Відкритий урок "Звичайні дроби"

Про матеріал
Матеріал використаний за підручником Математика 5 клас Істер О.С. Київ "Генеза" 2018
Перегляд файлу

Тема уроку:  Звичайні  дроби         Мета : навчальна : сформувати вміння читати, записувати та наводити прикла-                                             ди звичайних дробів, розв’язувати вправи на знаходження                                              дробу від числа і числа за його дробом; пояснювати, що                                                            показує чисельник і знаменник дробу;                                                                        розвивальна: розвивати вміння правильно і чітко висловлювати власні                                                думки, логічно мислити;                                                                                                    виховна: виховувати наполегливість, старанність, інтерес до математики.                                                                      

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.                                                                                                                                                                                             

ХІД  УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  ЕТАП                      Учитель перевіряє готовність учнів до уроку та наголошує на вивченні нового розділу «Звичайні дроби та дії над ними».

 

ІІ.   АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ  

 Створюється відповідна  мотивація через розв’язування практичної задачі, після розв’язання  якої  учні свідомо відчують необхідність  введення дробових чисел, що натуральних чисел недостатньо для оцінювання величин.

  1. Знайдіть координати точок, зображених малюнку:

  1.  Побудуйте  квадрат. Поділіть його на 4 рівних частини. Як це зроби­ти, маючи тільки ножиці?[Можливі 2 варіанти перетину квадрата на рис.]

Чому буде дорівнювати площа кожної частини, якщо сторона квадрата:

1) 10 см; 2) 2 см; 3) 1 дм?

Так як формула площі квадрата , то:

1)102 : 4 = 25см2; 2) 22 : 4 = 1см2; 3) 12 : 4 не ділиться.

Після виконання завдань учні (можна за допомогою вчителя) доходять висновку: розв'язання деяких математичних завдань приводить до не­обхідності введення нових, окрім натуральних, чисел — дробових.

 

 

IІІ.  ЗАСВОЄННЯ  ЗНАНЬ

 Розглянемо с.157 мал. 206 та с.158 мал. 207 підручника. Робимо висновок, що числа , , – дробові. Дробові числа записують за допомогою двох натуральних чисел і горизонтальної риски у вигляді . Такі записи називають звичайними дробами. Число b, записане під рискою, називають знаменником дробу і показує , на скільки рівних частин поділено одиницю (ціле). Число a – записане над рискою, називають чисельником дробу і показує, скільки взято рівних частин одиниці (цілого).

 Приклад 1. Звичайний дріб показує, що ціле число поділено на 5 рівних частин і взято 3 такі частини.

 Розглянемо задачу на знаходження дробу від числа.

 Приклад 2. Скільки градусів становить розгорнутого кута?

У ході розв’язування можна обговорити такі питання:

  • Яка градусна міра розгорнутого кута?
  • Чому дорівнює знаменник дробу ?
  • Що означає знаменник дробу ?
  • Чому дорівнює  чисельник дробу
  • Що означає чисельник дробу ?

   Висновок. Для розв’язання задачі потрібно розгорнутий кут поділити на 5 рівних частин -    розгорнутого кута дорівнює 180 : 5 = 36, тоді розгорнутого кута – це 36 2 = 72.

Складається вираз :  (180 : 5) · 2 = 72.

       Відповідь: 72.

Розглянемо задачу на знаходження числа за його дробом.

Приклад 3. У саду  росте 24 груші, що становить усіх дерев. Скільки всього дерев у саду ?

 При обговоренні розв’язання цієї задачі доцільно з’ясувати такі питання :

  • Що показує дріб ? (всі груші поділено на 7 рівних частин і взято 4 такі частини)
  • Як дізнатися, скільки дерев становить одна частина, тобто  дерев? (Потрібно 24 поділити на 4)
  • Як дізнатися, скільки всього дерев у саду ? (Потрібно здобутий результат помножити на 7, оскільки  таких частин 7)

Висновок. Складаємо вираз: ( 24 : 4 ) · 7 = 42 (дерева).

Відповідь: 42 д.

 

ІV. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ 

1. Виконання усних вправ  № 918, № 919.

2. Виконання письмових вправ  № 923, № 938 (задача на знаходження дробу від числа), № 951 (задача на знаходження числа за його дробом).

 

V. ПІДСУМКИ  УРОКУ

Закінчи речення :

1.Якщо кавун  розрізати на 9 рівних частин, то кожну з них позначимо як дріб…

2.Чисельник дробу дорівнює … , а знаменник −…

3.Прочитайте  дріб  . Число 13 показує … , а число 9 − …

4.Щоб знайти  від 24 кг, потрібно …

5. Якщо довжини відрізка дорівнює 10 см, то, щоб знайти довжину всього відрізка, потрібно …

6. Чверть години – це …хвилин

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§27(вивч.); розв’язати № 922, 924, 930.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку