Відкритий урок "Узагальнююче повторення теми "Африка"

Про матеріал

Урок проводиться у формі квесту. Учні мандруюють по п'яти станціях, на яких відповідають на питання та виконують практичні завдання. Для роботи під час уроку учні об'єднуються в команди, це відбувається довільно, тобто до початку уроку учні не знають в яку команду вони потраплять. На станціях працюють учні класу, що мають достатній або високий рівень знань з географії. Їх завдання - перевірити знання учнів та оцінити їх в балах.

Перегляд файлу

 

Тема  уроку.  Узагальнення знань з теми « Африка»

 

Дата:  29 листопада 2018 року.

 

Вчитель  Богуш Валентина Михайлівна.

 

Мета уроку. Узагальнити, повторити та перевірити знання учнів про материк    

                       Африка. Розвивати природничі компетентності. Сприяти соціалі-

                       зації учнів, розвитку навичок роботи в команді, вміння брати на

                       себе відповідальність.

Тип уроку: урок узагальнення та перевірки знань, метод урок-квест.

 

Обладнання: атласи, таблички, маршрутні листи, роздатковий матеріал.

 

Структура уроку.

 

І  Організаційний момент.

     Вступне слово вчителя.

    Вчитель пропонує учням стати в коло і вітає з початком уроку. Далі вчитель нагадує, що учні завершили вивчення материка Африка, тож час підбити підсумки роботи та перевірити свої знання.

    Емоційна розминка ( учні повторюють за вчителем)

              Африка,  Африка, дивовижний світ

              З України Африці ми шлемо привіт!

              Ми до тебе, Африко, зараз летимо

              Все про тебе, Африко,  знаємо!

ІІ Мотивація діяльності учнів.

      Сьогодні  ми проведемо урок-квест.  Для участі в ньому ви об’єднаєтеся в команди. Кожна команда отримає маршрутний листок, який вкаже вам шлях участі в квесті. Вам необхідно пройти 5 станцій, на яких ви відповідаєте на питання. Намагайтеся відповісти правильно на ці питання, щоб набрати якомога більше балів. Від кількості балів буде залежати оцінка,яку отримає команда. Станції ви проходите, рухаючись по колу. Ви команда, тож підтримуйте одне одного, працюйте разом, будьте дружні та відповідальні, щоб досягти успіху.

     Учні об’єднуються в команди. Для цього кожен дістає листок з назвою команди. Назви команд – Конго, Вікторія, Кенія, Кіліманджаро, Замбезі.

Команди отримують маршрутні листки та вписують в них свої прізвища.

Зразок маршрутного листка.                                                     

Команда  Конго

Склад  команди

 

 

 

Станція                                                          Бали

 

Географічні рекорди

 

Знайди помилку

 

Картографічна

 

Загадка

 

Практична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Всього  балів –

                             Оцінка –

 

ІІІ  Хід уроку.

 

Далі учні працюють на станціях. Черговими на станціях можуть бути або учні цього ж класу, що мають достатній чи високий рівень знань,або учні паралельного класу.

 

  Станція « Картографічна»  ( одна відповідь - 1 бал)

       На контурній карті Африки покажіть  вулкан Кіліманджаро, озеро Чад, Ефіопське нагір’я, озеро Танганьїка, водоспад Вікторія, Драконові гори, річку Ніл, мис Альмаді, Суецький канал, Гвінейську затоку.

 

  Станція « Загадка»   ( одна відповідь – 1 бал)

  1. Дослідник, що відкрив водоспад і назвав його на честь англійської королеви.
  2. Ця тварина – родич жирафи, але живе в густих екваторіальних лісах.
  3. Канал, що з’єднує два моря двох океанів.
  4. Батьківщина цієї рослини – Ефіопське нагір’я, але зараз її найбільше вирощують в Бразилії.
  5. Це найнижчі люди на планеті, що живуть в екваторіальних лісах Африки.
  6. Місця Африки,  в яких сонце буває в зеніті тільки один раз на рік.
  7. Дерево пустелі, яке любить,щоб голова була на пекучому сонці, а ноги в холодній воді.
  8. Клімат, в якому дощі бувають майже щоденно в один і той же час.
  9. Річка,що двічі перетинає екватор.

