЖНА ЗАСТОСОВУВАТИ НА УРОКАХ ІНШИХ ПРЕДМЕТІВ?

Номер слайду 23

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 1.ВИВЧИТИ 2.ПІДГОТУВАТИ ПОВІДОМЛЕННЯ - “УСПІХИ НАУКИ В ГАЛУЗІ ХІРУРГІЇ І ЛІКУВАННІ ОЧНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ”; - “ПРАЦЯ Й УСПІХ В.П.ФІЛАТОВА” ; “СТВОРЕННЯ СПЕЦІАЛІЗО-ВАНИХ ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕН-НЯМ ЗОРУ”; “ВИКОРИСТАННЯ СОБАК-ПРОВІДНИКІВ”; “ВПЛИВ АЛКОГОЛЮ ТА НІКОТИНУ НА ЗІР”

ppt
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
2763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку