Відкритий урок у 5 класі з теми "Символічний зміст назви твору О.Уайльда «Хлопчик-Зірка». Еволюція образу головного героя" додається презентація до уроку
Тема: Символічний зміст назви твору О.Уайльда «Хлопчик-Зірка». Еволюція образу головного героя
Мета: продовжити роботу над визначенням головної думки твору та характеристики головного героя казки О.Уайльда; розвивати логічне, образне мислення, вміння характеризувати образи героїв у розвитку; виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей та норм поведінки.
Обладнання: зірки, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, зоряне небо, дитячі ілюстрації
Очікуванні результати:
засвоєння теми відповідно програми, емоційно-комфортне насичення уроку.
Учень (учениця):
розкриває гуманістичний зміст казки, моральні цінності, втілені в ній
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Є багато людей із красивою зовнішністю,
яким, однак, нічим похвалитися всередині
Джеймс Фенімор Купер
Організаційний момент
Вчитель: Ранок!Сонце в небі підіймається..
Діти Наш клас із гостями вітається..
В… «Доброго ранку» я зичу тому,хто прийшов працювати до класу..
Д… Чому?
В… Бо люблю я людей і свій клас!!
Д..Чому?
В… Бо чекаю любові і плідної праці!
Д… Ми любимо працю і будем старатись!
В..Гостей наших щиро я перепрошую
І до співпраці з нами запрошую….
Актуалізація опорних знань
На минулому уроці ми познайомилися із творчістю О.Уайльда та його твором «Хлопчик-Зірка». Давайте пригадаємо зміст твору. Пропоную виконати інтерактивну вправу «Розташуй у потрібній послідовності». Вам пропонуються епізоди твору, які знаходяться в довільному порядку. Знайдіть місце для кожного епізоду
Поява Хлопчика-Зірки
Безсердечне ставлення до оточуючих
Зустріч із матір’ю-жебрачкою
Покарання за жорстокість та егоїзм
У пошуках матері
У полоні у чарівника
Уроки милосердя і доброти
Винагорода
Літературний диктант «Так» чи «Ні»
(Користуючись сигнальними картками, учні дають відповіді)
1.Дитина,яку знайшли дроворуби, була загорнута в золотий плащ. (Так)
2.Дружина дроворуба дуже зраділа дитині, бо в них не було своїх. (Ні)
3.Хлопчик -зірка ріс гордим, жорстоким, егоїстичним. (Так)
4.Вродливий юнак прогнав брудну жебрачку із села (Так)
5.Коли хлопчик став потворним, друзі пообіцяли йому допомогти розшукати матір. (Ні)
6.Хлопчика-зірку викупив злий Чаклун. (Так)
7.Хлопчик-зірка став справедливим володарем усього міста над річкою. (Так)
Підготовка до сприйняття нового матеріалу
Є така прикмета, коли бачиш падаючу зірку, потрібно загадати бажання і воно обов’язково здійсниться. У вас на партах лежить зірочка, візьміть її в долоні і прослухайте вірш російського поета-виконавця Олександра Дольського:
Мне звезда упала на ладошку.
Я спросил её: «Откуда ты?»
«Дайте, я передохну немножко,
Я с такой летела высоты»
А потом добавила, сверкая,
Словно колокольчик прозвенел:
«Не смотрите, что невелика я,
Может быть великим мой удел.
Вам необходимо только вспомнить,
Что для вас всего важней на свете.
Я могу желание исполнить,
Путь неблизкий завершая этим».
Знаю я, что мне необходимо,
Мне не надо долго вспоминать.
Я хочу…
- Напишіть своє бажання на зірочці, переверніть і відкладіть її в сторону, ми ще повернемося до неї.
Мотивація навчальної діяльності
Слайд Десь на небі, на одній із зірок, народився Хлопчик-Зірка. Так сталося, що в якийсь момент він втратив себе і пройшов тернистий шлях для того, щоб знову стати справжньою зіркою і повернутися. Як стати тією зіркою, яка яскраво світить в житті? Про це ми сьогодні поговоримо. Тема уроку сьогодні така…..Завдання уроку….Запишіть тему уроку в зошити.
Сприйняття нового матеріалу
1. Словникова робота.
Як ви думаєте, чому саме зірочка, а не інший предмет, з’явилася у вас на парті? Так, дійсно, вона символізує образ зоряного хлопчика.
Символ зірки зявився ще в народній творчості
(УС Україна і світ) Народна символіка кваліфікувала «зорі то як дітей сонця, то як запалені Богом свічки на честь народжених людей». На Вінниччині, Житомирщині зорі вважали «душами померлих людей», які відзначалися на землі добрим, безгрішним життям.
Давайте уточнимо, що означають слова «символ», «символічний», «еволюція» Слайд (учитель звертає увагу учнів зірку на слайді, яка є символом уроку, символізує Хлопчика-Зірку і змінює свій колір протягом якогось часу)
Робота над образом Хлопчика-Зірки.
Згадаємо події, які відбувалися на сторінках казки.
Кожна квітка має своє символічне значення. Тому О. Уайльд не випадково використовує для портретної характеристики Хлопчика-зірки образ Нарциса. Адже Нарцис – це символ самозакоханості.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Слайд
Закріплення знань, умінь, навичок
Слайд Запис у зошити: До перетворення/Після перетворення (кожна характеристика коментується учнями та вчителем; роздивляємося риси і пригадуємо ознаки казки: трикратність (відмова від матері, три завдання), чаклун, героя чекає винагорода).
До перетворення:
- егоїстичний; - жорстокий; - пихатий; - самозакоханий; - злий; - грубий; - невдячний. |
Після перетворення:
- добрий; - милосердний; - витривалий; - мужній; чутливий; - справедливий; - терплячий; - самовідданий; - безкорисливий. щирий
|
Рефлексія.
-Хлопчик – зірка – ваш ровесник. Уявіть, що він прибув до нас у клас. Хто з ним сяде з вас? - Яку рису власного характеру виявили ви?
Оцінювання
Підсумок уроку
1. Заключне слово вчителя.
Слайд Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї Янгола-Охоронця. Уві сні Янгол цілує немовлятко тричі: в чоло - аби воно зростало розумним, у личко, щоб було красивим, та в груди, аби здоров'я, любов та доброта вселилася в його тіло, серце і душу. Тож нехай ваш Янгол завжди береже вас від біди, а ваша зірка освітлює вам шлях усе ваше життя і вказує дорогу туди, де панують добро і любов, так як зробила вона це для Хлопчика-Зірки та його родини.
Домашнє завдання.
1)Написати лист-пораду Хлопчику-зірці .
2) Скласти кросворд до казки.
Високий рівень. Написати твір «Що таке справжня краса?
1