  10 .  Дерево, що називають  « сторожем саван».

 

Станція « Географічні рекорди»  ( одна відповідь – 1 бал)

  1. Найвища вершина Африки.
  2. Найвищий  водоспад.
  3. Найглибше озеро.
  4. Найнижчі  люди світу.
  5. Найдовша річка.
  6. Найбільше за площею озеро.
  7. Найповноводніша річка.
  8. Найпотужніший водоспад.
  9. Найвища тварина.

   10.  Найбільша за чисельністю населення країна Африки.

 

Станція « Знайди помилку»  ( одна помилка – 1 бал)

     Прочитайте текст і знайдіть помилки,що в ньому допущені.

 

        Наш клас здійснив мандрівку до Африки. Спочатку ми пливли самою повноводною річкою Ніл. На її берегах ми бачили найнижчих жителів материка, це були пігмеї. Без Нілу не було б життя в Єгипті, самій найбільшій за площею країні Африки. Далі ми мандрували по савані. За заході саван височіє згаслий вулкан Кіліманджаро. Нашу подорож часто переривали сильні зливи, що йдуть в савані щодня на протязі року. Саме  в саванах біля річки в затінку фінікових пальм ми побачили групу горил. Ми також відвідали родовища нафти і газу, що їх найбільше в Південній Африці. Під час подорожі ми дізналися, що Африка – батьківщина кави та кавунів, які ростуть тут у вологих екваторіальних лісах. Завершилися подорож біля найвищого                         водоспаду Африки -  Вікторія.

 

Станція « практична»  ( одне завдання – 2 бали)

  1. Визначте географічні координати вулкану Кіліманджаро.
  2. За комплексною картою визначте, які сільськогосподарські культури вирощують в Єгипті.
  3. За кліматичною картою визначте середні і абсолютні температури міста Дакар  ( на заході Африки)
  4. За фізичними картами визначте, якими корисними копалинами багата  Північна Африка.
  5. За фізичною картою назвіть 5 заповідників Африки.

 

 

ІV  Підведення підсумків  квесту.

 

       Підрахувати загальну кількість балів кожної команди. Максимальна кількість балів – 50.

      Критерії оцінювання.

      50-48 балів  - 12          41-38 б  - 9             26-20 б – 6

      47-45 б  - 11                 37-33 б  - 8             19-14 б -  5

      44-42 б – 10                 32-27 б  - 7              13-9 б – 4

 

Заключне слово вчителя.

 

 Домашнє завдання.

    Підготувати цікаві факти про Африку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція « Картографічна»  ( одна відповідь – 1 бал)

 

     На контурній карті показати  вулкан Кіліманджаро, озеро Танганьїка, Ефіопське нагір’я, водоспад Вікторія,  Драконові гори, річку Ніл, озеро Чад, мис  Альмаді, Суецький канал, Гвінейську затоку.

 

 

 

 

Станція « Загадка» ( одна відповідь – 1 бал)

 

  1. Дослідник, що відкрив водоспад  і назвав його ім’ям англійської королеви.
  2. Ця тварина – родич жирафи, але живе в густих екваторіальних лісах.
  3. Канал, що з’єднує два моря двох океанів.
  4. Батьківщина цієї рослини – Ефіопське нагір’я, але зараз її найбільше вирощують в Бразилії.
  5. Це найнижчі жителі планети, живуть в екваторіальних лісах Африки.
  6. Місця в Африці, де сонце буває в зеніті тільки один день на рік.
  7. Дерево пустелі, яке любить, щоб голова була на пекучому сонці, а ноги в холодній воді.
  8. Клімат, в якому дощі бувають майже щоденно в один і той же час.
  9. Річка, що двічі перетинає екватор.
  1. .  Дерево,що називають « сторожем саван».

