Відкритий урок у 5 класі на тему "Відсотки"

Про матеріал

Узагальнити знання учнів про відсотки, розвивати їх мислення, виховувати увагу, зосередженність, інтерес до математики. Застосування набутих знань до розв'язування задач.

Перегляд файлу

1

 

 

    ВІДСОТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК МАТЕМАТИКИ

 

 

5 КЛАС

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Лобай Г.А.


Т Е МА:              В І Д С О Т К И.

М Е Т А:      узагальнити знання учнів про відсотки, розвивати їх мислення, виховувати увагу, зосередженність, інтерес до математики, почуття колективізму.

Х І Д     У Р О К У

І.Перевірка домашнього завдання.

ІІ.Вступне слово вчителя.

Ми закінчуємо вивчати тему Відсотки. На  попередніх уроках ми розв’язували задачі на знаходження відсотків від даного числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення двох чисел. Ця тема дуже важлива, з відсотками досить часто приходиться зустрічатись і в старших класах на уроках математики,  хімії, біології, фізики, і в повсякденному житті. Сьогодні ми  узагальнимо знання на уроці – казці Колобок.

ІІІ.Розв’язування задач.

1). Біля лісу у хатині

Дід і баба поживали,

І одної якось днини,

Смачненького забажали.

Баба тісто замісила

Та медком підсолодила.

Колобок пекла духмяний,

Круглобокий та рум’яний.

Стало дідові цікаво:

Скільки меду ти поклала?”

Баба каже:” Не бурчи,

Сядь до столу й полічи.

Маса вся – аж 300 грам

5 % меду там “.

Бабо, та ти що, жартуєш?

Як полічиш, то й скуштуєш!

Діти, допоможемо дідусеві дізнатися, яка маса меду в Колобкові.

Розв’язання. 300 : 100 х 5 = 15 (г) – меду.

2). Колобок був ще гарячий

І така ж у нього вдача.

З підвіконня він звалився 

І стежкою покотився.

Раптом Зайчик – скік та скок

– Ти куди це, Колобок?

На прогулянку біжу.

Чи ж довга стежка ця?

– Скажу.  Та не просто, а в задачі,

Розв’яжи, ти ж не ледачий.

          40 метрів ти пробіг (хоч немає в тебе ніг)

5% це від шляху,

Що до лісу йде від хати.

То якої довжини

Шлях до лісу сам скажи

Скажеш – далі йди гуляй,

Ні – то з’їм тебе – і край. 

Діти! Допоможемо Колобку обчислити довжину стежки від хати до лісу.

Розв’язання

40:5х100=800(м) – довжина стежки.

 3). Колобок знов покотився,

біля лісу зупинився

Бачить білочка складає

У комору, що придбає.

Треба 800 горіхів                                                                                                        

(взимку їсти, не для втіхи),

Білка їх вже двісті має

І у колобка питає:

  • Колобок, веселий друже!

Ти в ввідсотках, кажуть, дужий.

Знати точно я бажаю: 

Це який відсоток маю

Я горіхів? Підкажи!

Точну відповідь скажи.

Допоможемо колобку розв’язати задачу Білочки.

Розв’язання.

200:800=0,25=25% – становлять зібрані горіхи від кількості запланованих.  

Ось вже в лісі Колобок

Кущик, деревце, пеньок,

А зеленіє скрізь трава,

А в дуплі сидить. Сова

  • Стій кругленький,не котись,

Маю 5 задач, дивись!

Ти їх швидко розв’яжи,

А тоді собі біжи!

Треба виручить дружка,

Веселого Колобка.

То задачі ви тримайте

Розв’язувати починайте

(клас поділено на 5 груп)

задачі на картках.

  1. Їжачок назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжачок віддав зайченнятам?

Розв’язання:

  1. 200:100х35=70 (яблук) їжачок залишив собі.
  2. 200-70=130 (яблук) отримали зайченята.
  1. Дюймовочка сплела віночок з лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків, що становило 30% усіх квітів, а решта – ромашки. Скільки ромашок у віночку?

Розв’язання:

  1. 15:30х100=50 квіток у вінку.
  2. 50-15=35 (квіток) були ромашками.
  1. На своїй лісовій грядці зайчик посадив 45морквин. 9 морквин він уже з’їв. Який відсоток морквин залишився на грядці зайчика?

Розв’язання:

  1. 9:45=0,2=20% – становлять з’їдені морквини.
  2. 100-20=80% – морквин залишилося.
  1. У ведмедя на пасіці 120 вуликів. 6 вуликів ще без бджіл, а в решті вуликів працьовиті бджоли. Скільки відсотків вуликів з бджолами?

Розв’язання:

  1. 6:120=0,05=5% – становлять порожні вулики.
  2. 100-5=95% – вуликів з бджолами.
  1. На галявині росла суниця. 94% її встигло дозріти. Голодний вовк з’їв 4кг суниці. Скільки недозрілої суниці з’їв вовк?

Розв’язання:

  1. 4:100х94=0,04х94=3,76 (кг) зрілої суниці.
  2. 4-3,76=0,24 (кг) недозрілої суниці з’їв вовк.

Покотився колобок із долини на горбок

Раптом бачить – йде Лисиця,

Вовка-братика сестриця.

Облизнулася: – Юначе!

Ти куди так швидко скачеш?

В торбі в мене є задачі

Не розв’яжеш – то заплачеш.

Доведеться, діти, знову виручати Колобка.

 Позавчора Лисичка купила в лісовій крамниці банку згущеного молока за 24грн. Учора ціна молока піднялася на 5%, а сьогодні знизилася на 5%. За яку ціну сьогодні Лисичка купила те саме молоко?

  1. 24:100х5=0,24х5=1,2 (грн) – піднялася ціна вчора.
  2. 24+1,2=25,2 (грн) – коштувало молоко після підвищення ціни.
  3. 25,2:100х5=0,252х5=1,26 (грн) – знизилася ціна молока сьогодні.
  4. 25,2-1,26=23,94 (грн) – заплатила сьогодні Лисичка за молоко.

Відповідь: 23,94 грн.

Діти! Ви так гарно постарались,

Що й Лисиця здивувалась.

Відпустила Колобка!

Вам подяка ось яка (оцінюю роботу учнів на уроці).

Підсумок уроку.

Д/З: Скласти і розв’язати задачу для Колобка.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олей Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 січня 2018
Переглядів
3639
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку