Тема: Розв’язування вправ на застосування властивостей степеня з цілим показником. Мета: Навчити застосовувати властивості степеня з цілим показником до розв’язування вправ; сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі повторення та узагальнення матеріалу теми та при перетворенні виразів і знаходженні числового значення; виховувати любов до природи, бажання охороняти довкілля. Тип уроку: Урок формування вмінь і навичок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.- Давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулому уроці? ( діти відповідають)ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати та закріплювати знання з теми “Степінь з цілим показником та його властивості”, які поєднаємо зі знаннями географії рідного краю, а саме: погортаємо сторінки “Червоної книги України”. І головне завдання нашого уроку – навчитися перетворювати та обчислювати вирази, що містять степені з цілим показником.
ІV. Вироблення вмінь і навичок в процесі розв’язування задач. Сьогодні у нас незвичайний урок, на якому ви доведете ще раз, що потрібно “не лінитися побігти, щоб злетіти”!Наш урок матиме назву “Сторінками Червоної книги України”. А тепер перевіримо, як ви засвоїли властивості степеня з цілим показником. Завдання І туру має підготувати Вас до плідної праці на уроці. Готові? Починаємо!І тур. Бліц-опитування
1. Продовжи речення:1) Щоб помножити степені з однаковими основами, потрібно …2) Щоб поділити степені з однаковими основами, потрібно…3) Щоб піднести степінь до степеня , потрібно…4) Щоб піднести дріб до степеня, потрібно…5) Степенем з цілим від’ємним показником (-п) будь-якого відмінного від нуля числа а називається дріб…6) Щоб піднести добуток до степеня, потрібно…7) Степінь дробу з від’ємним показником дорівнює…
ІІІ тур. “Рослини червоної книги”. Учись любити все навколо себе: Траву і квіти, кущик, деревце. Жучка і пташку, і блакитне небо,І синьооке чисте джерельце І чисте небо волошкове. Та шепіт ніжних квіт,Вербички листячко шовкове,Весь дивовижний світ!Поглянь на світ – це дивовижна казка!А квіти – це, мабуть, душа землі. До вашої уваги – кросворд. Ви повинні розгадати його і у виділеному стовпці прочитати назву найпершої весняної квітки, занесеної до Червоної книги.
1. Як називається вираз аn 2. Показник степеня а-3 число - …3. Основа степеня 219 число - …4. Який показник степеня а1005. а0 = …6. Напишіть замість “x” показник степеня а-10 × ах = а-37. Дано ((m-3)-5 = m15 ) = . Яку дію виконали над показниками, щоб піднести степінь до степеня ?8. а-n × аn = … 9. Напишіть замість “X” показник степеня: с11 ÷ с 8 = сх10. а3 - число а у 3 степені. А Як ще можна назвати цей вираз ?Яке ключове слово ви дістанете?
Підсніжник – це рослина, яка росте в наших лісах. Є і білі, але частіше зустрічаються сині чи голубі, і ця тендітна рослина, яка нам сповіщає про прихід красуні весни, занесено до Червоної книги України. А в наступному турі нашої естафети ми дізнаємося про жителів наших лісів, які теж зустрічаються у цій книзі.
1) У першому рядку знайдіть найменшу основу степеня.2) У другому рядку знайдіть найбільший показник степеня.3) У третьому рядку знайдіть не найменше і не найбільше число.4) Знайдіть суму обраних вами чисел - і ви отримаєте відповідь на запитання.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5,9716,3463,6249242,3152,711-193,74,11,4
V. Самостійна робота 1) (1/5)7 * 254 – ((7/3)-3)0 + 25-6 * (1/25)-4 ÷ 25-2 + (1/2)-3 ;2) (1/5)-9 * 125-3 – ((7/2)-2)0 + ((1/3)-5)-2* (27-1)-3 : 3 -1 +(1/7)-2 ;3) (1/2)-6 * (0,125)2 – ((5/3)5)0 + 820 * (28)-8 * (0,25)-2 + (1/2)-1 ;4) ((1/5)-2)3 * (5-3)2 + 2 *((1,5)-4)0 - (1/2)-6 *(4-4)3 * (1/8)-8 *2-5 .
1) (1/5)7 * 254 – ((7/3)-3)0 + 25-6 * (1/25)-4 ÷ 25-2 + (1/2)-3= 5-7 * 58 – 1 + 5 -12 * 5 8 ÷ 5-4 + 8 = 5 – 1 +1 + 8 = 13. 2) (1/5)-9 * 254 – ((7/3)-2)0 + ((1/3)-5)-2* (27-1)-3 + (1/7)-2 = 59 * 5-9 - 1 + 3-10 * 273 ÷ 3-1 + 49 = 1 – 1 + 3-10 * 39 + 49 = 3-1 + 49 = 49 1/3.3) (1/2)-6 * (0,125)2 – ((5/3)5)0 + 820 * (28)-8 * (0,25)-2 + (1/2)-1 = 26 * 2-6 – 1 + 260 * 2-64 * 24 + 2 = 1 – 1 + 1 + 2 = 3.4) ((1/5)-2)3 * (5-3)2 + ((1/5)-4)0 - (1/2)-6 *(4-4)3 * (1/8)-8 *2-5 = (1/5)-6 * 5-6 + 2 – 26 * 2-24 * 224 * 2-5 = 56 * 5-6 + 2 – 2 = 1.