 

 

Станція  « Практична»  ( одна відповідь – 2 бали)

 

  1. Визначте географічні координати вулкану Кіліманджаро.
  2. За комплексною картою визначте, які сільськогосподарські культури вирощують в Єгипті.
  3. За кліматичною картою визначте середні температури січня та липня і абсолютні температури міста Дакар ( на заході Африки).
  4. За фізичною картою визначте, якими корисними копалинами багата Північна Африка.
  5. За фізичною картою назвіть 5 заповідників Африки.

 

 

 

Станція « Географічні рекорди» ( одна відповідь – 1 бал)

 

  1. Найвища вершина Африки.
  2. Найвищий водоспад .
  3. Найглибше озеро.
  4. Найнижчі люди світу.
  5.  Сама повноводна річка.
  6. Найбільше за площею озеро.
  7. Найдовша річка.
  8. Найвища тварина.
  9. Найпотужніший водоспад.
  1. . Найбільша за чисельністю населення країна.

 

 

Станція « Знайди помилку»  ( одна помилка – 1 бал)

 

    Наш клас здійснив мандрівку до Африки. Спочатку ми пливли самою повноводною річкою Ніл. На її берегах ми бачили найнижчих жителів материка, це були пігмеї. Без Нілу не було б життя в Єгипті, найбільшій за площею країні Африки. Далі ми мандрували по савані. На заході саван височіє згаслий вулкан Кіліманджаро. Нашу подорож часто переривали сильні зливи, що йдуть в савані майже щодня на протязі року. Саме в саванах на березі річки в затінку фінікових пальм ми побачили групу горил. Ми також відвідали родовища нафти і газу, що їх найбільше в Південній Африці. Під час подорожі ми дізналися, що Африка – батьківщина кави та кавунів, що ростуть тут  в екваторіальних лісах. Завершилася подорож біля найвищого водоспаду Африки – Вікторія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команда   « Конго»

Склад  команди

 

 

 

Станція                                                                      Бали

«Картографічна»

«Загадка»

«Географічні рекорди»

«Знайди помилку»

«Практична»

 

Всього  балів                        Оцінка

 

 

Команда  « Вікторія»

Склад  команди

 

 

Станція                                                                      Бали

«Загадка»

« Географічні рекорди»

«Знайди помилку»

« Практична»

« Картографічна»

 

Всього   балів                     Оцінка

 

 

 

 

Команда  «Кенія»

Склад  команди

 

 

Станція                                                                  Бали

« Географічні рекорди»

« Знайди  помилку»

« Практична)

« Картографічна»

« Загадка»

 

Всього балів                                           Оцінка

 

 

Команда « Кіліманджаро»

Склад  команди

 

 

Станція                                                                    Бали

« Знайди  помилку»

« Практична»

« Картографічна»

« Загадка»

«  Географічні рекорди»

 

Всього  балів                                           Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

Команда  « Замбезі»

Склад  команди

 

 

Станція                                                                  Бали

«  Практична»

«  Картографічна»

«  Загадка»

« Географічні рекорди»

«  Знайди  помилку»

 

Всього балів                                          Оцінка

 

 

 

   Конго      Конго     Конго     Конго     Конго

 

Конго       Вікторія      Вікторія       Вікторія

 

Вікторія     Вікторія        Вікторія       Замбезі

 

Кіліманджаро  Кіліманджаро   Кіліманджаро

 

Кіліманджаро   Кіліманджаро    Кенія   Кенія

 

Кенія    Кенія    Кенія    Кенія      Замбезі

Замбезі      Замбезі    Замбезі      Замбезі   

 

 

 

Картографічна

 

Загадка

 

Практична

 

Географічні рекорди

 

Знайди  помилку

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
7 січня 2019
Переглядів
1372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку