Відкритий урок "Правильні та неправильні дроби"

Про матеріал

Формування компетентностей:

сформувати поняття правильного та неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв'язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів.

Перегляд файлу

Тема уроку: Правильні  та неправильні дроби

Мета уроку (формування компетентностей):

  • предметна компетентність: сформувати поняття правильного та неправильного дробу; сформувати вміння порівнювати правильний і неправильний дріб з одиницею, розв’язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробів;
  • ключові компетентності:
  • математична компетентність: оперувати числовою інформацією;
  • комунікативна компетентність: залучення учнів до пояснення матеріалу, розвиток вміння учнів висловлювати власну точку зору;
  • інформаційна компетентність: залучення додаткової інформації, використання інтерактивних методів, ІКТ;
  • соціальна і громадська компетентності: розв’язання практичної задачі, яка збагачує життєвий досвід;
  • уміння вчитися впродовж життя: аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання та наочність: інтерактивне мультимедійне обладнання, комп’ютерна презентація, дидактичний матеріал (картки), таблиця.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Діти стали всі рівненько,

Посміхнулися дружненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

Сьогодні у нас на уроці присутні гості: … . Я хочу, щоб урок приніс вам нові відкриття і сподіваюсь, що ви з успіхом будете застосовувати нові знання до розв’язання практичних задач.

Видатний римський оратор Цицерон сказав: «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику».

Саме цей вислів великого мислителя стане епіграфом до нашого уроку.
 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1)Перевірка завдання, заданого за підручником

№ 703. Сторона квадрата ABCD дорівнює 4 см (рис. 191). Знайдіть загальну площу зафарбованих частин квадрата.

 

 

 

 

Розв’язок:

а)16 : 8 ∙ 3 = 6 см2;

б)16 : 8 ∙ 4 = 8 см2.

№ 713. Подорожуючи на човні Дніпром, Барвінок за перший тиждень проплив  72 км, за другий -   того, що проплив за перший тиждень, а за третій -   того, що проплив за другий. На скільки кілометрів менше проплив Барвінок за третій тиждень, ніж за другий?

Розв’язок:

1)72 : 8 ∙ 7 = 63 (км) – проплив за другий тиждень;

2)63 : 9 ∙ 8 = 56 (км) – проплив за третій тиждень;

3)63 – 56 = 7 (км).

Відповідь: на 7 км менше проплив Барвінок за третій тиждень, ніж за другий.

 

2)Виконання усних вправ (використання флеш-карток):

1. Яку частину години становить урок? 

2. Яку частину тижня становить понеділок?  

3. Яку частину гривні становить 50 копійок?  

4. Яку частину метра становить 5 см?  

5. Яку частину алфавіту становлять голосні літери?

6. Чому дорівнює дріб у якого чисельник і знаменник рівні? 

7. Яку частину року становить 1 місяць?

8. Слово «половина» у вигляді дробу – це …

9.Назовіть дробом, яка частина фігури, зображеної на рисунку, заштрихована:

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Опитування:

Маємо звичайний дріб  .

1.Як називається число, записане над рискою дробу?

2.Як називається число, записане під рискою дробу?

3.Що показує знаменник дробу?

4.Що показує чисельник дробу?

5.Якою арифметичною дією можна замінити риску дробу?

 

IV. Оголошення теми та мети уроку

Кожна людина дотримується певних моральних та етичних правил поведінки, але в той же час може робити правильні та неправильні вчинки.

Дроби, як і люди бувають різні.

Ми з вами будемо вчитися розрізняти правильні та неправильні дроби, порівнювати їх з одиницею, розв’язувати задачі, що передбачають використання поняття правильного і неправильного дробу.

Запишіть тему уроку «Правильні та неправильні дроби». 

Як сказав Рене Декарт "Цікавий відшукує невідоме, щоб здивуватись, а допитливий – щоб дізнатись і перестати дивуватись".

 

V. Вивчення нового матеріалу (використання презентації, робота з підручником)

1.Означення правильного дробу.

Дріб, у якого чисельник менший від знаменника, називають правильним.

2.Означення неправильного дробу.

Дріб, у якого чисельник більший за знаменник або дорівнює йому, називають неправильним.

3.Приклади правильних і неправильних дробів.

Завдання: Випиши з дробів  :

        1)правильні;   2)неправильні.

 

Робота з підручником А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, Математика, 5 клас: сторінка 167 – 168, пункт 26.

 

4.Порівняння правильного дробу з 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Порівняння неправильного дробу з 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI.Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІ. Засвоєння нових знань і способів дій

1)Робота з підручником: №№ 723, 725, 731, 735.

№ 723. Запишіть усі правильні дроби зі знаменником 8.

Розв’язок:   

№ 725. Запишіть усі неправильні дроби з чисельником 8.

Розв’язок:   

№ 731. Знайдіть усі натуральні значення х, при яких дріб    буде правильним.

Розв’язок:  х = 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. 

№ 735. За зміну робітник має виготовити за нормою 63 деталі. Але Іван Працелюб виконує норми. Скільки деталей виготовляє за зміну Іван Працелюб? На скільки деталей більше за норму він виготовляє за зміну?

Розв’язок:

1) (д) – виготовляє за зміну Іван

2)81 – 63 = 18 (д)

Відповідь: на 18 деталей більше виготовляє Іван.

2)Виконання інтерактивної вправи: «Дроби менші від 1, рівні 1 та більші за 1»

 

 

 

 

 

 

VIII.Застосування знань і вмінь

Виконання завдань на картках з друкованою основою:

Прізвище, ім’я _______________________________________________

1.Випиши з дробів   :

 

правильні дроби: ____________________________________;

 

неправильні дроби: __________________________________.

2.Кожний із дробів    запишіть у відповідну комірку таблиці.

Дроби, що менші від 1

Дроби, що більші за 1

Дроби, що дорівнюють 1

 

 

 

 

 

 

IX. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія:

1.Що ви дізналися нового?

2.Як ви оцінюєте свою роботу?

3.Чи були для вас завдання складними?

4.Яким питанням треба приділити більше уваги?

5.Хто з ваших однокласників  був сьогодні  самим активним?

Великий російський письменник Л.М. Толстой вважав, що людина подібна до дробу,  чисельник якого – це те, що людина являє собою насправді, а знаменник – те, що вона про себе думає. Чим більший знаменник, тим менший дріб. Я бажаю всім, щоб чисельник у вашому житті залишався більшим від знаменника, щоб у своєму житті, ви були найрозумніші, найщасливіші, просто найкращі.

 

Х. Домашнє завдання: § 4, п. 26 (правила), №№ 724, 726, 734, 736.

Виконання завдань на картках з друкованою основою:

 

Прізвище, ім’я _______________________________________________

 

1.Випиши з дробів   :

 

правильні дроби: ____________________________________;

 

неправильні дроби: __________________________________.

 

2.Кожний із дробів    запишіть у відповідну комірку таблиці.

Дроби, що менші від 1

Дроби, що більші за 1

Дроби, що дорівнюють 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдань на картках з друкованою основою:

 

Прізвище, ім’я _______________________________________________

 

1.Випиши з дробів   :

 

правильні дроби: ____________________________________;

 

неправильні дроби: __________________________________.

 

2.Кожний із дробів    запишіть у відповідну комірку таблиці.

Дроби, що менші від 1

Дроби, що більші за 1

Дроби, що дорівнюють 1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
1357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку